Schizoaffectieve stoornis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor schizoaffectieve stoornis

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Fluoxetine 1 5
Camcolit 1 5
Olanzapine 1 3
Haloperidol 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: schizoaffectieve stoornis

Lithiumcarbonaat

10-01-2024 | Vrouw | 51
lithium
Schizoaffectieve stoornis
Ik stap over van Lithiumcarbonaat naar Seroquel vanwege verslechtering nierfunctie. Omdat de seroquel goed aanslaat gaat de afbouw van de lithium ook aardig snel (totaal zo'n 8 weken bij lithiumgebruik van 600mg dagelijks). Al met al gaat het heel goed, maar dat is natuurlijk verschillend van persoon tot persoon. Ik had er liever eerder bij willen zijn, toen m'n nierfunc[lees meer...]tie nog boven de 50% was ofzo. Nu 35% maar ik heb hoop op stagnatie van de achteruitgang. Ik heb nu ook bloeddrukmedicatie, omdat hoge bloeddruk ook niet goed is voor je nieren. Plus let op natrium en kalium in voeding.

Quetiapine

10-01-2024 | Vrouw | 51
Schizoaffectieve stoornis
Omdat na 23 jaar m'n nieren lijden onder de lithium, nu aan het afbouwen en vervangen door Seroquel. Heel blij mee! Ik bouw geleidelijk af en neem geleidelijk meer Seroquel. Ik denk te eindigen met 400mg langwerkende seroquel en dus 0,0 lithium. FIJN :)

Schizoaffectieve stoornis
licht verdoofd,uitstekende werking goede nachtrust

Schizoaffectieve stoornis
waanzinnig medicijn echt heel goedje wordt beetje verdoofd maar je slaapt geweldig een aanrader voor iedereen wil ze zo snel mogelijk weer in beheer hebben !!!!!!!

Schizoaffectieve stoornis
Heb zeer goed ervaringen met dit medicijn enigste medicijn wat uitstekend helpt tegen naast en depressiviteit waar is het uit de handel genomen??vr gr

Haldol

31-08-2023 | Vrouw | 44
haloperidol

Zypadhera

11-07-2023 | Man | 55
Schizoaffectieve stoornis
Nu lang zypradhera gebruikt op 350 mg 1x p/maand Zelf beargumenteerd om langzaam aftebouwen naar 150mg Nu gebruik ik het al +-5 maanden niet meer. Deed ook niks behalve bijwerkingen. Alleen en dat is me vraag naar medegebuikers. Ik krijg last van me rechter zenuw de "Sciatic nerve" Dacht eerst door de arthrose in me onderrug vastgesteld in ziekenhuis. Maar begon gra[lees meer...]dueel eerst de onderug. En pijnlijke zere kont op de plekken van de injectie. Ze geven hem ter hoogte van het stuitje in je bil afwisselend links en rechts. Nu is het zo dat ik dus niet eens lang kan zitten, liggen/slapen maakt de pijn erger. Nu dacht ik dus arthrose maar kan ook door de injecties komen. Nu is het mijn hamstring en omdat de pijn doorgaat naar mijn bovenbeen tot mijn voetwreef. Denk ik toch na zoeken aan de Sciatic nerve. Wellicht infectie Of een zenuwbaan geraakt. Iemand anders met dezelfde problemen?

27-04-2023 | Vrouw | 55
Schizoaffectieve stoornis
Ik had eerst 75 ml xeplion. Daar kreeg ik 50 bovenop dus 125 ml (mg) daarna de volgende maand 50 mg. !!!!!! De overgang leidde tot een opname. Nu 5 mnd later nog steeds stemmen. Ik zit op 100 mg ( ml) ze d'r glazen eergisteren wil verhogen naar 150 mg( ml) op 75 ml deed ik het heeeeeel goed. Ik was toe aan dingen die niet gingen..winkelen enzo. Nu met 100 ml heb ik stemm[lees meer...]en. Die zijn soms heel hevig aanwezig. Ik vind het middel een 0. Heb gevraagd om semap. Maar daar willen mevrouw eergisteren niet, ik heb daar om een middelburg niets van weten haal xeplion uit de handel! (RED: Aangepast te tekst)

Olanzapine

19-10-2022 | Man | 22
Schizoaffectieve stoornis
Het helpt goed met mezelf afleiden van de stemmen en paranoide gedachten ook maakt het mijn hoofd heel leeg wat ik wel chill vind aangezien de stemmen mijn gedachten kunnen lezen. De honger en slaap(12-14u) vind ik wel chill want ik had ondergewicht en als ik slaap hoor ik geen stemmen en heb ik geen paranoide gedachten. Stoppen is lastig want dan slaap en eet ik niet m[lees meer...]eer. Er kan ook wat euforie voorkomen bij het stoppen met olanzapine na langdurig gebruik. Dus conclusie: als jij de hele dag niks anders doet als jezelf afleiden en zo min mogelijk na denken dan is dit een prima medicijn voor jou.

Quetiapine

25-09-2022 | Man | 52
Schizoaffectieve stoornis
Ik heb een schizoaffectieve stoornis . wanneer ik stress krijg manifesteerd mijn aandoening zich aan de oppervlakte wat best vervelend kan zijn. Daglicht voelt te sterk aan en ben ook zeer gevoelig aan lawaai , en dat kan vanalles zijn. Bvb , als er een ambulance met gierende sirènes voorbij rijdt dan is dat heel erg pijnlijk en hou mijn handen op mijn oren .. maar ook op[lees meer...] restaurant waar je alle messen en vorken hoort knetteren kan heel vervelend en stresserend zijn , zo vervelend dat ik daardoor gewoon wegloop. Naarmate ik stress word een stem in mijn hoofd ook steeds harder en harder tot het niet meer is uit te staan . ( dit is maar een kleine samenvatting want er is veel meer ). dit leidt dan tot isolatie , met andere woorden , sluit ik me op en praat soms een hele dag met niemand als het niet goed gaat ! Veelal kom ik het liefst buiten als het donker is en er minder prikkels zijn.

12-05-2022 | Man | 37
Schizoaffectieve stoornis
Ik voel er geen kloten van en neem een injectie 1 keer in de maand en boel me kip lekker. Ik slaap goed. Ik verdik bijna niet andere midicatie verzwaar je die niet en hep niks van bijwerkingen en is veel gemakkelijker ik moet Nie elke dag medicatie nemen 1 keer in de maand een spuit van 100 mg en ben er van af

30-01-2022 | Vrouw | 23
Schizoaffectieve stoornis
Ik ben weliswaar abrupt gestopt met de medicatie en heb al meerdere medicatie uitgeprobeerd, ik ben echt boos op diegene die ooit bedacht heeft dat medicatie een betere remedie zou zijn dan mij tijdelijk separeren om uit mijn psychose te komen. Ik heb totaal geen goed woord te spreken over wat voor medicatie dan ook. Vooral na laatste stop ben ik blijvend te moe om te onde[lees meer...]rnemen. Alhoewel ik dit nog wel doe, het is niet aangenaam.

27-10-2021 | Man | 35
Schizoaffectieve stoornis
Enorm veel zijeffecten, maakt je leven kapot, raad het aan nooit te nemen. Het duurt gemiddeld 9 maanden voordat het je lichaam uit is. duizenden negatieve recensies zijn online te vinden als je goed zoekt. Enorm schandalig dat dit legaal is en wordt toegepast door GGZ. Puur vergif... na de injectie kon ik niks anders dan op bed liggen met zware klachten zoals spierkrampen[lees meer...], spasmes, brandende hoofdpijn, incontinentie en nog veel meer klachten. Na de injectie is ook mijn persoonlijkheid weg, gedachtes, emoties... alles wat je mensen maakt is mij afgenomen door dit spul. Vergeet je geheugen/herinneringen en libido die worden uitgewist door xeplion. Dit spul nemen is de slechte keuze van mijn leven... of wat er nog van over is. Gevaarlijk Gevaarlijk Gevaarlijk het lijkt op iets wat ze in concentratie kampen of gulags geven. Als je een injectie hebt gehad zorg dan meteen voor advocaat of een groep van derden die jouw belangen verdedigen, ga niet zelf aan de slag als je ziek bent van de injectie. Het ergste zijn de constante zorgen dat dit permanent kan zijn want er zijn mensen die permanent ziek zijn van de injecties. Instanties moeten xeplion echt verbieden, ik hoop dat het van de markt gehaald wordt en de fabrikant wordt aangeklaagd.

Reagila

13-03-2021 | Vrouw | 39
cariprazine
Schizoaffectieve stoornis
Ik voel me afschuwelijk op dit medicijn. Ik slaap ook niet meer. En het helpt ook niet tegen de negatieve symptomen.

04-02-2021 | Man | 34
Schizoaffectieve stoornis
Na niet goed gereageerd te hebben op de olanzapine (bleef psychotische klachten krijgen ondanks flinke sedatieklachten), paliperidon voorgeschreven gekregen. Psychotische klachten zijn sinds de injecties niet meer teruggekomen en voel me goed op gevoelsvlak. Enige nadeel is dat deze medicatie de prolactine verhoogt, wat vaak sexuele bijwerkingen geeft als geen libido, erec[lees meer...]tiestoornis en soms pijnlijk orgasme. Dit is weer op te lossen door Abilfy (in lage dosering) naast de paliperidon te gebruiken, aangezien dit de prolactine verlaagt. Deze combinatie stelt mij weer in staat een gelukkig leven te leiden. Voor de geïnteresseerden wat achtergrondinfo over waarom Abilify naast de (prolactineverhogende) paliperidon in te zetten: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18308789/

09-12-2020 | Man | 34
Schizoaffectieve stoornis
Lange zoektocht geweest naar het vinden van het juiste anti psychoticum, van zyprexa tot invega. Nu op 400 mg abilify maintena injectie per maand. Veel minder afvlakking op emoties en persoonlijkheid. Gewichtstoename valt ook enorm mee. 94kg bij 1.88m. ook niet de hele dag honger. Alleen slaap ik langer dan normaal.

Cisordinol

04-04-2020 | Man | 39
zuclopentixol
Schizoaffectieve stoornis
Na velen andere anti spychotica heb ik na mijn tweede psychose cisordinol gekregen. In het begin waren de bijwerkingen heel heftig maar werdt telkens minder. Zeker toen het een depo(injectie) werdt. Ik functioneer heel normaal en kan weer aan de slag in de ict. In vergelijking tot eerdere medicatie vind ik de bijwerkingen te doen. Ik wordt er niet sloom door en mijn ge[lees meer...]dachten worden niet belemerd

Haloperidol

12-01-2020 | Man | 27
haloperidol
Schizoaffectieve stoornis
Ik gebruik Haloperidol 1mg. Tegen snelle overprikkeldheid en slaapproblemen. Ik neem dit icm 450mg Clozapine en 1mg Lorazepam. Haloperidol werkt goed in lage dosering. Niet zozeer antipsychotisch (daar heb ik Clozapine voor) maar wel tegen angst / onrust en snelle overprikkeling. Drukte in je hoofd. Ik ben tevreden over deze combinatie. Bijwerkingen heb ik niet.

25-10-2019 | Man | 50
Schizoaffectieve stoornis
Al jaren schizofreen. Sinds 2 jaar thuis. Volledig afgekeurd. Nu gaat het goed. Eerste jaar van medicijngebruik was schommelend qua persoonlijkheid: moeite ook met scherpstellen ogen, misselijk, matige werking. Maar na enkele jaren van gebruik voel ik me optimaal! Het is echt een middel van de lange termijn; verwacht niet dat het direct beter gaat, maar pas na enkele ma[lees meer...]anden heb je volledig effect en met de jaren raak je echt gewend aan dit middel. Ik ben - in mijn geval niet zo heel erg - 30 kilo aangekomen, ondanks de bijsluiter die vertelt dat dit niet zou mogen. Belangrijk: Wat je psychiater ook zegt: afbouwen van dit middel moet altijd, heel rustig en consequent. En wat de apotheek/verzekeraar ook zegt: een generiek middel werkt bij de meeste abilify-ers niet of nauwelijks... uitzonderingen daar gelaten. Veel goedkoper, dat wel, maar ook echt nadelig. Al mijn klachten kwamen terug bij het nemen van een goedkoop alternatief.

Zyprexa

20-03-2019 | Man | 49
Schizoaffectieve stoornis
Ik gebruik Zyprexa al meer dan een jaar nu afgebouwd van 10 naar 5mg. Ik ben wat vergeetachtiger en heb aandachtsstoornissen ook last van verminderd libido en erectiestoornis(verharding in penis sinds een maand heb hiervoor afspraak bij uroloog maar weet niet of dit verband houd met zyprexa)

04-03-2019 | Man | 33
Schizoaffectieve stoornis
vond het een vreselijk medicijn Invega, ik ben van nature een gevoelsmens en hou ervan om van mijn emoties te genieten. Invega nam dit alles van mij af en kreeg er uiteindelijk dwanggedachtes over dat ik alleen nog maar wilde stoppen met deze medicatie waardoor ik dus keer op keer weer in een psychose belandde.

04-03-2019 | Man | 33
Schizoaffectieve stoornis
Inmiddels heb ik 3 a 4 manische psychoses gehad waarvoor ik behandeld ben met anti psychotica. Als eerste kreeg ik zyprexa in pilvorm en later depot, dit was ronduit afschuwelijk qua gewichtstoename en gevoelsafvlakking. hierna overgestapt op Invega/paliperidon tabletten. dit ging ietsjes beter, maar door het afvlakkende effect nog steeds niet tevreden. Inmiddels gebruik[lees meer...] ik 10 mg Abilify en begint te werken voor mij, ik ben nu herstellende van een psychose en hoop dat dat echt aanslaat want merk dat de abilify mijn gevoelsleven niet afvlakt, gewoon motivatie heb om zaken te ondernemen niet meer met het bekende probleem lijk te zitten van: OF psychose OF afvlakking. en dat er geen gewichtstoename is.

Clozapine

22-02-2019 | Man | 41
clozapine
Schizoaffectieve stoornis
begonnen met 200mg op 12 januari. naar mate de spiegel/dosis werd verhoogd, begon ik me lichaamelijk steeds zieker te voelen. hoge bloeddruk, koortsig/ grieperig gevoel, temparatuur van 37.9 graden. ook vlakt de medicatie af, constant heel erg moe en suf. Helpt niet tegen de stemmen.

26-11-2018 | Vrouw | 59
Schizoaffectieve stoornis
ik kwam met rare klachten, ik hoorde constant geluiden van ambulance en sirenes , en zo ging ik door het leven. ook was ik heel ban en paniekerig. ik zonderde mij af, onder de mensen werd alles nog erger. toen kwam ik bij een psychiater, van alles geprobeerd, hij wist het niet meer en hij zei ik weet een hele goede psychiater voor jou, en die kreeg ik, nou was benieuwd, ja[lees meer...] zei was inderdaad goed, en redelijk goed in te stellen en goede gesprekken. En zo als altijd gaan die goeie weer weg. Maar zei zij ik heb nu ook weer een goede voor jou. Nou en dit was een psychiater met veel ervaring, en heeft me uiteindelijk goed kunnen instellen in dacht het komt nooit meer. de hoofd medicijn is seroquel eerst op 300 mg later verhoogd naar 500 mg en stabiel, ben nu 10 jaar verder en nog stabiel, ik heb er wel voor moeten lijden aantal ziektes doormaken, maar het helpt nog steeds, maar nog steeds wil ik afbouwen vanwege de vele bijwerkingen. maar wat krijg je dan andere medicijnen weer andere bijwerkingen en niet zo stabiel, daar valt ook over na te denken, ik ben nu in bespreking met de artsen wat gaan we doen.

18-07-2018 | Man | 32
Schizoaffectieve stoornis
Helpt goed tegen de psychose en manie in combinatie met depakine. Ben nu net uit opbouwfase en het middel is aan het stabiliseren. wel merk ik een vervelende afvlakking van het gevoel en ik ben iemand die levensvreugde voelen belangrijk vind. afgezien hiervan heeft het geen bijwerkingen. Ik heb dit gekregen omdat ik niet medicatietrouw ben. hoop snel af te kunnen bouwen n[lees meer...]aar Xeplion 75.

28-10-2017 | Man | 31
Schizoaffectieve stoornis
Overgestapt van Zyprexa Depot (Zypadhera) 300mg per 4 weken naar Invega, Paliperidon. Van Zyprexa was ik erg afgevlakt en verdoofd. Nu zit ik enige weken op Invega en dit lijkt iets beter te gaan, minder bijwerkingen en afvlakking dan met Zyprexa. Voor mijn Psychose en manie is het zeer effectief, heb geen klachten. Binnenkort ga ik over op een Invega depot (Xeplion) omda[lees meer...]t ik niet altijd medicatietrouw ben. Conclusie: het middel is wat milder en beter te verdragen.

27-09-2017 | Vrouw | 33
Schizoaffectieve stoornis
Ik neem een lage dosis abilify als aansluiting op andere medicijnen. Mensen zien dat ik levendiger ben, minder apathisch, ook alerter. Maar soms heb ik last van angst voor mensen. Als ik voorbij sommige mensen passeer op straat beginnen mijn benen vreemd te doen. Gisteren praatte ik nog met een vreemde op straat over haar hond en ik begon lichtjes te beven. Mijn arm beeft [lees meer...]al jaren door solian maar met de abilify is het dus erger geworden denk ik. Ik zou het wel aanraden de medicatie te proberen, je weet nooit welke bijwerking je krijgt en ik denk dus wel dat het een goed medicijn kan zijn.

Zyprexa

13-08-2017 | Man | 29
Schizoaffectieve stoornis
Eet gezond en blijf bewegen. Ik had veel last van vreetbuien en meer moeite met bewegen. Het hielp mij wel uit mijn manie

13-08-2017 | Man | 29
Schizoaffectieve stoornis
Dit middel werkt prima voor mij. Ik gebruik 3 keer op een dag, de snelwerkende variant met de volgende dosering: 2 keer 100mg en voor het slapen gaan 150mg. Samen met het middel sertraline 50mg heb ik mijn schizo affectieve stoornis goed onder controle. Mede dankzij deze medicatie heb ik de draad in me leven weer op weten te pakken. Let wel op: het gevoel van verzadiging k[lees meer...]an door het middel seroquel verminderen, waardoor je snel meer kan gaan eten. Ik adviseer iedereen dan ook voldoende te bewegen en gezond te eten.

09-05-2017 | Man | 32
Schizoaffectieve stoornis
Had eerst 2 x 300mg gewone afgifte. Moest elke kwartier plassen tot 4 uur na inname. Toen 2 x 300mg XR verlengde afgifte geprobeerd. Kon helemaal niet meer plassen en ben met spoed naar de huisartsenpost geweest. Bleek urine-retentie te zijn, een bijwerking van de Seroquel!! Wat een ellende!! Gelijk abrupt gestopt met de totale dagdosis van 600mg. Spoedconsult bij de ps[lees meer...]ychiater en nu met Clozapine begonnen. Tot op heden verdraag ik de Clozapine goed.