mening

Escitalopram

escitalopram

Overspannen/burn-out (18 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)

Escitalopram bij depressie

K. Triesscheijn (22-08-2018)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

Escitalopram

03-01-2022 | Vrouw | 43
escitalopram (10mg)
Psychische klachten
Al sinds mn 18e last van een hele rits aan psychische ongemakken; hoge pieken met diepe dalen, angsten, heel intens voelen, veel piekeren en nare gedachten niet los kunnen laten enz. Vanalles geprobeerd aan therapie, neurofeedback, http5 en nog veel meer. Niks hielp langdurig. 2 jaar geleden in een burn out beland en toen ik daar niet goed uitkwam was ik het beu. Ik wilde [lees meer...]mn leven terug. Opgebouwd van 5 via 7.5 naar 10 in een paar weken tijd. Vanaf het moment dat ik het slikte had ik er al baat bij (sederend effect op mn zenuwstelsel). Dit is alleen maar beter geworden. Weinig bijwerkingen met opbouwen, ik was alleen wel wat meer kortaangebrand misschien de eerste weken, ik flapte er wel makkelijk vanalles uit. Nu, 2 maanden later, ben ik zo BLIJ dat ik dit ben gaan gebruiken. Het heeft me mn leven inderdaad teruggegeven. Zonder dat ik mezelf nu zo wezenlijk anders voel. Alles glijdt gewoon veel makkelijker van me af. Ik voel me veel minder kwetsbaar. Trek makkelijker mn mond open (omdat ik dus ook minder last heb van evt reacties daarop). Ik heb geen leeg getrokken gevoel meer en heb weer zin in dingen. Ben stabiel qua humeur (als mensen me vragen hoe gaat het antwoord ik eigenlijk altijd oprecht goed). Tuurlijk soms ups en downs maar ik denk gewoon zoals normale mensen dat voelen. Mn omgeving zegt je bent weer zoals je altijd was. Ik heb geen bijwerkingen, misschien een beetje rare dromen (never a dull moment). Dus mijn persoonlijke ervaring is heel positief!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase