Ervaringen met Psylliumvezels

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

28-09-2016 | Vrouw | 47
psylliumzaad (3,96g)
Darmproblemen - diarree
Ik gebruik psyllium vanwege darmproblemen, afwisselend diarree en moeilijke stoelgang in combinatie met aambeien. Ik gebruik het al jaren en ben heel tevreden. De stoelgang is regelmatiger en ik heb veel minder last van aambeien. Ook minder winderigheid en opgeblazengevoel (eerste dagen wel iets erger, maar trekt na een paar dagen weg). Je kunt het beste losse poeder in po[lees meer...]tten kopen, bv colon clean of die van het kruidvat en altijd naturel, dus zonder smaakstoffen, zoetstof, etc. anders kun je daar weer bijwerkingen van krijgen. De zakjes helpen trouwens niet of nauwelijks. Ik los de vezels 's ochtends op in een groot glas water met een scheutje vruchtensap (voor de smaak) en drink er nog een glas water achteraan. Je moet zeker anderhalve tot 2 liter water drinken om de ontlasting met de vezels zacht te maken. Om te wennen kun je het ook langzaam opbouwen en beginnen met een klein beetje. Beste is in combinatie met inuline zodat je goede bacterieën ook gevoed worden. Ik neem er op dit moment ook probiotica bij omdat ik ziek geweest ben.

30-08-2016 | Vrouw | 64
Darmproblemen - verstopping
ik eet gluten vrij. Bij langer gebruik heb ik het gevoel dat de darmen trager gaan werken.

16-08-2016 | Vrouw | 40
psylliumzaad (3,25g)
Ik begrijp helemaal niets van alle negatieve reacties. Gebruik deze vezels al jaren bij stoelgangproblemen (zowel bij diaree als bij obstipatie) en het werkt fantastisch. Ik haal het in potjes bij het Kruidvat, daar heet het darmreiniger en zit er ook inuline bij in. Ik ervaar nooit bijwerkingen, ga al jaren niet meer zonder 1 of 2 potjes op vakantie. Voor mij echt een won[lees meer...]dermiddel

11-07-2016 | Vrouw | 70
Darmproblemen - verstopping
neem deze poeders nu al een poos in maar ze werken bij mij niet. Het word alleen maar erger i.p.v beter. Ga weer terug naar de huisarts als mijn innametermijn er op zit. Neen dus niet tevreden..

29-06-2016 | Vrouw | 14
Darmproblemen - verstopping
Had een ernstige blindedarmontsteking en fatale buikvliesontsteking. Na 2 operaties ging alles goed, alleen darmen werkten niet helemaal. Elke dag 1 zakje werkt prima, maar prober nu af te bouwen maar dit lukt niet

15-02-2016 | Vrouw | 58
psylliumzaad (3,4g)
Dikkedarmkanker
Mijn ervaring met dit medicijn omschrijf ik in mijn situatie als gevaarlijk. Ernstige verstopping met resultaat ziekenhuisopname, veel winderigheid, kramp, misselijk en duizelig. Dus geen aanrader in mijn geval.

07-01-2016 | Vrouw | 56
psylliumzaad (586mg/g)
Darmproblemen - verstopping
Ik vind het ontzettend irritant dat deze zakjes ondanks een stippel scheurlijntje waarlangs je het open kan trekken, je het steeds kapot trekt en je echt de schaar moet gebruiken. wat heeft het scheurlijntje dan nog voor zin. erg irritant en ongemakkelijk.

16-12-2015 | Vrouw | 39
Maagklachten
Dit middel voorgeschreven gekregen van huisarts, omdat ik al anderhalf jaar loop met maagklachten. Maagmedicijnen werken niet, blijkbaar kwamen de klachten door mijn niet goed werkende darmen. Mijn voedsel stapelt op, waardoor mijn maagzuur omhoog komt en ik maagpijn krijg. Ik heb al 10 jaar last van een spastische darm (pds). Begonnen met dit medicijn, Psylliumvezels Oran[lees meer...]ge PCH suikervrij. Wat een troep! Ik begon er een maand geleden mee. Ik kreeg vreselijk last van diarree (kon de deur daardoor niet eens uit) en werd verkouden. Ik dacht zelf aan een griep, want zo voelde het. Maar omdat ik bij mijn diarree geen Psylliumvezels wilde gebruiken, stopte ik er maar mee. Nu, twee dagen geleden weer begonnen. Binnen een dag zat mijn neus weer dicht, had ik het benauwd, was misselijk en kon weer vijf keer naar het toilet rennen. De mld arts die ik sprak, zei ook: Vraag de apotheek in het vervolg om een middel met psylliumvezels zonder sorbitol. Want van sorbitol krijg je namelijk hoogstwaarschijnlijk darmklachten, gasvorming en het laxeert, dus diarree. De apotheek is twee dagen bezig geweest voor me, maar geen medicijn te vinden zonder sorbitol, aspartaam of suiker. Het is toch te gek voor woorden. Goedkope rommel schrijven ze tegenwoordig voor. Ik ga maar naar de Reformwinkel: Daar verkopen ze wel psylliumvezels zonder rotzooi erin. Helaas moet dat weer uit eigen portemonnee komen.

21-10-2015 | Vrouw | 54
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Bij het gebruik van dit middel ervaar ik het tegenovergestelde. het medicijn wordt gegeven tegen verstopping. in een lagere dosering i.c.m. movicolon 2x dd hielp het redelijk maar werd de ontlasting dunner. Nu met deze dosering veel last van winderigheid en vastere ontlasting wat meer moeite geeft.

17-07-2015 | Vrouw | 30
Darmproblemen - verstopping
Werkt super, maakt van alles een groot geheel. Stoelgang is een stuk beter met deze zakjes. Ik had eerst movicolon, maar psysilliumvezels zijn natuurlijker volgens de mdl arts. Ik vind het zelf ook beter werken. Het geeft een wow effect.

15-07-2014 | Vrouw | 49
Coeliakie
Ik heb coeliakie en dus een glutenvrij dieet en wanneer ik toch per ongeluk gluten heb binnengekregen krijg ik hier flinke darmkrampen en waterdunne diarree van. Wanneer ik dan de psylliumvezels gebruik wordt het 'waterdunne' wat vaster. Het is de bedoeling dat je niet erg veel erbij drinkt, zoals wel wordt aangegeven. Maar dit is meer bij verstopping en aambeien. Dat z[lees meer...]ijn hele andere klachten dan die ik heb. Maar het verzacht de krampen en verminderd het 'waterdunne'. Dus zeker een aanrader bij coeliakie!

31-05-2014 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heb sinds kort dit middel aangeschaft . Ben altijd gevoelig geweest op mijn darmen en eigenlijk alles wel gebruikt wat voor darmen effectief kan zijn. Bij mivicolon en colorfac had ik ook goede resultaten maar helaas krijg ik daar bijwerkingen van. Nu een week Psylliumvezel capsules aan het gebruiken . Het rommelt heel de dag in mijn buik en heb niet echt honger maar ik[lees meer...] kan wel normaal naar het toilet en dat is waar het om gaat toch?

13-12-2013 | Vrouw | 58

02-10-2013 | Vrouw | 24
psylliumzaad
Ik heb vaak last van ontlasting. Ik gebruik nu psylliumvezels van Sandoz (verkrijgbaar bij apotheek). Elke avond neem ik 1 zakje voor het slapen gaan + een glas thee erachter aan. De volgende ochtend kan ik (meestal) naar de wc! Ook heb ik hierdoor overdag een minder opgeblazen gevoel en een minder harde buik

07-07-2013 | Man | 47
Afslanken - overgewicht
Sinds geruime tijd gebruik ik psylllium vezels. Ongeveer 2x daags 2 kleine lepels met water. Ik gebruik deze vezels om mijn gewicht op peil te houden. Het is relatief goedkoop tegenover andere afslankproducten. Het neemt mijn honger gevoel meteen weg en voel mij verzadigt. Een pot psylllium vezels kost € 13.99 voor 300 gram wat zeer redelijk is. Echt een aanrader.

01-07-2013 | Vrouw | 66
Darmproblemen - verstopping
Na jarenlang last te hebben gehad van een spastische dikke darm,wat heel lastig is,en allerlei zakjes(oa Volcolon,Metamucil enz) gebruikt. Na een darmonderzoek,kreeg ik van de darmspecialist psylliumvezels voorgeschreven. Eerst heb ik er 2 genomen,nu neem ik er nog 1. Wel moet je er veel bij drinken en ook neem ik een appel met schil,roggebrood enz. Dus veel vezels. Ik ben[lees meer...] erg opgelucht,mijn darmen zijn rustig en ik heb normale ontlasting. Het rare is;de eerste keer kreeg ik het gewoon vergoed door de verzekering,maar nu moet ik het zelf betalen. Heel vreemd.