Moviprep (144 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Bisacodyl (60 meningen)
Macrogol en elektrolyten (54 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)

11-10-2011 | Vrouw | 47
Darmklachten
Hallo allemaal, ik gebruik metamucil. Ik heb dit medicijn van mijn mdl-arts gekregen om mijn darmen beter te laten werken. Ik neem 2 zakjes a 3.4 gram per dag en het helpt prima. De smaak is ook lekker. Het smaakt naar citroen. Ik los het op in de yogurt, maar je kunt het ook in water oplossen. Je kunt het nalezen in de bijsluiter (staat ook online op oa de website van de[lees meer...] KNMP). En het is receptvij verkrijgbaar. Ik zou je arts wel even navragen of je het mag gebruiken. groetjes b (Red; URL van website verwijderd ivm werkwijze van deze site)

02-10-2011 | Vrouw | 50
Divertikels abcessen colitis
DOODzonde dat dit alleen in de mierzoete uitvoeringen te krijgen is. Ik werd doodziek van de aspartaam die erin zit. De fabrikant zou ook de neutrale vezel zonder smaak moeten verkopen!!! Want je krijgt t wel vergoed van de verzekering !!! Helaas moet ik nu naar t reformhuis voor de neutrale psylliumvezels te kopen. In ieder geval geen migraine door de aspartaamvrij[lees meer...]e uitvoering .............

08-05-2011 | Vrouw | 69
Darmen
om obstipatie te voorkomen is dit medicijn voorgeschreven door de behandelend arts, om dat afgaan per dag noodzakelijk is. Ik ga twee tot drie keer binnen twee uur zacht af. Het gevolg is dat ik m.i. daardoor vermager en me slap en moe voel, lijkt net of ook mijn huid wordt flinterdun en droog en daardoor heb ik ineens meer rimpels op mijn lichaam. Normaal heb ik een stra[lees meer...]kke dikke huid, en kreeg ik altijd complimentjes van er jonger door uitzien. Wel betrap ik me er op dat ik soms door omstandigheden te weinig er bij drink. Hebben nog meer mensen deze ervaring met dit medicijn? Phia

24-02-2011 | Vrouw | 57
Obstipatie
Veel water drinken anders krijg je juist obstipatie

24-01-2011 | Man | 34
Prikkel Bare Darm Syndroom
Metamucil is voor mij heel effectief, als ik last heb van verstoppingen, maar ook als mijn ontlasting een paar dagen te dun is en soms stukjes inzitten, dan neem ik een sachet per dag in en dan word mijn ontlasting ook weer normaal. Bij verstopping neem ik 1 tot 2 sachet per dag in zolang als nodig is. Als ik nergens last van heb gebruik ik het niet. Het is en blijft wel[lees meer...] een middel tegen obstipatie en om het verkrijgen van een regelmatige stoelgang. Al met al ik ben er heel erg mee geholpen.

23-01-2011 | Vrouw | 58
Verstopping van de darmen
Het smaakt goed en heb verder geen problemen

07-10-2010 | Vrouw
Verstopping
Goed medicijn waar ik veel baat bij heb

04-07-2010 | Vrouw
Spastische (verstopte) darmen
Ik slikte dit middel samen met Movicolon, weet dus niet welke bijwerkingen van welk middel kwamen. Het heeft voor een tijdje geholpen, daarna werd de werking minder en na jaren ben ik er maar mee gestopt. Over de inname...snel werken ;-) snel en vooral goed roeren en dan snel opdrinken voor het gelei wordt, met een half glas water er achteraan. Voordeel is dat je na he[lees meer...]t innemen van 2 medicijnen al een halve liter water op hebt. Dat schiet toch aardig op als je er 2 - 2 ½ liter per dag moet drinken.

06-06-2010 | Man
Colitis ulcerosa
weet de werking niet van het medicijn omdat ik het gebruik met salofalk1000 mg en pantoprazol 20 mg gebruik. Die 3 medicijne helpen dus wel voor mijn kwaal (colitis ulcerosa)

22-04-2010 | Man
Fistel in het darmcircuit

20-04-2010 | Vrouw
Diaree
Denk dat het wel werkt... Ben er 2 maanden vanaf geweest, maar nu is de diaree wel terug. Moet eerlijk zeggen dat ik het soms vergeet in te nemen. Dus het is een beetje om de dag. Het niet niet vies en goed te doen.

19-12-2009 | Vrouw
Diarree
Gebruik het nu bijna 3 jaar, in combinatie met questran A. Gebruik het voor chronische diarree, heb het nu gelukkig weer onder controle.

25-11-2009 | Vrouw
Sjogren (Reuma)
Ik gebruik het al jaren echter de laatste tijd worden de zakjes omgestickert naar een Ned.tekst. Deze stickers zijn zo hardnekkig dat je de zakjes scheurt als je niet oplet. Dit gebeurt natuurlijk niet op de plek waar het hoort zodat je de helft al op je aanrecht hebt gekregen! Ik vraag me af waarom dat per 2zakjes gestickert moet worden, kan dat niet door 1 vertaalde bijl[lees meer...]age?

25-10-2009 | Vrouw
Diverticulose
Hoewel geen verband bewezen: na 1-2 weken dagelijkse (bij ontbijt) inname van 1 sachet (met voldoende drinken) heb ik nu al twee keer `s avonds erg veel maagpijn gekregen, met boeren verlicht het wat. `s Ochtends weer over. Eerder nooit in deze mate last van gehad.

06-03-2009 | Vrouw
Verstopping
het nemen van 1 cachet helpt niet ,nu neem ik er 2 dat helpt wel maar het grote nadeel van dit middel is de grote hoeveelheid water die je erbij moet drinken

25-08-2008 | Vrouw
Darmproblemen - verstopping
Metamucil werkt wel aardig. Stoelgang komt wel weer een beetje meer op gang. Het verricht in ieder geval geen wonderbaarlijke effecten...

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum