Sertraline

sertraline

Bij  AngstX

Postnatale depressie (14 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

03-05-2017

Sertraline (sertraline)

Ik heb jaren paroxetine geslikt (20 mg) en ben overgestapt op sertraline omdat dat minder bijwerkingen zou hebben. Het ergste vond ik dat ik heel moeilijk of eigenlijk geen orgasme kon bereiken en ik voelde me vaak moe. Dat zou met sertraline kunnen verbeteren. Ik ben begonnen met 25mg sertraline en dat leek goed te gaan, maar na 2 weken voelde ik me toch weer angstig en [lees meer...]huilerig worden. In overleg met de huisarts verhoogd naar 50 mg en nu heb ik heel veel bijwerkingen. Ik ben gespannen, heb huidtintelingen(dat gevoel als je heel erg schrikt), geen eetlust, droge mond, diaree, slecht slapen en ben heel bang dat het niet beter wordt. Ik voel me echt heel naar en weet me met mezelf geen raad. Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen?
02-05-2017

Sertraline (sertraline)

Ik ben in 2010 begonnen met Sertraline ivm straat en sociale vrees. In t begin zeg maar de eerste 3 weken verergerden mn klachten. Maar na 4 tot 6 weken een perfect resultaat. Mn klachten zijn helemaal verdwenen. Weinig tot geen bijwerkingen meer.
23-03-2017

Sertraline (sertraline)

Na een half jaar psychosociale hulp wel enige verbetering mbt angstklachten maar het bleef een grote rol spelen in mijn leven. Op advies van psycholoog en arts Sertraline gaan gebruiken. Ik vond dit doodeng want de bijwerkingen die genoemd werden waren behoorlijk pittig. Maar ik besefte mij ook dat ik dat extra steuntje in de rug wel kon gebruiken. Met buikpijn begonnen aa[lees meer...]n de eerste tablet, ik moet wel zeggen dat het pas echt begon te werken na 8-10 weken. Bijwerkingen in het begin waren sufheid, iets toename van angst en paniek. Waar ik heel bang voor was waren de heftige dromen, hier heb ik geen last van gehad, omdat de dokter adviseerde de tablet dan in de ochtend te nemen. De eerste weken zijn redelijk zwaar, omdat de symptomen iets kunnen verergeren, maar als je weet dat dit erbij hoort kan je dit ook weer opvangen. Ik gebruik dit middel nu 4 maanden en ik merk zeker verbetering. Toch moet je het grootste gedeelte zelf doen, dit middel is zeer geschikt als steuntje in de rug. Ik ging weer goed slapen en de scherpe randjes gingen er vanaf. Piekeren nam ook af. Ik begon mij steeds vaker goed te voelen. Eerst was dit maar een uurtje per dag, nu heb ik dit hele dagen achter elkaar. Soms nog een rotdag maar die is goed op te vangen. Heb vooral tijdens mijn menstruatie last van hartkloppingen, maar de arts gaf aan dat dit echt onschuldig is. Hartkloppingen is dus het enige irritante wat ik tot nu toe ervaar. Voor iemand met angst en paniek klachten is dat niet heel handig, maar ik heb het er zeker voor over. Voor iedereen die net als ik, bang is om medicatie te slikken; zet even door, het is 't meer dan waard als je angstklachten afnemen! Ik kan nu weer genieten van de kleine dingen, die ik voorheen helemaal niet meer zag omdat angst mij opslokte! Voorlopig blijf ik dit gebruiken icm psychosociale hulp. Ik boek geweldige vooruitgang en hoop in 2017 nog af te kunnen bouwen. In een periode dat ik dit zeer hard nodig had heeft dit me uit een dal getrokken.
10-02-2017

15-01-2017

Sertraline (sertraline)

Ik gebruik het medicijn al 13 jaar, tussentijds enkele keren afgebouwd en gestopt, maar ik functioneer niet zonder deze medicijnen. Te veel sociale angst. Daarvoor helpt het medicijn enorm goed, een wereld van verschil met en zonder deze medicijnen. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen. Ik kan alleen iets minder makkelijk huilen, maar dat komt misschien doordat ik de [lees meer...]puberteit nu wel voorbij ben. Lachen kan ik nog steeds even hard. De Sertraline van Sandoz, Mylan en Pfizer zijn perfect! Enkel Ranbaxy doet helemaal niets, mijn huisarts heeft ervoor gezorgd dat ik dat merk niet meer krijg. Ja, ik slik de medicijnen al erg lang, maar na diverse slechte ervaringen met stoppen blijf ik het toch maar gebruiken.
18-11-2016

Sertraline (sertraline)

Voorgeschreven voor angst en spanning tijdens menopause. Eerste 2 weken 25 mg, daarna en nog altijd op de 50mg. Weinig bijwerking in het begin. Alleen de eerste dag erg misselijk, duizelig, lichthoofdig. Eerste maand al mijn humor terug, blij wakker worden, en dat is erg fijn. Momenteel in de 8e maand van gebruik, stuk minder angst, en merk dat ik veel te makkelijk denk ov[lees meer...]er bijv. verantwoordelijkheid, te blasé. Geen motivatie en erg moe. Ik ben petit en altijd aardig slank geweest. Gewicht prima te controleren, (dietiste) ook na de geboorte van onze kinderen. Binnen 8 maanden ruim 6 kilo aangekomen, allemaal om de buik en geen schijntje van taille meer...Vegetariër, drink geen alchohol, beweeg veel. (Kinderen, huishouden en een full time baan waarbij ik relatief veel reis). Ongeacht hoe gezond (en weinig) ik eet, valt ik geen gram af, blijf maar aankomen. Voel me absoluut niet prettig in dit lijf, en kan niets meer aan uit mijn garderobe. (Zit al langer in de menopause, maar ben pas aangekomen tijdens het gebruik van Sertraline). Ik wil afbouwen naar 25 mg, ondanks dat ik heb begrepen dat de bijwerkingen behoorlijk heftig kunnen zijn. De zogenaamde "brain zaps" ofwel electrische schokjes heb ik sowieso altijd al als ik maar een halfuur later als gebruikelijk de Sertraline inneem. Hoop echt een balans te vinden tussen "blij voelen" en iets afvallen....
26-10-2016

Sertraline (sertraline)

Ik heb vanaf het eerste moment van inname een zeer slecht gevoel gekregen. Met Oxezapam kon ik dit reguleren. Echter nadat ik deze niet meer innam ben ik in een hel beland. Misselijk, vreselijke onrust in mijn lijf. Dood gevoel. In 2 weken 5 kilo afgevallen. Een regelrechte hel. Dit medicijn is puur gif voor mij. Nooit meer. Nu heb ik een ander middel en kan daar nog nie[lees meer...]ts over zeggen.
26-06-2016

Sertraline (sertraline)

ik ben heel blij dat ik het neem. ik voel me veel beter in me vel sociaal met de mensen lukt het ook al beter. het helpt me meer met minder spanning te krijgen bij drukte en bus, trein,winkels met veel mensen, en piekeren. ik ben heel blij dat het piekeren meer voorbij gaat want ik moest over alles nadenken het was kei lastig maar ik ben heel tevreden dat sertraline helpt.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum