Escitalopram

escitalopram

Overspannen/burn-out (13 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Escitalopram bij depressie

Kenth Triesscheijn (22-08-2018)

25-04-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na oplopen van PTSS in 1978 heeft chronische hyperventilatie een groot deel van mij leven in negatieve zin mijn leven beïnvloed. 2011 een burn-out gehad met verheviging van hyperventilatie en depressie. In 2011 voor het eerst begonnen met Lexapro 20 mg op aanraden van een Psychiater. Na de inwerkperiode verbeterde mijn conditie en daardoor mijn kwaliteit van leven en[lees meer...]orm. 6 jaar achtereen gebruikt naar volle tevredenheid. Door omstandigheden in 2017 gestopt. Eind maart 2019 weer gestart aangezien ik een sterke terugval kreeg. Nu weer vier weken onderweg met het gebruik van 10mg. Weer veel last van verheviging van de symptomen. Daar moet je gewoon door heen. Ik lees wel eens dat mensen na een paar weken afhaken door de verheviging van de symptomen in het begin. Doorzetten gaat zeker lonen. Ik heb zelf ervaren hoe moeilijk dat kan zijn . De medicatie is een hulpmiddel om je weer mens te laten voelen en alles weer op een rijtje te krijgen zodat je beter in staat bent om aan de oorzaken te werken.
04-02-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Bijna enkel slechte ervaringen in leven sinds 3e jaar, zelfs wanneer geluksmoment leek te hebben en vertrouwen terugkwam in leven zijn deze kapot gemaakt. Bij een zoveelste samenloop van dit keer lichamelijk verval, werkloos, schulden, sterfte en eenzaamheid (vooral omdat alleen eenzaamheid in dit geval deels mijn keuze was) controle over lichaam verloren om vervolgens tri[lees meer...]llend en stotterend inelkaar te zakken. Anderhalf jaar later nog steeds last hiervan bij sterke momenten (vreemde aanspreken, praten over gevoel, boos worden, mastruberen, erg lekker eten etc.)
06-11-2015

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Zeer negatieve ervaring met escitolopram. Bij de eerste pil (5MG laagste dosering!) voelde ik me steeds vreemder worden en ineens veranderde ik helemaal, ik voelde ineens een golf door mijn hoofd, alsof ik XTC op had. Ik voelde me overdreven ontspannen, heel goed, hele grote pupillen, heb met iedereen urenlang gepraat. De dag erna voelde het niet meer zo goed en voelde mij[lees meer...]n hoofd alsof het aan het doorbranden was. Enorm veel spanning. Ik was heel prikkelbaar/agressief, omdat het leek dat alles teveel was. De dag erna ook. Daarna sliep ik slecht, ik was moe, maar voelde het niet en kon ook niet echt goed slapen. Na een paar weken kreeg ik migraine (nooit gehad) en sindsdien heb ik continu gepiep in mijn oren, totaal geen concentratie meer en zie volop ruis (als ik naar een witte muur kijk dan is het alsof ik naar een stoorzender kijk). Mijn geheugen was compleet weg, ik kon geen enkel hoofdrekensommetje meer maken. Heb een IQ test gedaan die compleet ondermaats was op bepaalde vlakken, terwijl ik daarvoor nog zonder probleem een technische HBO opleiding heb afgerond. Boos worden en concentreren, zelfs geconcentreerd kijken, lukt me bijna niet meer. Ik heb in een aantal dagen afgebouwd en drie maanden dag en nacht op bed gelegen. Mij werd verteld dat alles wat ik had meegemaakt bijwerkingen waren. Totaal geen begrip van de psychiater / GGZ. Ik hoop echt dat ik me ooit weer volwassen ga voelen, het lijkt (voor mij) wel alsof deze pillen bedoeld zijn om je hersenschade te geven. Ik ben nu een jaar verder en het herstelt maar heel langzaam aan. Ik voel nog steeds weinig en kan ook niet meer boos worden, omdat ik niet goed kan nadenken (als je totaal niet kunt nadenken dan heb je ook niks om boos over te worden, je kunt je er alleen nog bij neerleggen). Ook voel ik de hele tijd druk en soort tintelingen in mijn hoofd. Ik ben nog bezig met hersenonderzoek (MRI was goed, EEG afwijkend, maar de meningen van professionals wisselen of het partiële epilepsie is of gewoon een lichte afwijking die je als normaal mag beschouwen). Schandalig dat mensen beweren dat deze pillen geen kwaad kunnen. Pak ze zelf eens zou ik zeggen. Wie mij wil onderzoeken voor een officieel onderzoek mag wat mij betreft contact opnemen met deze site om met mij in contact te komen want ik kan aantonen dat 1 pil mij een xtc-achtig effect geeft (met alle gevolgen van dien). Niemand geloofd dit ondanks dat ik zoveel getuigen heb. Ook is er niemand die mij wil onderzoeken wat escitolopram en de bijwerkingen betreft, alleen Lareb heeft een DNA onderzoek gedaan op bepaalde genen (resultaat: CYP2C19 normaal, CYP2D6 ultrasnel).
16-03-2015

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase