Fluoxetine

fluoxetine

Bij  DepressieX

25-12-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor mijn Depressie in 2018. Het heeft mijn depressie goed afgevlakt. Wel waren de ernstige bijwerkingen de positieve werking van het middel niet waard. Ik kreeg last van sexuele stoornissen en hartkloppingen. De sexuele stoornissen zijn bij mij niet meer hersteld, de hartkloppingen werden gelukkig wel minder. Ik zou daarom toch me[lees meer...]nsen dit product afraden. Het geneest ook niks definitief, tenzij je levenslang dit middel wilt blijven slikken. Psychiaters komen wat mij betreft, op dit gebied, ondeskundig over. Die hebben hun geneeskunde diploma uit het raam gegooid en kunnen je niet concreet vertellen wat het middel is en doet.
04-07-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik nam Fluoxetine tegen depressie en angst, maar het na 2 weken gestopt omdat ik erg veel last had van bijwerkingen. Ik zweette 's nachts heel erg en had nachtmerrie, voelde me vervreemd en had anderzijds hypomane neigingen.
04-06-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

1ste twee uur na inname gelijk rustig, daarna een week door een chemische hel met amper kunnen leven en functioneren. Om psychisch van te worden, per direct gestopt na 6 dagen, de week heb ik geeneens vol gehouden.
23-10-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Dit middel kreeg ik later als toevoeging op Paroxetine. Ik werd er gewelddadig van en boos. Dit middel moest ik na 2 incidenten acuut stoppen van de psychiater, echter was het gevaar nog niet geweken omdat het middel nog langer in het bloed kan doorwerken. Ik vond het een naar middel en merkte duidelijk toename van negatieve emoties.
08-04-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik slikte Sint Janskruid maar wilde toch iets anders. Bij huisarts langsgeweest. Zij gaf mij deze medicatie. Aanvankelijk ging het goed maar later werd ik zwaarder ipv lichter. Ook werd ik heel misselijk van dit medicijn. Had lichte depressie maar dit medicijn is een andere merknaam als Prozac. Veel te zwaar voor mij. Slik weer Sint Janskruid en voel mij weer stukken beter[lees meer...]. Weet wel dat ik moet stoppen als er andere medicijnen bij gebruikt gaan worden.
11-06-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 2 weken gestopt met dit middel ivm ernstige bijwerkingen. Heel erg moe, afgevlakt, tot niks om staat en erg misselijk en buikpijn.
25-01-2020

23-11-2019

28-07-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Vlakt af. Nergens zin in. Geen zin in leven. Je vraagt je hoe lang je nog moet.
20-03-2018

05-02-2020

Fluoxetine (fluoxetine)

Na een aantal jaar heftige tegenslagen in het leven te hebben gehad kreeg ik last van angst, chronische slapeloosheid en terugkerende depressies. Medicijnen is iets waar ik liever niet naar grijp, maar na vier jaar aanrommelen, therapie en steeds verder wegzakken in depressies met meerdere paniekaanvallen per dag, besloot ik dat het zo niet langer kon. Naar de huisarts sta[lees meer...]ppen voor antidepressiva was de beste keuze die ik ooit gemaakt heb. De eerste vijf weken waren wel erg zwaar: de klachten werden flink uitvergroot en ik kon zonder oxazepam niet functioneren. Zonder sliep ik niet, ik had nachtmerries, continue angst- en paniekgevoelens en vroeg me af waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Na vijf weken ben ik in overleg met mijn huisarts van 20 naar 30 mg per dag gegaan en ben ik zelfstandig in een weekend gestopt met oxazepam, waar ik inmiddels behoorlijk gewend aan was geraakt. Het was even doorbijten, maar vanaf de zesde week ging het al vrij rap steeds beter. Ik wist niet wat me overkwam: ik werd in een paar maanden tijd weer mijn oude zelf. Ik gebruik fluoxetine nu bijna een jaar. Ik slaap goed (wel levendigere dromen dan eerst), ben rustig in normale omstandigheden, werk weer zonder problemen vier dagen per week, ben gelukkig en durf weer plannen te maken en vooruit te kijken in mijn leven. Het enige waar ik niet zo blij mee ben is het overmatig transpireren, maar hey: liever af en toe een zweetplek op de rug dan met angst op de bank!
06-06-2019

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik heb drie jaar een depressie gehad, met opnames etc. Fluoxetine werd mij gegeven in de psychiatrie in combinatie met cognigtieve gedragstherapie, psycho-motorische therapie en systeemtherapie. We begonnen de eerste week met 5mg, de week daarna 10 mg en zo door naar de 20mg. Dit heeft mij erg geholpen over mijn depressie te komen. Wat betreft de bijwerkingen. Bij start[lees meer...] eigenlijk nergens last van. Echter gebruik ik het nu 1 jaar en ben sinds een half jaar stabiel en heb ik nu wel last van lage bloeddruk, vooral s'nachts, interesseverlies in anderen (wat mij eerlijk gezegd niet veel boeit, aangezien ik mij altijd zorgen maakte om anderen) en soms duizeligheid/black-outs. Naar mijn mening is het gebruik van dit medicijn het zeker waard geweest voor mij. Op het moment is dit een steuntje in de rug voor mij en ik weeg de voordelen zwaarder dan de nadelen! Als iemand nog vragen heeft, beantwoord ik deze graag .
21-05-2019

Over het algemeen tevreden
03-12-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Na 14 jaar depressief te zijn uiteindelijk besloten om met anti-depressiva te starten. Na diverse SSRI's uitgeprobeerd te hebben bleek Prozac, voor mij, het middel zonder bijwerkingen en zeer effectief. Ik ben 3 keer (ongeveer een jaar) gestopt geweest maar de depressie kwam altijd weer terug. Besloten het maar de rest van mijn leven te slikken. Helaas merk ik wel dat de [lees meer...]werking minder is dan in het begin.
20-08-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik gebruik al ruim 17 jaar Fluoxetine van Pharmachemie en werkt in mijn geval goed tot zeer goed. Nu kreeg ik laatst eveneens fluoxetine maar dan van Aurobindo . Mijn gevoelens, zoals depressief - het gevoel van huilen en meer van dat soort (oude) gevoelens kwamen weer boven. In eerste instantie dacht ik, misschien zit het wel tussen mijn oren doch een hele maand geprobee[lees meer...]rd en mijn gestel werd er niet beter op, eerder slechter. Heel prikkelbaar en ja huilbuien. Contact gezocht met mijn huisarts die vertelde dat het hoofdbestanddeel inderdaad wel fluoxetine is maar er enkele andere toevoegingen of er niet of juist wel waren toegevoegd. Daarna Apotheek gebeld en die beweerde dat dit onmogelijk was MAAR het "toeval" was dat mijn merk weer leverbaar was, dus kon mijn eigen merk halen. Langzaam aan voel ik me wat rustiger worden en kan ik weer langzaam gaan proberen terug te gaan naar gebruik van 1 x per dag. Het ergste vind ik wel dat de apotheek zegt, mindere werking kan niet en de huisarts zegt heel goed mogelijk en IK ben toch degene die gebruikt toch o.t.w. de ervaringsdeskundige. Ook weet ik dat veel medicijnen van andere bedrijven goedkoper zijn ( meer winst voor de apotheek ) maar de kosten die ik maandelijks ZELF moet betalen is altijd gelijk. Dit wilde ik toch even melden.
19-05-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum