Paroxetine

paroxetine

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Paroxetine (972 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 1 van 3
23-03-2019

Paroxetine (paroxetine)

Januari 2017 begonnen met 20mg. Eerste avond extreem misselijk geweest. Volgende ochtend kon ik amper op mijn benen staan. Mijn handen beefden zo erg dat het mij niet lukte om knoopjes van een blouse vast te maken. De eerste bijwerkingen waren binnen 2 weken verminderd of helemaal weg. Na 5 weken begon ik verschil te merken in mijn stemming. Het werd langzaam aan steeds b[lees meer...]eter. Maart 2017 opgehoogd naar 30mg Ik begon steeds meer mezelf terug te vinden. Wel was het zo dat als ik een keer een dag vergat in te nemen dan had ik ook direct last van prikkelbaarheid, trillende handen etc. Na ruim een half jaar gebruik merkte ik dat ik ineens veel aan kwam. Ik ben in 3 a 4 maanden tijd 10kg aangekomen. November 2018 gestart met de afbouw. Elke 4 weken een lagere dosering. Van 30 naar 20mg merkte ik vrijwel niets. Van 20 naar 10 mg ging voor mij te snel. Ik voelde me labiel. Toen tijdelijk terug gegaan bazaar 15mg dit ging wel goed. En vervolgens met stapjes van 5 afgebouwd. Eind februari helemaal gestopt. De eerste 2 weken zonder medicatie voelde beroerd. Ik begon om alles te huilen en had het gevoel dat ik terug aan de paroxetine moest. Toch doorgezet en na 2 weken waren de ergste ontwenningsverschijnselen weg.
16-02-2019

Paroxetine (paroxetine)

Na een zeer heftige relatie ergens begin 2005, was ik totaal mijn eigenwaarde kwijtgeraakt en zat alleen maar op de bank voor me uit te staren en alles ging mij in het leven voorbij. Dus ben ik aan dit middel begonnen op advies van mijn toenmalige huisarts en tot op heden nooit echt mee gestopt. Dit middel vind ik vrij prettig, en persoonlijk denk ik dat dit antidepressivu[lees meer...]m beter werkt dan andere middelen (zoals Prozac, of Effexor). Maar daar kan ik niet echt over oordelen, want ieder mens is anders en reageert weer anders. Ergens in het verleden heb ik trouwens geprobeerd om van dit middel af te bouwen, maar ik ging door een hel. Tunnelvisie, elektrische schokken door je hoofd, misselijkheid, hondsberoerd etc.. Ik hiel het niet meer vol. Dus ik denk dat ik dit middel voor de rest van mijn leven moet slikken.
19-11-2018

Paroxetine (paroxetine)

Voor mij was het een rotmiddel, ik baal dat ik het tien jaar lang heb geslikt! Het hield depressies niet tegen. De bijwerkingen waren wel erg vervelend. Zo kon ik bijvoorbeeld geen orgasme meer bereiken. Nog vervelender was dat ik elke ochtend wakker werd met het gevoel alsof ik een flinke kater had. Ik had 's nachts heel onrustige/ nare dromen en zweette mijn bed kledder[lees meer...]nad (echt kleddernat, niet gewoon vochtig!) Afbouwen was heel, heel moeilijk. Ik wist eerst niet dat depressieve gevoelens deel konden uitmaken van de onttrekkingsverschijnselen, waardoor ik een aantal afbouwpogingen gestaakt heb (zonde!) Dit zijn de onttrekkingsverschijnselen die ik kreeg tijdens (langzaam) afbouwen: Suïcidale gedachten (die had ik daarvoor niet), zweten, misselijk, tintelingen, hoofdpijn, 'electrisch' gevoel in hoofd... Bij elk stapje terug kreeg ik dit en deze klachten hielden een paar dagen tot twee weken aan. Gelukkig heb ik doorgezet en ben ik van die troep af.
23-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Van dit middel kon ik niet meer slapen en had ik geen honger meer. Uiteindelijk ben ik na 3 weken gebruik van dit middel door de politie van het spoor gehaald. Ik vond het vreselijk middel. Ik begon mijzelf pijn te doen wat ik nooit had gedaan. Toch was de psychiater ervan overtuigd dat het een goed middel zou zijn. Ik werd tijdelijk opgenomen en kreeg verschillende andere[lees meer...] middelen om weer in slaap te kunnen vallen. Na 5 maanden begonnen met afbouwen, ook dit was geen pretje. Ik voelde steeds stroomschokjes door mijn hoofd gaan. Met hard werken is het gelukt om het volledig af te bouwen. Ik hoor zelf wisselende verhalen dat het bij sommige mensen effectief is. Mijn ervaring is zeer negatief, maar ik hoop dat andere mensen baat bij dit middel hebben.
16-10-2018

Paroxetine (paroxetine)

Het houdt mij op de been en om door te gaan.
23-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

Het is voor mij het medicijn om door te kunnen gaan in het leven.Ik ben 1 x gestopt maar dat ging niet goed. Nu is het weer stabiel......!
18-09-2018

Paroxetine (paroxetine)

met angst en paniekstoornis. Na een aantal maanden gesprekken gehad te hebben met praktijkondersteuner trad er geen verbetering op en werd ik steeds vlakker. Zag overal tegenop en vond nog maar weinig leuk. In verleden ook Paroxetine gebruikt (Seroxat) en dat hielp prima. In overleg met huisarts gestart met 20mg daags. Na inname vrij snel moe en sliep vaak en veel. 2 [lees meer...]weken thuis gebleven van werk om de bijwerkingen tot rust te laten komen. Impotent na 4 dagen en dat bleef zolang ik 20mg gebruikte! Met moeite een orgasme per 4 weken... :-( Duizelig en zweterig in het begin maar na 10 dagen begon ik me beter te voelen. Weer gaan werken voor halve dagen. Na 6 weken werkte ik volledig. In maart 2018 mezelf op 10mg gezet na 2 weken afbouwen door ene dag 20 en andere dag 10mg te nemen. Na 2 weken was 10mg voldoende en heb er weinig last van gehad. Impotentie werd minder. Sinds 2 weken de 10mg gehalveerd om de dag, na een week 5 mg vandaag gestopt met Paroxetine. Ja, dat merk je, de stroomstootjes door je lijf, moe, spierpijn, zweterig... alles er op en eraan maar daar moet je even doorheen en het gaat over. Geen reden om terug te grijpen naar de pillen maar vertrouwen hebben in je lichaam, je eigen kracht en de goede afloop.
14-09-2018

Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!