Ervaringen met Venlafaxine

venlafaxine

Chronische depressie (53 meningen)
Postnatale depressie (9 meningen)
Sociale fobie (7 meningen)
Overgang (3 meningen)
Dysthymie (3 meningen)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

04-04-2021 | Man | 46
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Gebruik het al meerdere jaren begonnen met 37.5 toen naar 150 en al enkele jaren op een net houdbare 75. Heb altijd mylan gebruikt maar deze is gestopt met leveren.. nu teva. Eerste paar weken weer terugval in mijn ptss en gedrag suicide gedachten soms weer terug.. Nu beter maar nog niet top. Ga overleggen met huisarts voor verder.. Ergste is nog de discussie di[lees meer...]e ik had met apotheek ander merk maakt niets uit zeggen ze.. mijn neus vorige verandering precies hetzelfde verhaal..

22-02-2016 | Man | 73
venlafaxine (187,50)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Venlafaxine is mij voorgeschreven na een posttraumatische stress-stoornis. Ik was door de PSS in een ernstige depressie beland en zwaar suïcidaal. Ik keek iedere dag in een zwart diep gat! Het was verschrikkelijk om 6 weken te moeten wachten, eerdat behandeling mogelijk was. Als je op straat komt te vallen en je breekt een vinger, dan komt er met gierende sirene een zieken[lees meer...]wagen je ophalen. Als je geestelijk verongelukt en je bent in levensgevaar (suïcidaal), dan moet je maar proberen of je met wat oxazepam je wachttijd uit kan zitten. Kortom, psychiatrische hulp is in Nederland bedroevend slecht geregeld en ik vrees dat een aantal gevallen van zelfmoord per jaar hieraan te wijten is. Ik vind de deskundigheid (in mijn ervaring) bij huisartsen op dit gebied ook zeer ondermaats. Rond 15 januari 2016 met venlafaxine begonnen. Dosis, 37,5 mg. Geen merkbaar resultaat. Na 14 dagen ophoging naar 75 mg. Ook nu geen resultaat. Na 14 dagen wederom een ophoging naar 112,5 mg. Geen resultaat. Nadien een ophoging naar 150 mg. en nu duidelijk een flinke verbetering. Zeker de eerste dagen. Nu zit ik op 187,5 mg. en het gaat echt de goede kant uit. Ik zie het leven weer helemaal zitten :). Kan zijn dat nog 1 ophoging nodig is, maar dit zal dan zeker voldoende zijn. Van bijwerkingen heb ik niets gemerkt. Kortom, van mijn kant geen enkele wanklank over het gebruik van dit medicijn. Heb wel regelmatig een discussie met mijn shrink over alcoholgebruik. Ik drink nl. 3 glazen wijn bij het eten (halve flesje) en dat mag niet. Maar diverse artikelen op internet spreken over “geen aantoonbare wisselwerking tussen venlafaxine en alcohol”. We praten natuurlijk niet over misbruik van alcohol of grote hoeveelheden! Kortom, mijn wijntjes smaken heerlijk, geen merkbare sederende werking en ik voel mij er erg prettig bij. Mijn conclusie: venlafaxine, “the best there is”.

22-10-2023 | Vrouw | 44
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het hielp niet tegen depressie .Ik voelde me er niet goed onder en kreeg nachtmerries, zweten . Ik besloot voorzichtig wat af te bouwen na een succesvolle rtms behandeling. Kreeg extreme verschijnselen, angsten 24/7, zoiets nog nooit meegemaakt, , ben na een half jaar creperen opgenomen. Niks niet 'terugval' , het was dat spul. En de GGZ wisten ze natuurlijk weer van[lees meer...] niets. Enige oplossing: nog meer andere pillen erin. ( Ook weer afgebouwd) . Het was traumatisch en heeft mijn leven verstoord. Angstgevoelens zijn sindsdien een rol gaan spelen i mijn leven. .

29-09-2023 | Vrouw | 27
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik zoek eigenlijk herkenning. Ik neem de venlafaxine elke dag in tussen 8 en 10 uur. Nu vergeet ik het af en toe wel eens in te nemen, maar dan krijg ik van mijn hersenen een seintje dat ik het niet heb ingenomen (duizeligheid, alles trager meemaken, woede). Als ik het echt een dag niet inneem, krijg ik last van levensechte dromen (droom waarin ik mijn ogen niet kan [lees meer...]openen), hallucinaties en enorme hoofdpijn. Is er iemand die dit ook heeft? De apotheker zei dat het niet met dit geneesmiddel te maken kan hebben, maar het staat wel echt in verband met elkaar..

13-08-2023 | Vrouw | 29
venlafaxine (112,5mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Door cPTSS had ik vëel last van paniekaanvallen en herbelevingen. Tevens ook een depressieve stemming en sucidale gedachten. In oktober vorig jaar ben ik gestart met venlafaxine 112,5 mg op advies van mijn psychiater. Ik heb lang getwijfeld of ik wel aan medicatie wilde beginnen, vanwege de angst voor bijwerkingen. Toch besloten om het een kans te geven. Ik had dit maanden[lees meer...] eerder moeten doen. Last van bijwerkingen heb ik amper. Ik heb geen last meer van paniekaanvallen en herbelevingen. Enkel zo nu en dan nog een emotionele flashback, maar dat is passend bij de therapie die ik volg. Ook is mijn stemming verbeterd. Ik kan weer genieten van het leven en zie weer perspectief voor de toekomst.

19-02-2016 | Vrouw | 23
venlafaxine (150mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
ooit was ik een super lieve meid die niemand iets aan wilde doen. sinds ik venla slik is ze ver te zoeken

19-02-2016 | Vrouw | 23
venlafaxine (150mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
het zorgt er wel voor dat je minder voelt. zowel gelukkige momenten als pijnlijke momenten worden allemaal "net niks" momenten. Zelf ben ik altijd heel zacht aardig geweest en heb nooit iemand kwaad gedaan. sinds ik venla slik is hier niets meer van over.