escitalopram

Bij  DepressieX

Overspannen/burn-out (18 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychische klachten (0 meningen)

Escitalopram bij depressie

K. Triesscheijn (22-08-2018)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

02-07-2020 | Vrouw | 42
Depressie en burn out

10-05-2021 | Vrouw | 47
escitalopram (10mg)
Voordat ik in zomer 2019 aan Nortriptyline begon andere antidepressiva gebruikt. Waaronder Escitalopram. Heel rustig opgebouwd, druppeltje voor druppel per week, bijwerkingen waren niet te harden. Helemaal gek werd ik ervan! Ik blijk niet goed te reageren op SSRI's. TCA blijkbaar wel, want bijna een jaar na de Escitalopram eindelijk uit mijn depressie gekomen door Nortrip[lees meer...]tyline.

31-07-2020 | Vrouw | 50

29-07-2020 | Vrouw | 50
escitalopram (15mg)
9 weken geleden begonnen met 5 mg, de week erna naar 10mg. Na 4 weken had ik eindelijk enkele goede dagen. daarna verhoogd naar 15 mg. Bijwerkingen namen toe en inmiddels ben ik erg moedeloos terwijl ik zoveel hoop had dat dit medicijn aan zou slaan. Dat ik eindelijk weer een beetje kon functioneren als moeder, vrouw .. als mens. Het lijkt inderdaad alsof het alleen maar [lees meer...]erger wordt. de paniek en angst, niks durven. Ik ben heel bang om opnieuw te moeten beginnen met een ander medicijn, IK had even de hoop dat de bijwerkingen een goed teken waren , dat het zou gaan werken. as vrijdag overleg met mijn psychiater over hoe nu verder... ik ben zo verdrietig, ik wil zo graag weer een beetje sterker zijn om er te kunnen zijn voor mijn kinderen. Ik durf niet eens naar mijn zieke moeder, die alzheimer heeft en de momenten die we nog hebben zijn zo kostbaar. Zou een verhoging na 9 weken nog zin hebben? IK gebruik ook oxazepam en methylfenidaat. ook omdat ik heftige tinnitus heb. Iemand ervaring hiermee? sterkte allemaal , grada

23-11-2020 | Man | 51
escitalopram (20mg)
Ik kreeg erge last van bijwerkingen. Bij afbouw hevige darmkrampen.

18-09-2020 | Vrouw | 52
Depressief
20 augustus 2020 ben ik met dit medicijn begonnen. Reden: sinds 3 jaar depressieve klachten, gestressed, kort lontje, lusteloos, opgejaagd, enorm negatief. Alles is grijs: je weet dat je geen reden hebt tot klagen. Het is ook eigenlijk allemaal je eigen schuld: je bent negatief (glas halfleeg), kwestie van mindset. Je ziet mooie dingen, je weet dat je zaken moet waarder[lees meer...]en, maar zo voelt het niet. Bijwerkingen: slecht zien (leesbril met 1 punt verslechterd). Droge mond. Heel erg moe, kan niets onthouden (korte en lange termijn). Minder alert in het verkeer. Maar daarentegen zit ik een heerlijke ontspannen eigen bubbel, ik wind me over heel erg weinig dingen nog op, ervaar veel minder stress en zou bijna durven beweren dat ik ontspannen / relaxed ben. Ik begin dingen te zien (mooi weer, natuur etc.) en ik begin mijn lichaam te voelen. Ik heb zin om dingen te doen alleen ontbreekt de energie nu nog. De moeheid en totale gebrek aan concentratie is heel vervelend zeker in combinatie met een baan. Ik kijk het 6 weken aan. Als het dan niet minder is dan switch ik naar inname in de avond in plaats van in de ochtend.

29-08-2020 | Man | 64
escitalopram (10mg)
Ik heb sinds een jaar last van depressieve klachten. Ze zijn ontstaan na een plotselinge ziekte van mijn vrouw waarover ik me erg druk heb gemaakt. Gelukkig viel de ziekte achteraf mee en zijn de klachten weg. Maar mijn depressieve klachten zijn gebleven. Met alle kenmerken die daar bijhorend. Ik heb daarvoor venlafaxine geslikt zonder het gevoel te hebben dat de situati[lees meer...]e beter werd. Op aanraden van mijn psychiater/therapeut overgestapt op escitolapram (5 mg) en Wellbutrin (150 mg). Van de Venlafaxine moest ik enorm transpireren. Over de effecten van de nieuwe medicijnen kan ik nog niets zeggen. Qua bijwerkingen heb ik vooral last van maagpijn.

28-02-2021 | Man | 70
escitalopram (10mg)
Dit is het beste AD dat ik ooit genomen heb. Ik zie dat dokters het meer en meer voorschrijven, omdat het zo efficiënt werkt en meestal geen neveneffecten heeft.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum