paroxetine

Bij  DepressieX

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

13-09-2022 | Vrouw | 27
paroxetine (20mg)
Dit medicijn voorgeschreven gekregen ivm mijn depressie in combinatie met angsten. 3 jaar lang, elke dag 20 MG geslikt. In de eerste weken worden je depressieve klachten erger, dit is heel vervelend maar geleidelijk wordt dit minder. Ik heb zeker effect ervaren van de paroxetine. Nu 3 jaar verder, ben ik begonnen met afbouwen. Van 20 mg naar 10mg. Dit bracht weer depre[lees meer...]ssieve klachten, maar wetende dat dit weg zou gaan, ben ik door gegaan met afbouwen. Verdere klachten waren, duizeligheid bij beweging en moeilijk in slaap komen. Ook dit verdween weer. Hierna kreeg ik de paroxetine in de vloeibare variant. Deze was eerst een tijd niet leverbaar. Daarna in stapjes van 2 MG verlaagd. Dit was goed te doen!! Af en toe een mindere dag, maar ook hier wetende dat dit over gaat. Duizeligheid is er wel geweest. Ik lees altijd veel negatieve verhalen over het gebruik van anti depressiva en het afbouwen. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit je uit een diep dal haalt en je daarna zelf weer de kracht hebt om er mee te stoppen!!!!!!!

05-08-2022 | Vrouw | 62
paroxetine (20mg)
Mijn vertrouwde merk paroxetine HCT wordt momenteel niet geleverd. Krijg nu seroxat van de apotheek. Blijkbaar 20 jaar geleden mee begonnen..het zou niet uit moeten maken zegt men maar wat een reactie. Keiharde nek spieren. Veel onrust wat angstig. Raarvtoch moet er van de huisarts even doorheen jaja gemakkelijk gezegd . Voelde me hiervoor goed en herken nu begin kl[lees meer...]achten van destijds . Vertrouwde merk komt voorlopig niet. Iemand ervaring? Tips? Groet Irene

12-07-2022 | Vrouw | 25
paroxetine (20mg)
Het middel werkt, zolang je het inneemt. Je krijgt er meer energie van, wat een negatief effect heeft op slapen. Mijn ervaring was dat je tijdelijk op een pauzeknop duwt en zodra je stopt, alle emoties die je niet ‘gevoeld hebt’, in 1 klap terugkrijgt en het rationele verwerkingsproces van tijdens de behandeling opnieuw krijgt op emotioneel vlak. Het schakelde mijn emoti[lees meer...]es uit en verloor het contact met mijn gevoel als mijn omgeving. Je vlakt af. De pieken verdwijnen volledig en de dalen nemen wat af. zou het niemand aanraden.

22-06-2022 | Vrouw | 48
paroxetine (20mg)
Van happy pil naar hell pil. Ik heb het medicijn 2,5 jaar genomen en ben gestart ivm depressie en angst. Na 2 weken begon ik al positieve werking te voelen: eindelijk rust in mijn lijf. Wel ben ik 2 dagen goed ziek geweest van de bijwerkingen, daarna ging het vlot beter. Alles ging beter met deze happy pil, geen irraties meer, kon zelfs mijn werk beter aan dan ooit. Maar.[lees meer...].. ik kwam steeds meer aan. In 2,5 jaar 15 kilo, ik ben nog nooit zo zwaar geweest. Omdat ik me goed voelde, ben ik gaan afbouwen (geleidelijk met 1mg per week) . Dat kon met de suspensie van Seroxat. Maar wat een heftige bijwerkingen! En het werd nog erger naar mate de dosis kleiner werd. Ik wist dat afbouwen een uitdaging is, daarmee houd ik me geestelijk op de been. Maar ik kon echt niks meer hebben zo boos en zulke nare gedachten. Ik ben er nu 4 weken vanaf maar normaal is het nogsteeds niet. Bij vlagen (die ik aan voel komen) verander ik in een totaal onredelijk persoon, ben boos, apathisch en huil. Partoxine heeft me geholpen, maar om er vanaf te komen moet je door een hel. En dat... wordt er niet bijverteld.

10-05-2022 | Vrouw | 68
paroxetine (20mg)
Het helpt heel goed binnen een paar dagen. Inslapen blijft moeilijk,slik het al enkele jaren met tussenpozen afbouwen. Bij werkingen niet heel hinderlijk

22-03-2022 | Man | 28
paroxetine (30mg)
Door heftige ontwenningsverschijnselen voor een deel van gebruikers praktisch onmogelijk om af te komen. In het bijzonder bij (jaren)lang gebruik en hogere doseringen (20 mg of meer). Geen gevaarlijke bijwerkingen bij afbouwen, echter zeer invaliderend.

20-01-2022 | Vrouw | 25
paroxetine (20mg)
Toch zeker 2 weken heel ziek geweest bij de eerste inname, daarna ging het steeds beter en op 5 weken voelde ik geen bijwerkingen meer. Helpt goed al voel ik wel minder emoties. Begonnen op aanraden van mijn huisarts na diagnose depressie

14-11-2021 | Vrouw | 30
paroxetine (10mg)
Moeilijke opstart. Ik dacht dat ik er mentaal op achteruitging. Alles voelde afgevlakt en ik voelde mezelf niet meer. Het was heel bizar. Maar na een aantal weken ging dit voorbij. Nu voel ik me veel beter. Ik heb minder hoge pieken en dalen. Alsof de medicatie je alles helpt relativeren. Minder depri, minder onrustig. Ik neem die nu al 3 jaar en ben niet van plan dit te s[lees meer...]toppen.

04-09-2021 | Man | 44

18-08-2021 | Vrouw | 60
paroxetine (30mg)
20 mg heeft mij 10 jaar geholpen daarna niet meer. Verhoogd naar 30 mg. Als ik gestrest ben van werk komt de depressie weer terug.

07-07-2021 | Vrouw | 35
paroxetine (20mg)
Paroxetine Gebruik ik nu 16 dagen helaas heefd hij mij niet veel geholpen ,Ben overgestapt van Lexapro 15 mg ,Weet iemand wanneer hij zijn werking doet?Gebruik 20 mg elke ochtend rond 10 uur ik heb angstoornis en depressie ,Graag ervaringen

02-07-2021 | Man | 46
paroxetine (20mg)
Zeer effectief middel voor angst en depressie en zeer moeilijk om van af te komen. In het verleden proberen af te bouwen. Ik was toen zeer geagiteerd. Nu opnieuw afbouwen met suspensie 1mg per week.

24-06-2021 | Vrouw | 41
paroxetine (30mg)
Ik had enorm last van nachtelijke hoestbuien waarbij ik het gevoel had dat ik soms stikte. Last van oorsuizen / oorklikken, droge mond, onrustig gevoel en voelde mij erg vlak. Ik ben voor het hoesten / oorklikken naar de huisarts, psychiater en kno-arts geweest. Allemaal zeiden ze dat het hoesten niet door de paroxetine kon komen. Na bijna een jaar slapeloze nachten werd i[lees meer...]k gek dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd door de experts en ben ik binnen 3 dagen gestopt met paroxetine (30 mg). Dit was niet prettig. Was 3 weken erg misselijk, had 1,5 week nachtmerries die zo echt leken. Maar binnen 48 uur dat ik gestopt was, leek het wel of mijn tong gehalveerd was, mijn gebit kon ik weer voelen en na 2/3 weken was het oorklikken en die vervelende hoest weg. Ik kon eindelijk slapen, wat ik zo hard nodig had. Ik ben 3/4 maanden na het stoppen van paroxetine overgestapt naar Citalopram 20 mg en dat werkt voor mij veel beter. Ik voelde mij opeens zo rustig in mijn hoofd en verder geen gekke bijwerkingen.

16-06-2021 | Vrouw | 76

03-06-2021 | Vrouw | 51
paroxetine (20mg)
ik heb de paroxitine zo n 25 jaar geleden voor geschreven gekregen voor een lichte depressie die ik had.dit medicijn heb mij heel goed geholpen.nadat ik door de jaren heen heel veel nieuwe ellende heb mee gemaakt met mijn toenmalige ex hij was een narcist en had een persoonlijkheidsstooris.waardoor hij mij en mijn dochter had gegijzeld.ik heb daar door een posttraumatisch[lees meer...]estressstoornis gekregen waardoor de paroxitine niet meer goed zijn werk deed.ik ben 4 weken geleden opgestart met mirtazapine maar wil mijn oude medicijnen weer terug,ik voel me dood ziekj met de nieuwe medicijnen door de vele bijwerkingen.

23-05-2021 | Vrouw | 38
paroxetine (30mg)
Ik heb in 2006 paraxotine voorgeschreven gekregen. De eerste jaren hielp deze medicatie goed. Helaas in die 13 jaren enorm veel kilo's aangekomen. De laatste jaren ging het steeds slechter, met halverwege 2019 een enorm dieptepunt. Van daaruit weer terechtgekomen bij een psychiater en toen begon het afbouwen van paroxetine: een hel!! Toen ik eenmaal was afgekickt van [lees meer...]paraxotine begon het zoeken naar het juiste medicijn. Ik heb al best veel medicatie uitgeprobeerd in de tussentijd. Zoveel, dat ik niet meer weet welke allegaal. Maar ik reageerde absurd heftig op bijwerkingen. Daarna een dna onderzoek gehad en na de uitslag begonnen met welbutrin. Na een aantal weken op 300 mg te zitten voel ik nog steeds geen verbetering. Maar die verstoorde menstruatiecylcus maakt mij bloedonzeker en ik vraag mij af of die opzwepende hormonen wel goed zijn voor mijn depressie. Kortom: tijd om in gesprek te gaan met mijn psychiater

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum