Clomipramine

Clomipramine

Bojan Nikolik (17-04-2015)

23-04-2019

Clomipramine (clomipramine)

vooral in begin van behandeling veel last van bijwerkingen,verergering depressie,moe ,veel op bed liggen ,niet veel kunnen doen zweten had toen ook hogere dosering ,maar ik goed was ingesteld werkte het middel goed,kwam alleen ontzettend veel aan in gewicht en daarom de onderhoudsdosis gestopt,maar nu helaas na ghalf jaar toch weer depressie begonnen
17-10-2018

Clomipramine (clomipramine)

Ik heb een poosje clomipramine geslikt. Opgebouwd naar 150 mg. Toen dosis van 112,50 mg gecombineerd met fluvoxamine 25 mg. Ik zat er namelijk al een tijdje echt helemaal doorheen. Verlamd door angst. Zag het zelfs even allemaal niet meer zitten. De medicatie heeft mijn stemming toen verbeterd. De angst werd hanteerbaar en hierdoor zag ik het licht weer schijnen. Maar… ik [lees meer...]had heel veel last van de bijwerkingen. Van het ene op het andere moment ben ik hierom gestopt. Heb 2 dagen afgebouwd en toen naar 0. Heftige 1,5 tot 2 weken gehad. Mijn lichaam was in de war. Moest echt afkicken. Werd ook afgeschrikt door horrorverhalen over plotseling stoppen. Maar voelde dat ik dit moest doen. Afkicken viel in tegenstelling tot de horrorverhalen alles mee. Ik slik nu denk ik 1,5 maand geen medicatie meer. Het voelt alsof er een deken van me af is gevallen. Alsof ik ben ontwaakt. Ik leef ! Ik kan weer klaarkomen, heb energie, kan lekker hardlopen en sporten, kom goed uit mijn woorden. Mijn stoelgang is de oude en ik kan normaal plassen. Dat waren namelijk allemaal bijwerken. De energie om van alles te ondernemen is terug. De angst is helaas ook. Toch vind ik het fijner om écht te leven. De angst moet ik op de koop toenemen. Ik probeer zo min mogelijk eraan toe te geven. Ik ben ontzettend blij dat ik de keus heb gemaakt om medicijnvrij door het leven te gaan, tegen het advies van de behandelaar in. Vanochtend had ik een gesprek met mijn huisarts en die staat gelukkig achter mij. Hij vindt het een dapper besluit. Ik kan voor niemand bepalen om medicatie wel of niet te slikken. Ik weet alleen voor mezelf dat ik nooit meer medicatie wil. Hoe groot de angsten ook worden. Mijn medicatie is hardlopen, wat mediteren, gezond eten, af en toe helemaal uit je dak gaan op de dansvloer met wat wijntjes, goed slapen en werk doen waar je gelukkig van wordt. Ik vind het heftig hoeveel bijwerkingen zo’n medicijn heeft en dat je ook echt verandert als persoon. Toen ik startte, in de opbouwfase zat, waren de bijwerkingen ook echt heftig. Trillen, raar gevoel in hoofd. Af en toe was ik mijn zicht kwijt. En de eerste drie weken was het niet verantwoord om achter het stuur te kruipen. Ik kon niet meer fatsoenlijk autorijden. Ik wens iedereen veel succes met de moeilijke afweging om voor medicatie te kiezen of niet.
02-10-2018

Clomipramine (clomipramine)

Ik slik dit middel ruim 4 maanden en het valt me zeer tegen. Ik had er zulke goede verhalen over gehoord. Ik heb last van een zware angststoornis, ik durfde zelfs mijn bed niet uit. In dat opzicht is het iets verbeterd maar ik functioneer nog steeds nauwelijks. Ik heb nog steeds heel veel angst maar daarbij ben ik zo duizelig dat alleen dat al angst oproept. Ik heb het eer[lees meer...]der aan de psychiater aangegeven maar die zei steeds dat het nog af kon nemen. Helaas dus niet. Van de week weer een gesprek met psychiater en ik denk dat ik ga vragen om een ander middel, dit is geen leven zo.
20-11-2017

Clomipramine (clomipramine)

Het is een goed medicijn. Maar door mijn leverafwijking slecht afgebroken in de lever. Er is al die jaren geen clomipraminespiegel geprikt. Daardoor een medicijnvergiftiging gehad. Moest daardoor stoppen. Door een streng histamine dieet ben ik zonder medicijnen tot nu toe paniekvrij. Ik raad iedereen aan dit te proberen. De reguliere artsen vinden het onzin. Maar het is g[lees meer...]ewoon vers gezond eten zonder toevoegingen van kleur en vele E nummers. Dus moeilijk is het niet.
02-07-2017

Clomipramine (clomipramine)

Dit medicijn heeft mij het best geholpen bij mijn paniekstoornissen. Ik ben een ander mens geworden, maar voel mij niet in balans. Ik heb het idee dat ik nu door verslavingen mijn lichaam kapot aan het maken ben.
01-06-2017

Clomipramine (clomipramine)

Bij de eerste paniekaanval wist ik niet wat me overkwam. Het was voor mij onbekend en beangstigend. Bij drukte en lawaai kreeg ik meer last van. Werd er depressief van! Huisarts schreef kalmeringsmiddel voor, te lage dosis . Pas in ziekenhuis kreeg ik Oxazepam 50 mg. waardoor ik eindelijk rustiger werd. Natuurlijk verslaafd aan geraakt. Tot ik van de huisarts psychische hu[lees meer...]lp moest zoeken. Inmiddels al 5 jaren niet meer buiten geweest. Ergens las ik dezelfde symptomen, bleek degene te weinig serotonine te krijgen vanuit de hersenen. Die slikte Anafranil. De werkende stof is echter Clomipramine. Na 3 dagen knapte ik helemaal op!! Slik het nu al 26 jaar. Helaas hebben beide dochters hetzelfde. Lijkt in ons geval erfelijk, maar daar ga ik nog naar vragen...
24-01-2017

Clomipramine (clomipramine)

Ik heb mijn hele leven al last van allerlei psychische klachten. Inmiddels zijn de diagnoses bepaald op OCPD, OCD en dysthyme stoornis. Van 1994 tot vorig jaar slikte ik Seroxat (paroxetine). Dat heeft ongeveer 10 jaar goed gewerkt. Daarna ben ik -onder begeleiding van de psychiater- naar een beter middel gaan zoeken en dat heb ik niet gevonden. Ik ben daarna weer verderge[lees meer...]gaan met paroxetine, tot het vorig jaar echt nauwelijks meer iets leek te doen. Ik heb opnieuw van alles geprobeerd en weer was er weinig wat beter hielp dan paroxetine. Alleen clomipramine had ik nog niet geprobeerd, omdat ik daarvoor eerst af moest bouwen met paroxetine (en dat geeft héél veel hele ernstige bijwerkingen). Ik heb uiteindelijk dat toch maar te proberen. Op 7 januari ben ik met clomipramine begonnen en ik ben echt een heel stuk rustiger! Net zoals ik met paroxetine had in de eerste jaren. Ik heb wel best veel last van bijwerkingen (droge mond, droge huid, jeukende huid, slecht zien (dichtbij), duizelig, moeite met plassen, heel erg moe), maar ik weet dat een deel van de klachten ook nog kan zijn doordat ik 20 jaar paroxetine heb gebruikt. Ik heb gelezen dat het wel anderhalf jaar kan duren voordat de bijwerkingen van het afkicken van paroxetine zijn verdwenen. In elk geval ga ik voorlopig zeker door met clomipramine. Ik had eigenlijk al van 75 naar 150 mg moeten gaan, maar ik ben bang dat ik dan alleen nog maar slaap. Eerst dit dus maar een tijdje proberen. Kortom: veel bijwerkingen, maar alles beter dan angsten en depressies!
18-01-2017

Clomipramine (clomipramine)

ik heb angst paniekstoornis. ik slik nu 150 mg maar nog steeds geen effect. de paniek en angst is alleen maar erger geworden. nu blijkt er in mijn bloed 72 te zitten en moet naar 400. dus vrijdag weer ophogen slik nu 5 weken. het is alleen maar erger geworden. de psychiater zegt dat je het minstens 6 weken moet slikken en ook op de goeie dosis moet zitten, wil je er iets[lees meer...] van merken. iedere ochtend sta ik in paniek op, ben bang om alleen thuis te zijn. heeft iemand ervaring er mee en kan mijn helpen. hoor graag reacties. oja ik heb 20 jaar seroxat geslikt ging goed tot anderhalf jaar terug, toen werkte het niet meer vandaar nu ander medicijn.
05-04-2016

26-03-2016

13-01-2016

Clomipramine (clomipramine)

de paniekstoornis hoort bij mijn autisme (PDD-NOS)
24-08-2015

Clomipramine (clomipramine)

Na heel lang twijfelen toch aan het medicijn begonnen, veel bijwerkingen, zeer vervelend, het idee dat het niet hielp, nu na 2 jaar begonnen met afbouwen, veel vervelende bijwerkingen, arts weet niet of het van het afbouwen komt. Ik zal NOOIT geen antidepressiva meer nemen. Heb me in totaal meer slecht dan goed gevoeld. Met cipramil en paroxetine dezelfde ervaring gehad! V[lees meer...]an clomipramine ook nog eens kilo's aangekomen.
02-11-2014

Clomipramine (clomipramine)

Clomipramine heeft me vooral in de beginjaren hele goede diensten bewezen, maar ik had er eerder mee moeten stoppen. Het heeft me van iemand die niets durfde en de hele dag gedeprimeerd was omgetoverd in een man met zelfvertrouwen en zin in leven. Na tien jaar gebruik ben ik gaan experimenteren met lagere doses, af en toe overslaan, etc. de onttrekkingsverschijnselen (bra[lees meer...]in zaps) maakten dat ik uiteindelijk weer begon. De laatste jaren merkte ik dat ik steeds minder zin in alles kreeg en weer veranderde naar een passief, mopperig. Ik heb in overleg met een psychiater toen een ander middel geprobeerd: Venlafaxine. Na zes weken trouw Venlafaxine genomen te hebben en geen enkel positief effect te hebben ondervonden, heb ik aangegeven te willen stoppen, pas op de plaats te maken en mijn best te willen gaan doen voor een leven zonder medicijnen. Venlafaxine heeft veel zwaardere onttrekkingsverschijnselen dan Clomipramine en dat viel me tegen. De brainzaps zijn heviger. ik heb de laatste jaren tinnitus ontwikkeld (oorsuizen), wat mogelijk het gevolg is van clomipramine, maar ook te wijten kan zijn aan mijn beroep van musicus. Het lijkt erop dat de brainzaps nu als het ware samenkomen met de fluittoon in mijn oren. Dat ervaar ik als heel vervelend en het hindert me enorm bij de uitoefening van mijn beroep. Toch merk ik dat ik steeds meer zin in de dingen krijg en positiever in het leven sta. Ik denk dat ik, letterlijk en figuurlijk, de laatste jaren te veel heb stilgestaan. Nu ben ik in beweging gekomen en het gaat beter. Graag hoor ik van anderen die ervaring hebben met de combinatie Clomipramine/ Venlafaxine en tinnitus.
02-08-2014

Clomipramine (clomipramine)

slik al jaren clomipramine tegen depressie, het resultaat werd steeds minder, en viel terug in depressie. andere middelen voor geschreven ,zo als allen maar veel bijwerkingen geen resultaat.
31-03-2014

Clomipramine (clomipramine)

Dit medicijn is voorgeschreven door mijn huisarts. Paniekklachten gingen grotendeels over, maar ik werd er ontzettend moe van. Had een droge mond en zweette overmatig. Na een paar maanden ben ik hiermee gestopt en overgegaan naar sertraline.
02-02-2014

Clomipramine (clomipramine)

vanaf mijn 12e jaar heb ik last van hevige paniek aanvallen en grote angst. Ik heb dan ook mijn hele leven antidepressiva geslikt. Want door deze angsten raakte ik ook 3 x in een hevige depressie . vanaf 2003 gebruik ik nu clomipramine dat had ik ook al eerder gebruikt met veel succes! Maar nu ik ouder wordt en niet meer zoveel beweeg, word ben ik 10 kg zwaarder gewor[lees meer...]den en het stopt nog niet!! Verder heb ik een hele droge mond, misschien kan iemand mij hierbij helpen uit eigen ervaring,

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum