mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

05-03-2020 | Vrouw | 54
Chronische depressie
het enige pluspunt is dat je er goed van slaapt

15-02-2020 | Vrouw | 44
mirtazapine (15mg)
Angst/paniekstoornis/ depressie/ 4 jaar gastritis van de angst en stress, piekeren, sociale angst. Ik heb een zeer zwaar leven gehad... misbruik, cassatie rechtbank, verworpen en onterfd door mijn eigen moeder die haar man beschermt terwijl hij 5 jaar kreeg door pedofiele, ik werd door hem misbruikt! Ze schonk laats nog een huis aan hem! Ik ben alleenstaande moeder met[lees meer...] een zoon van bijna 18. Ik heb heel hard alleen moeten vechten in verschillende fases van mijn leven, ben altijd sterk geweest tot over 3 jaar waar ik mijn echte crash heb gehad!!! Mijn moeder had mij onterfd....mijn ex was weg, ik verloor mijn job... Dit uit zich in zware paniekaanvallen= bijna doodservaringen, 42kg., geen nachtrust meer, maagbloedingen etc....zware depressie. In het begin kwam ik vlug bij met kg. Ik sliep goed. Omdat ik teveel bijkwam vanalles geprobeerd van AD maar veel bijwerkingen. Toch mirtazepine 7,5mg blijven gebruiken en dan 15 mg. Er is een soort gewenning en je lichaam stabiliseert. Ook minder benzodiazepine gebruik door mirtazepine. Ik let op mijn voeding. Mijn maag blijft gevoelig.

06-02-2020 | Vrouw | 39
mirtazapine (7,5mg)
Omdat ik sinds een maand terug kamp met slaapproblemen, ben ik op aangereden van arts gestart met mirtazapine. Ik neem sinds een dikke week 7,5 mg ,s' Avond's een uurtje voor het slapen gaan. Ik merk snel dat ik moe word, doch wanneer ik in bed kom, kan ik de slaap maar niet vatten. Soms zo erg dat ik een nacht slaap oversla. Is het effectief zo dat het nog te vroeg is [lees meer...]om een volledige werking van dit middel te krijgen? Iemand hier ervaring mee?

29-01-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine (45mg)
Ik gebruik dit product sinds kort als alternatief voor Zyprexa. Mijn slaap is minder goed, maar misschien is het nog wat te vroeg om te oordelen.

22-01-2020 | Vrouw | 25
mirtazapine (30mg)
Sinds ik een depressie heb gehad lukt het me niet meer om zelfstandig te slapen (dit komt niet door afhankelijkheid medicatie). Ik word dan na 2 a 3 uur wakker. Hartkloppingen, angstig, zweten, nervositeit, piekeren) Mirtazapine geeft me rust in mijn hoofd èn lichaam, want dat staat uiteraard met elkaar in verbinding. Ben 's nachts en overdag veel rustiger en heb veel mind[lees meer...]er negatieve gedachtes. Dit is een AD waar ik nooit nare bijwerkingen van heb ervaren, behalve een opgeblazen buik en winderigheid. Maar daar kan je pepermuntolie voor slikken (tempocol) Oh en in de eerste week was ik wel best lang duf 's ochtends maar dit werd steeds minder. Mirtazapine heeft m'n extreeme nervositeit met driekwart verminderd en slaap ik bijna nooit korter dan 6 uur! Regelmatig slaap ik dus 7 uur en soms 8. Het heeft me m'n sociale leven, werk en plezier teruggegeven, waardoor ik lekkerder in m'n vel zit en daardoor meer zelfvertrouwen voel.

22-01-2020 | Vrouw | 26
mirtazapine (5mg)
Neem mirtazapine naast venlafaxine om te kunnen slapen. Helpt wel om beter door te slapen en ik ben er rustiger van maar nu na 2weken gebruik voel ik me zo somber. Het liefst wil ik hier terug mee stoppen, maar dan kan ik niet meer slapen.

21-01-2020 | Vrouw | 17
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

30-12-2019 | Vrouw | 46
Depressief
Hallo, wie kan mij helpen of ondersteunen.De nood is hoog bij mij. Ik gebruik nu 7,5 mg al weken om te slapen. Ik wordt op dit moment geadviseerd om 15 mg te gaan nemen voor de stemming te verbeteren. Ik ben bang voor de hele .bang dat ik me nog slechter ga voelen. Wie heeft hier ervaring mee, en wil daar met mij mee in gesprek? Het zou mij heel erg helpen. Ik slik [lees meer...]al oxazepam en xanax omdat ik overdag veel paniek heb.Wat heeft jullie er doorheen geholpen? Ik hoop op positieve reacties.Alvast heel erg bedankt

26-12-2019 | Vrouw | 70
mirtazapine (3mg)
Overspannen/burn-out
Ik verdraag dit geneesmiddel door hele lage dosis te nemen als drank .Dus maar 0,2 ml per keer. Alles beter dan de verslavende oxazepam.

17-12-2019 | Vrouw | 29
mirtazapine (7,5mg)
Na drie jaar lang ernstige slapeloosheid te hebben gehad raden mijn huisarts antidepressiva aan. Had ik dit maar eerder geweten. Ik het het gevoel mijn leven weer terug te hebben. Merk wel verschil tussen de merken, nu Sandoz en daar neem ik een half 7,5mg van voor het slapen gaan. Als ik het vergeet merk ik het meteen en kom niet in slaap. Voor dit medicijn alles geprobee[lees meer...]rd benzo's, zollidem, slaap cursus en mindfulness. Was echt ten einde raad en dit heeft weer hoop gegeven.

25-11-2019 | Vrouw | 50

15-11-2019 | Vrouw | 28
mirtazapine (15mg)
Slapeloosheid. Alleen eerste paar keer hielp het enigzins. Niet zo goed als zopiclon igg. Helpt wel bij doorslapen. Vind het vooral best grappig hoeveel trek ik heb om alles te eten. Eerst nacht op mirta werd ik 4x wakker en ben ik broodjes gaan zitten smeren en eten om vv weer in slaap te vallen. Slaat echt nergens op :').

08-06-2022 | Man | 65
mirtazapine (15mg)
Drie jaar lang dit middel gebruikt. Ging er goed en lang van slapen en vooral levendig dromen. Het veroorzaakte veel eetbuien waardoor mijn gewicht serieus toenam. Staat niet vermeld als bijwerking: het libido was stukken minder. Ben onlangs gestopt. Ik ben nu nider vlak, ik ben veel beter gehumeurd, eet minder (en daardoor al een paar kilo’s kwijt en mijn libido is weer[lees meer...] terug aan het komen. Er zijn allerlei rapporten waarin staat dat dit middel geen seksuele bijwerkingen heeft. Mijn ervaring is dus heel anders.

18-05-2022 | Man | 59
mirtazapine (15mg)
Een erge depressie gehad niet kunnen slapen en aleen maar piekeren Bijna doorgedraaid Mirtazapine 15 mg werd er voorgeschreven kon daarna wel weer slapen en het piekeren werd een stuk minder. Ik heb het 2.5 jaar geslikt naar een half jaar was ik er pas aangewend maar had nog wel heel veel bewerkingen Ik heb 2.5 jaar als een soort zombie rond gelopen niets kwam meer [lees meer...]binnen en ik leefde, daar was ook alles mee gezegd Sinds 3 weken in 1 keer gestopt wel in overleg met de dokter Ging wel gepaard met ontwenings verschijnselen 5 dagen niet kunnen slapen en werd hyper actief volgehouden en nu kan ik weer een beetje normaal slapen en voel mij stukken beter ik beleef alles weer een beetje. Kort samengevat Mirtazapine heeft mijn wel geholpen maar had zeer veel last van bijwerkingen Antidepressiva dat is allemaal troep .en als het niet nodig is gebruik het niet !!! En probeer een alternatief middel

09-05-2022 | Man | 37
mirtazapine (15mg/ml)
Ik ben het gaan nemen voor het licht in mijn hoofd en onrust. begon met 7.5 en nu een week op 15 mg. Heb alleen maar meer last van licht in mijn hoofd is dat normaal? En voel iets meer mijn spieren..

06-12-2021 | Man | 41
mirtazapine (15mg)
Sinds de zomer begonnen met mirtazapine 7,5mg, na 2 weken naar 15mg, daarna na 2 weken naar 30mg, toen een week 45mg geprobeerd maar te zwaar. Nu ondertussen afgebouwd naar 15mg en na een week gestopt. Begonnen met Citralopram 20mg, na 2 dagen acuut gestopt! Kreeg suïcidale gedachten. Terug naar 15mg mirtazapine. Nu is mijn vraag aan jullie. Ik zit helemaal vast in m[lees meer...]'n hoofd! Ik wil eruit breken! Wil eigenlijk helemaal stoppen en alleen maar oxacepam gebruiken! Wil graag mijzelf weer terug vinden. Ik ben zo anders! Ik ben zo helemaal niet! Ik heb nergens geen lol meer in, kan moeilijk stil zitten. Ben obsessief bezig met alles. Van oneindig veel wandelen tot mijzelf druk maken omdat het avond wordt! Gebruik de medicatie voor mijn angsten (straatvrees/paniek) en depressie (al jaren lang last van) Ben inmiddels 27kg kwijt! Mirtazapine helpt mij alleen met het inslapen en voel dat de angst enigszins gedempt worden maar dit is geen leven zo! De huisarts luistert niet, psychiater heeft lange wachttijden en ook de GGZ staat stil (corona) daar lange wachttijden! Wie kan advies geven?