venlafaxine

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (9 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

25-09-2022 | Vrouw | 27
venlafaxine (225mg)
Hey! Ik kon zelf sinds een aantal jaar geleden niet meer slapen door mijn tinitus, die ik kreeg door stress, overspannenheid en burn-out. Mijn psychiater schreef mij quetiapine 200mg voor om te slapen. Hier slaap ik prima mee. Meestal van 23.00 tot 7.00 uur (ik neem ze 21.30 uur in en ze werken vrij snel). Daarnaast slik in venlafaxine 225 mg en pregabeline 150mg, deze sli[lees meer...]k ik zodat ik niet helemaal gek wordt van mijn tinitus. Plus deze twee medicatie versterken de quetiapine en visa versa. Ik heb hier erg veel baad bij en voel mij stukken minder gestresst, vrolijker en meer uitgerust. Hopelijk hebben jullie er iets aan.

01-08-2022 | Vrouw | 21
venlafaxine (75mg)
Depressieve klachten verminderen na 2 weken het enige nadeel is dat zodra ik deze medicatie vergeet te nemen mijn lichaam er heel gek op reageert ik begin me dan slap en duizelig te voelen maar ik krijg ook een soort vallend gevoel als ik mijn deze medicatie langer als 2 dagen niet neem moet ik naar het ziekenhuis van ellendigheid

30-06-2022 | Vrouw | 60
venlafaxine (150mg)
De eerste 4 maanden wilde ik geen medicatie , kon het zelf wel . Toch in veelvuldig overleg met huisarts , praktijkondersteuner , gestart . Ik ben gestart met cipramil. dit gaf voor mij geen resultaat alleen bijwerkingen . Therapie gevolgd , dagbehandeling 4 dagen in de week . Overgegaan op venlafaxine voorgeschreven door de psychiater. Na 1 week voelde ik al verschi[lees meer...]l !!! De zin in het leven kwam weer naar boven , fantastisch . Volop ideeen , inzichten kwamen weer naar boven . Inmiddels meerdere hobby 's gekregen maar geen extra tijd :-) Voor mij is een week te kort . Het slecht in slaap komen heb ik voor lief genomen. Inmiddels , na 6 weken , gaat het inslapen goed . Schokjes van het lichaam zijn ook verdwenen . Lichaamsgewicht wel in de gaten houden . Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er zoveel antidepressie medicatie bestaat en de werking bij ieder persoon verschillend is .

08-06-2022 | Man | 65
venlafaxine (150mg)
Ik heb jaren Venlafaxine Focus gebruikt zonder problemen en nu is die uit de handel gehaald en moet ik het met Aurobindo doen , het maakt mij nu kapot . Na een maand zat ik al in het putje . Fabrikant is Aurobindo Pharma B.V maar de computer pakt die niet .

19-05-2022 | Man | 61
venlafaxine (75mg)
Ongeveer gedurende 4 maand genomen. Totaal geen effect voor wat het moet dienen. De bijwerkingen daarentegen zijn best wel hevig. Plots gestopt met deze medicatie. Een tiental dagen heftige ontwenningsverschijnselen gehad met een toppunt rondt de 4de en 5de dag na het stoppen. Mijn advies: begin nooit met dit vergif.

09-03-2022 | Vrouw | 64
venlafaxine (150mg)
Heb diverse antidepressiva gebruikt die op termijn niet meer hun werk deden. Door een psychiater Venlafaxine Focus voorgeschreven, dit was mijn wondermiddel, totdat het opeens niet meer leverbaar was en ik van de apotheek diverse alternatieven kreeg van andere producenten. Ik voelde mij met de dag slechter. Via een online apotheek weer mijn oorspronkelijke medicijnen kunne[lees meer...]n bestellen. Nu krijg ik bericht dat deze fabrikant het medicijn uit de handel neemt. Ik weet niet wat nu te doen, ben heel erg ongerust wat mij weer te wachten staat. Heb een fijne huisarts maar zij weet niet voldoende van psychofarmaca om dit met mij op te lossen en de wachttijden bij een psychiater zijn zo lang en mijn voorraad raakt op en ben ik niet op tijd met afbouwen omdat geen levering meer is.

01-02-2022 | Vrouw | 33
venlafaxine (225mg)
Ik heb een zware depressie. (Loop bij h.a, psycholoog). Eerst 2 verschillende a.d geprobeerd, niets hielp. Nu dit medicijn en na 2 maanden geleidelijk naar 225mg gegaan. In het begin veel schokken in mijn lichaam. Na 1ste verhoging ook nog, nu heel soms maar. Ik merk wel dat in nu precies in het midden zit. Ik merk dat ik soms, best onrustig ben en mijn hartslag wa[lees meer...]t hoger is. De ene dag gaat beter en andere dag slechter. Ik probeer elke dag te wandelen om mijn hoofd leeg te maken. Ik ben er nog niet...met ups en downs.

26-12-2021 | Vrouw | 33
venlafaxine (150mg)
Ik ben van 75 naar 150mg gegaan. Ik slik dit nu 4 weken. Kan nog niet zeggen of het werkt. Ik heb wel als ik rustig lig, dat ik dan schokken in mijn lichaam voel. Dat is erg vervelend. Lees ook veel over afkickverschijnselen.

10-12-2021 | Vrouw | 40
venlafaxine (112,5mg)
Zeer tevreden. Klachtenvrij. Lukte zonder deze medicijnen niet. Wereld van verschil.

02-12-2021 | Vrouw | 44
venlafaxine (75mg)
Ernstige Depressie Venlafaxine is door de Psychiater opgebouwd tot 300mg. Ik merkte geen verbetering. Na enkele maanden vond ik de bijwerkingen nogal wat en wou ik stoppen, alleen bleek al heel snel dat afbouwen even een dingetje zou zijn! Ik was hier niet van tevoren voor gewaarschuwd. Het is me gelukt met veel pijn en moeite om af te bouwen naar 75mg. Nu zit ik vast. [lees meer...] Verder afbouwen zou in heel kleine stappen over een langere tijd moeten. Steeds 10%. Op steun van de Apotheek moet ik niet rekenen, dat wordt niet vergoed. Ik baal ervan dat ik vertrouwen had in een Psychiater, want wat dit middel met mij doet is afschuwelijk. Ik wou dat ik er nooit mee begonnen was. Overweeg je het te gaan nemen? Informeer je eerst bij mensen die het gebruikt hebben en nu proberen te stoppen.

30-11-2021 | Man | 56
venlafaxine (37,5mg)
De bijwerkingen duurde erg lang, daarna ging het iets beter. Niet naar tevredenheid. Ik heb hiervoor al heel wat antidepressiva's gehad en niets hielp mij. Eigenlijk was ik niet depressief. Ik heb andere klachten, maar de psycholoog toendertijd dacht ik ik wel depressief was. Een jaar geleden wilde ik afbouwen. Dat lukte niet. Via de apotheek heel langzaam de korrels die[lees meer...] in de medicijn zitten laten verminderen. Helaas de shocks die ik bijna op het einde kreeg waren verschrikkelijk. Twee weken vol gehouden en toen ben ik maar weer gaan slikken. Het is gewoon een soort drugs waar je bijna niet vanaf komt. Ik zal het wel tot mijn dood moeten blijven slikken.

29-11-2021 | Man | 52

09-11-2021 | Vrouw | 54
venlafaxine (37,5mg)
Ik voelde me al een tijdje down. Somber, veel piekeren, slecht slapen, geen zin in sociale contacten, zomaar huilen. Ook ben ik in de overgang hetgeen die gevoelens leken te versterken. Toen ik rond de 30 was heb ik ook antidepressiva geslikt ( O.a Prozac) en ik wilde daar eigenlijk niet weer mee beginnen. Maar ik voelde me zo slecht dat ik toch op advies van de dokter b[lees meer...]en gestart. En nu na 2 weken voel ik al verschil. Voel me rustiger in mijn hoofd, prettiger! Ik wandel elke dag, hetgeen ook het hoofd leeg maakt. Ja, ben vooralsnog zeer tevreden. Was in het begin wat misselijk en ik droom de gekste dingen, maar slaap ook beter.

23-09-2021 | Vrouw | 34

13-09-2021 | Man | 21

16-08-2021 | Man | 52
venlafaxine (75mg)
Ben hier net mee begonnen, na meerdere AD gehad te hebben. Heb het 10 jaar geleden tot 5 jaar terug ook gebruikt, toen met moeite er af gekomen. Nu toch weer deze. Wil ervaringen kunnen uitwisselen. Er zijn zoveel merken. Dat maakt het er niet makkelijker op. Heb ik met het merk Mylan de juiste keuze genomen? Ik lees vooral dat de Aurobindo klachten geeft.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum