Moviprep (149 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Bisacodyl (63 meningen)
Macrogol en elektrolyten (61 meningen)
Metamucil (49 meningen)

23-07-2020 | Man | 57
psylliumzaad (3,25g)
Na 14 dagen met darm infectie naar huisarts. 5 dagen antibiorica en het waterdunne was over. Echter ipv standaard 2x stoelgang per dag bleef het op vele malen. Pro biotica zorgde ervoor dat de winderigheid afnam, maar stoelgang bleef vaak en was soms weer waterdun. Psyllium vezels zou uitkomst moeten bieden. Maar helaas het zeurend gevoel in buik werd stevige pijnen en en[lees meer...]orm actieve darmen. Gevolg slapeloze nachten. Verder ruikt het muf, geleert het, is het korrellig op de tong en moet het weer naar sinaasappel smaken. Gatverdamme.

24-11-2018 | Vrouw | 25
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
De psylliumvezels zijn ongelooflijk moeilijk in te nemen. Het ruikt en smaakt naar karton en omdat je minimaal een glas moet wegwerken of het in een bakje yoghurt moet doen was het voor mij een grote strijd die er vaak in eindigde dat ik alles er weer uit gooide... Als je dit jaren moet gebruiken vind ik het in deze vorm en hoeveelheid niet vol te houden. Het valt ook extr[lees meer...]eem zwaar op de maag waardoor ik de hele dag misselijk bleef en een zwaar gevoel had. Ik raad aan, als u dit ook ervaart, om metamucil te gebruiken. Tijdens dit gebruik kunt u altijd nog een natuurlijk alternatief gaan zoeken uiteraard...

11-07-2016 | Vrouw | 70
Darmproblemen - verstopping
neem deze poeders nu al een poos in maar ze werken bij mij niet. Het word alleen maar erger i.p.v beter. Ga weer terug naar de huisarts als mijn innametermijn er op zit. Neen dus niet tevreden..

16-12-2015 | Vrouw | 39
Maagklachten
Dit middel voorgeschreven gekregen van huisarts, omdat ik al anderhalf jaar loop met maagklachten. Maagmedicijnen werken niet, blijkbaar kwamen de klachten door mijn niet goed werkende darmen. Mijn voedsel stapelt op, waardoor mijn maagzuur omhoog komt en ik maagpijn krijg. Ik heb al 10 jaar last van een spastische darm (pds). Begonnen met dit medicijn, Psylliumvezels Oran[lees meer...]ge PCH suikervrij. Wat een troep! Ik begon er een maand geleden mee. Ik kreeg vreselijk last van diarree (kon de deur daardoor niet eens uit) en werd verkouden. Ik dacht zelf aan een griep, want zo voelde het. Maar omdat ik bij mijn diarree geen Psylliumvezels wilde gebruiken, stopte ik er maar mee. Nu, twee dagen geleden weer begonnen. Binnen een dag zat mijn neus weer dicht, had ik het benauwd, was misselijk en kon weer vijf keer naar het toilet rennen. De mld arts die ik sprak, zei ook: Vraag de apotheek in het vervolg om een middel met psylliumvezels zonder sorbitol. Want van sorbitol krijg je namelijk hoogstwaarschijnlijk darmklachten, gasvorming en het laxeert, dus diarree. De apotheek is twee dagen bezig geweest voor me, maar geen medicijn te vinden zonder sorbitol, aspartaam of suiker. Het is toch te gek voor woorden. Goedkope rommel schrijven ze tegenwoordig voor. Ik ga maar naar de Reformwinkel: Daar verkopen ze wel psylliumvezels zonder rotzooi erin. Helaas moet dat weer uit eigen portemonnee komen.

15-07-2010 | Vrouw
Diverticulitis
Het gebruik was voorgeschreven voor mijn diverticulitis - 2 zakjes per dag. Zelfs na het terugbrengen tot een half zakje (2,5 gram) om de andere dag, blijf ik last houden van explosieve diarree en durf ik nauwelijks meer het huis uit. Ik heb inmiddels mijn arts om een ander middel gevraagd.

07-04-2010 | Vrouw
Darmverkleving
na gebruik van 3 zakjes nog geen stoel gang daarna gebruik gestopt. voelde me beroerd en opgeblazen. voor mij is dit niet het "verlossende"middel

01-02-2018 | Vrouw | 21
Darmproblemen - diarree
Loop al aantal jaar met enorme darmklachten. Buikpijn, zachte plakkerige ontlasting (vaak op een dag) en vaak diarree. Naar de huisarts geweest die mij gelijk heeft bestempeld als iemand met PDS... vezels meegekregen die ik 1x per dag met veel water moest nemen. Effect: veel vaker ontlasting (soms wel 4x in de ochtend). Dit was zeer dun en zat tegen diarree aan. Na overleg[lees meer...] met assistente verhoogd naar 2x per dag. Wat een drama. Soms wel 6 tot 8 keer (hele) zachte ontlasting verspreid over de hele dag. Hier mee gestopt en terug gegaan naar 1 zakje. Ik merk vooral wanneer ik de vezels met veel water inneem, dit er direct (zeker binnen 1,5 uur) weer in diarree vorm uitkomt, iets wat ik juist niet meer wil. Huisarts heeft nu gezegd dat ik 1 zakje per dag moet verspreiden (dus ochtend en avond half zakje). Denk niet dat het gaat werken, maar ben benieuwd. Daarbij ook ernorm opgeblazen buik en na het innemen kramp. Ook in de ochtend wanneer ik wakker word, gelijk kramp en moet dan zeker binnen 10 minuten naar het toilet.

15-02-2016 | Vrouw | 58
psylliumzaad (3,4g)
Dikkedarmkanker
Mijn ervaring met dit medicijn omschrijf ik in mijn situatie als gevaarlijk. Ernstige verstopping met resultaat ziekenhuisopname, veel winderigheid, kramp, misselijk en duizelig. Dus geen aanrader in mijn geval.

07-01-2016 | Vrouw | 56
psylliumzaad (586mg/g)
Darmproblemen - verstopping
Ik vind het ontzettend irritant dat deze zakjes ondanks een stippel scheurlijntje waarlangs je het open kan trekken, je het steeds kapot trekt en je echt de schaar moet gebruiken. wat heeft het scheurlijntje dan nog voor zin. erg irritant en ongemakkelijk.

28-01-2013 | Man | 58
Endometriose
Dit medicijn heb ik ter vervanging van Metamucil gekregen. Metamucil schijnt te duur volgens de zorgverzekeraar. Ik had meer baat bij Metamucil. Ik kan het bedrag niet zelf betalen voor Metamucil, dus blijf ik Psylliumvezels gebruiken. Tevens is Metamucil minder plakkerig en smaakt beter.

25-01-2011 | Vrouw | 35
Verstopping
Ik neem een eetlepel 's morgens en een eetlepel 's avonds. Sinds de eerste dag heb ik constant buikkrampen en gerommel in mijn buik. Heel veel last van winderigheid en opgeblazen gevoel. Mijn verwachtingen waren hoog maar tot vandaag (na 5 dagen gebruik) nog geen stoelgang gehad :-(

29-09-2019 | Vrouw | 59
psylliumzaad (3,4g)
Darmproblemen - verstopping
IK KRIJG ER OOK BUIKPIJN VAN IK GEBRUIK DAAROM LIEVER KEFIR EN KUZU BEIDE IN DE NATUURWINKEL TE VINDEN...KUZU IS WEL WAT DUUR 9.00 NVOOR EEN POTJE EN HET IS EEN JAPANS BINDMIDDEL MAAR T WERKT GOED EN IS SUPERGEZOND. IK GA NU EEN HOMEOPATISCH MIDDEL GEBRUIKEN iK GEBRUIK AL PULSATILLA MAAR IK ZAG EEN BETER MIDDEL VAN DE BOOMSCHORS VAN EEN BOOM OP MADAGASKAR DIE DE MENSEN G[lees meer...]EBRUIKTE BIJ DARMKLACHTEN HARONGA. iK BEN BENIEUWD OF T WERKT.nOOIT DARMKLACHTEN GEHAD SINDS EEN JAAR GELEDEN...STEEDS LAST VAN EEN VERSTOPPIN EN T WORD STEEDS ERGER...ALTIJD GEZOND GEGETEN ROOK NIET DRINK NIET EN EET BIOLOGISCH SNAP ER DAN OOK NIETS VAN....ZE ZEGGEN HORMOONSCHOMMELINGEN...MAAR ER WORD ZOVEEL GESUGGEREERD...

30-07-2018 | Man | 55
Obstipatie
neutrale psyllium vezels die ik zelf bij de drogist koop vindt ik beter dan metumucil om deze altijd een smaakje hebben. Het effect valt tegen, nu ga ik het 3 X daags proberen kijken of dit beter werkt.

24-05-2018 | Vrouw | 22
Buikpijn
Voor het innemen van het medicijn heb ik nog niks prettigs kunnen vinden. Ik krijg kotsneigingen van het drinken met water en in de vla worden het stukjes (het lost niet echt op dus het klontert) die ik niet doorgeslikt krijg. Ook ga ik erg boeren hiervan.

20-01-2017 | Man | 63
psylliumzaad (650mg/g)
Rectumkanker
Te omslachtig

30-08-2016 | Vrouw | 64
Darmproblemen - verstopping
ik eet gluten vrij. Bij langer gebruik heb ik het gevoel dat de darmen trager gaan werken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum