mening

Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

18-05-2014

Lexapro (escitalopram)
Schizoaffectieve stoornis

Ik neem Lexapro 4 druppels per dag (20mg) en het is mijn 7de week. Ik ben heel erg tevreden over deze medicijn. Het voelt alsof mijn leven is op het hogere niveau nu. Ik kreeg psychoses sinds mijn 21ste en werd gediagnosticeerd als schizoaffectief van bipolaire type. Laatste 6 jaar ben in aan lithium opgesteld, geen psychoses meer,maar mijn leven overheerste door angst e[lees meer...]n paniekanfallen. Ik was stabiel, maar mijn stemming veranderde meerdere malen per dag, meestal was ik bang om weer psychotisch te raken en iets raars te gaan doen in publiek, ik kreeg vaak het hartpijn, hoge hartslag, trillende stem, keelbrok etc. Mijn oude psychiater heeft me AD afgeraden, want het zou een manie kunnen ontlokken. Mijn nieuwe psychiater heeft geadviseerd met een druppel Lexapro te beginnen en tot 5-10 druppels opbouwen. Maar van 5 werd ik al beetje druk en te happy en ik kreeg hartkloppingen. Ik neem nu 4 druppels s'ochtends en ik heb gemerkt in de eerste week dat mijn angst is verdwenen. Ik kon de paniek niet meer fysiek voelen, het is een wonder: geen pijn in mijn hart, geen keelbrok gevoel, geen doodschaamte en schuldgevoel als ik iets "verkeerd" doe of zeg. Ik kan het woord nemen in het vergadering en blijf kalm en kan nog goed denken, grapjes maken. Mensen merken dat ik blij en rustig ben geworden. Irritatie en agressie is verdwenen, stemming is veel verbeterd. Bijwerkingen: laag libido en wat darmklachten. Maar het positieve van deze middel overweegt het voor mij.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum