mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

17-10-2020 | Man | 66
mirtazapine (15mg/ml)
ik slik dit middel naast cognitieve therapie. in het begin dagelijks maar nu de therapie lijkt te helpen één tot twee keer per week. als ik tegen negen uur 's avonds toch spanning voel neem ik er één in. dan word ik dus al voor het slapen rustig. ik heb nu geen hallucinaties mee en ook de pijn aan mijn rug is weg.

26-09-2020 | Man | 59
mirtazapine (30mg)
Gestart in november 2019 ivm depressieve klachten na een kanker behandeling. Daarom ook gestopt met alcohol ivm de onwenselijke combinatie om beiden te gebruiken. Gebruik werd gestart en opgebouwd naar 37.5 mg per dag. Na 2 a 3 weken begonnen de bijwerkingen. Lopen ging slechter, conditie weg. Na 2 maanden begon ik effect te merken, opgewekt en ik had weer zin in dingen.[lees meer...] Beter slapen. Echter de bijwerkingen sloegen ook toe. Ik kreeg zo een beetje alle ellende die in de bijsluiter staat. Gewichts toename, vocht in de enkels, vermoeidheid, geen conditie meer gewrichtspijn. Zo een beetje alle bijwerkingen had ik. Het was de hele gebruiks periode dat ik daar last van had. Meer last van de bijwerkingen als van het bedoelde effect. In augustus 2020 begonnen met de afbouw. Na 6 weken stond ik weer op 0. Een verademing. Mijn gewicht ging iets omlaag, vocht uit de enkels, tintelingen zijn weg, spierpijn weg, ik loop makkelijker en mijn conditie begint weer op te bouwen. Dus het heeft zijn werk gedaan in het begin dat ik het gebruikte. Ben blij dat ik er vanaf ben.

10-09-2020 | Man | 34
mirtazapine (15mg/ml)
1e. 3weken bij werking: veel diree, spontaan hoofdpijn duizeligheid, hart klopping, moeite met ademhalen, agressie pieken geen eet lust tot exstreem veel eten veel dorst, gewicht toeneemt met 2 kg van 65 kg naar 67 in 3 weken. Veel meer roken. een totaal verlies van libido 1 orgasme per 4,5 maand zeg maar een natte droom die ik niet gedroomd heb. Geen behoefte meer hebbe[lees meer...]n aan sociaal contact. Energie hebben maar geen gevoel bij is (een schaterlach van een kind dat je vrolijk doet maken. nu iets is van kind doe normaal). Geen gevoel meer geen empathie geen gedachten. Ik ben een zombie .en mijn problemen zijn niet verholpen mijn probleem is ik heb moeite met het accepteren van mijn geaardheid en het omgaan van dicriminatie. Hier heb je een pil was een leuk gesprek lucht op he zie je volgende maand. U doc ik ben ook hoogsensitief persoon............ Je bent een depressie hier 15 mg mirtazapine sdz Na 6 maanden heb ik zelf afgebouwd met elke 2weken 10% onder pil toen ik bij 2 mg per dag was besefte ik pas dat ik binnen 20 min in slaap viel waar ik ook lag zat of stond ben zelfs 7 keer wakker worden soms met een peuk in de hand en 2 keer een brandgat in mijn broek om 5:00 in de achtertuin onderkoeld.heb in een tijd van 24 uur 14 wekkers ingeschakeld om een normale dag vulling te krijgen dat is het enige wat help als je alleen bent.

13-07-2020 | Man | 52
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ivm ernstige PTSS & slaapproblemen dit medicijn gekregen en ben er heel gelukkig mee. Bijwerkingen zijn minimaal en na jaren van geen slaap opeens wel slapen (eerste week van gebruik was ik net een zombie, maar dat wist ik dus had alles zakelijk even uitgesteld en er de tijd voor genomen, na een week ongeveer wennen was het weer te doen en de zaak weer opgestart). Stemming[lees meer...] is ook een stuk verbetert etc. Opeens ben ik weer actief en verlost van vervelende dingen uit het verleden. Nu alleen nog die 10kg extra er af zien te krijgen!

06-07-2020 | Man | 33
mirtazapine (15mg)
5 jaar lang nauwelijks kunnen slapen vanwege stres en onregelmatig werk. 5 jaar lang lopen rommelen met pammetjes enz, maar niets hielp. Omdat ik inmiddels ook wat angstklachten had ontwikkeld schreef de huisarts mij Myrtazepine voor. Dit helpt als angstonderdrukking en om te kunnen slapen. Dit bleek voor mij het enige middel wat idd helpt! Na jaren slaap ik weer fatsoenli[lees meer...]jk en kan ik normaal functioneren. Ik lees veel over aan komen, maar bij mij is het tegenovergestelde waar. Ik ben juist heel veel afgevallen, vermoedelijk mede omdat ik niet meer moe was en daardoor het sporten weer fanatiek kon oppakken. Ben de afgelopen 7 jaar nooit zo fit geweest als nu. Nadeel is dat je in de ochtend wat suf kan zijn, maar dit trekt bij mij langzaam weg. Rond 10:00 uur heb ik nergens meer last van. Ik zou het aanraden, het heeft mij enorm geholpen dat ik weer normaal kan functioneren op mijn werk en voor mijn gezin.

18-06-2020 | Man | 58
mirtazapine (15mg)
Last van slapeloosheid gekregen door stressperiode op het werk. Daarna slecht blijven slapen door waardoor je overdag moe en lusteloos bent. Mirtazapine heeft dit deels doorbroken waardoor ik beter slaap. Het is geen wondermiddel. Je moet ook wat aan de situatie gaan doen. Een gezondere leefstijl aanmeten hoort erbij. Elke dag ontspannen door bijvoorbeeld een rondje wande[lees meer...]len of sporten. Gezonder eten en het verkrijgen van een goede darmwerking horen daar absoluut bij om je goed te voelen. Een leukere minder stressvolle baan draagt ook bij. Sociale contacten goed onderhouden. Dat alles leidt tot een gezonder en gelukkiger bestaan.

09-05-2020 | Man | 52

26-02-2020 | Man | 32
mirtazapine (15mg)
Ik leidde aan heftige slapeloosheid. Ik sliep maximaal 3 uur per nacht en elke nacht leken de paniek aanvallen erger te worden. Reguliere slaapmiddelen werkten niet en de slaapkwaliteit van de slaapmiddelen was nihil. Een half tabletje voor het slapen gaan en jaren lange angst en paniek voor het slapen gaan houden me niet meer uit mijn slaap. Ik durf weer naar bed te gaan [lees meer...]en ben niet meer angstig. Voor mij een live saver!

13-02-2020 | Man | 67
Stress
Een half tablet mirtazpaine van 7.5 mg doet bij mij al wonderen. Ik sliep steeds enkele uren en dan kon ik niet meer slapen door nachtelijke stress en onrust, angst. Al bij een tablet mirtazapine slaap ik weer 8 uur wat me in tijden niet gebeurd is. Dit resulataat houdt aan. Ik gebruik het al jaren lang en probeer er wel eens mee te stoppen, maar dan slaap ik prompt we[lees meer...]er slecht. Mogelijk ben ik er wel afhankelijk van geworden, maar dat is dan maar zo.

12-02-2020 | Man | 63
mirtazapine (15mg)
werkt goed slaap als een oss op een halve 15 mg eerste dag beetje duf smorgens maar te doen kn wel auto rijden geen probleem maar kijk goed uit ivm ongeval verzekering ga over op een vierde tablet is te doen om het in 4en te delen dus 3.50 mg hoe minder hoe beter en minder bijwerking

06-02-2020 | Man | 39
mirtazapine (45mg)
Ik slik dit medicijn. Nu bijna 5 jaar. Ik kan er goed op slapen en ook ik, kan direct merken als ik een dosis heb overgeslagen. Het houdt mij stabiel en het heeft voor mij geen bijwerkingen. Ik slikte, toen ik ernstig depressief was een combinatie van Mirtazapine 45 en Zopiclon 7,5. Maar van de Zopiclon kreeg ik de volgende dag een smerige bittere smaak van in mijn mond. E[lees meer...]n was zeer duf gedurende de dag. Mirtazapine heeft dit niet. Ik wordt goed wakker en heb geen last van dufheid of sloomheid. Op mijn werk presteer ik goed en maak ik natuurlijk fouten maar dat komt door mezelf en niet door de medicatie. Wel heel belangrijk is, een goede therapeut om de depressie te behandelen. Ik heb er eindelijk na tig jaar 1 gevonden.

26-01-2020 | Man | 37
mirtazapine (15mg/ml)
Ik slik sinds januari 2014 mirtazipine 15 mg per dag de laatste 2 jaar 7.5 mg vooral voor het slapen. Ik heb mijn hele leven al in fases last van inslaap problemen. Vanaf kind zijn al. Verder kan ik goed functioneren in het leven al gebeurd dit wel met vallen en op staan. Heb regelmatig last van sombere gevoelens en Ben nogal een denker en erg prikkelgevoelig voor gel[lees meer...]uiden licht en andere kleine dingen. De slaapproblemen komen denk ik niet helemaal uit de lucht vallen. Ik vermoed dat ik ook wat kenmerken heb van add. In 2013 liepen mijn slaapproblemen volledig uit de hand. Ik viel 4 dagen per week pas om half 5 snachts in slaap. En dat terwijl ik intensief werk doe en mijn slaap heel hard nodig heb. Na een sessie met een psycholoog met mindfulness oefeningen ging het nog steeds niet beter. Om gek van te worden. Na maanden sukkelen was ik helemaal Gesloopt geestelijk en lichamelijk. Sinds ik mirtazipine slik slaap ik weer 8 uur per nacht. In het begin vooral in het weekend soms 13 uur per nacht en dan nog het idee hebben uren te kunnen slapen. Ik had een hoop in te halen. Mijn enige bijwerkingen in de eerste dagen waren blaren in me mond en verhoogde eetlust. Ik Lees ook veel negatieve reacties op dit forum, maar mij heeft dit medicijn heel erg geholpen om de structuur terug te vinden in mijn leven. Voor mij was het echt een fijn medicijn en een licht aan het einde van een hele donkere gang. Ik vind het nu wel mooi geweest en wil niet me Hele leven een medicijn te hoeven slikken dus heb besloten om proberen af te bouwen via taperingsstrips. Dit gebeurd in 28 dagen. Ik ben benieuwd wat dit met mij zal doen.

19-01-2020 | Man | 32
mirtazapine (30mg)
Vervelend om dit te horen. Wilt u uw ervaring delen, Laat het me weten, ik ben helaas alleen geen wonder dokter. Maar vind het vervelend om dit te lezen.

06-01-2020 | Man | 34
mirtazapine (30mg)
Kreeg het, naast Venlafaxine, als middel om te kunnen slapen. Op dat vlak hielp het niet, wel werd ik er suïcidaal van.

06-01-2020 | Man | 45

28-12-2019 | Man | 33
mirtazapine (7,5mg)
Op zich sliep ik er goed op, werd redelijk uitgerust wakker. Maar 3e week van gebruik hele dagen doodmoe in bed. Ik had al chronische vermoeidheid maar kon nog dingen. 3e week van dit middel lag ik doodop hele dagen in bed. Het ergste vind ik nog dat de arts zei dat dat niet door dit middel kwam en het maar door moest slikken. Op eigen houtje gestopt en overgegaan op ander[lees meer...]e medicatie (alprazolam) die ik nog had liggen. Na 2 weken was het flink opgeknapt. De alprazolam ben ik nu succesvol aan het afbouwen (je wordt er afhankelijk van). Ook leek de wereld wel nep te zijn (derealisatie).