fluoxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

12-06-2021 | Man | 60
fluoxetine (20mg)
Deze tabletten helpen mij enorm bij mijn chronische depressie, mijn gemoed toestand is na circa 8 weken gebruik enorm verbeterd en heb weer echt zin in het leven. De bijwerkingen welke vooral in het begin sterk aanwezig zijn worden na veerloop van tijd minder en verdwijnen soms helemaal.

10-02-2021 | Vrouw | 50
fluoxetine (20mg)
Ik gebruik dit medicijn al 23 jaar n.a.v. een zeer zware depressie. Leefde in een stolp en overwoog serieus er tussenuit te knijpen. Bijwerkingen de eerste paar weken waren slecht slapen (maar dat deed ik toch al), hoofdpijn en was onrustig. Na een maand of twee werd het piekeren minder en had ik af en toe een goede dag. Na een maand of 6 hadden de goede dagen de overhand.[lees meer...] Na een klein jaar voelde ik me weer "normaal". Was zo opgelucht. Fluoxetine heeft mijn leven gered. Het is geen drug waardoor je je verdoofd oid voelt. Pas na een jaar of 10 ging ik afbouwen. Daarvoor was ik te bang dat de hel van de depressie terug zou komen. Afbouwen had ik idd beter niet kunnen doen. Na aantal weken kwam het onbestemde gevoel van de depressie weer om de hoek kijken, zonder enige aanleiding en onverslaanbaar. Ben iom de huisarts direct weer begonnen en zal er nooit meer mee stoppen. Ik heb het nodig zoals mensen met een vitaminetekort vitaminen slikken. Het heeft wat tijd nodig voor goed resultaat. Maar hou vol.

11-01-2021 | Vrouw | 21
fluoxetine (20mg)
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden eerder geslikt met goed effect. In het begin ontzettend veel bijwerkingen. Ik kreeg ontzettende angst en sterkere emotionele gevoelens. Ook kreeg ik last van dwangneurose?? Heel apart. Toch doorgezet. Na een paar weken begon ik me al beter te voelen. Toen ik zwanger werd was ik gestopt. Nu 4 dagen geleden weer begonnen omdat ik na me be[lees meer...]valling weer in een depressie ben beland. Ik was heel bang voor de bijwerkingen die ik weer zou krijgen maar... ik heb NERGENS last van. Behalve dat ik wat meer droom dan. Slaap ook prima. Nu wachten tot ze aanslaan....

13-11-2020 | Vrouw | 26
fluoxetine (30)
Na jarenlang (zo'n 8 jaar) met eetstoornis en depressie rondgelopen te hebben, toch maar overgestapt op medicatie. Ik wilde absoluut geen medicatie omdat ik daar veel slechte verhalen over hoorde. Ik ben blij dat ik toch heb gekozen om te starten met medicatie. Ik ben begonnen met fluoxetine en ben begonnen met een hele lage dosis, 10 mg. Dit omdat ik het zelf heel erg sp[lees meer...]annend vond. Ik heb 0 bijwerkingen gehad en merkte ook eigenlijk geen verschil, daarom na 2,5 maand opgebouwd naar 20mg. Wederom geen bijwerkingen, maar langzaam merkte ik verschil. Ik was bang dat ik een zombie zou worden, maar niets is minder waar. Ik voelde me nog exact dezelfde persoon maar zonder heftige pieken/dalen. Ik kreeg meer ruimte in mijn hoofd waardoor ik na jarenlang therapie, ook eindelijk stappen kon zetten in therapie. Na een tijdje opgehoogd naar 30mg en daar zit ik nog steeds op. Voor iedereen die twijfelt zou ik zeggen: laat je zeker niet te snel aanpraten om aan medicijnen te beginnen, maar gun jezelf de ruimte om het te proberen met een zeer lage dosis en in een goede gecontroleerde omgeving. Voor mij heeft het echt mijn leven gered, ik liep iedere keer vast in therapie omdat ik te ver wegzakte in een depressie. Nu kon ik eindelijk stappen zetten.

12-02-2020 | Vrouw | 25
fluoxetine (20mg)
Ik heb al jarenlang last van eetstoornissen, met depressies als oorzaak/gevolg. Ben al zo’n 6 jaar bijna non stop in behandeling: van klinische opnames, tot deeltijd behandelingen, tot ambulante therapie. Helaas blijf ik elke keer terugvallen en daarom na jaren besloten om toch aan de antidepressiva te gaan. Ik wilde dit absoluut niet, hoorde altijd alleen maar horrorverha[lees meer...]len en het voelde voor mij als falen. Ik zag echter zelf ook in dat ik niet veel keuze meer had. Ben begonnen met 10mg en heb alleen een beetje hoofdpijn gehad en verminderde eetlust (geen misselijkheid). Na 10 weken opgebouwd naar 20mg, geen bijwerkingen. Ik was bang dat mijn emoties afgevlakt zouden worden maar dat is totaal niet het geval, ik heb minder heftige dalen maar mijn pieken zijn er nog steeds. Verder voel ik me nog altijd mezelf, iets waar ik ook heel bang voor was. Al met al is het voor mij dus een effectief middel, ik merk amper verschil met hoe ik eerder was behalve dus dat ik minder heftige negatieve emoties heb. Nog altijd geen bijwerkingen. Heel blij dat ik na 6 jaar eindelijk de stap heb durven zetten!

31-03-2021 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
Sinds enige tijd ben ik na jààààààren gestopt met deze medicatie. Ik had geen last van bijwerkingen, maar nu ik gestopt ben heb ik steeds hoofdpijn !!! Kan ik ze dan niet beter terug nemen?

10-12-2020 | Vrouw | 27
fluoxetine (20mg)
Ik heb dit medicijn 10 jaar lang geslikt 40 mg. In deze jaren heb ik zoveel bereikt. Tuurlijk zijn er mindere dagen maar daar was goed mee om te gaan. Ik dacht afgelopen sept ik ga afbouwen en stoppen want alles gaat eigenlijk zo goed. Nu sinds vorige week zo erge paniek en angstaanvallen voel me er weer helemaal depri door.. heb oxazepam gekregen hielp niet voldoende e[lees meer...]n nu nog xanax. Hopelijk ben ik snel weer de oude. Ben wel weer begonnen met fluexetine

27-09-2020 | Vrouw | 19
fluoxetine (20mg)
Heb dit medicijn ruim 2,5 jaar gebruikt. Ik heb hier zeker baat bij gehad. Mijn stemming was stabieler. Mijn dalen waren minder diep. In het begin moeite gehad met wakker worden, alsof ik vast zat in mijn slaap. Na enkele dagen was dit weer over. Nauwelijks bijwerkingen gehad.

06-08-2020 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
Het heeft mij geholpen de zin van het leven weer te zien,alleen ben ik 10 kilo gegroeid en daar baal ik een beetje van.

05-08-2020 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
De Huisarts zei dat je juist afviel door dit medicijn, ik ben 10 kilo gegroeid.

14-07-2020 | Vrouw | 20

23-06-2020 | Vrouw | 67
fluoxetine (20mg)
Het heeft enorm geholpen bij de depressie,maar ik ben 7 kilo aangekomen ,en daar baal ik van,constant hongergevoel.

22-06-2020 | Vrouw | 36
fluoxetine (20mg)
In overleg met de psycholoog en huisarts gestart met Fluoxetine 20 mg. Stond er eerst wat sceptisch tegenover, omdat ik het idee van medicatie gebruiken niet prettig vond. Ik voelde me echter zo slecht, dat ik besloten heb om het een kans te geven. Van de bijwerkingen heb ik weinig last gehad. Na een week of vier begon ik verschil te merken en trok de zware mist in mijn h[lees meer...]oofd een beetje op. We gaan nu nog uitproberen of 30 mg beter werkt. Maar ben met dit verschil al heel blij.

17-06-2020 | Vrouw | 60
fluoxetine (30mg)
Rouw en verlies, al jong mantelzorger, altijd mij bewust geweest van mijn voorbeeldrol in houding en spraak. Ik erken dat depressiviteit ertoe doet en dat erover praten en delen met lotgenoten je helpt.

12-06-2020 | Vrouw | 39
fluoxetine (20mg)
Dit is nu de tweede keer dat ik gestart ben met fluoxetine tijdens de zwangerschap vanwege een zwangerschapsdepressie. Vorige keer had ik vrij snel baat bij de fluoxetine. Momenteel zit ik in week 2 en voel ik me niet top. Ik weet dat het even kan duren voordat het medicijn aanslaat, maar voor mijn gevoel ging het de eerste keer sneller. Ik ben benieuwd hoe het met andere [lees meer...]mensen gaat/ is gegaan na 2 weken fluoxetine gebruik. Wanneer voelde je je beter?

04-05-2020 | Vrouw | 19
Depressief
Eerste 3 weken alle bijwerkingen gehad wat echt een hel was maar daarna zijn ze bijna allemaal verdwenen. Merk dat het medicijn alles afvlakt positief en negatie. Zorgt wel dat ik minder pieker en het wat rustiger in mijn hoofd is. Voel me wel beter dan eerst omdat het vooral negatieve gevoelens af vlakt en het zorgt er ook voor dat ik meer durf en mijn angsten minder zijn[lees meer...].