paroxetine

Bij  DepressieX

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

14-11-2021 | Vrouw | 30
paroxetine (10mg)
Moeilijke opstart. Ik dacht dat ik er mentaal op achteruitging. Alles voelde afgevlakt en ik voelde mezelf niet meer. Het was heel bizar. Maar na een aantal weken ging dit voorbij. Nu voel ik me veel beter. Ik heb minder hoge pieken en dalen. Alsof de medicatie je alles helpt relativeren. Minder depri, minder onrustig. Ik neem die nu al 3 jaar en ben niet van plan dit te s[lees meer...]toppen.

04-09-2021 | Man | 44

18-08-2021 | Vrouw | 60
paroxetine (30mg)
20 mg heeft mij 10 jaar geholpen daarna niet meer. Verhoogd naar 30 mg. Als ik gestrest ben van werk komt de depressie weer terug.

07-07-2021 | Vrouw | 35
paroxetine (20mg)
Paroxetine Gebruik ik nu 16 dagen helaas heefd hij mij niet veel geholpen ,Ben overgestapt van Lexapro 15 mg ,Weet iemand wanneer hij zijn werking doet?Gebruik 20 mg elke ochtend rond 10 uur ik heb angstoornis en depressie ,Graag ervaringen

02-07-2021 | Man | 46
paroxetine (20mg)
Zeer effectief middel voor angst en depressie en zeer moeilijk om van af te komen. In het verleden proberen af te bouwen. Ik was toen zeer geagiteerd. Nu opnieuw afbouwen met suspensie 1mg per week.

24-06-2021 | Vrouw | 41
paroxetine (30mg)
Ik had enorm last van nachtelijke hoestbuien waarbij ik het gevoel had dat ik soms stikte. Last van oorsuizen / oorklikken, droge mond, onrustig gevoel en voelde mij erg vlak. Ik ben voor het hoesten / oorklikken naar de huisarts, psychiater en kno-arts geweest. Allemaal zeiden ze dat het hoesten niet door de paroxetine kon komen. Na bijna een jaar slapeloze nachten werd i[lees meer...]k gek dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd door de experts en ben ik binnen 3 dagen gestopt met paroxetine (30 mg). Dit was niet prettig. Was 3 weken erg misselijk, had 1,5 week nachtmerries die zo echt leken. Maar binnen 48 uur dat ik gestopt was, leek het wel of mijn tong gehalveerd was, mijn gebit kon ik weer voelen en na 2/3 weken was het oorklikken en die vervelende hoest weg. Ik kon eindelijk slapen, wat ik zo hard nodig had. Ik ben 3/4 maanden na het stoppen van paroxetine overgestapt naar Citalopram 20 mg en dat werkt voor mij veel beter. Ik voelde mij opeens zo rustig in mijn hoofd en verder geen gekke bijwerkingen.

16-06-2021 | Vrouw | 76

03-06-2021 | Vrouw | 51
paroxetine (20mg)
ik heb de paroxitine zo n 25 jaar geleden voor geschreven gekregen voor een lichte depressie die ik had.dit medicijn heb mij heel goed geholpen.nadat ik door de jaren heen heel veel nieuwe ellende heb mee gemaakt met mijn toenmalige ex hij was een narcist en had een persoonlijkheidsstooris.waardoor hij mij en mijn dochter had gegijzeld.ik heb daar door een posttraumatisch[lees meer...]estressstoornis gekregen waardoor de paroxitine niet meer goed zijn werk deed.ik ben 4 weken geleden opgestart met mirtazapine maar wil mijn oude medicijnen weer terug,ik voel me dood ziekj met de nieuwe medicijnen door de vele bijwerkingen.

23-05-2021 | Vrouw | 38
paroxetine (30mg)
Ik heb in 2006 paraxotine voorgeschreven gekregen. De eerste jaren hielp deze medicatie goed. Helaas in die 13 jaren enorm veel kilo's aangekomen. De laatste jaren ging het steeds slechter, met halverwege 2019 een enorm dieptepunt. Van daaruit weer terechtgekomen bij een psychiater en toen begon het afbouwen van paroxetine: een hel!! Toen ik eenmaal was afgekickt van [lees meer...]paraxotine begon het zoeken naar het juiste medicijn. Ik heb al best veel medicatie uitgeprobeerd in de tussentijd. Zoveel, dat ik niet meer weet welke allegaal. Maar ik reageerde absurd heftig op bijwerkingen. Daarna een dna onderzoek gehad en na de uitslag begonnen met welbutrin. Na een aantal weken op 300 mg te zitten voel ik nog steeds geen verbetering. Maar die verstoorde menstruatiecylcus maakt mij bloedonzeker en ik vraag mij af of die opzwepende hormonen wel goed zijn voor mijn depressie. Kortom: tijd om in gesprek te gaan met mijn psychiater

27-04-2021 | Man | 30
paroxetine (20mg)
Op aanroepen van ex vrouw, en problemen in het huwelijk, ben ik in 20219 naar de pscyholoog en psychiater geweest. Eigenlijk voelde ik me niet geheel depressief, maar geleidelijk heb ik mezelf wijs gemaakt dat ik depressief was en tot vandaag gedraag ik me ook zo. Ik had wel momenten dat ik problemen zoals ik voorheen wel altijd deed, niet meer met mijn wijsheid, kennis, e[lees meer...]rvaring kon oplossen en ik echt medicatie moest nemen. Eerst oxazepam gekregen En later van de psychiater citalopram, en weer later paroxetine. Ik wil de medicatie niet afkraken, maar zolang je zelf niet gelooft dst medicatie werkt lijkt het me lastig. Ik ben een tijdje gestopt met paroxetine, maar overweeg het weer te gebruiken i.c.m. visolie, las dat het goed zou werken. Ik geloof echter dat ik ook zelf mn gedachten dien te corrigeren wil ik niet terug vallen als ik straks stop. Ik zie het dan ook als een hulpmiddel. De gedachte dat een pilletje het voor me moet oplossen, sta ik niet meer achter. Enkel als het echt niet meer zelf op te lossen, zou het een duw in je rug moeten geven. Ook twijfel ik nog vanwege de berichten over verslaving etc, maar hoop dst ik eruit kom. (.......) Sterkte met alles! (RED. mijn medicjin.nl: tekst verkort tot ervaring met medicijn zelf.)

26-04-2021 | Vrouw | 66
paroxetine (20mg)
In 2001 na een tweede zware depressie gestart met Paroxetine 20 mg op advies psycholoog en overleg met huisarts. Na een zware van 6 weken begon de werking en die was fantastisch! Geen paniek meer, geen angst voor drukte en veel mensen, niet meer piekeren. Weer plezier in het leven. Mijn leven was 180 gr. ten goede gedraaid. Klachten waar ik al mijn hele leven last van ha[lees meer...]d waren weg. In 2013 na een burn-out kreeg ik weer depressieve klachten en deze bleven bestaan totdat ik er vorig voorjaar 2020 niet langer meer mee kon doorgaan. Terug naar de huisarts en psycholoog. Vervolgens overgestapt naar Sertraline, eerst 50 mg en daarna in stappen naar 150 mg. Heb niet het gevoel dat het voldoende werkt.

12-04-2021 | Vrouw | 49
paroxetine (10mg)
Na een paar depressies 10 jaar geleden Paroxetine gekregen. Dit heeft mij enorm geholpen, maar de gewenningsperiode was vreselijk. Sindsdien al 3x weer geprobeerd te stoppen, maar telkens komen na een paar weken de klachten terug. Zit momenteel weer in de opbouwfase met alle ellende van dien (slapeloos, mijn hele lijf tintelt en trilt, hartkloppingen en paniekaanvallen). I[lees meer...]k stop NOOIT MEER! Er wordt gezegd dat 10 mg de minimale dosering is, maar ik heb al heel veel bijwerkingen van 2,5mg en functioneer, na de opbouwperiode, heel goed op 5. Herkent iemand dit?

05-04-2021 | Vrouw | 19
paroxetine (10mg)
Ik kreeg dit voorgeschreven wegens mijn depressieve gedachten, bij de eerste weken dacht ik dat mijn lichaam moest wennen aan dit medicijn. Hoe langer ik het gebruikte des te heviger werd de vermoeidheid, ik kwam kilo's aan en de depressiviteit werd versterkt. Ik ben hier maar mee gestopt.

31-03-2021 | Vrouw | 49
paroxetine (5mg)
Na 11 jaar en diverse stoppogingen, in december getracht te stoppen mbv de taperingstrips. Dit ging prima, maar helaas, na 7 weken ‘clean’, en wat onrust in mijn leven, toch weer klachten: slapeloosheid, paniek, stress. Ik zal moeten accepteren dat ik stabieler functioneer met een onderhoudsdosis van 5 mg. Weer starten geeft ook altijd weer een week veel klachten, maar de[lees meer...] wetenschap dat het goed komt sleept me daar elke keer weer doorheen.

11-03-2021 | Man | 42
paroxetine (20mg)
hallo hier net hetzelfde, na 1 maand geen bijwerkingen noch beterschap ik zie dat jouw post dateert van november 2020, hoe gaat het nu? is het gebetert?

05-03-2021 | Vrouw | 24
paroxetine (20mg)
In eerste instantie leek het wel oké te werken, zeker omdat ik het ben gaan gebruiken nadat ik al een halfjaar escitalopram heb gebruikt. Toch deed het niet genoeg in verhouding met de bijwerkingen die ik had, wat ik ook bij de escitaloptam ervoer en daarom dus was overgestapt. Wat er echter niet wordt verteld voordat je aan dit middel begint, is hoe vreselijk de ontwennin[lees meer...]gsverschijnselen zijn! Volgens mijn psychiater kon ik wel cold turkey stoppen. Dat moet je dus niet doen bij dit middel. Ik kon niet meer eten, niet meer drinken, niets kijken, niets horen, niet staan, niet lopen en ga zo maar door. Ik kon alleen maar op mijn bed liggen en mijzelf gek praten. Als ik dit had geweten was ik nooit begonnen met het middel. Ook met afbouwen zijn de verschijnselen best wel intens. Denk hier goed over na voordat je begint met het medicijn. Het weegt echt niet tegen de voordelen op

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum