venlafaxine

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (8 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

09-03-2022 | Vrouw | 64
venlafaxine (150mg)
Heb diverse antidepressiva gebruikt die op termijn niet meer hun werk deden. Door een psychiater Venlafaxine Focus voorgeschreven, dit was mijn wondermiddel, totdat het opeens niet meer leverbaar was en ik van de apotheek diverse alternatieven kreeg van andere producenten. Ik voelde mij met de dag slechter. Via een online apotheek weer mijn oorspronkelijke medicijnen kunne[lees meer...]n bestellen. Nu krijg ik bericht dat deze fabrikant het medicijn uit de handel neemt. Ik weet niet wat nu te doen, ben heel erg ongerust wat mij weer te wachten staat. Heb een fijne huisarts maar zij weet niet voldoende van psychofarmaca om dit met mij op te lossen en de wachttijden bij een psychiater zijn zo lang en mijn voorraad raakt op en ben ik niet op tijd met afbouwen omdat geen levering meer is.

01-02-2022 | Vrouw | 33
venlafaxine (225mg)
Ik heb een zware depressie. (Loop bij h.a, psycholoog). Eerst 2 verschillende a.d geprobeerd, niets hielp. Nu dit medicijn en na 2 maanden geleidelijk naar 225mg gegaan. In het begin veel schokken in mijn lichaam. Na 1ste verhoging ook nog, nu heel soms maar. Ik merk wel dat in nu precies in het midden zit. Ik merk dat ik soms, best onrustig ben en mijn hartslag wa[lees meer...]t hoger is. De ene dag gaat beter en andere dag slechter. Ik probeer elke dag te wandelen om mijn hoofd leeg te maken. Ik ben er nog niet...met ups en downs.

26-12-2021 | Vrouw | 33
venlafaxine (150mg)
Ik ben van 75 naar 150mg gegaan. Ik slik dit nu 4 weken. Kan nog niet zeggen of het werkt. Ik heb wel als ik rustig lig, dat ik dan schokken in mijn lichaam voel. Dat is erg vervelend. Lees ook veel over afkickverschijnselen.

10-12-2021 | Vrouw | 40
venlafaxine (112,5mg)
Zeer tevreden. Klachtenvrij. Lukte zonder deze medicijnen niet. Wereld van verschil.

02-12-2021 | Vrouw | 44
venlafaxine (75mg)
Ernstige Depressie Venlafaxine is door de Psychiater opgebouwd tot 300mg. Ik merkte geen verbetering. Na enkele maanden vond ik de bijwerkingen nogal wat en wou ik stoppen, alleen bleek al heel snel dat afbouwen even een dingetje zou zijn! Ik was hier niet van tevoren voor gewaarschuwd. Het is me gelukt met veel pijn en moeite om af te bouwen naar 75mg. Nu zit ik vast. [lees meer...] Verder afbouwen zou in heel kleine stappen over een langere tijd moeten. Steeds 10%. Op steun van de Apotheek moet ik niet rekenen, dat wordt niet vergoed. Ik baal ervan dat ik vertrouwen had in een Psychiater, want wat dit middel met mij doet is afschuwelijk. Ik wou dat ik er nooit mee begonnen was. Overweeg je het te gaan nemen? Informeer je eerst bij mensen die het gebruikt hebben en nu proberen te stoppen.

30-11-2021 | Man | 56
venlafaxine (37,5mg)
De bijwerkingen duurde erg lang, daarna ging het iets beter. Niet naar tevredenheid. Ik heb hiervoor al heel wat antidepressiva's gehad en niets hielp mij. Eigenlijk was ik niet depressief. Ik heb andere klachten, maar de psycholoog toendertijd dacht ik ik wel depressief was. Een jaar geleden wilde ik afbouwen. Dat lukte niet. Via de apotheek heel langzaam de korrels die[lees meer...] in de medicijn zitten laten verminderen. Helaas de shocks die ik bijna op het einde kreeg waren verschrikkelijk. Twee weken vol gehouden en toen ben ik maar weer gaan slikken. Het is gewoon een soort drugs waar je bijna niet vanaf komt. Ik zal het wel tot mijn dood moeten blijven slikken.

29-11-2021 | Man | 52
venlafaxine (225mg)

09-11-2021 | Vrouw | 54
venlafaxine (37,5mg)
Ik voelde me al een tijdje down. Somber, veel piekeren, slecht slapen, geen zin in sociale contacten, zomaar huilen. Ook ben ik in de overgang hetgeen die gevoelens leken te versterken. Toen ik rond de 30 was heb ik ook antidepressiva geslikt ( O.a Prozac) en ik wilde daar eigenlijk niet weer mee beginnen. Maar ik voelde me zo slecht dat ik toch op advies van de dokter b[lees meer...]en gestart. En nu na 2 weken voel ik al verschil. Voel me rustiger in mijn hoofd, prettiger! Ik wandel elke dag, hetgeen ook het hoofd leeg maakt. Ja, ben vooralsnog zeer tevreden. Was in het begin wat misselijk en ik droom de gekste dingen, maar slaap ook beter.

23-09-2021 | Vrouw | 34

13-09-2021 | Man | 21

16-08-2021 | Man | 52
venlafaxine (75mg)
Ben hier net mee begonnen, na meerdere AD gehad te hebben. Heb het 10 jaar geleden tot 5 jaar terug ook gebruikt, toen met moeite er af gekomen. Nu toch weer deze. Wil ervaringen kunnen uitwisselen. Er zijn zoveel merken. Dat maakt het er niet makkelijker op. Heb ik met het merk Mylan de juiste keuze genomen? Ik lees vooral dat de Aurobindo klachten geeft.

29-07-2021 | Man | 52
venlafaxine (150mg)
Ik gebruik venlaflaxine nu 3 jaar Ik kan nu zeer goed met mijn depressie om gaan. En het werkt ook voor mijn add (een vorm van abhd) Goed, mijn hoofd ben is het nu een stuk rustiger en minder chaotisch.

18-05-2021 | Man | 66
venlafaxine (75mg)
Ik werd er nog zieker van ik heb weer en niewe medicijn gehat ze zeggen er niks je moet er maar van uitgaan dat het werkt dan doen ze gewoon en ander merk en dan zeggen ze dat is het zelfde met en nummer er op e 74 en

05-05-2021 | Vrouw | 23
venlafaxine (75mg)
Ik ben in augustus vorig jaar overgestapt op dit medicijn 2x75 mg. Al snel bleek dat dit niet mijn medicijn was. Veel diaree geen eetlust en het leek niet veel te helpen. Toch maar even doorzetten en in januari in overleg besloten om af te bouwen om vervolgens naar een ander medicijn te gaan, Kortom ik heb spijt dat ik mijzelf niet heb ingelezen over dit medicijn, ik be[lees meer...]n van 2x 75 naar 1x75 gegaan de eerste 2 dagen ging dit goed. En de 3e dag had ik geen evenwicht meer het leek of ik contenu erg dronken was en ik kon me nergens meer op focussen toch even afgewacht en in paniek de huisarts gebeld rond 13:00 ik kon niks meer alleen maar in dezelfde houding liggen. Meteen moest ik weer bijpakken van het medicijn. Nu slik ik sinds dien 1x75mg en 1x37.5 mg en nog steeds vaak diaree en weinig eetlust ik ben aan het afbouwen maar voor mij nooit geen medicatie meer. Als ik 2 a 3 uur te laat ben met innemen van de medicijnen dan beginnen de afkickverschijnselen al te komen. Ik hoop dan ook dat ik binnen een half jaar van dit rotmedicijn af ben!

19-04-2021 | Man | 26
venlafaxine (75mg)
Toen ik in een depressie terecht kwam ben ik gaan nadenken over het gebruik van antidepressiva. In eerste instantie wilde ik hier niet aan beginnen omdat ik veel heftige verhalen had gelezen op internet over antidepressiva. Ik heb na mijn eerste overweging een lange tijd aangemodderd met depressiviteit, vermoeidheidsklachten en zware stressklachten. Mede door deze klachten[lees meer...] ben ik op een gegeven moment burn-out geraakt. Na mijn burn-out leek het even iets beter te gaan, maar vervolgens kwam de depressie keihard terug. Deze keer was het erger dan voorafgaand aan mijn burn-out en ik kreeg naast de diagnose burn-out dus ook de diagnose depressie. Ik ben na mijn diagnose in therapie gegaan en heb tijdens mijn therapie gekozen voor de combinatie praten + pillen. Na veel research gedaan te hebben naar het medicijn Venlafaxine kwam ik tot de conclusie dat er zowel heel veel positieve als negatieve ervaringen bestaan op internet. Je leest soms de gekste verhalen. In mijn familie heeft men echter positieve ervaringen met het medicijn Venlafaxine, dus heb ik ervoor gekozen om met Venlafaxine te starten. Ik ben begonnen met 37,5mg. De bijwerkingen waren de eerste dagen behoorlijk aanwezig, maar na een klein weekje had ik vrijwel geen last meer van de bijwerkingen. De bijwerkingen in de eerste 24 uur na de eerste inname waren het heftigst. Ik had last van slapeloosheid, nervositeit, hoofdpijn, vermoeidheid en een droge mond. Na een aantal weken had ik op sommige momenten nog wat last van nervositeit en was ik de eerste weken van gebruik vrij vroeg in de ochtend wakker. Ik zie dit zelf echter als hele lichte bijwerkingen ten opzichte van de voordelen, omdat ik wel het gevoel heb dat dit medicijn mijn depressieve klachten aanzienlijk heeft verminderd. Het leek na twee weken zelfs al of de scherpste randjes verdwenen waren. Toen ik overging op 75mg had ik opnieuw last van slapeloosheid, vermoeidheid en een droge mond. Ik had wel het idee dat deze bijwerkingen minder heftig waren dan na de eerste inname. Na 3 maand gebruik kan ik zeggen dat de depressie voor een heel groot gedeelte is verdwenen en ik eindelijk verder kan met mijn leven. Natuurlijk heeft iedereen wel eens een slechte dag en die heb je met antidepressiva ook, maar het werkt voor mij tot nu toe erg goed. Ik denk zelf echter niet dat antidepressiva een wondermiddel is en je kunt er niet van verwachten dat het al je problemen oplost. In mijn geval moest ik eerst een burn-out krijgen, in een depressie raken en vervolgens in therapie gaan om te beseffen dat ik mijn leven beter anders kon inrichten. Ik bedoel hier mee: een andere levenshouding, een andere baan(!) en ik moest echt een stapje terug doen in de verwachtingen van mijzelf en van anderen. Samenvattend: je moet er goed over nadenken of je wilt beginnen met antidepressiva, maar ik ben zelf van mening dat het een goede steun in de rug kan zijn als je te lang met klachten blijft rondlopen en het probleem niet direct met therapie weg lijkt te gaan.

13-04-2021 | Man | 35
Geen

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum