Ervaringen met Mirtazapine

mirtazapine

agressie gewichtstoename eetbuien chronische vermoeidheid lusteloos moeite met slapen Gewichtstoename prikkelbaarheid levendige dromen

Chronische depressie (22 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (2 meningen)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

02-08-2023 | Vrouw | 54

29-03-2023 | Vrouw | 66
mirtazapine (15mg/ml)
Lijkt eerste week te helpen door ernstige vermoeidheid daarna heftige nachtmerries met erge zweetaanvallen maanden lang gehele nacht, heb het gehalveerd waarna de dromen verminderden, blijft n eng middel, waarbij geen ondersteuning werd gegeven, dit moet je niet alleen zijnde gebruiken.

21-10-2022 | Vrouw | 64
mirtazapine (15mg)
Voorgeschreven door huisarts ivm een al jarenlang bestaande slaapstoornis. Eerste keer ingenomen en gestart met 7,5 mg. Geen enkel effect. Opgehoogd naar 15 mg zoals geadviseerd. Hierna geen enkele minuut van de nacht nog kunnen slapen. Klaarwakker door de totale onrust in armen en benen, te beginnen bij één ledemaat en gedurende de nacht elkaar afwisselend. Ik ben veel g[lees meer...]ewend; functioneer overdag regelmatig op 3 à 4 uur slaap maar een dag werken zonder één minuut slaap is moordend. Bovendien zag ik dubbel. Al met al een beangstigend middel, ik neem dit nooit meer in en zal zeker een melding plaatsen bij Lareb.

17-10-2022 | Man | 52
Chronische depressie
In 2017 werd ik mirtazapine voorgeschreven voor een depressie. Ik moest met 15mg beginnen. Mijn depressie ging niet gepaard met angststoornissen, ik had zelfs nooit angststoornissen gehad. De dosis werd alsmaar verhoogd omdat ik angststoornissen kreeg en na 6 maanden nam ik 45mg. Ik sliep wel veel beter maar verder had ik geen voordelen. Na 2 jaar een dagelijkse dosis va[lees meer...]n dit vergif te nemen had ik de dokter gevraagd te stoppen. De dosis werd geleidelijk verlaagd. Bij elke velaging werden de angststoornissen veel erger. 6 weken na het volledig stoppen was het zo erg dat ik terug op dit medicijn werd gezet. Na 2 jaar ben ik zelf begonnen met een detox en 1 jaar later neem ik geen mirtazapine meer. Met elke vermindering in dosis had ik gedurende weken ernstige angststoornissen die gelijkelijk verbeterde maar nooit verdwenen. Ik heb nu nog steeds angststoornissen maar het is aanvaardbaar. Persoonlijk had ik veel liever met mijn depressie geleefd dan dit vergif te nemen. De detox was hel. Niet elke antidepressieva werk voor iedereen en mijn arts had mij zeker iets anders kunnen voorschrijven maar een medicijn waarvan één van de neveneffecten zelfmoord neiging is hoort niet in de apotheek.

25-09-2022 | Man | 43
Chronische depressie
Helpt gewoon niet. Gebruik het nog steeds durf niet terug te gaan voor andere medicatie. Heb het gevoel dat geen enkel medicijn helpt tegen mijn depressie. En dat ik al sinds 1998 bezig ben depressie te behandelen, terwijl de psychiater zegt depressie is goed te behandelen. Gewoon onzin. Hij kan dat makkelijk zeggen vanuit zijn stoel. Ben nog steeds depressief ondanks 45 m[lees meer...]g alleen heel erg zwaar vermoeid, maar nog steeds erg depressief. En iedereen zegt dat ik met dit middel alleen maar makkelijker mijn bed uit zou moeten komen, terwijl ik enorme moeite heb om uit bed te komen, slaap bijzonder extreem veel. Zelfs op werk. Val zelfs midden op de dag op het werk in slaap. Durf niets meer te zeggen, uit angst nog zwaardere middelen te krijgen. Het enige wat gebeurt is dat ik zwaardere middelen krijg en ik nog vermoeider word. Betaal ik hier 150 euro per maand voor om nog moeilijker mijn bed uit te komen? Ben vaak geirriteerd, kan niets onthouden, extreme slaperigheid, zeer moeilijk uit bed komen voel me nog steeds moe, kan niets leren, wat precies de bedoeling is. Voel mijn leven aan me voorbij gaan en kan er niets meer van maken. Geen enkele mogelijkheid om er iets aangenaams van te maken. Alles is grijs, grauw en vlak en kleurloos.

06-06-2022 | Vrouw | 36
mirtazapine (15mg)
De bijwerking van deze pil is pittig en ga dit niet meer gebruiken. moet bewegen en veel in en uitblazen om mijn hart weer correct te laten kloppen zonder storing. heb van nature hartruis. deze pil zorgt dat mijn hart verkeerd klopt en is angstaanjagend. helpt niet tegen mijn depressie, merk er niks van, veel te suf door deze pil en kan niet door dit middel functioneren [lees meer...]overdag, ben uitgeput. beter naturel depressief blijven, voel me daar beter bij dan met gebruik mitrazapine.

04-06-2022 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg)
verdovende keel, slecht slikken, slecht ademen door deze medicijn. werkt niet tegen slapeloosheid, lig gewoon wakker als een zombie. overdag zwaar suf, kan niks. hoofdpijn. huisarts luistert niet naar mijn klachten, dat hij deze bijwerkingen nooit heeft gehoord. ik stopte er zelf mee en verspilde geld. ongezonde medicatie. ik gebruikte alleen deze medicatie wegens slape[lees meer...]loosheid door geluidsoverlast buren. wanneer ik in een rustige omgeving zit heb ik totaal geen medicatie nodig, zoals een slaappil of versuffende medicatie. wat een gedoe allemaal.

12-05-2022 | Vrouw | 57
mirtazapine (15mg/ml)
Dit gekregen vanwege slaap problemen . Mocht een halve nemen voor het slapen gaan. Geen oog dicht gedaan, heel veel zweten, angstaanval en zenuwspanning in benen en buik. Volgende dag kon ik niet normaal functioneren. Wazig, heel moe en een concentratie

14-12-2021 | Vrouw | 60
mirtazapine (15mg/ml)
Zeer slechte ervaring met dit medicijn. Heb het gehad vanwege mijn slapeloosheid. Langzaam maar zeker ben ik knettergek geworden van dit medicijn. Heb het 2maandenn geslikt, voor het slapen gaan, omdat oxazepam mij werd afgeraken. Ik ben zo in de war geraakt, dst ik mij bepaalde dingen mij niet eens meer kan Herinneren.

22-10-2021 | Vrouw | 49
mirtazapine (15mg)
Ik slik het dan weer een paar avonden maar kom ontzettend aan vandaar dat ik er maar weer mee stop, dit voelt niet goed!

12-10-2021 | Vrouw | 38
mirtazapine (15mg)
zware middel. bij 1 pil heb ik 3 dagen nodig om bij te komen zo vermoeid en slap ben ik. Na inname tablet binnen een uur heb ik slikproblemen, een verdovende keel, kan niet drinken of slikken. bij mij helpt het niet geen effect, is voorgeschreven voor slapeloosheid maar kan hierdoor niet inslapen, veel uren wachten voordat ik kan slapen. troep en veel bijwerkingen.

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik zit al 8 weken overspannen thuis, en heb last van hartkloppingen wat mij angstig maakt. Ik slaap ook heel slecht, 3 uur per nacht. Ik heb oxazepam voor geschreven gekregen maar dat hielp niet voor het slapen. Nu mirtazapine voor geschreven gekregen om te slapen. 1 tablet van 15 mg per avond. Maar de eerste nacht gebeurde er niks.

03-08-2021 | Vrouw | 32

03-06-2021 | Vrouw | 51
mirtazapine (30mg)
ik heb eerst 4 weken geleden mirtazapine gekregen van decrisisdienst van ggz van pro persona.ik heb een zware depressie en zelfmoord gedachten.ik gebruikte gewoonlijk al jaren paroxitine en de ggz vond dat dit niet genoeg zijn werk deed tegen mijn depressie.ik kreeg eerst tabletten van 15 mg ook omdat ik niet goed kon slapen.die werkte prima maar er moest een hogere dosis [lees meer...]komen voor mijn depressie.ik gebruik van af 27 mei de mirtazapine van 30 mg 1 x per dag.ik heb mij nog nooit zo rot gevoeld als nu.de paroxitine is afgebouwd.ik heb hele zware hoofdpijn al vanaf de eerste dag,eetbuien terwijl ik niet meer aan mag komen door een maagverkleining die ik heb gehad,versnelde hartslag waardoor ik ook ga zweten en over geven.het gevoel hele hoge koorts te hebben.en het helpt geen meter tegen mijn depressie word naar mijn idee alleen maar erger.ik heb een mail naar mijn huisarts gestuurd dat ik met de mirtazapine wil stoppen en weer terug naar de paroxitine.ik heb veel over om van mijn depressie af te komen maar ga niet zo ziek als een hond rond lopen.voor mij nooit meer mirtazapine!!

12-02-2021 | Man | 61
mirtazapine (45mg)
Ik neem dagelijks 3 tabletten (mirzapine) van 45mg en na een half uur slaap ik in. Word 2 x per nacht wakker dus het medicijn werkt niet.

13-01-2021 | Man | 35
Depressiviteit
Ik had eerst 45 mg ik sliep 2 dagen achter elkaar kon totaal niks toen 30 mg nog steeds het is enorm sterk spul ik had temazepam gehad maar dat werkte allang niet meer die vond ik het beste maar je raakt er snel gewend aan naar een week bijna tot niks slapen werdt ik weer gek en pakte ik toch weer mirtazepine omdat het altijd werkt om te slapen