paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Het eerste onderzoek naar de rol van fluvoxamine was kleinschalig maar bemoedigend. Dit tweede TOGETHER onderzoek is groots opgezet. Er is nog niet bekend of andere SSRIā€™s ook een vergelijkbaar effect kunnen hebben. Het exacte mechanisme is nog onbekend.

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

28-11-2020 | Vrouw | 27
paroxetine (20mg)
Ik neem sinds een maand Paroxitine door angst gevoelens. Ik heb constant negatieve gedachten waardoor ik niet kan slapen en continu lig te piekeren. Ik heb gehoord dat je op het begin ziek kunt worden zoals maagpijn, hoofdpijn,... maar daar heb ik allemaal geen last van gehad. Zoals ik al zei neem ik het nu een maand maar ik merk totaal geen verschil. Voel me nog altijd ev[lees meer...]en angstig als er voor. Ik neem nu 20mg. Misschien is dit te weinig voor mij?

21-09-2020 | Man | 50
paroxetine (20mg)
Ik gebruik nu Duloxetine, maar merk dat dit niets doet. Ik wil overstappen op Paroxetine. Zijn er ervaringen met overstappen van een ander antidepressiva op Paroxetine ?

13-09-2020 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Goedendag Herkent iemand schokken ik hoofd Ik gebruik paroxetine 10mg en maand Please laat iemand reageren. Gaat dit over

03-08-2020 | Vrouw | 37
paroxetine (10mg)
Ik was ook depressief 2 jaar terug. Maar ik heb Jezus aangenomen in mijn leven en Hij heeft mij genezen van mijn depressie šŸ™šŸ»

22-10-2021 | Vrouw | 48
paroxetine (30mg)
Het is mss nog te vroeg om te oordelen na 14 dagen gebruik, ik ben meteen op 30 mg moeten starten nadat ik na 16 jaar plots een poopout op citalopram had, ik nam al jaren 20 en later 10 mg aks onderhoudsdosis, en plots kwamen paniekaanvallen terug, weer opgehoogd naar 40 mg maar hielp niet meer na 2 maand op 40. Nu neem ik dus sinds 14 dagen 30 mg paroxetine en voel m[lees meer...]e minder angstig maar heb een afgevlakt gevoel, voel me intens verdrietig bij momenten...kan niet veel aan en voel me ontzettend nerveus. ik vraag me af hoe lang ik moet doorgaan om goed te kunnen evalueren of dit medicijn nuttig is. Libido is ferm gezakt, en mijn hartslag is 15 a 20 slagen hoger dan normaal. Ik heb schrik van dit middel omdat ik zoveel enge verhalen lees van afkickverschijnselen die tot maanden aanhouden als je er ooit mee moet stoppen voor 1 of andere reden (niet meer werkzaam of medische klachten waardoor je zou moeten switchen). Heeft iemand wat positiefs te vertellen over paroxetine 30? Dankje

12-11-2021 | Vrouw | 49
paroxetine (10mg)
Ik gebruik nu sinds 3 weken paroxetine 10mg maar heb nu heel veel last van onrustig nerveus gevoel. Gaat dit over?

07-07-2021 | Vrouw | 71
paroxetine (10mg)
Hoe lang duurt het voor de beginbijwerkingen wegblijven

04-08-2021 | Man | 65
paroxetine (30mg)
In 2004 begonnen met paroxetine 20mg en opgevoerd tot 30mg. Een 5-tal jaren geleden afgebouwd tot 15mg - en dat ging vlot, zonder erg veel last van bijwerkingen. In mei 2021 kreeg ik de indruk dat ik paroxetine nog uit gewoonte nam en besloot - in samenwerking met mijn huisarts - af te bouwen. Elke 3 weken deed ik er 2,5mg af, en telkens had ik een dag of minder wat last v[lees meer...]an onttrekkingsverschijnselen. Omdat zgn. taperingsstrips bij mijn weten in Belgiƫ niet bestaan en ik er tegen op zag om capsules van 2,5mg te laten maken bij de apotheker ging ik van 5mg naar 0. Geen last van niks gedurende 3 weken en dan begon de ellende: ik voelde me depressief, kreeg hyperventilatieaanvallen, had diarree ... kortom alle symptomen waarvoor ik paroxetine ooit was beginnen nemen. Maar ik las dat dat typische onttrekkingsverschijnselen zijn en beet door, al was het vreselijk. Voortdurend was ik in de verleiding om toch maar opnieuw te starten met paroxetine. Maar ik hield vol. En plots, als met een vingerknip, was alles voorbij. Ik was dolgelukkig, maar 's anderendaags begon het opnieuw. Ik las weer dat dit het zgn 'wave' of 'windows' effect was. Maar ik hield vol. De 'vensters' kwamen opnieuw, en duurden wat langer. Vooral de hyperventilatie speelde me parten. Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk duurde het circus 5 maanden, maar ik ben van paroxetine af. Ik bezoek regelmatig mijn psychologe om me weerbaarder te maken tegen depressie en om de angsstoornis onder controle te krijgen, en dat lukt. Ik ben weer wie ik 20 jaar geleden was. Nu komen wel veel emoties boven die tot nu toe onderdrukt bleven, en die moet ik verwerken (o.a. de dood van een zoon). Maar het enige dat ik kan zeggen is: paroxetine (seroxat) afbouwen is verschrikkelijk en duurt lang, maar het kƠn. Volhouden is de boodschap.

31-07-2021 | Vrouw | 30
paroxetine (10mg)
Mijn bijwerkingen klinken ernstig en was extreem bang om het te nemen. Ik was vooral bang dat de paniek nog heftiger werd. 1e dag heb ik niet geslapen. Heel vreemd, daarna beter en na 1,5 week wist ik niet wat er gebeurde, ik werd helemaal rustig wakker, was mij bewust van het feit dat ik sinds tijden weer een hele nacht had geslapen en voelde mij heel erg rustig en pret[lees meer...]tig. Mijn leven is sindsdien weer fantastisch en heb het ongeveer 10 maanden gebruikt. Ik zelf had aan 10 mg genoeg, daarna wel heeel erg langzaam afbouwen. Ik maakte de tablet in overleg met arts steeds bij beetje kleiner. Doe dit stap gewijs en langzaam dan heb je bijna geen bijwerkingen. Ben nu 2 jaar vrij van medicatie en het gaat heel goed. Heb even geleefd en ervaren hoe het is om zonder paniek aanvallen te leven. Sindsdien gaat het goed. Onder de angsthazen zou ik zeggen zet hem op en begin lekker langzaam met 10 mg. Opbouwen kan altijd en geef het de tijd.

18-03-2021 | Vrouw | 52
paroxetine (10mg)
sinds 4 weken gebruik ik 10 mg paroxetine. Daarnaast sport ik elke dat een uur wat de werking van het middel lijkt te versterken. Na 10 dagen begon het middel te werken en zakte de stress en angsten tot een te handelen niveau. Ik ben niet geheel klachten vrij maar de angsten en stress zijn zover gezakt dat ik weer normaal kan functioneren en serieus de oorzaken kan aanpa[lees meer...]kken. Bijwerkingen alleen de eerste week gehad, had van de HA oxazepam gekregen om de angsten te onderdrukken. Heeft goed geholpen en is nu niet meer nodig.

26-02-2021 | Vrouw | 35

17-02-2021 | Man | 52
paroxetine (10mg)
in het begin is paroxetine een vervelend medicijn omdat het eerst erger wordt maar als je volhoudt merk je ook dat het je helpt om weer gewoon het leven op te pakken. Ik slik het al bijna 20 jaar en afbouwen is niet mogelijk voor mij met dit middel omdat deze afbouwverschijnselen niet te doen zijn.

13-12-2020 | Vrouw | 67
paroxetine (20mg)
Paroxetine heeft een goede invloed op mijn stemming en angstniveau. De scherpe kantje zijn eraf. Tot nu toe was ik daar heel blij mee en nam de gewichtstoename voor lief. Maar nu ik al enkele keren nieuwe glazen moest in mijn bril en de staar sterk toenam begin ik me wel wat zorgen te maken

14-07-2020 | Man | 42
paroxetine (20mg)
na ong 15 jaar rond te hebben gelopen met angst/paniek stoornis met angorafobie en veel diepte punten kwam ik zelf op paroxetine. ik heb veel therapien en medicatie gehad/ geprobeerd door de jaren,maar nooit goed resultaat. afgelopen jaar liep het de spuigaten uit en mijn gezondheid begon zwaar te lijden door mijn stoornis. ik besloot om het nog 1 keer gied te doen dmv [lees meer...]therapie en een medicatie waar ik paroxetine voor koos. ik heb er veel studie ingestoken en dacht laat maar komen dat spul ondanks de horror verhalen. ik gebruik nu 7 weken paroxetine 20mg en goddam er is een hele andere wereld dan angst paniek en andere klachten! wat een goed medicijn, nu kan ik ook helder mijn therapie ernaast doen. ik verwacht mijn stijgende lijn vol te houden!! bijwerkingen waren zeker: een droge mond totaal geen slaap snachts verandering in stoelgang en ja de erectie en ejaculatie was even verstoort alles behalve droge mond is nu weg, dus let op je tanden. als tip kan ik meegeven: laat alcohol echt staan geloof me, of iig heeeel weinig. wees vooral niet bang om het te gebruiken en lees de bijsluiter bijv niet en google het medicijn al helemaal niet. ik zeg hoe ik het ervaar misschien niet op andere slaat ik ben al helemaal geen arts, maar ik wens alle succes.

04-07-2020 | Man | 66
paroxetine (20mg)
De eerste paar weken werkte het nog niet .na vier weken ging het beter en toe nog een paar weken was het goed in gewerkt ,had ik geen paniek aanvallen en angst .ik slik dit nu een half jaar. Ik wil het nu proberen af te gaan bouwen in overleg met de dokter .

05-05-2020 | Vrouw | 58
paroxetine (30mg)
Ik ben 58 jaar en gebruik (al) 20 jaar Poaroxetine. Aanleiding was een heftige stress periode. het was zo heftig, dat ik bij een goede vriend in dezelfde straat ging wonen, kon niet alleen zijn. Heb het 2 x gehad.Ik gebruik 40 mg P per dag. In de begintijd, rond 1999 - 2000 7 oxazepam er bij, zo erg was de stress (over de dag 30 mg verdeeld en voor het slapen 3 a 3,5 tab[lees meer...]l a 10 mg, das best veel..!! Ik voeld eme net een junk !! Zoals jullie ook hebben aangegeven : het inslijten van het medicijn, bijwerkingen, misselijkheid, hyperventileren, aankomen, doof gevoel in het hoofd, gejaagdheid, en je kunt regels er vol mee schrijven... Ook geprobeerd af te bouwen, nou dat is niet gemakkelijk...ontwenning, k liep gewoon tegen de deurposten aan, voor mijn gevoel. De oxazepam heb ik vrij goed en snel afgebouwd (destijds). Komt omdat ik ademhaling therapie heb gevolgd. Dat zijn vrije zware oefeningen, maar het helpt ā€¦!!!! Je ademt door de stress nl verkeerd, je gaat hoog in de borstkas ademen. Hierdoor die vervelende hyperventilatie, hartkloppingen, zweven, tintelingen ed. Ik kreeg oefeningen die ik liggend, zittend en staand moest doen. Je moet minder/korter inademen en langer uitademen waarbij je je handen op je buik houd, zie die als een ballon. De oxazepam heb ik dus vrij snel en goed afgebouwd door deze oefeningen, ja ik deed het soms per 1 tablet, "even" een cold Turkey. Ik zou graag nog meer afbouwen, ben al naar 30 mg gegaan, maar door stress (werkgerelateeerd) weer iets verhoogd en mag ik een oxazepam gebruik indien nodig 0,5 mg. Dat gebruik ik nu even ter ondersteining bv 1 x p 3 dagen. Maar de Parox afbouwen wil ik toch heel graag. Probleem is, dat ik door heel deze ervaringen een zwakke plek houd, vind ik zelf. ben gevoelig voor afwijzing, beoordelingen, het te goed willen doen, geen fouten willen maken,slecht nieuws gesprekken of feedback. Dat geeft bij mij onmiddellijke stress. De reintegratie van mijn toenmalige werk verliep nl niet goed. een beetje een trauma van overgehouden. Ook uit dienst gegaan... Later wel weerwerk gekregen, maar het blijft een zwakke plek.... Jullie ook ervaringen van de nasleep van zo n periode ? In ieder geval is mijn tip : ga ademhalings therapie volgen !!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum