Ervaringen met Cymbalta

duloxetine

Chronische depressie (9 meningen)
Psychische klachten (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

07-02-2018 | Vrouw | 50
Depressiviteit
ik heb deze gekregen na de bevalling van mijn zoontje die met 26 weken levenloos is geboren heb geprobeerd te stoppen ermee maar helaas dan val ik weer in die diepe put ondanks de vervelnde bijwerkingen dat ik kilo`s ben aan gekomen blijf ik ze toch slikken

26-12-2015 | Vrouw | 50
duloxetine (60mg)
kan er nog niet veel over zeggen, want neem cymbalta nog maar nu de 4 de week. maar voel me slap en moe, hoofdpijn, high in de sky en wil 1 dag slapen en voel me zeker niet blij en fit zoals andere zeggen.

06-05-2018 | Vrouw | 49
Spierreuma
5 jaar geleden begonnen met 60mg oa voor fybromyalgie. In wilde er vanaf door de enorme gewichtstoename en omdat ik merkte hoeveel bijwerkingen het gaf als ik het een keer vergat. Duizeligheid, elektrische schokjes in het hoofd, misselijkheid enz... Toen besefte ik pas wat voor vergif het eigenlijk was. Omdat ik van de huisarts het langzaam moest afbouwen ben ik vorig jaa[lees meer...]r begonnen met eerst 45 mg (laten maken door de apotheker), zo naar 30mg, dan om de 2 dagen, 3 dagen en sinds een week volledig gestopt. Meteen kwamen de elektrische schokjes in mijn hoofd in alle hevigheid terug. Ik heb de indruk dat het beter is op de dagen dat ik rhodiola neem. Zijn er nog mensen die afbouwen of gestopt zijn met Cymbalta? Wat zijn jullie ervaringen?

07-03-2019 | Vrouw | 48
duloxetine (60mg)
3 jaar met ontsteking op slijmbeurs en pezen gelopen, verholpen door rechtstreekse infiltraties ... scan toont aan ontsteking weg maar pijn is niet volledig weg , volgens fysio te vergelijken met fantoompijn, uw lichaam ziet de aanwezige pijn als normaal dus dat kronkeltje moeten we in je hersenen zien te overbruggen .... kan onderts gelukkig al terug wat joggen ... met mo[lees meer...]menten wel terug wat meer last van bovenbeen .. maar medicatie is echt niet vol te houden vr mij. Neem om de 2 a 3 dagen een caspsule en heb er 2 dagen nare bijwerkingen van. Straks terug naar fysio, benieuwd

02-01-2018 | Man | 48
Fibromyalgie
Dit medicijn jarenlang gebruikt voor o.a. depressiviteit en fibromyalgie. Vanaf begin december de medicijnen gestopt, maar nu veel last van de bijwerkingen: Duizelig, veel spierpijn, maag/darm klachten en ben emotioneel zeer zwak zijn.

09-08-2016 | Vrouw | 48
duloxetine (60mg)
door langdurige relatie problemen en heel veel werken had ik veel last van hartkloppingen, beven gevolgd door hyperventilatie en wisselstemmingen. Jaren heb ik gevochten, omdat ik geen antidepressiva wou gebruiken. Uiteindelijk kreeg ik allerlei angstfobieen en kwam ik mijn huis niet meer uit, waardoor ik niet meer anders kon. De eerste 2 weken wou ik enkel slapen, ik was [lees meer...]helemaal uitgeput. Na 2 weken kwam ik makkelijker mijn bed uit en langzamerhand kreeg ik meer energie. Ik zal nooit kunnen stoppen met Cymbalta, maar dat maakt me niet meer uit, ik ben gelukkig en ik heb terug een normale gelukkige leven.

23-04-2022 | Vrouw | 47

04-03-2016 | Man | 47
duloxetine (60mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik kreeg dit medicijn voorgeschreven vanwege rls, maar daar helpt het niet veel voor. wel kreeg ik betere stemming en was ik vrolijker, misschien vandaar door het piekeren dat ik zo een rusteloze benen heb. maar sinds dit medicijn slaap ik beter ipv 4uurtjes soms 8-10 uur. en ik voel me aktiever en opgewekt. ik had het medicijn 1 dag vergeten en voelde meteen nawerkingen,[lees meer...] niet op mijn gemak. men had mij 1x 60 mg voorgeschreven per dag, maar ik neem 2x 60 mg per dag. dus ik wil er niet mee stoppen, want dan ben ik bang dat ik weer terugval. dus dat mensen zeggen dat ze er suïcidaal van worden is niet waar. zeer goed medicijn.

04-02-2016 | Vrouw | 47
duloxetine (30mg)
al jaren lang op de cymbalta zonder enige problemen. werkt nog steeds goed.

02-10-2015 | Vrouw | 47
duloxetine (60mg)
Gebruik het nu 8 weken, De eerste 7 weken geen effect. Steeds opgehoogd van 30mg naar 60mg en 90mg, Sinds 1 week naar 120mg en het begint nu te werken. Eindelijk rust!! Ben blij dat ik doorgezet heb want zag het echt niet zitten en wilde een ander medicijn. Maar de psygiater zei verhoog het eerst en probeer nog even vol te houden. Het vlakt mijn emoties ook niet af.

21-11-2023 | Man | 45
Dysthymie
Jarenlang gebruikt maar eigenlijk zonder effect. Ik ga nu switchen naar citalopram. Hopelijk gaat dat werken voor mij.

06-12-2021 | Man | 45
Polyneuropathie
Ik had geen effect van cymbalta, enkel wat bijwerkingen. Ben dan overgestapt naar Gabapentine

27-01-2021 | Man | 45
Aangezichtspijn
Cymbalta was een medicijn uit de ‘cocktail’ van negen die ik voorgeschreven kreeg tegen chronische zenuwpijn in mijn gezicht (trigeminus neuralgie). Ik heb het ruim 7 jaar gebruikt, werd o.a. dertig kilo zwaarder en werd depressief. Vooral dit laatste heeft mij doen besluiten te stoppen met Cymbalta.

19-12-2016 | Vrouw | 45
duloxetine (60mg)
Als gevolg van een klein ongeval heb ik zenuwpijn in mijn rechterarm. Hiervoor kreeg ik tramadol en lyrica. Ik had van het laatstgenoemde middel erg veel last van bijwerkingen. Ik hield pijn en door de bijwerkingen was ik niet in staat mijn werk goed uit te voeren. Als gevolg hiervan kreeg ik dan weer een depressie. De psychiater schreef mij Duloxetine voor en met Lyrica[lees meer...] ben ik gestopt. Na twee maanden had ik bijna nooit meer pijn en ging mijn arm weer bij mijn lijf horen. De combinatie tramadol en duloxetine werkt perfect. Met de depressie en angststoornis gaat het ook veel beter.

17-03-2016 | Vrouw | 45
duloxetine (60mg)
continu wenen, doodswens, zonder enige reden diep ongelukkig. Na inname van antidepressiva samen met cymbalta vlug hersteld.

03-12-2015 | Man | 45
duloxetine (60mg)
10 jaar geleden ben ik in een depressie terecht gekomen . Sinds dan neem ik iedere morgend cymbalta 60mg en voor het slapen gaan ook mitrazapine 30mg . Dit bleek redelijk mee te vallen tot begin december 2015 en ik er nog dieper doorzakte . Naar huisarts geweest en daar te horen gekregen dat ik bipolaire stoornissen heb . Nu neem ik er nog eens wellbutrin 150mg bij . Nu vo[lees meer...]el ik mij weer goed . Nu is mijn vraag is dit niet teveel van het goede ? Zijn er mensen die dit ook nemen ? Wat zijn de gevolgen op jaren dit nemen? Ben een man van 45 j. Met 3 brave tieners en een schat van een vrouw , heb niets tekort maar voel me soms zo ellendig .