Escitalopram

escitalopram

Bij  DepressieX

Overspannen/burn-out (13 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Escitalopram bij depressie

Kenth Triesscheijn (22-08-2018)

28-08-2019

Escitalopram (escitalopram)

Dit medicijn bezorgde me hevige hoofdpijn vanaf de middag waardoor ik niet meer kon functioneren. Daarbovenop was ik enorm misselijk en duizelig. Ging maar niet over. Dit medicijn past niet bij mij. Wel al veel succes verhalen gehoord van anderen.
26-07-2019

Escitalopram (escitalopram)

Neem nu bijna 1maand Escitalopram 10mg en ben vooral smorgens als wakker word heel misselijk en bibberen in de loop van de dag gaat het beter wel draaierig maar dat zal door te lage bloeddruk komen. De dokter zegt dat het gaat beteren maar ik heb die indruk niet is er nog iemand die lang bijwerkingen heeft gehad word hier moedeloos van kan ook niet gaan werken nu .
21-07-2019

Depressief

Wat lief dat je reageert, vind het allemaal maar moeilijk . Merk wel dat de escitalopram aanslaat, almus het een lange weg te gaanšŸ˜©ben vanaf 27 juni bezig en denk dat de dosis te laag is, maar misschien is dat nog te vroeg om te bepalen.. vanmorgen weer een behoorlijk angstige ochtend gehad en toch maar een halve oxazepam genomen. Was de koffers aan het inpakken en heb z[lees meer...]o geen zin om op vakantie te gaan, zie opbrengen de reis en ben en blijf het liefste thuis.. weet dus ook niet wat ik hiermee aan moet. Heb namelijk een dochter van 8 en een man en ook mijn ouders komen op de vakantie bestemming . Al met al erg moeilijk en weet ook nog noet wat ik hiermee aan moetšŸ˜” wel gaan niet gaan!
10-07-2019

Escitalopram (escitalopram)

Had al eerder iets geschreven maar er reageert helemaal niemand, het helpt zo goed ervaringen te lezen van andere gebruikers.. bijna 2 weken bezig nu. Moedeloze vrouw hier.
07-07-2019

Escitalopram (escitalopram)

Help. Sinds 12 dagen bezig met 10 Mg escitalapramšŸ˜© Eerder aan de paroxetine gezeten, wilde zo graag op Eige kracht verder door het leven. Het zit in de familie dus erfelijk helaas. Na een tijdje weer flink in een dip te zitten heb ik met de psychiater afgesproken om escitalapram 10 Mg te beginnen maar zit nu in een hel op aarde.. ook krijgen de kinderen volgende week vak[lees meer...]antie.. heb een zoon van 20 en een dichter van 8. Over 2 weken moet ik op vakantie naar Spanje maar wil niet en zie er zo tegen op, wat moet ik noušŸ™ˆ
06-07-2019

Escitalopram (escitalopram)

Sinds twee jaar geleidelijke klachten ontwikkelt in de depressieve- en angsthoek. Verschillende vormen van therapie gevolgd o.a. cognitieve gedragstherapie en daarnaast ook schematherapie. Ook al meerdere AD geprobeerd. Momenteel ongeveer 9 weken bezig met escitalopram. Ik merk nog weinig van deze medicatie, terwijl mijn hoop hier wel op gevestigd was. De laatste weken heb[lees meer...] ik last van suĆÆcidale gedachten en daarnaast somberheid. Een soort van tunnelvisie. Daarnaast merk ik dat ik een extreem negatieve gedachtengang heb. Telkens wanneer ik probeer positief te denken, schiet ik terug in negativiteit, alsof het een automatische reactie is. Ook heb ik vermoedens van AD(H)D en autisme, niet in klassieke mate, maar wel als onderliggend probleem. Moeite met het voelen van emoties en ook snel denken en in de negativiteit blijven hangen. Heeft iemand suggesties wat ik kan doen in deze situatie?
20-05-2019

10-05-2019

Depressief

helpt de zware negatieve emoties beter te beheersen.Ik ben minder druk en vi nd meer gevoel van ontspanni g.
01-05-2019

Escitalopram (escitalopram)

Na meerdere depressieve periodes in het verleden ben ik door een zeer stressvolle gebeurtenis in de zomer van 2018 die hevige angst en paniek bij mij getriggerd heeft geleidelijk in een ernstige depressie beland. Nu gebruik ik op advies van de huisarts sinds 3 maanden ecitalopram. Langzaam opgebouwd met druppels naar eerst 10 mg, later naar 15 mg. De enige bijwerking was [lees meer...]een droge mond. Het piekeren werd toen wel minder maar de depressie bleef aanhouden. Toen is de dosering langzaam opgehoogd naar 20 mg. Ik merk sinds kort dat mijn stemming veel beter is en voel me eindelijk weer goed, ben veel rustiger en ook het slapen is verbeterd. Ik ben vandaag overgestapt op tabletten van 20 mg. Het lijkt of ik met de tabletten wat minder last heb van een droge mond t.o.v. druppels. Als ik te zijner wil afbouwen dan stap ik over op de druppels, omdat het daarmee heel geleidelijk kan. De eerste maanden wilde ik beslist geen anti depressivum en dacht het op eigen kracht te doen. Uiteindelijk bleek er geen andere optie. Ecitalopram is voor mij een goed medicijn.
28-02-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik heb van 2010 t/M 2016, dit medicijn geslikt, daarna zelf langzaam af gaan bouwen, ging een aantal jaren goed tot ik vorig jaar weer last kreeg van depressieve klachten , Van Huisarts op verzoek gestart met escitalopram 10 mg. Na inname van tablet, vrij snel last van heftige trillingen onrust en angstgevoelens, terug naar huisarts, de ze beweerde dat dit niet door de me[lees meer...]dicatie kon komen, maar ik ben toen terug gegaan naar 5 mg. en dit langzaam op gaan bouwen naar 10 mg Angsten zijn wel wat verminderd, heb alleen regelmatig last van opvliegers en soms een gespannen gevoel, en af en toe spiertrekkingen, slaap vreselijk slecht tot nachten helemaal niet slapen, slik vanwege mijn enorme slaapklachten, nu voor de nacht zolpidemtart 10 mg waar ik 4 uren op slaap, voel mij op de dag moe en uitgeput, slik af en toe oxazepam voor de onrust..
16-02-2019

Escitalopram (escitalopram)

Eerste keer dat ik anti depressiva ging gebruiken op advies psychiater. Begonnen met 5 mg maar direct merkbaar dat ik dit medicijn niet tolereerde. Naast de fysieke klachten begin ik ook qua emotie zeer snel achteruit te gaan. Was op de goede weg met het het stel van mijn depressie maar begon snel terug te vallen. Met de ophogong naar 10 mg ging il balistic Woede, frustr[lees meer...]atie en boosheid wat richting agressie gaat. Na spoed overleg met psychiater per direct stoppen met deze medicatie. Nude komende dagen rust en stressvrij houden om de medicatie uit mijn systeem te laten verdwijnen
05-02-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik slik nu ongeveer 4 jaar escitalopram, het duurde even voordat ik de juiste medicatie had gevonden die goed bij me paste, afgezien van wat trillende handen zijn de bijwerkingen beperkt.
28-01-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik heb in t verleden verschillende anti depressiva geprobeerd, maar dat had nooit effect. Toen ik in t verleden stopte met Escitalopram, was t net in die week dat ik juist een positief effect ervoer, op sociaal gebied. Ik had toen veel minder angst en was sociaal spontaner. Dat was fijn. Nu na een aantal jaren dit medicijn opnieuw gebruikt om te kijken of dat effect weer o[lees meer...]ptrad. Helaas was dat niet t geval. Wel was mijn angst en depriheid een stuk minder en ging t op mn werk een stuk beter. Maar helaas had ik ook last van bijwerkingen. Bijwerkingen: Verminderd libido. Al snel na t beginnen met Escitalopram merkte ik dat alles me niet meer raakt. Ik sta er neutraal in, dat is erg vervelend. Na afbouwen ( 5 weken op 0mg) was dit nog niet veranderd ten positieve. Zweten. De eerste paar maanden zweette ik veel in bed. Later is dat verdwenen. Negatieve gedachtes. Op 10mg ervoer ik veel negatieve gedachtes over mensen als ik op straat liep. Erg vervelend. Ging weg toen ik naar 5mg was afgebouwd. Positieve effect is wel dat de angst en het piekeren minder zijn. Praktisch gezien lukte mn werk een stuk beter, en dat is ook de reden dat ik toch weer begonnen ben met Escitalopram. Het helpt me om te concentreren en niet zo in de depriheid te blijven hangen.
25-01-2019

Escitalopram (escitalopram)

het werkt voor mij. leven gedurende gebruik is stabiel. wil nu afbouwen. vraag advies aan huisarts
21-01-2019

Escitalopram (escitalopram)

Eind december ben ik gestart met 5mg Escitalopram Accord wegens depressie met angst- en paniekklachten. Na 1 week opgehoogd naar 10mg en drie weken later naar 15mg. In de eerste weken heb ik last gehad van lichte bijwerkingen. Angstklachten namen iets toe, verder wat last van misselijkheid en lichte verstopping. Na twee weken op 10mg begon ik de werking te merken. De angst[lees meer...]klachten verdwenen en mijn stemming verbetert geleidelijk.
12-12-2018

Escitalopram (escitalopram)

Ik heb in het verleden regelmatig last gehad van depressies. Toen het me allemaal te veel werd ben ik begonnen met Escitalopram 10mg. In het begin had ik last van misselijkheid en maagpijn. Maar na een kleine maand begon ik me beter te voelen en had ik geen last meer van bijwerkingen. Na een 3-tal maanden had ik terug veel last van depressieve klachten. Na overleg met mijn[lees meer...] huisarts en psychiater, is de Escitalopram verhoogt naar 20mg. Ik heb nu het gevoel dat mijn leven in de grote lijnen stabiel is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum