mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

12-02-2021 | Man | 61
mirtazapine (45mg)
Ik neem dagelijks 3 tabletten (mirzapine) van 45mg en na een half uur slaap ik in. Word 2 x per nacht wakker dus het medicijn werkt niet.

26-06-2020 | Vrouw | 62
mirtazapine (15mg)
Ik gebruik 1/4 van een tablet van 15 mg., dat bleek voldoende om mijn slaap dusdanig te verbeteren dat ik voldoende slaap krijg. De dufheid overdag trok na enkele weken weg. Bijwerking rusteloze benen, maar niet elke nacht, alleen af en toe. Als ik dan Ibuprofen neem (een spierontspanner/pijnstiller) gaat het wel weer. Ook ben ik in een paar jaar tijd 10 kg aangekomen. Dit[lees meer...] heb ik er af weten te krijgen door een tijd te stoppen met de Mirtazapine en niet teveel te eten. Er ging in 3 maanden tijd 5 kg af. Ging wel weer veel slechter slapen en ben na 3 maanden toch maar weer begonnen, dus eerst een paar weken 1/8 tablet en daarna 1/4 tablet van 15 mg. Goede slaap is weer terug.

29-08-2021 | Man | 63
mirtazapine (45mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Eindelijk weer kunnen slapen zonder nachtmerries, wat een verademing! Stemming veel beter. Het is zwaar spul maar zeer effectief.

12-02-2020 | Man | 63
mirtazapine (15mg)
werkt goed slaap als een oss op een halve 15 mg eerste dag beetje duf smorgens maar te doen kn wel auto rijden geen probleem maar kijk goed uit ivm ongeval verzekering ga over op een vierde tablet is te doen om het in 4en te delen dus 3.50 mg hoe minder hoe beter en minder bijwerking

08-06-2022 | Man | 65
mirtazapine (15mg)
Drie jaar lang dit middel gebruikt. Ging er goed en lang van slapen en vooral levendig dromen. Het veroorzaakte veel eetbuien waardoor mijn gewicht serieus toenam. Staat niet vermeld als bijwerking: het libido was stukken minder. Ben onlangs gestopt. Ik ben nu nider vlak, ik ben veel beter gehumeurd, eet minder (en daardoor al een paar kilo’s kwijt en mijn libido is weer[lees meer...] terug aan het komen. Er zijn allerlei rapporten waarin staat dat dit middel geen seksuele bijwerkingen heeft. Mijn ervaring is dus heel anders.

17-10-2020 | Man | 66
mirtazapine (15mg/ml)
ik slik dit middel naast cognitieve therapie. in het begin dagelijks maar nu de therapie lijkt te helpen één tot twee keer per week. als ik tegen negen uur 's avonds toch spanning voel neem ik er één in. dan word ik dus al voor het slapen rustig. ik heb nu geen hallucinaties mee en ook de pijn aan mijn rug is weg.

03-07-2021 | Vrouw | 67
mirtazapine (7,5mg)
Slapeloosheid en Tinnitus, moest ivm qt verlenging andere antidepressiva gaan slikken. De eerste paar dagen voelde ik mij een zombie, maar dat gaat over.

15-09-2020 | Vrouw | 67
mirtazapine (15mg)
Ik ben langzaam gestart met dit medicijn. Het viel in het begin wel mee. Ik kon vanaf dag 1 goed slapen en daar was ik erg blij mee. Gewichtstoename en gewrichtspijn nam ik op de koop toe. Ik ben nu een half jaar verder en het slapen gaat ook al weer wat moeilijker en ik dat dat ik het aankomen op den dUur wel onder de knie zou krijgen maar dat is niet zo. Ook gewrichtspij[lees meer...]n wordt naar mijn idee steeds erger. Ik kies er nu wel voor on dit middel nog een poosje te slikken maar ik hoop toch dat ik tzt er mee stoppen mag.

13-02-2020 | Man | 67
Stress
Een half tablet mirtazpaine van 7.5 mg doet bij mij al wonderen. Ik sliep steeds enkele uren en dan kon ik niet meer slapen door nachtelijke stress en onrust, angst. Al bij een tablet mirtazapine slaap ik weer 8 uur wat me in tijden niet gebeurd is. Dit resulataat houdt aan. Ik gebruik het al jaren lang en probeer er wel eens mee te stoppen, maar dan slaap ik prompt we[lees meer...]er slecht. Mogelijk ben ik er wel afhankelijk van geworden, maar dat is dan maar zo.

08-06-2022 | Vrouw | 68
mirtazapine (15mg)
Ik neem af en toe 1.4 tablet van 15 mg tegen slaaploosheid en dat helpt heel goed om door te slapen. Wel duf de volgende dag en last van eetbuien, maar eindelijk weer eens een hele nacht slapen, mis heel fijn. Met temazepam ben ik na 3 uur wakker en gaat niets meer, met mirtazipine slaap ik rustig 8 uur achter elkaar. Nadeel, de volgende dag suf en de eetbuien. Ik neem ze [lees meer...]niet zo heel vaak, dus heb ik niet zo veel last van de bijwerkingen.

07-05-2021 | Vrouw | 68
mirtazapine (15mg)
Na maanden gesukkeld te hebben met Oxazepam en proberen te minderen van 10 - 7.5 - 5 - naar 2.5 mg. Met de laatste hoeveelheid lukte het me niet om ermee te slapen. Heel onrustige nachten met paniekaanvallen en slechts enkele uren slaap. Nu slaap ik prima met Mirtazapine sinds 2 maanden. Ook mediteer ik elke avond voor het slapengaan. Ook rond 22 uur neem ik een Valdisp[lees meer...]ert en houd me serieus aan slaap hygiëne.

26-12-2019 | Vrouw | 70
mirtazapine (3mg)
Overspannen/burn-out
Ik verdraag dit geneesmiddel door hele lage dosis te nemen als drank .Dus maar 0,2 ml per keer. Alles beter dan de verslavende oxazepam.

31-07-2021 | Man | 71
mirtazapine (15mg)
Door tinnitus slaapproblemen gekregen. Ik heb mirtazapine gekregen als slaapmiddel. De 1ste keer na gebruik 10 uur achtereen geslapen(!) en was nauwelijks uit bed te branden. Wel de hele verdere dag ontzettend duf gebleven. Na die tijd niet meer gebruikt, doorgegaan met lorazepam als slaapmiddel, dat werkt bij mij ook redelijk tot goed. ik hou mirtazapine achter de hand al[lees meer...]s paardemiddel bij nieuwe slaapstoornissen

31-08-2020 | Vrouw | 73
mirtazapine (15mg)
Vwg burnout/depressieve klachten/slaapproblemen gebruik ik sinds maart jl mirtazapine. De helft van een tabletje, 7,5 mg, voor het slapen gaan. Daarbij een ‘beetje’ oxazepam, 5 mg, soms iets meer want op de mirtazapine sliep ik niet in ( oxa. voorheen wel..). Vlgs de huisarts mag dit samen, het werkt over het algemeen ook wb het slapen maar ik heb er geen goed gevoel o[lees meer...]ver dat ik beide med. neem. Voel me overdag ook vaker mat en weinig energie. Msch moet ik het toch alleen met de mirtazapine proberen? Die wil ik vooralsnog liever niet stoppen want ze helpen tegen de angstklachten, vlakken ze af. Qua gewicht ongev. 2,5/3 kg aangekomen, niet erg in mijn geval want had ondergewicht. Wel veel last van hartkloppingen de laatste tijd, vooral na eten/drinken. Herkenbaar? Graag een reactie, met dank,

09-08-2021 | Vrouw | 74
mirtazapine (15mg)
een zwaar medicijn,ben er naar van

13-09-2021 | Man | 76
mirtazapine (15mg/ml)
Ben 76 jaar en heb vanaf mijn dertigste heftige slaapproblemen. Diverse slaapmiddelen voorgeschreven gekregen. Mijn huidige huisarts schreef me geen slaapmedicatie meer voor. Het was verslavend. Ik vertelde natuurlijk dat ik de slaapmiddelen ongeveer 45 jaar gebruikte. Ik ga je ze niet voorschrijven was haar antwoord. Kreeg ineens heftige angsten en zij antwoorde daarop[lees meer...] met dat krijgen we allemaal weleens. Goed via via kreeg ik mirtazapine 15 mg . Bij mij werkt dit middel alleen in de nacht. Alleen de bijwerkingen vind ik naar een erg droge mond en ben in zes maanden 22kilo aangekomen.