duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

01-02-2020 | Vrouw | 54
duloxetine (60mg)
Ik slik al 9 jaar 2 x daags 120mg, mag dat zo lang?

22-05-2019 | Vrouw | 54
Manisch-depressieve stoornis
Misselijk, braakneiging, hartkloppingen

11-01-2018 | Man | 55

12-09-2015 | Vrouw | 55
Fibromyalgie
In het begin erg veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid, duf en draaierig in het hoofd, slaperig en niet jezelf zijn. Op aandringen huisarts toch volgehouden en na ongeveer 3 weken nam de misselijkheid af. Pijn werd heel geleidelijk aan minder, maar nooit helemaal weg. Na een jaar besloot ik toch te stoppen, omdat de voordelen niet opwogen tegen de nadelen. Alleen [lees meer...]de bijwerkingen tijdens mijn stoppen waren net zo hevig dan toen ik net begon alleen nog erger en duurde langer ondanks heel langzaam afbouwen. Begon met 3x daags 30mg, na een week 2x daags 30mg, na de tweede week 1x 30 en daarna de capsules open gehaald en de helft van de inhoud weggegooid. Dit nog ruim een week geslikt, maar nu na een week of 4 ben ik nog slaperig, misselijk, duf, warrig, geheugen slecht. Heel raar middel die me maar slecht dan goed heeft gebracht dus ik wil het niet weer ondanks de pijn.

26-10-2019 | Man | 56
duloxetine (30mg)
Ik gebruik al 6 jaar duloxetine (Cymbalta) ben er redelijk tevreden over. Niet alleen depressieve gevoelens als pijn in mij hele lichaam helpt het redelijk voor. Heb al vaak geprobeerd om af te bouwen van 90 mg naar 0, maar dat lukt niet. ik gebruik nu een paar jaar 30 mg en heb me er bij neergelegd dat ik dat zal moeten blijven gebruiken. Voor mij is het grootste voordeel[lees meer...] dat het mij weinig tot geen bijwerkingen geeft, dat was met andere antidepressiva wel anders.

13-02-2015 | Vrouw | 56
duloxetine
Ik slik sinds kort Cymbalta tegen paniek en angst. Daarnaast slik ik nog 20 mg. Paroxetine , het is de bedoeling dat ik deze tzt ga afbouwen als de Cymbalta aangeslagen is. Wie heeft deze switch ook eens gemaakt en kan mij daar wat over vertellen ? Verder zou ik graag positieve verhalen willen horen over Cymbalta en dan met name voor angst en paniek .

25-07-2015 | Vrouw | 57
duloxetine (50mg)
Schizoaffectieve stoornis

22-11-2015 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Ik was al jaren aan de kalmering tabletten. Daar werd ik alleen maar suf op, maar mijn echte klachten gingen niet over. Totdat mijn dokter Cymbalta voor schreef. De eerste drie weken was ik echt duf, maar daarna, echt ik heb me nog nooit zo goed gevoeld, mijn leven is er een stuk relaxter door geworden. Ik maak mij lang niet meer zo druk over alles en kan weer genieten van[lees meer...] het leven. En toen ik er mee begon, had ik ook nog eens minder last van mijn stijve spieren. voor mij is dit medicijn een wondermiddel.

05-11-2015 | Vrouw | 58
duloxetine (30mg)
Door diabetes lichte neuropathie in voeten. Kreeg Cymbalta 30mg en dat helpt prima. Nergens geen last meer van.

28-07-2018 | Vrouw | 59
duloxetine (30mg)
Ik neem sedert 2.5 week 30 mg Cymbalta en heb enorm last van de bijwerkingen. Ik heb voortdurend hartkloppingen, ben duizelig en heb totaal geen eetlust, ik word bijna al onpasselijk als ik aan eten denk. Nog mensen die deze vervelende bijwerkingen hebben? Ik heb het een aantal jaren geleden ook genomen en toen was ik er echt supergoed mee. Begrijp niet dat ik er nu zo l[lees meer...]ast van heb. Maandag ga ik terug bij de dokter om alles eens te bespreken. Zou het kunnen dat deze medicatie te zwaar geworden is voor mij?

14-04-2016 | Vrouw | 59
duloxetine (30mg)
Na het stoppen met Efexor (sept 014) op eigen initiatief, werd ik helaas toch weer ernstig angstig (paniekaanvallen) en licht depressief. Met Zoloft (Sertraline) begonnen, werkte niet (erg nerveus van en ontzettend trillen) en na 6 weken gebruik terug naar Efexor gegaan. Toch hielp de Efexor niet echt meer. Over op Cymbalta langzaam verhoogd tot 120 mg per dag (2 x 2x30mg [lees meer...]capsules, ochtend en avond). Aanvankelijk leek het beter te gaan, en soms ging het op en neer weer beter, maar helaas onvoldoende werking voor mij. Psychiater wilde geen verhoging doen (bloedspiegel met 120 mg was 62) en ben al afbouwend overgestapt naar een TCA (wat ik nooit wilde, maar nu uit nood toch heb gedaan, want ik was ondertussen zeer depressief/angstig geworden en opgenomen in kliniek). Ik slik Anafranil (Clomipramine) nu 28 dagen en ik merk wel behoorlijk verschil. Helaas is het in de ochtend nog niet goed. Gedeprimeerd opstaan, soms met angst. Misschien moet de 75 mg (bloedspiegel 0,13 en max is 0,15) toch nog wat omhoog. Morgen zie ik de arts hier in de kliniek. Misschien dat er toch verhoogd kan en gaat worden.

29-12-2021 | Vrouw | 60
duloxetine (60mg)
4j geleden begonnen met inname na fibromyalgie diagnose,om de hoogste pijnprikkels weg te nemen..was gemakkelijk,elke dag een pilletje Bijwerkingen heb ik al beschreven..ik was op de duur mezelf niet echt meer..hoogtes en laagtes..die horen bij het leven...waren er niet meer.. 8d geleden gestopt...het was genoeg geweest Hevig ..1000en schokjes in mijn hoofd..nu 8d late[lees meer...]r veel beter..ik voel terug..angstmerries veel minder..vermoeidheid ook stukken minder..zie helderder..ben er zo blij en fier om..

13-09-2018 | Man | 60
duloxetine (30mg)
Ik ben altijd nogal zwaarmoedig geweest. Op en bepaald moment - ik denk rond het overlijden van mijn moeder (2001) - werd het erger. Verschillende psychologen/psychiaters geraadpleegd, cursussen gevolgd, gelezen maar niks hielp op de lange termijn. Deze lichte dosis en een half tabletje Remergon helpt me door het leven.

09-08-2018 | Vrouw | 60
duloxetine (30mg)
6 jaar cymbalta geslikt tegen neuropathische pijn. Bij aanvang van ernstige depressie in febr. Verhoogd van 30 naar 60mg, om als antidepressiva te laten werken. Hierdoor kreeg ik ernstige hartkloppingen . In overleg gestopt en overgestapt naar andere medicatie. Na nog twee andere antidepressiva, waarvan de laatste Nortrilen, weer gestart met Cymbalta 30 mg. 3uur na inname[lees meer...] kreeg ik zeer heftige pijn in mijn handen en onderarmen en kon niet meer stil blijven liggen. Op advies van arts meteen weer gestopt. Inmiddels is de pijn verminderd maar niet weg. Arts meent dat de klachten niet van de medicatie kunnen komen.....

09-12-2015 | Vrouw | 60
duloxetine (30mg)
Sinds mijn burn-out met zware depressie, nooit meer af gekomen van depressieve gevoelens. Er bleek wat mis te zijn met met serotonine gehalte en dus heeft de huisarts Cymbalta voorgeschreven. Echt een ommekeer voor me. Ik kon weer slapen, had geen nachtmerries meer. En het leven was weer plezierig. Ik gebruik ze ruim 7 jaar. Ik heb wel last van vergeetachtigheid en concen[lees meer...]tratieverlies. Tot dat de zorgverzekeraar besloot 3 maanden terug ineens de Cybalta te vervangen door een merkloos Duloxetine medicijn. En dat ging goed mis. Na enkele weken kreeg ik allerlei vervelende bijwerkingen, zoals knallende hoofdpijn, slecht slapen, nachtmerries oftewel een heleboel van de bekende bijwerkingen. Toch nog bijna 2 maanden volgehouden. Bijsluiters naast elkaar gelegd. Werkzame stof: Hetzelfde Bekende bijwerkingen: Hetzelfde. Hulpstoffen : Anders. Cymbalta heeft er maar een paar, merkloze Duloxitine heeft meer dan 2x zo veel. En daar zit er bij mij het probleem, kan niet tegen één of meerdere van die hulpstoffen in combinatie met de Duloxitine. Medische noodzaak aangevraagd voor Cymbalta en nu weer een maand terug hierop en het gaat alweer stukken beter. Zo zie je maar dat hulpstoffen ook een heleboel kunnen verpesten aan een anders goed werkend medicijn.Ik denk dat ik nooit meer van dit medicijn af kom, vanwege het verstoorde serotonine gehalte, maar ik functioneer er prima op.

03-05-2015 | Vrouw | 60
duloxetine (30mg)
vanaf mijn pubertijd heb ik last van depressiviteit en ik ben nu 60 jaar en ik stop af en toe. Nu heb ik pas weer een ander middel gekregen en tot nu nu merk ik er nog niets van. Huilbuien, nerveus e.d. Ik blijf dit middel nog even slikken, maar als er binnen 2 maanden geen beter effect komt wil ik toch een ander middel weer gebruiken. Ik heb in mijn leven zoveel antidepre[lees meer...]ssiva geslikt dat het voor mijn huisarts best wel moeilijk maakt een juiste te vinden voor mij.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum