Ervaringen met Paroxetine

paroxetine

Chronische depressie (35 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)
Sociale fobie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

08-07-2019 | Vrouw | 20
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
2 weken 10mg geslikt geen enkele bijwerkingen. Na 4 dagen verhoogd kreeg ik een soort allergische reactie maar dit was het niet zeggen dokters. Opvlammingen vanaf mijn borst tot mijn gezicht waarbij mijn keel dik werd. Mijn hart ongelofelijk snel ging en waardoor hier de ambulance met spoed moest komen. GEEN allergische reactie maar een bijwerkingen DENKEN ze. Niemand kan [lees meer...]een verklaring geven maar wel dat het met de paroxetine te maken heeft. Doodziek in bed gelegen 2 weken lang met allerlei extra medicijnen zoals prednison. Nog vele spoed bezoeken gehad. Nu gestopt sinds 4 dagen en last van ontwenningsverschijnselen. Verschrikkelijk hoe dit middel ineens kan omslaan. Voor mij nooit meer.

08-07-2019 | Vrouw | 20
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik wil graag mijn ervaringen delen omdat deze niet oké waren en mensen hiervoor kan waarschuwen wat er kan gebeuren als je dit medicijn neemt. Ik heb op advies van de huisarts 2 weken 10mg geslikt. Dit ging goed zonder enige bijwerking. Hoogstens wat vermoeid. Ook mijn psychische problemen waren zo goed als verholpen. Hierna 4 dagen verhoogd naar 20mg. Dit ging helemaal m[lees meer...]is na 4 dagen. Ineens kreeg ik een soort allergische reactie. Althans het gevoel ervan mijn hart ging zo ontzettend snel en mijn keel ging dichter en dichter zitten en ik kreeg continu een soort opvlamming. Zelfs met de ambulance opgehaald. Hier werd gezegd dat het geen allergische reactie is maar waarschijnlijk een bijwerking van de paroxtine. Daarna moest ik doorgaan met de 20mg zo bleven er spoed bezoeken komen en ging het alleen maar achteruit. Prednison moetten nemen en uiteindelijk na 6 dagen was het toch verstandiger om naar 10 te gaan. Toen werd het minder maar alles was nog steeds hevig aanwezig. 1 week 10mg geslikt en op advies gestopt met de paroxtine. Nu heb ik nog hevige ontwennings verschijnselen zoals duizelig misselijk afwezig totaal geen eetlust hevige hoofdpijn. In totaal dus 2 weken al in bed gelegen. Niks anders ging. Voor mij dus nooit meer een medicijn zoals dit. Dokters zijn er nog steeds niet uit wat het geweest kan zijn. De ene zegt dat een bijwerking te hevig is en dat het een allergische reactie moet zijn. Er is gewoon te weinig bekend over dit middel. Dus bij deze dit kan er gebeuren.

29-04-2015 | Vrouw | 22
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Top medicijn, sinds een tijdje kan ik alles weer!

31-03-2023 | Vrouw | 29

30-06-2023 | Vrouw | 32
paroxetine (30mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Veel mee moeten maken. Ernstige ziek kind en echtgenoot, overlijden kindje...

30-05-2018 | Vrouw | 33
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
3 maanden geleden trauma meegemaakt, daarna angsten en zeer in de war geweest. Niet kunnen slapen, stemmingswisselingen ect ect. Arts schreef eerst oxazepam met themazepam voor, hielp niks. Daarna alprazolam 0.25 gekregen. Fantastisch middel! Maar verslavend...toen kreeg ik serlatine voorgeschreven, mijn gedachtes gingen helemaal de verkeerde kant op ( zelfmoord) en alsof [lees meer...]mijn voeten van zand waren, gelijk mee gekapt! Daarna weken tobben en steeds dieper id put te belanden heb ik paroxetine voorgeschreven gekregen. Vertelde mijn arts hoe bang ik was voor anti depressiva ivm Serlatine ervaring. Opbouwschema van 0.5 mg 3 dagen, 4e dag 1 mg 7e dag 1.5 ed 11e dag 2 mg. Tot mijn verbazing voelde ik bij 0.5 mg meteen meer rust in mijn hoofd ( terwijl ik doodsbang was voor bijwerkingen ) verder geen bijwerkingen alleen een beetje suffig!! Morgen 1 mg en hoop dat mijn "oude ik" langzaam weer terug komt. Voor degene die heel bang zijn voor AD, begin met het laagst mogelijke dosering....bouw heel rustig op/luister goed naar je lichaam!

07-11-2014 | Man | 41
paroxetine
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Gebruik nu anderhalf jaar paroxetine 2x 20mg. Voorgeschreven door de psychiater van Rodersana. Daarvoor tranxene geslikt op recept van de huisarts. Verder slik ik elke dag Refusal, en Quitepine 50mg om beter te kunnen slapen Mijn voorheen zeer heftige paniekaanvallen, herbelevingen en negatieve stemming zijn een stuk minder geworden. De emoties worden iets té sterk afgev[lees meer...]lakt. Ik wil ook wel eens een goede partij huilen als ik dat wil. Nu lukt dat niet. Ben redelijk emotieloos geworden. Maar wel een stuk stabieler. Soms is het niet sterk genoeg en gebruik ik er incidenteel hash bij om mijn emoties dan gedoseerd toe te laten. Dit werkt perfect. (let op, INCIDENTEEL en RECREATIEF gebruik). Deze combo samen met mijn therapie gericht op oorlogsveteranen maken het voor mij toch wel een succesverhaal. Echter een zeer nare bijwerking is het verdwijnen van mijn libido. Ik ben nog te jong om Willie aan de wilgen te hangen.

02-02-2016 | Vrouw | 42
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Hallo, Het is vreemd voor mij om dit op te schrijven en ik hoop op wat advies van jullie kant. Ik ben een jaar of 14 geleden begonnen met deze medicijnen, na een traumatische gebeurtenis. Ik was hier toen heel blij mee, want na een 2 mnd zag ik weer wat licht. Na 4 jaar ben ik een keer naar mijn huisarts gegaan, omdat ik al in wat beter vaarwater zat, of ik kon stoppen. Zi[lees meer...]jn advies toendertijd van 20 mg naar 10 mg in een maand en daarna stoppen. Dit ging goed maar na 3 mnd kreeg ik enorme hyperventilatie aanvallen ( nooit eerder gehad ). Werd angstig voor drukte etc. huisarts zei begin maar weer, helaas heb ik dit gedaan. Nu ongeveer 10 jaar verder, wil ik van deze rotzooi af. Ben in totaal 25 kg aangekomen, word je ook niet vrolijk van. Hele familie is slank *( ik ook voordat ik hiermee begon). Zit momenteel goed in mijn vel. 15 dec. ben ik van 20 mg naar 10 mg gegaan, 15 jan ben ik naar een kwartje gegaan dus 5 mg. wil dit blijven doen t/m 15 maart ( 2 mnd gewenning). Daarna mijn huisarts vragen voor de afbouwstrip van 5 mg tot 0 mg in 28 dagen van Cinderrala. Doe ik t zo goed? Wat is jullie mening. Bedankt, groeten Carina

22-09-2018 | Vrouw | 45
paroxetine (30mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Door een jeugd met emotionele verwaarlozing, constante angst voor afwijzing, ruzies tussen ouders met veel krachttermen, negeren als vorm van straf, constante dreiging voor afkeuring/afwijzing kreeg ik chronische hyperventilatie. Dit leidde weer tot een een angst en paniekstoornis met depressieviteit. Via huisarts naar haptonomie en daarna psychologe. Na eerst oxazepam teg[lees meer...]en de ergste dalen met veel angst begonnen aan Paroxetine. Eerste 2, 3 weken werd t erger maar daarna...sloeg het heel goed aan. Nooit afgevlakt geweest en heel blij dat het bestaat. Nu is het 2018 en na 10 jaar 30mg ben ik nu sinds juli dit jaar aan t afbouwen. Eerst naar 20mg en nu een volle week 15mg. Nergens last van (nog, want een beetje sceptisch blijf ik wel). Maar so far so good! Moet er wel bij vermelden dat ik sinds november 2017 samen met een bevriende orthomoleculair epigenetisch therapeute mijn vitamines en mineralen aanvul. Zeg het er wel even bij want dat zou een ander weer kunnen helpen toch?

17-03-2015 | Vrouw | 48
paroxetine (60mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
heb veel baat bij dit medicijn. voel me stukken beter sinds de inname.

20-09-2018 | Man | 60
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
40 jaar aaneengesloten geconfronteerd met oorlog, dodelijke verkeersongevallen waaronder diverse eigen familieleden, geweld met vuurwapens en andere middelen. Etc. etc.

13-08-2023 | Vrouw | 62
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
De klachten waren angst en agorafobie. Met 60mg paroxetine en CGT mijn actieradius flink vergroot. Daarna 20mg onderhoudsfonds langer dan 20 jaar. Al eens via de huisarts proberen over te stappen op sertraline, dat was een drama. Weer terug naar paroxetine. Nu onder begeleiding van psychiater en psycholoog aan het overstappen naar escitalopram. Eerst m.b.v. taperingstrips [lees meer...]Paroxetine afgebouwd naar 10 mg met onttrekkingsverschijnselen. Toen 5 mg Escitalopram en nu 10mg. Veel bijwerkingen. Soms 5 of 10mg oxazepam erbij. De bedoeling is Paroxetine met taperingstrips in 2 maanden af te bouwen naar 0. Het blijft een strijd met hoop op beterschap.

28-08-2022 | Vrouw | 62
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Hallo, een vraag; Benieuwd of er mensen zijn met positieve ervaringen mbt afvallen tijdens het gebruik van paroxetine. DANK! Inge

24-11-2022 | Man | 65
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Samen met mijn psch besloten om weer terug te gaan naar Prozac, dat ik 10 jaar geleden slikte en dat een langere halfwaardetijd heeft. Nu afbouwen van Paroxetine van 30 mg, via 20 mg naar nu 3 weken 10 mg. Veel gesis in mijn hoofd. Ooit 2 keer afgebouwd naar 0 en dat was werkelijk de hel. Erg agressief, driftbuien en huilbuien en ook continu en gekmakend gesis in mijn hoof[lees meer...]d. Hoop dat ik zeer spoedig kan overstappen met Prozac.

14-04-2016 | Vrouw | 69
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Na enkele traumatische ervaringen ben ik Paroxetine gaan slikken. 10mg. per dag en dat is net voldoende. Veel emoties en heftige prikkelingen van buiten af komen zeer sterk binnen bij mij. Door de Paroxetine is dit nu iets "afgedekt", waardoor ik beter functioneer. Ik ben ook rustiger, minder schrikachtig.