Moviprep (146 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Bisacodyl (61 meningen)
Macrogol en elektrolyten (56 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)

10-06-2013 | Vrouw | 52
Ziekte van Crohn
Lange tijd gebruikt. Vaak migraine gehad in die tijd,en "exploding head" (t.l. buis licht en flikkeringen als ik in bed lag en steken in kop) gooide dat op m'n crohn. Gestopt met metamucil, en 't werd rustig in m'n kop..............iemand had me getipt over de vreselijke gevolgen van aspartaam. Nou zeg, is dat nou 'n geneesmidel ?

23-03-2013 | Vrouw | 64
Colitis ulcerosa
Gebruik dit middel al heeeeeel lang. altijd citroensmaak ; geen problemen; krijg nu sinasappelsmaak geleverd sinds een aantal maanden en sindsdien vervelende slijmvlies problemen en brandende ogen. 's morgens bloed in de neus. 3 weken geleden gestopt en slijmvliezen in neus niet meer pijnlijk, nog wel af en toe kleine bloedingen, maar ik voel dat het beter wordt. de ogen [lees meer...]weer 'rustig". Ligt dit nou aan het toegevoegde smaakje? Ik ben van plan om het middel nu alleen nog te gebruiken bij problemen met de ontlasting. Hoop dat het goed gaat. Volgende week overleg MDL-arts.

12-01-2013 | Vrouw | 36
Darmproblemen - verstopping
Het heeft jaren goed geholpen, nadat het door de MDA was voorgeschreven. Al bleef ik klachten houden. Nu ik gestopt ben voel ik me stukken beter. Dit omdat ik niet tegen aspertaan en e261 kan. Wees dus heel voorzichtig met Aspertaan.

10-10-2012 | Vrouw | 47
Constipatie
Ik heb een spastische darm en gebruik het nu weer sinds een maand op aanraden van MLD arts. Ik neem het altijd s'middags want als ik dit voor het ontbijt moet nemen heb ik al geen honger meer. Ik neem 1 glas water erna en het gaat prima nu, bijna iedere dag naar de wc. Ik vind het alleen lastig dat de zakjes aan elkaar vastzitten want als je 1 zakje er afscheurt is het and[lees meer...]ere zakje kapot aan de zijkant. Maar voor de rest goed spul.

15-09-2012 | Man | 67

12-09-2012 | Vrouw | 71

12-09-2012 | Vrouw | 52
Darmproblemen - diarree
niet alleen water na drinken maar ook ervoor dus 3 glazen.

31-07-2012 | Vrouw | 42
Darmproblemen - verstopping
Waarom mag je metamucil niet voor de nacht gebruiken? Ik had dit niet gelezen in de bijsluiter en heb het keurig voor het slapen gaan ingennomen, geen last gehad en de volgende morgen keurig naar wc. Nu las ik de gebruiksaanwijzing eens een keer goed door en zag dit staan ben erg benieuwd waarom dit niet mag.

11-07-2012 | Vrouw | 61
psylliumzaad
Gebruik het nog maar kort, maar het lijkt heel goed te werken, mijn klachten zijn een stuk afgenomen. Ben ook gerust, omdat het middel voor een groot gedeelte uit een natuurproduct bestaat alleen vind ik het erg jammer dat er inplaats van Aspartaam, een volgens mij niet zo'n gezonde stof, geen Stevia is gebruikt, dit is een natuurlijk zoetmiddel. Er zou beduidend minder zo[lees meer...]etstof kunnen worden gebruikt, omdat ik het middel aan de erg zoete kant vindt.

28-04-2012 | Vrouw | 54
Schildklier
Ik neem de metamucil 's middags rond een uur of drie in i.v.m. Thyraxopname (schildkliermedicijn), liefst niet op een volle maag en niet te laat op de dag omdat ik 's avonds minder aktief ben en het daardoor verstopping kan veroorzaken. Prima middel, gebruik het alleen als het nodig is.

13-03-2012 | Vrouw | 65
psylliumzaad
Na ernstige dramklachten door divertikels (uitstulpingen) heeft Metamucil me al 5 jaar prima geholpen. Nu krijg ik het neit meer van de apotheek omdat het niet meer vergoed wordt door de verzekering (zeggen ze) Ik moet nu Volkolon gebruiken maar dat is nauwelijks door te slikken. Ik mis mijn metamucil heel erg. Gerda.

11-01-2012 | Man | 73
Ziekte van Crohn
Ik ben al 2 jaar bezig met allerlei medicijnen via de MDL arts maar niets hielp bij diaree,krampen, verstopping en niet op kunnen houden van ontlasting . Eindelijk schreef de arts prednison met metamucil voor waarbij ik de prednison langzaam af moest bouwen. het gaat nu perfect normale ontlasting en mijn leven staat weer op de rails.

13-12-2011 | Vrouw | 57
psylliumzaad
Helpt maar matig vind ik en de walgelijk chemische smaak gaat je echt tegenstaan. En waarom moet het zo zoet zijn?

12-12-2011 | Man | 65
psylliumzaad
wie kan mij vertellen wanneer kan ik het beste tijd van de dag dit "spul" innemen?

28-11-2011 | Vrouw | 63
psylliumzaad
's avonds want niet samen met thyrax de ene keer werkt 't beter dan de andere over 't algemeen elke dag naar wc.

07-11-2011 | Vrouw | 50
Ontlasting