duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

08-12-2015 | Vrouw | 42
duloxetine (60mg)
5 jaar gebruikt en toen afgebouwd omdat ik het weer zonder medicatie wilde proberen. Van 60 Mg naar 30 Mg was geen probleem. De periode van definitieve afbouw was vreselijk. 3 weken heftige emoties, incl. Suïcidale gedachten. Dan stopten die "bijwerkingen" gelukkig. Na 5 maanden zonder was ik echter weer terug bij af en dreigde ik opnieuw in een depressie te vervallen. Ik [lees meer...]neem het nu opnieuw en had instant resultaat wat betreft depressieve gevoelens. Helaas echter opnieuw met meer duizeligheidhoofdpijn en mindere slaapkwaliteit tot gevolg. Maar voorlopig wegen de voordelen op tegen de nadelen.

22-09-2021 | Vrouw | 43
Chronisch pijnsyndroom
Ik merk een verschil nadat ik 30 mg vooral in mijn hoofd .. nadeel is wel dat ik er enorm van zweet .. nu krijg ik 60 mg maar voor ik het neem eerst met de dokter bespreken want denk niet dat 60mg nodig is en wil niet nog harder zweten

01-10-2019 | Man | 43
duloxetine (60mg)
Beste allen . Ik gebruik Cymbalta nu een jaar of 10 met UPS en downs . Max dat ik genomen heb is 180 Mg . Dat was bij opname depressie om me lam te leggen . Standaard zit ik op 60 Mg en dat lukt vrij aardig ... naar 0 komen lukt gewoon niet vanwege wie ik ben .. zenuwachtig ..gejaagd ... stress op werk en teveel bijwerkingen .daarbij neem ik nu 2 Mg rivotril om men zenuwsp[lees meer...]asmen in schouder en restlegue legs aan banden te werken ... algemeen is dit voor mij een goede combinatie ... je moet zelf aan je gevoel weten als je moet verhogen of verlagen ... enkel van die rivotril ben je zo moe ( leren mee leven ) nog iemand ervaringen met deze combinatie ? Gr Frank

06-11-2016 | Vrouw | 43
duloxetine (30mg)
Na jaren van depressie en angst en 5 andere anti depressiva 5 jaar zonder medicatie geleefd. Liever bang en verdrietig dan een zombie. Toen kreeg ik cymbalta. De zon kon ik weer voelen. Ik heb mijn leven terug. Wel veel dromen, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

09-03-2015 | Vrouw | 44
duloxetine (60mg)
Door mijn huisarts voorgeschreven Cymbalta. Begonnen met 30 mg wat niet aansloeg. Helaas is het middel pas na 4 maanden effectief gaan werken bij dosering van 120 mg wat ik nu dagelijks slik. Ben vanaf juni 2014 Cymbalta aan het gebruiken. Voel me rustiger, maar erg veel last van de bijwerkingen. Droge mond keel, zere keel, koude voeten, wazig zien, koud en warm soort op[lees meer...]vliegers, enorm gewichtstoename ( 69 naar 82 kg ), slapeloosheid, geïrriteerd. Medicatie heeft voor en nadelen. Op moment mag ik nog niet afbouwen. Baal ervan heb zoveel bijwerkingen dat het dagelijks niet leuk is. Vraag me af of ik hier mee door moet gaan .....

06-12-2021 | Man | 45
Polyneuropathie
Ik had geen effect van cymbalta, enkel wat bijwerkingen. Ben dan overgestapt naar Gabapentine

27-01-2021 | Man | 45
Aangezichtspijn
Cymbalta was een medicijn uit de ‘cocktail’ van negen die ik voorgeschreven kreeg tegen chronische zenuwpijn in mijn gezicht (trigeminus neuralgie). Ik heb het ruim 7 jaar gebruikt, werd o.a. dertig kilo zwaarder en werd depressief. Vooral dit laatste heeft mij doen besluiten te stoppen met Cymbalta.

19-12-2016 | Vrouw | 45
duloxetine (60mg)
Als gevolg van een klein ongeval heb ik zenuwpijn in mijn rechterarm. Hiervoor kreeg ik tramadol en lyrica. Ik had van het laatstgenoemde middel erg veel last van bijwerkingen. Ik hield pijn en door de bijwerkingen was ik niet in staat mijn werk goed uit te voeren. Als gevolg hiervan kreeg ik dan weer een depressie. De psychiater schreef mij Duloxetine voor en met Lyrica[lees meer...] ben ik gestopt. Na twee maanden had ik bijna nooit meer pijn en ging mijn arm weer bij mijn lijf horen. De combinatie tramadol en duloxetine werkt perfect. Met de depressie en angststoornis gaat het ook veel beter.

17-03-2016 | Vrouw | 45
duloxetine (60mg)
continu wenen, doodswens, zonder enige reden diep ongelukkig. Na inname van antidepressiva samen met cymbalta vlug hersteld.

03-12-2015 | Man | 45
duloxetine (60mg)
10 jaar geleden ben ik in een depressie terecht gekomen . Sinds dan neem ik iedere morgend cymbalta 60mg en voor het slapen gaan ook mitrazapine 30mg . Dit bleek redelijk mee te vallen tot begin december 2015 en ik er nog dieper doorzakte . Naar huisarts geweest en daar te horen gekregen dat ik bipolaire stoornissen heb . Nu neem ik er nog eens wellbutrin 150mg bij . Nu vo[lees meer...]el ik mij weer goed . Nu is mijn vraag is dit niet teveel van het goede ? Zijn er mensen die dit ook nemen ? Wat zijn de gevolgen op jaren dit nemen? Ben een man van 45 j. Met 3 brave tieners en een schat van een vrouw , heb niets tekort maar voel me soms zo ellendig .

04-03-2016 | Man | 47
duloxetine (60mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik kreeg dit medicijn voorgeschreven vanwege rls, maar daar helpt het niet veel voor. wel kreeg ik betere stemming en was ik vrolijker, misschien vandaar door het piekeren dat ik zo een rusteloze benen heb. maar sinds dit medicijn slaap ik beter ipv 4uurtjes soms 8-10 uur. en ik voel me aktiever en opgewekt. ik had het medicijn 1 dag vergeten en voelde meteen nawerkingen,[lees meer...] niet op mijn gemak. men had mij 1x 60 mg voorgeschreven per dag, maar ik neem 2x 60 mg per dag. dus ik wil er niet mee stoppen, want dan ben ik bang dat ik weer terugval. dus dat mensen zeggen dat ze er suïcidaal van worden is niet waar. zeer goed medicijn.

04-02-2016 | Vrouw | 47
duloxetine (30mg)
al jaren lang op de cymbalta zonder enige problemen. werkt nog steeds goed.

02-10-2015 | Vrouw | 47
duloxetine (60mg)
Gebruik het nu 8 weken, De eerste 7 weken geen effect. Steeds opgehoogd van 30mg naar 60mg en 90mg, Sinds 1 week naar 120mg en het begint nu te werken. Eindelijk rust!! Ben blij dat ik doorgezet heb want zag het echt niet zitten en wilde een ander medicijn. Maar de psygiater zei verhoog het eerst en probeer nog even vol te houden. Het vlakt mijn emoties ook niet af.

07-03-2019 | Vrouw | 48
duloxetine (60mg)
3 jaar met ontsteking op slijmbeurs en pezen gelopen, verholpen door rechtstreekse infiltraties ... scan toont aan ontsteking weg maar pijn is niet volledig weg , volgens fysio te vergelijken met fantoompijn, uw lichaam ziet de aanwezige pijn als normaal dus dat kronkeltje moeten we in je hersenen zien te overbruggen .... kan onderts gelukkig al terug wat joggen ... met mo[lees meer...]menten wel terug wat meer last van bovenbeen .. maar medicatie is echt niet vol te houden vr mij. Neem om de 2 a 3 dagen een caspsule en heb er 2 dagen nare bijwerkingen van. Straks terug naar fysio, benieuwd

02-01-2018 | Man | 48
Fibromyalgie
Dit medicijn jarenlang gebruikt voor o.a. depressiviteit en fibromyalgie. Vanaf begin december de medicijnen gestopt, maar nu veel last van de bijwerkingen: Duizelig, veel spierpijn, maag/darm klachten en ben emotioneel zeer zwak zijn.

09-08-2016 | Vrouw | 48
duloxetine (60mg)
door langdurige relatie problemen en heel veel werken had ik veel last van hartkloppingen, beven gevolgd door hyperventilatie en wisselstemmingen. Jaren heb ik gevochten, omdat ik geen antidepressiva wou gebruiken. Uiteindelijk kreeg ik allerlei angstfobieen en kwam ik mijn huis niet meer uit, waardoor ik niet meer anders kon. De eerste 2 weken wou ik enkel slapen, ik was [lees meer...]helemaal uitgeput. Na 2 weken kwam ik makkelijker mijn bed uit en langzamerhand kreeg ik meer energie. Ik zal nooit kunnen stoppen met Cymbalta, maar dat maakt me niet meer uit, ik ben gelukkig en ik heb terug een normale gelukkige leven.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum