paroxetine

Bij  DepressieX

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

17-11-2020 | Vrouw | 56

28-10-2020 | Man | 69
paroxetine (20mg)
Vanaf jonge leeftijd tot mijn 42e jaar diverse keren overspannen geweest diverse therapieen gevolgd maar niets hielp totdat ik een nieuwe huisarts kreeg waar het woord depressief viel, vanaf dat moment met medicijnen behandeld, wat een openbaring voor me werd ik voelde me een stuk beter waardoor ik eindelijk kon presteren zonder problemen nu ruim 25 jaar later gaat het[lees meer...] nog steeds prima met me. Wel bezig geweest om af te bouwen gezien de gewichtstoename. Onder begeleiding van mijn huisarts maar na 6 weken afbouw was ik weer op het zelfde niveau als in 1992 en dat wil ik totaal niet, dus weer gewoon het medicijn in genomen en het ging weer de goede kant op

12-10-2020 | Vrouw | 61
paroxetine (20mg)
Kou in mijn lichaam, rillen van de kou ondanks warme kleren, kou van binnenuit

11-09-2020 | Vrouw | 26

25-07-2020 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Is er iemand die van vloeibaar overgestapt is naar een vaste tablet van 10 milligram. Vind dit doodeng

14-07-2020 | Vrouw | 23
paroxetine (10mg)
Na 4 weken is t mij niet meer gelukt om dit medicijn langer te blijven slikken. Veel last van de bijwerkingen. Paar dagen na het stoppen ging het zelfs beter. Ik heb een bloedtest gehad en daaruit bleek dat het enzym CYP2D6 (die oa Paroxetine omzet en opneemt) bij mij langzamer werkt als normaal. Daarom was de 10mg (laagste dosering) al te veel. Ik was alleen maar bezig me[lees meer...]t de bijwerkingen te onderdrukken en richten op de therapie die ik volgde, lukte door dit medicijn niet meer. Ik was mezelf nog meer kwijt dan voordaf ik dit medicijn gebruikte, lag hele dagen huilend in bed en wenste dat alles over was. Ik kon niet meer. (Zo erg is mijn depressie nooit geweest). Een paar dagen na het stoppen voelde ik meer rust en leken de hoofdpijn en moeheid minder te worden. Toen kon ik me weer normaal aankleden en kon ik het journaal op tv kijken (wat met de Paroxetine niet meer lukte). Besloten dat ik met af en toe Oxazepam en slaapmedicatie doorga met alleen therapie. Bij mij is dit medicijn niet aangeslagen, ik heb hier een zeer negatieve ervaring mee. Maar weet wel; ieder lichaam reageert anders en voor hetzelfde geldt heb jij er wel baat bij!

30-06-2020 | Vrouw | 28
paroxetine (20mg)
Door hallucineren op de spoedeisende hulp gebracht bij de psychiatrie crisis dienst.

13-05-2020 | Man | 56

22-02-2020 | Vrouw | 25
paroxetine (20mg)
Nadat ik 7 jaar paroxetine heb gebruikt ben ik 2 weken geleden overgestapt op fluoxetine, dit omdat ik regelmatig in een dip zit, enorm ben aangekomen en er geen huisarts naar mijn gebruik heeft gekeken. Ik was er na zoveel jaar klaar mee! Daarnaast schijn je fluoxetine makkelijker kunnen afbouwen als dit ooit van toepassing is op mij. Ik gebruikte 20 mg paroxetine en heb [lees meer...]in 5 dagen tijd 20 mg paroxetine verlaagd naar 10 mg paroxetine met daarbij 20 mg fluoxetine. Na die 5 dagen gestopt met de paroxetine en nu slik ik alleen nog de 20 mg fluoxetine. De tweede week zit er nu op en het is een hel.. ik voel me lichamelijk zo ontzettend ziek dat het mentaal zwaar wordt.. ik krijg nu 10 mg oxazepam erbij voor zo nodig. Ik vraag me af of meer mensen hier ervaring mee hebben? Hoe is dit bij jullie gegaan? Hoelang zijn jullie lichamelijk ziek geweest? Met lichamelijk ziek bedoel ik griep klachten in ernstige mate, duizeligheid, vermoeid en zwaar hoofd voornamelijk.. Ik hoor graag ervaringen van jullie..

19-02-2020 | Vrouw | 22
paroxetine (30mg)
Momenteel gebruik ik nu al 3 jaar antidepressiva, van 20mg begonnen en zo opgebouwd naar 30mg. Opzich is de depressiviteit enorm vermindert maar merk wel het laatste jaar nu dat ik 10kg ben bijgekomen, loop 24/24 moe en men zicht is vaak wazig. De duizeligheid heb ik met momenten.. ik denk wel dat het een aanrader is om de antidepressiva 's avonds te nemen zodat je overda[lees meer...]g niet nog meer moe bent. (Gehoord van een kennis). Op een dag ben ik ook eens plots gestopt met de medicatie (NOOIT DOEN, ALTIJD AFBOUWEN)! Ik was misselijk ik was heel draaierig in men hoofd en het voelde ofdat ik elk moment kon flauwvallen. Momenteel weer bezig met 30mg en hoop in de toekomst te kunnen afbouwen zonder angst en depressiviteit. ­čĄ×­čĆ╗ Persoonlijk zou ik het totaal niet aanraden maar alles begint met praten.

06-12-2019 | Vrouw | 23
paroxetine (40mg)
Ik lees altijd veel verhalen over nare bijwerkingen die dit medicijn geeft, hierdoor was ik van te voren ook erg bang om hiermee te beginnen. In de eerste week alleen last van geen eetlust, maar daarna helemaal nergens last van. Slik nu al een jaar 40 mg per dag en nog steeds geen bijwerkingen. Verder helpt het wel om me rustiger te voelen en mijn emoties zijn minder hefti[lees meer...]g. Het helpt voor mij niet echt tegen somber heid en ben nog steeds depressief, vandaar dat ik wel twijfel om misschien een ander medicijn te proberen.

26-11-2019 | Vrouw | 39
paroxetine (10mg)
Een bijwerking bij mij vanaf de eerste week: -Gevoelloze huid rond de billen en genitalien; - moeizaam tot fysiek orgasme komen terwijl gevoel van orgasme uitblijft. Het gaat echt nergens meer over. Compleet doof gevoel. - libido daling tot 0 - geen gevoel in delen van de voet Vanwege bovenstaande gebruik gestopt. Moet nog blijken wanneer gevoel in mijn huid terug kom[lees meer...]t. Net 1 dag gestopt, zal zijn tijd nodig zijn. Verdere bijwerkingen: Extreem vermoeid, wazig in hoofd, afgevlakt inactief. Kon er wel lekker van slapen. Werd er niet blij van in mijn hoofd. Dit gold voor mij. Een ander familielid had er baat bij en lang niet deze bijwerkingen. Blijf gewoon in contact met je huisarts ook als er seksuele stoornissen of gevoelloosheid vd huid ontstaat. Heb gelezen dat dit soms moeilijk tot niet hersteld bij kleine percentage en dat risico wil ik niet. Ik hoop dat het bij mij weer hersteld...i hope so

14-10-2019 | Man | 56
paroxetine (20mg)
Ooit aan begonnen wegens depressieve klachten en angstaanvallen. Vind de werking maar matig, merk wel dat faalangst wat minder is en mij niet meer druk maak over wat andere van mij vinden Een geheel toevallige bijkomstigheid is dat mijn migraineaanvallen vrijwel geheel verdwenen zijn. Ooit drie maanden gestopt en de aanvallen kwamen weer terug. Ik vraag mij af of meer me[lees meer...]nsen deze ervaring hebben. Eigenlijk is de kennelijke effectivitei tegen migrsine de voornaamste reden waarom ik dit middel nog gebruik.

22-09-2019 | Vrouw | 56
paroxetine (40)
20 jr. lang gebruikte ik probleemloos 15 mg Seroxat (10 mg was net te weinig). I.v.m. ernstige depressieve klachten na een zware periode in mijn leven is dit sinds juli 2019 verhoogd naar 20mg, toen 30 mg en omdat dit nog niet hielp naar 40 mg per dag, ik gebruik de 40 mg nu 6 weken. Tot mijn verdriet voel ik mij nog overdag nog steeds depressief en huil ik veel. In de av[lees meer...]ond voel ik me wel goed. Zijn er mensen die 40 mg gebruiken en bij wie het wel werkt?

02-09-2019 | Vrouw | 22
paroxetine (30mg)
Paroxetine hielp in het begin vrij goed, het bracht me erg tot rust. Na bijna 2 jaar gebruiken voelde ik me neerslachtig worden omdat ik geen goede emoties meer kon ervaren, alles werd wat gewoontjes... bovendien kreeg ik fel last van tintelende, pijne benen net voor het slapen gaan. Hiervoor kreeg ik medicatie. De medicatie hielp in het begin maar als snel werd mijn pijn [lees meer...]'resistent' tegen de medicatie. Na 2 jaar na de stopzetting van Paroxetine kom ik erachter dat dit medicijn het rusteloze benensyndroom fel kan versterken. Nooit neem ik deze medicatie nog.

14-08-2019 | Man | 51
paroxetine (10mg)
Voor gebruik niet meer kunnen functioneren. Warmtehuishouding lichaam is om zeep. Droge mond, overdreven gapen, Zeer moe erg veel slapen, Zeer vlak zijn seksueel niks meer willen en kunnen. Tijdens de eerste weken zeer veel last van bijna alle beschreven bijwerkingen. Tot aan erger worden van de depressie aan toe. Nu al een jaar of 2 stabiel met 20 mg. Wel zeer vlak q[lees meer...]ua emotie . Probeer nu af te dalen tot 10mg Kan alleen met vloeibare vorm, omdat je dit kan doseren Dit werkt helaas niet echt goed. Er moeten meerdere soorten volumes komen van dit medicijn , vooral voor de afbouw.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum