Ervaringen met Cymbalta

duloxetine

Chronische depressie (9 meningen)
Psychische klachten (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

26-11-2016 | Vrouw | 35
duloxetine (60mg)
Burn-out, depressie, nadien fibromyalgie en cvs vastgesteld

06-11-2016 | Vrouw | 43
duloxetine (30mg)
Na jaren van depressie en angst en 5 andere anti depressiva 5 jaar zonder medicatie geleefd. Liever bang en verdrietig dan een zombie. Toen kreeg ik cymbalta. De zon kon ik weer voelen. Ik heb mijn leven terug. Wel veel dromen, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

20-08-2016 | Vrouw | 30
duloxetine (30mg)
Na CMV-infectie hevige zenuwpijnen over mijn gehele lichaam. De minste belachelijke inspanning bv. een zakje appels dragen gaf pijn. Na 4 maanden goed rusten, fysio, ... was het nog niets beter. Uiteindelijk door specialist inzake neuropathische pijn Cymbalta 30mg voorgeschreven gekregen. De eerste drie weken inderdaad veel bijwerkingen, ookal had ik er nog iets bij gekreg[lees meer...]en om deze bijwerkingen tegen te gaan: misselijk, duizelig, enorm vermoeid, ... Maar wel minder pijn. Na drie weken waren de bij-effecten zo goed als verdwenen. Ik neem het medicijn nu 2,5 jaar en heb geen pijn meer - zalig! Ik heb het echter eenmaal proberen afbouwen, zeer geleidelijk, maar na enkele dagen tot een week opnieuw dezelfde pijnklachten. Ik hoop ooit te kunnen stoppen, zeker tijdens mijn zwangerschap wil ik zonder het medicijn zijn. Maar heeft me wel heel goed geholpen, zonder veel bijwerkingen.

09-08-2016 | Vrouw | 48
duloxetine (60mg)
door langdurige relatie problemen en heel veel werken had ik veel last van hartkloppingen, beven gevolgd door hyperventilatie en wisselstemmingen. Jaren heb ik gevochten, omdat ik geen antidepressiva wou gebruiken. Uiteindelijk kreeg ik allerlei angstfobieen en kwam ik mijn huis niet meer uit, waardoor ik niet meer anders kon. De eerste 2 weken wou ik enkel slapen, ik was [lees meer...]helemaal uitgeput. Na 2 weken kwam ik makkelijker mijn bed uit en langzamerhand kreeg ik meer energie. Ik zal nooit kunnen stoppen met Cymbalta, maar dat maakt me niet meer uit, ik ben gelukkig en ik heb terug een normale gelukkige leven.

05-07-2016 | Vrouw | 27
duloxetine (30mg)
Ik heb al 4 jaar migraine -aanvallen, ik heb al verschillende medicaties gebruikt, maar al 1 jaar gebruik ik duloxetine 30 ... maar nu wil ik ermee stoppen mijn specialist zij van dat ik direct ermee mag stoppen! Ja, ben nu al 4dagen bezig zonder duloxetine. Ik heb wel veel bijwerkingen, shok in de hoofd, kan mijn eveneicht niet houden, prikkelbaar, gevoelig, ik huil voor [lees meer...]alles, ben heel snel boos, enz... maar vandaag kon ik niet meer volhouden, ik heb tpch 1 duloxetine ingeslikt. Morgen ga ik toch eens bellen naar mijn dokter

10-05-2016 | Vrouw | 40
MS (multiple sclerose)
Ik ben in maart 2013 gediagnosticeerd met MS. Heb veel last van pijn, aangezichtspijn, pijn in de ledematen over het gehele lijf. Hiervoor begonnen met Gabapentine, dit hielp niet dus overgestapt naar Carbamazepine waar ik een ernstige allergische reactie op gekregen heb (Steven Johnson syndroom) door het verbranden 4 weken in het ziekenhuis gelegen met hoge doseringen mo[lees meer...]rfinepreparaten. Overgestapt van ziekenhuis en hier is de morfine afgebouwd en begonnen met Lyrica. Bijna de hoogst mogelijke dosering hielp niet afdoende dus hier Amitryptiline bijgekregen, omdat ook dit niet baatte is er overgestapt naar Cymbalta. Hiervan ontzettend veel en vervelende bijwerkingen waardoor mijn zelfredzaamheid flink aangetast is geworden, ik de hele dag moe, misselijk, draaierig en toegenomen pijn heb. Nu in afwachting van de neuroloog om dit weer te stoppen en te kijken hoe verder. Heb zelf nu de beslissing genomen dat ik alle pijnmedicatie af wil bouwen om een nieuw nulpunt te kunnen creëren en van hieruit opnieuw te kunnen gaan kijken wat ik daadwerkelijk nodig heb!

14-04-2016 | Vrouw | 59
duloxetine (30mg)
Na het stoppen met Efexor (sept 014) op eigen initiatief, werd ik helaas toch weer ernstig angstig (paniekaanvallen) en licht depressief. Met Zoloft (Sertraline) begonnen, werkte niet (erg nerveus van en ontzettend trillen) en na 6 weken gebruik terug naar Efexor gegaan. Toch hielp de Efexor niet echt meer. Over op Cymbalta langzaam verhoogd tot 120 mg per dag (2 x 2x30mg [lees meer...]capsules, ochtend en avond). Aanvankelijk leek het beter te gaan, en soms ging het op en neer weer beter, maar helaas onvoldoende werking voor mij. Psychiater wilde geen verhoging doen (bloedspiegel met 120 mg was 62) en ben al afbouwend overgestapt naar een TCA (wat ik nooit wilde, maar nu uit nood toch heb gedaan, want ik was ondertussen zeer depressief/angstig geworden en opgenomen in kliniek). Ik slik Anafranil (Clomipramine) nu 28 dagen en ik merk wel behoorlijk verschil. Helaas is het in de ochtend nog niet goed. Gedeprimeerd opstaan, soms met angst. Misschien moet de 75 mg (bloedspiegel 0,13 en max is 0,15) toch nog wat omhoog. Morgen zie ik de arts hier in de kliniek. Misschien dat er toch verhoogd kan en gaat worden.

17-03-2016 | Vrouw | 45
duloxetine (60mg)
continu wenen, doodswens, zonder enige reden diep ongelukkig. Na inname van antidepressiva samen met cymbalta vlug hersteld.

10-03-2016 | Vrouw | 36
duloxetine (30mg)
ik ben heel blij met cymbalta. de dosering was in het begin lastig om te vinden. maar nu ik het eenmaal heb, wil ik niet meer zonder.

08-02-2016 | Vrouw | 62
duloxetine (30mg)
Zo'n vier jaar geleden erg depressief geworden. Kreeg toen amitryptiline voorgeschreven. Werkte heel goed en ook zeer pijnstillend v d stenose in mn rug. Een bonusje dus. Helaas kreeg ik n ca n jaar vreselijke trek. Ik heb nooit van zoetigheid gehouden. Zelfs als kind al. Werd altijd erg paniekerig van al die snoepjes van drogisten en kruidenieren. Nu begon ik opeens alles[lees meer...] wat zoet was, lekker te vinden. Sterker, ik had er steeds zin in en ook brood en gebak waren nooit uit mn gedachten meer te bannen. Ben naar de huisarts gegaan en overgestapt op Cymbalta. Helemaal tevreden. Ik slik er nog 60mg pd van. Helaas kreeg ik recent opeens duloxetine. Het werkzame bestanddeel v Cymbalta. Meteen bij pil 1 kon ik niet meer slapen. Geen inslaap of doorslaapprobleem, maar gewoon niet!! Overdag heel slaperig en t ergste was dat alle pijnstillende medicatie ook niet meer hielp. Heb de huisarts nu gebeld en ik wacht op n belletje terug. Hopelijk krijg ik de Cymbalta terug.

04-02-2016 | Vrouw | 47
duloxetine (30mg)
al jaren lang op de cymbalta zonder enige problemen. werkt nog steeds goed.

03-02-2016 | Vrouw | 51
Artrose van de wervelkolom
Behandeling voor rugklachten ok, maar last van uitstralingspijn in linkerbeen gepaard met burnout symptomen

26-12-2015 | Vrouw | 50
duloxetine (60mg)
kan er nog niet veel over zeggen, want neem cymbalta nog maar nu de 4 de week. maar voel me slap en moe, hoofdpijn, high in de sky en wil 1 dag slapen en voel me zeker niet blij en fit zoals andere zeggen.

13-12-2015 | Vrouw | 66
duloxetine (30mg)
25 jaar Fevarin gebruikt en toen afgebouwd na een paar jaar. Kreeg in 2013 weer wat symptomen, die je herkende en ben gelijk naar psychiater gegaan. Weer een tekort aan serotonine en schreef mij Cymbalta voor. Eerst een tijdje 30mg en daarna 60mg. eerste 2 weken wat misselijk, maar dat weet je en daarna niet meer. Ik ben weer super actief en altijd vrolijk. Heerlijk!

10-12-2015 | Vrouw | 41
Polyneuropathie
Sinds eind september krijg ik via de pijnpoli Cymbalta voor polyneuropathie aan mijn voeten, opgelopen na de chemo. Na amitriptyline (geen enkele reactie) en Lyrica (vreselijke bijwerkingen en geen effect) eindelijk een medicijn dat de pijn grotendeels onderdrukt. De bijwerkingen waren dusdanig heftig in het begin, dat ik overwoog te stoppen. Toch doorgegaan en de meeste [lees meer...]bijwerkingen nemen iets af., zoals misselijk, bevende handen, obstipatie. Er blijven echter nog hele vervelende over, zoals hoofdpijn, rillerig, slecht slapen, Kaakklemmen, nachtmerries, grieperig gevoel. Weet nog steeds niet wat zwaarder weegt, de kwaal of de medicijnen.

09-12-2015 | Vrouw | 60
duloxetine (30mg)
Sinds mijn burn-out met zware depressie, nooit meer af gekomen van depressieve gevoelens. Er bleek wat mis te zijn met met serotonine gehalte en dus heeft de huisarts Cymbalta voorgeschreven. Echt een ommekeer voor me. Ik kon weer slapen, had geen nachtmerries meer. En het leven was weer plezierig. Ik gebruik ze ruim 7 jaar. Ik heb wel last van vergeetachtigheid en concen[lees meer...]tratieverlies. Tot dat de zorgverzekeraar besloot 3 maanden terug ineens de Cybalta te vervangen door een merkloos Duloxetine medicijn. En dat ging goed mis. Na enkele weken kreeg ik allerlei vervelende bijwerkingen, zoals knallende hoofdpijn, slecht slapen, nachtmerries oftewel een heleboel van de bekende bijwerkingen. Toch nog bijna 2 maanden volgehouden. Bijsluiters naast elkaar gelegd. Werkzame stof: Hetzelfde Bekende bijwerkingen: Hetzelfde. Hulpstoffen : Anders. Cymbalta heeft er maar een paar, merkloze Duloxitine heeft meer dan 2x zo veel. En daar zit er bij mij het probleem, kan niet tegen één of meerdere van die hulpstoffen in combinatie met de Duloxitine. Medische noodzaak aangevraagd voor Cymbalta en nu weer een maand terug hierop en het gaat alweer stukken beter. Zo zie je maar dat hulpstoffen ook een heleboel kunnen verpesten aan een anders goed werkend medicijn.Ik denk dat ik nooit meer van dit medicijn af kom, vanwege het verstoorde serotonine gehalte, maar ik functioneer er prima op.