paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

12-03-2020 | Vrouw | 30
paroxetine (20mg)
na het herstellen van mijn zware burn-out, bleef ik last hebben van angst en paniek. De verschillende therapeuten gaven aan dat ik niet meer behandeld kon worden voor mijn burn-out. Ik had al behandelingen gehad voor mijn angststoornis. Mijn laatste optie was dus medicatie erbij gebruiken, na wat onderzoek op internet kwam ik alleen maar negatieve en hele enge recens[lees meer...]ies tegen over het gebruik van Paroxetine. Dit ging mij alleen maar tegen staan. Na overleg met de HA toch gestart met 10mg en na een week telefonisch contact gehad. De eerste week, stoned gevoel, dufheid en moeheid. extra spanningen maar niet extreem dat het mijn dagelijks leven beïnvloedde. Na twee weken ophoging naar 20mg, eerste nachten moeilijk slapen. met hulp van temazepam gaat het beter. De onrust in het lijf verdwijnt langzaam, angst is soms nog wel aanwezig maar verdwijnt wel op de achtergrond. In het algemeen valt het mij erg mee, en zijn de berichten sneller negatief dan positief. Daarom dat ik dit er toch op zet. Probeer het, en lees niet alle negatieve reacties. Deze beïnvloeden snel je keuze en gevoel bij de werking van het medicijn.

27-07-2021 | Vrouw | 56
paroxetine (20mg)
Van mijn 15 de tot 25 ste leeftijd was iedere dag een dag om te overleven. Huisarts heeft mij naar allerlei cursussen en praatgroepen, ademhalings oefeningen gestuurd en ook nog om de dag ijzer injecties, niks werkte, dan maar naar de psychiater. Hij schreef paroxetine 20 mg pd voor. Toen is de zon gaan schijnen en van de 1 op de andere dag geen angst of paniek aanvalle[lees meer...]n meer gehad. waarschijnlijk maak ik te weinig serotine aan .Ik had geen jeugd trauma's, Wel een leuk koppie, werk , lieve ouders en vanaf mijn 15 de verkering waar ik ook mee ben getrouwd. Toen mijn dochter met dezelfde angst klachten kwam viel het kwartje bij de huisarts. ADD dat is het, zei hij. Toen was ik inmiddels al 45 en ben er methylfenidaat bij gaan slikken, de juiste combi voor mij

15-05-2021 | Man | 67
paroxetine (20mg)
Ben de paroxetine zelf af gaan bouwen van 20 naar 10 mg. Gelijk van 20 naar 10 gaat niet. te veel bijwerkingen Heb met een vijltje om de paar weken wat meer er af gehaald .pil weegt 26 gr en heb er 2gr per 2wk afgehaald zit nu op 10 mg geen afkik verschijnselen.

08-05-2021 | Man | 45
paroxetine (20mg)
Heeft me geholpen slik het nu al 18 jaar . Maar als het niet echt nodig is zal ik er niet aan beginnen probeer met je gevoelens om te gaan want gevoel is ook iets moois . Ik zou heel graag zonder willen maar denk dat ik er nooit meer vanaf kom .want ermee stoppen valt door de heftige bijwerkingen helaas echt niet mee

23-02-2021 | Vrouw | 39
paroxetine (20mg)
Effectief, maar de opbouw van de medicatie was vreselijk. Na een dag of 2 werden mijn gevoelens van paniek en somberheid nog veel heftiger dan voor inname van het medicijn. Grote drang om te stoppen met inname tijdens eerste 2 weken. Lamgeslagen door de paniek. Niet weten waar ik het zoeken moest door het rotgevoel van binnen. Maar na 2 weken, of misschien al na een een da[lees meer...]g of 12, voelde ik mij beetje bij beetje opkrabbelen. En na week 3 al zelfs weer gewoon mezelf, maar dan zonder paniek en somberheid. De opbouw vond ik echt heel heftig, maar het bereik uiteindelijk echt effectief. In de afgelopen jaren een aantal keer cold turkey proberen te stoppen. Wanneer ik mij goed voel, denk ik telkens dat ik het zonder medicatie ook wel red. Van het stoppen merk ik weinig in de eerste weken. Echter na een maand of 2 voel ik de paniek, het piekeren en de somberheid weer in volle glorie opkomen. Na zo'n stoppoging begin ik telkens opnieuw met de medicatie. Telkens weer effectief, maar wel eerst weer die onvoorstelbare rotperiode van medicatieopbouw door. Nu voorgenomen om de komende jaren geen stoppoging meer te ondernemen en me er bij neer te leggen dat ik medicatie nodig heb waarmee ik mij goed kan voelen en goed kan functioneren.

04-12-2020 | Vrouw | 58
paroxetine (20mg)
Op mijn 14e mijn eerste angst/paniekaanval. In de loop van de jaren namen deze aanvallen toe en begon ik vermijdend gedrag te vertonen. Op mijn 20e durfde ik niet meer naar buiten. Wat ik wel deed, maar altijd een gevecht. Ook fobieën ontwikkeld. Bij mij is er een erfelijke factor. Het heeft nog een tijd geduurd voordat ik met de Paroxetine ben gestart. Ik wild er niet aa[lees meer...]n terwijl de huisarts mij al 10 jaar probeerde te stimuleren om toch te beginnen. Ik ben uiteindelijk toch begonnen met 20 mg. Allen de 1e 2 maanden had ik veel last van bijwerkingen die niet prettig waren. Ik voelde mezelf een Zombie, moe, de angst leek toe te nemen en toch ook weer niet. Ik heb doorgezet, gelukkig. Het was even doorzetten door de bijwerkingen, die gaan na enige tijd over. De bijwerkingen wegen voor mij niet op tegen het geluk dat mijn leven er 130% leuker en prettiger op is geworden. Ik doe eigenlijk alles. Ergens ver weg zijn de klachten nog aanwezig, maar ik kan nu relativeren. Ik heb zelfs al vaak gevlogen, zelfs naar Amerika op rondreis geweest. De medicatie heeft mij geholpen om weer mezelf te worden en mij vrijheid te geven. Dat doe je dus zelf, niet de pillen, die ondersteunen daarbij. Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Die zullen voor iedereen die gaat gebruiken/gebruikt anders zijn.

24-08-2020 | Vrouw | 49
paroxetine (20mg)
Al 25 gebruik ik paroxetine eerst 40 mg, nu al 10 jaar 20 mg. Geweldig, het heeft mij mijn leven terug gegeven na 2 jaar thuis zitten met angst. Natuurlijk is het af en toe nog best knokken. Maar met dit medicijn lukt me dat wel.

06-07-2020 | Man | 21
paroxetine (30mg)
Ik gebruik dit medicijn nadat ik Escitalopram 20 mg een lange tijd heb gebruikt. Escitalopram hielp mij echter niet. Helpt goed tegen algemene angst en een paniekstoornis. De paniekaanvallen zijn er nog wel, maar veel minder erg en in veel situaties zijn ze bijna in het geheel weg. Omdat ik niet een heldere diagnose heb en we nog niet zo goed weten wat er aan de hand is, i[lees meer...]s dit medicijn perfect, omdat het voor veel aandoeningen (PTSS, angststoornis, OCD, etc.) geschikt is. Lichte bijwerkingen, na inname en direct sporten sporadisch enkele 'schokjes' in je hoofd. Niet storend.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum