Ervaringen met Mirtazapine

mirtazapine

Gewichtstoename moeite met slapen prikkelbaarheid

Chronische depressie (22 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (2 meningen)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

22-03-2024 | Man | 28

moeite met slapen prikkelbaarheid Gewichtstoename

Ik kon niet slapen door onregelmatige dag en nacht ritme die al 7 jaar en al helemaal afgelopen jaar verstoord was. Op advies van een vriendin en eigen research kwam ik uit op mirtazapine wat me zou helpen bij het slapen. De eerste 1.5 maand sliep ik goed en sinds 1 maandje heb ik af en toe dagen er tussen dat ik weer pas aan het eind van de nacht in slaap val. Ik moet z[lees meer...]eggen sinds ik dit middel gebruik, ik ook mijn rust heb gevonden in mijn hoofd en heb ook een normale dag en nacht ritme gecreëerd sinds ik dit gebruik. Ik ben wel flink aangekomen voor mijn doen, ik ben nooit zoveel aangekomen in korte tijd maar vind het niet erg want gelukkig kan ik het hebben. Ben van 69 kilo naar 82 kilo gegaan. Ik heb hiernaast ook voor mijn angst aanvallen oxazepam 2 x 10mg gekregen. Ik neem dit alleen in als ik weet dat ik dingen ga doen die dit eventueel kunnen triggeren. Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze korte info!

19-07-2023 | Vrouw | 35
Overspannen/burn-out
Angstig door burn-out en heftige gebeurtenissen. Wakker liggen en continu piekeren. Gestart met 15 mg mirtazapine, dit neem ik rond 20.00 in en ga rond 22.30 slapen. Vermoeidheid de eerste twee weken, dit nam daarna af. Conditie terug bij 0, dus opnieuw opbouwen. Mijn hoofd is vrij van angsten en ben een stuk rustiger en slaap goed door deze medicatie. Tot zover de eerste [lees meer...]twee weken mirtazapine 15 mg.

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik zit al 8 weken overspannen thuis, en heb last van hartkloppingen wat mij angstig maakt. Ik slaap ook heel slecht, 3 uur per nacht. Ik heb oxazepam voor geschreven gekregen maar dat hielp niet voor het slapen. Nu mirtazapine voor geschreven gekregen om te slapen. 1 tablet van 15 mg per avond. Maar de eerste nacht gebeurde er niks.

23-06-2021 | Vrouw | 19
Overspannen/burn-out
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met mirtazapine te nemen voor een burn out en slaapproblemen. Tijdens dat ik dit medicijn heb genomen het ik enkele bijwerkingen gekregen. Veel zweten, grote eetbuien, flauwvallen door lage bloeddruk, ... Nu sinds vorige week mocht ik volledig stoppen. Sinds ik ben gestopt heb ik last van ernstige ontwenningsverschijnselen. Ik ben misseli[lees meer...]jk, kan niet eten, ik heb extreme stress en wind me in alles op, ik kan niet meer slapen. De dokter had me niet gezegd dat ik moest langzaam afbouwen en had niets gezegd over al deze verschijnselen, volgens de dokter mocht ik in 1 keer stoppen met een redelijk grote dosis. Ik heb zelf beginnen opzoeken vanwaar deze verschijnselen konden komen en kwam altijd uit op ontwenningsverschijnselen van dit medicijn. Als je wilt stoppen met mirtazapine, doe dit zeker niet in 1 keer.

21-11-2020 | Man | 38
Overspannen/burn-out
Flink overspannen geworden, na 10 jaren van depressie. Ik sliep zeer slecht Ervaarde overdag veel stress in mijn lichaam. Werken ging haast niet meer. 6 week geleden begonnen, met 7.5 mg mirtazapine Dit bracht wat meer rust overdag en functioneer beter ook slaap ik beter, eerste 2week wat bijwerkingen, nu 6 week later zijn deze stukken minder geworden, alhoewel ze er [lees meer...]nog wel zijn. Maar dat is niet erg in vergelijking met de klachten die ik had. Ik ben nog niet aangekomen, misschien komt dat ook omdat ik nog werk 32u, en ben blijven sporten 3x per week. Je krijgt wel trek van deze medicatie, maar slecht of gezond snacken is en blijft toch een eigen keus. Nadelen zijn: sochens suf, lichte darmproblemen, droge mond, afvlakking van gevoel. -naast deze medicatie gebruik is al jaren citalopram 20mg, prima combi. Voor als je het flink te pakken hebt, (mijn ervaring) Hopelijk heeft iemand wat aan deze info . Keep up!

26-12-2019 | Vrouw | 70
mirtazapine (3mg)
Overspannen/burn-out
Ik verdraag dit geneesmiddel door hele lage dosis te nemen als drank .Dus maar 0,2 ml per keer. Alles beter dan de verslavende oxazepam.

13-10-2019 | Vrouw | 48
Overspannen/burn-out
Ik merk dat ik veel last heb van spierpijn en algehele vermoeidheid van mijn lijf. Lig soms uren wakker van de pijn in mijn benen. Merk ook dat de stoelgang slechter is en heb last van gewichtstoename ondanks mijn normale eetpatroon.

07-10-2019 | Man | 47
Overspannen/burn-out
ik gebruik 15mg en heb op dit moment veel speirklachten, vooral traplopen gaat moeizaam. en opstaan vooral stijve spieren. heeft iemand dezelfde ervaring?

03-04-2019 | Vrouw | 35
Overspannen/burn-out
Ik heb 7 jaar gebruikt. Ik was overspannen Daarna met psychiater na 7. 5 mg. In overleg net huisarts sinds maart een kwart per nacht toen al last van duizilig raar hoofd. Ik nu gestopt maar veel last van ontwenning verschijnselen slaap niet in gebruik nu thee met valeriaan of melk met anijs. Hoeveel weken kan zo iets duren is moeilijk maar ik zet door ik kan het wie h[lees meer...]eeft er ervaring mee?

12-01-2019 | Vrouw | 39
Overspannen/burn-out
Ik sliep al maanden slecht en kreeg last van burn out verschijnselen, elke dag huilbuien en een vredelijk slecht gevoel. Dit middel gehad en knapte er wel van op ( in combinatie met gesprek psycholoog) Bijwerkingen na de 1e 2 weken een stuk minder maar in de 9 maanden dat ik de lage dosis (7.5 mg) heb geslikt ben ik 10 kilo aangekomen. ( en nee ik at niet meer of anders) [lees meer...]al met al heeft dit middel mij zeker goed geholpen. Nu sinds 1,5 week gestopt en extreme jeuk al dagen ( maar alles beter dan hiervoor)

03-08-2018 | Vrouw | 31
Overspannen/burn-out
Vrij snel na gebruik ging ik beter slapen en werd mijn stemming aanzienlijk beter. Het inslapen lukte nog steeds niet, maar ik sliep veel langer uit. Veel sufheid bij het wakker worden, zeker als dit door de wekker was. Deze sufheid, of trein die me overreden leek te hebben, hield na wakker worden een aantal uur aan. In het begin leek dit de enige bijwerking, na 2 maanden[lees meer...] was dit lijstje ongemerkt toch best lang geworden. Toen ik een aantal keer bijna flauw viel bleek mijn bloeddruk sterk gedaald te zijn. Ook mijn hormonen zijn van slag, mijn bh's passen niet meer, mijn buik is erg hard en opgezet (geen gewichtstoename) en soms voor het slapen gaan heb ik last van RLS (rusteloze benen). Zijn er andere vrouwen die hier ook last van kregen. Ik moet er nu mee stoppen vanwege een veel te lage bloeddruk.

22-12-2017 | Vrouw | 55
Overspannen/burn-out
ik gebruikte tot vorig jaar altijd mirtazapinedrank (remeron). Als slaapmiddel, in lage dosis. Vorig jaar stopte de fabriek met de productie en moest ik dus een tablet gaan gebruiken. De drank kon ik altijd precies afmeten met een spuitje (met een druppelaar kan het ook). Maar met die pil was het elke keer gokken. Als ik teveel dan nam had ik last van onverschillige stem[lees meer...]ming, en als ik te weinig nam sliep ik slecht. Vreselijk! Maar nu heeft mijn apotheek toch een oplossing bedacht: de drank wordt speciaal bereid in een apotheek (Pharmaline GMP Bereidingsapotheek staat op het flesje). Ik kan het weer precies afmeten, slaap weer goed, ben veel opgewekter, ben er kortom helemaal gelukkig mee.

08-07-2016 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
ik ben dit gaan gebruiken vanwege een chronische burn-out en slecht slapen. Elke ochtend om 4 uur wakker, en na de eerste pil: meteen tot 8 uur geslapen! Echt geweldig! Ik had wel veel last van de bijwerkingen, ben toen overgegaan op een halve pil (7,5 mg.) en later op ±6,5 mg.. Daarmee waren de bijwerkingen vrijwel verdwenen maar het slapen bleef net zo goed! Daarnaast he[lees meer...]lpt het ook geweldig tegen de intense moeheid die bij burn-out hoort. Wel jammer dat het in vloeibare vorm niet meer geleverd wordt, nu kan ik het moeilijker doseren. Heeft iemand hier ervaring mee?

15-05-2016 | Man | 65
Overspannen/burn-out
Vanwege zwart gat na pensionering. Na te zijn gestopt (7 weken 1/2 tabletje per dag en daarna gestopt op 1 mei 2016!) vervelende bijwerkingen, zoals misselijkheid, maagklachten, weinig slaap. Ik wil wel volhouden maar af en toe wel vreselijk veel behoefte om weer te beginnen met mitrazapine.

04-04-2016 | Vrouw | 49
Overspannen/burn-out
Sinds 10 dec 15 slik ik Mitrazapine, 3 tabeltten van 15 mg per dag, éen 's ochtends en twee 's avonds. Voorgeschreven ivm grote life events, scheiding, aankomende overlijden van mijn moeder en een nieuwe liefde die gaat scheiden, maar waarvan de scheiding niet vlot. Inmiddels is het april en heb ik nog steeds paniekaanvallen. Weet niet hoe ik zou zijn zonder deze medicatie[lees meer...], maar echt beter voel ik me niet. Slaap wel aardig goed, maar niet beter dan voorheen. Ben niet aangekomen. Branderige huid is vervelend, droge mond is mee te leven. Paniekaanvallen zijn verschrikkelijk en worden niet minder. Morgen afspraak bij een psychiater om eea te bespreken en mogelijk te switchen al zie ik daar erg tegenop, afgaande op wat anderen hier over schrijven. Zijn er ook mensen met goede ervaringen??

23-04-2015 | Vrouw | 44
Overspannen/burn-out
Sinds twee dagen gebruik ik Mirtazapine tegen burn out en slapeloosheid. Maar ik merk alleen dat ik erg vermoeid ben en dat mijn dagelijkse wandeling niet gaat omdat ik overal tegen aan loop. Ik ben geen voorstander van anti-depressie medicijnen en meer voor natuur/homopathisch medicijnen, maar na anderhalf maand niet slapen of slecht slapen ben je zo af. Ik hoor wel van m[lees meer...]ensen dat magnesium helpt bij slapeloosheid bij burn out. Heeft iemand ervaring mee?