Ervaringen met Clomipramine

clomipramine

Chronische depressie (9 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

16-03-2024 | Vrouw | 64
clomipramine (25mg)
Hier hetzelfde Clomipramide 25 mg niet meer te verkrijgen bij de apotheek wat mij ook weer angstig maakt omdat ik al 36 jaar Sandoz heb geslikt! Mylan ook eens voorgeschreven gehad maar na 2 maanden slikken weer bij af!Is clomipramide echt uit de handel of worden wij weer voor de gek gehouden!!!

10-03-2024 | Vrouw | 67
clomipramine (25mg)
Sinds 1992 in eerste instantie anafranil gebruikt werd later vervangen door clomipramine 25 mgr van Sandoz. Dit heeft mij altijd heel goed geholpen en ben al 32 jaar zo goed als klachtenvrij. Heb eens eerder Clomipramine gehad van Mylan wat bij mij de klachten weer deed terugkomen. Daarna altijd Clomipramine van Sandoz geslikt. Nu blijkt dat deze Clomipramine niet meer gep[lees meer...]roduceerd wordt en dat maakt mij heel angstig. Heb nog 1 strip. Nu weer Mylan in de la liggen pffff. Dinsdag afspraak bij de huisarts en hoop zo dat er nog iets anders werkt. Wie herkent dit? Kan toch niet de enige zijn met dit probleem.

27-06-2022 | Vrouw | 41
clomipramine (25mg)
Voor mij hielp clomipramine 25 mg tegen mijn angst en paniek klachten (het was niet weg maar wel minder!) en heel erg goed tegen mijn prikkelbare darm klachten. Geen kramp aanvallen meer!

03-05-2022 | Vrouw | 72
clomipramine (25mg)
Ik werd overvallen ( met reden) door een angst en paniekstoornis ,somafobie en depressie. De zgn comorbiditeit. Naast cognitieve therapie clomipramine(25mg) Na 1 nacht slapen was de wereld voor mij 180° gedraaid. Weg angsten, paniek etccc. Ik slik het nu 4 jaar en blijf ermee doorgaan.

30-04-2022 | Vrouw | 33
clomipramine (25mg)
Ik begon met 1 x per dag 25 mg, al snel opgebouwd naar 75 mg per dag. Ik werd steeds meer moe na elke inspanning. Na traplopen (in eigen huis), boven uitrusten totdat ik weer wat kon doen, was bij deze inspanning buiten adem. Met opstaan vanuit zittende positie zwart voor de ogen door lage bloeddruk. Lichte sport oefeningen gingen daardoor niet omdat ik telkens sterretjes [lees meer...]zag. Het voelde alsof het leven uit me gezogen werd. Ik kon helemaal niets meer, zo moe, lusteloos, meer zin in sex maar niet kunnen klaarkomen. Op een gegeven moment paniekaanvallen omdat ik mezelf totaal niet meer herkende. Als ik mijzelf aanraakte leek het alsof iemand anders dat deed. Ook leek het alsof ik buiten mezelf trad en mezelf en de situatie van een afstandje bekeek. Best wel eng. Angst wel wat afgevlakt maar heel geïrriteerd en bot. Er was geen nuance meer. Na 4 weken ben ik ermee gestopt. Het gaf mij geen voordelen alleen te veel nadelen in de vorm van bijwerkingen. Cold turkey afgebouwd (direct) met veel bijwerkingen. Na 2 weken: Hartslag is nog steeds heel hoog, nog steeds duizelingen met opstaan en veel sombere perioden. Wel worden de ontwenningsverschijnselen steeds minder heftig. Het is voor iedereen natuurlijk weer anders maar niks voor mij.

11-04-2022 | Vrouw | 42
clomipramine (25mg)
Ik gebruik vanaf 2004 clomipramine in verschillende doseringen. De 75 mg retard met gedoseerde afgifte was 1 grote ramp en zweetballade, alsof die hele pil alles in 1x afgaf ipv gedoseerd. De 10 en 25 mg hebben alle tijd goed gewerkt tegen angst, paniek, smetvrees en ptss. De mylan werkte bij mij niet....de klachten werden weer erger, daarom op medische noodzaak altijd San[lees meer...]doz gebruikt. Nu helaas door leverproblemen stoppen met dit middel en noodgedwongen de overstap naar paroxetine proberen op hoop van zegen dat het goed met mij blijft gaan.🙏

05-10-2021 | Vrouw | 43
clomipramine (75mg)
Ik heb al 2 SSRI's geprobeerd, maar deze werken niet voor mij. Nu naar een TCA Clomipramine. Ik neem het sinds februari 2020, nu dik 1.5 jaar. De eerste 8 weken zijn zwaar, want het kost tijd tot hij het goed gaat doen. Na 8 weken merk je verschil. Het duurde bij mij 8 maanden voor ik stabiel was. Dat is nu een jaar zo en ik voel me hartstikke goed. Heb al een jaar geen pa[lees meer...]niekaanval meer gehad en krijg stukje bij beetje mijn leven terug. Ik ben super blij met dit medicijn!

18-08-2021 | Vrouw | 25
clomipramine (25mg)
In 2015 kreeg ik de eerste dosis. 25 milligram. Ging heel goed met mijn angsten maar later voelde ik steeds meer onrust. Ik kon dit niet meer kwijt terwijl mijn lichaam zo moe was ging mijn hoofd steeds door. Ook zat ik om de klipklap onder de blauwe plekken. Ook moest ik verplicht in het ziekenhuis bevallen en 48 uur blijven. Dit omdat ze Clomipramine nog zo slecht kennen[lees meer...] en willen kijken wat het met de baby doet en heeft gedaan. Nu sinds 4 weken aan het afbouwen en nu drie dagen op 0. Van 50 ml naar 0. Het is pittig, flink doorbijten wat betreft de ontwenningsverschijnselen: hoofdpijn , duizelig , onrust , veel stoelgang , hoofdpijn , misselijk etc. Maar we bijten door! En gaan voor een medicijn vrije toekomst! Ik vind het nu al weer heerlijk om gewoon weer emoties te voelen. Ik voel me weer een beetje mens! Terug van weggeweest, ik had vaak het idee dat ik er nooit helemaal bij was met mijn hoofd. Nu ga ik ineens weer genieten van dingen en heb ik echt wee meer het idee dat ik leef. Ik raad iedereen aan die erover denkt ermee te stoppen dit ook te doen. Even doorzetten, je kan het!

23-04-2019 | Vrouw | 51
clomipramine (10mg)
vooral in begin van behandeling veel last van bijwerkingen,verergering depressie,moe ,veel op bed liggen ,niet veel kunnen doen zweten had toen ook hogere dosering ,maar ik goed was ingesteld werkte het middel goed,kwam alleen ontzettend veel aan in gewicht en daarom de onderhoudsdosis gestopt,maar nu helaas na ghalf jaar toch weer depressie begonnen

17-10-2018 | Vrouw | 34
clomipramine (75mg)
Ik heb een poosje clomipramine geslikt. Opgebouwd naar 150 mg. Toen dosis van 112,50 mg gecombineerd met fluvoxamine 25 mg. Ik zat er namelijk al een tijdje echt helemaal doorheen. Verlamd door angst. Zag het zelfs even allemaal niet meer zitten. De medicatie heeft mijn stemming toen verbeterd. De angst werd hanteerbaar en hierdoor zag ik het licht weer schijnen. Maar… ik [lees meer...]had heel veel last van de bijwerkingen. Van het ene op het andere moment ben ik hierom gestopt. Heb 2 dagen afgebouwd en toen naar 0. Heftige 1,5 tot 2 weken gehad. Mijn lichaam was in de war. Moest echt afkicken. Werd ook afgeschrikt door horrorverhalen over plotseling stoppen. Maar voelde dat ik dit moest doen. Afkicken viel in tegenstelling tot de horrorverhalen alles mee. Ik slik nu denk ik 1,5 maand geen medicatie meer. Het voelt alsof er een deken van me af is gevallen. Alsof ik ben ontwaakt. Ik leef ! Ik kan weer klaarkomen, heb energie, kan lekker hardlopen en sporten, kom goed uit mijn woorden. Mijn stoelgang is de oude en ik kan normaal plassen. Dat waren namelijk allemaal bijwerken. De energie om van alles te ondernemen is terug. De angst is helaas ook. Toch vind ik het fijner om écht te leven. De angst moet ik op de koop toenemen. Ik probeer zo min mogelijk eraan toe te geven. Ik ben ontzettend blij dat ik de keus heb gemaakt om medicijnvrij door het leven te gaan, tegen het advies van de behandelaar in. Vanochtend had ik een gesprek met mijn huisarts en die staat gelukkig achter mij. Hij vindt het een dapper besluit. Ik kan voor niemand bepalen om medicatie wel of niet te slikken. Ik weet alleen voor mezelf dat ik nooit meer medicatie wil. Hoe groot de angsten ook worden. Mijn medicatie is hardlopen, wat mediteren, gezond eten, af en toe helemaal uit je dak gaan op de dansvloer met wat wijntjes, goed slapen en werk doen waar je gelukkig van wordt. Ik vind het heftig hoeveel bijwerkingen zo’n medicijn heeft en dat je ook echt verandert als persoon. Toen ik startte, in de opbouwfase zat, waren de bijwerkingen ook echt heftig. Trillen, raar gevoel in hoofd. Af en toe was ik mijn zicht kwijt. En de eerste drie weken was het niet verantwoord om achter het stuur te kruipen. Ik kon niet meer fatsoenlijk autorijden. Ik wens iedereen veel succes met de moeilijke afweging om voor medicatie te kiezen of niet.

02-10-2018 | Vrouw | 41
clomipramine (75mg)
Ik slik dit middel ruim 4 maanden en het valt me zeer tegen. Ik had er zulke goede verhalen over gehoord. Ik heb last van een zware angststoornis, ik durfde zelfs mijn bed niet uit. In dat opzicht is het iets verbeterd maar ik functioneer nog steeds nauwelijks. Ik heb nog steeds heel veel angst maar daarbij ben ik zo duizelig dat alleen dat al angst oproept. Ik heb het eer[lees meer...]der aan de psychiater aangegeven maar die zei steeds dat het nog af kon nemen. Helaas dus niet. Van de week weer een gesprek met psychiater en ik denk dat ik ga vragen om een ander middel, dit is geen leven zo.

20-11-2017 | Vrouw | 74
clomipramine (25mg)
Het is een goed medicijn. Maar door mijn leverafwijking slecht afgebroken in de lever. Er is al die jaren geen clomipraminespiegel geprikt. Daardoor een medicijnvergiftiging gehad. Moest daardoor stoppen. Door een streng histamine dieet ben ik zonder medicijnen tot nu toe paniekvrij. Ik raad iedereen aan dit te proberen. De reguliere artsen vinden het onzin. Maar het is g[lees meer...]ewoon vers gezond eten zonder toevoegingen van kleur en vele E nummers. Dus moeilijk is het niet.

02-07-2017 | Vrouw | 49
clomipramine (75mg)
Dit medicijn heeft mij het best geholpen bij mijn paniekstoornissen. Ik ben een ander mens geworden, maar voel mij niet in balans. Ik heb het idee dat ik nu door verslavingen mijn lichaam kapot aan het maken ben.

01-06-2017 | Vrouw | 61
clomipramine (75mg)
Bij de eerste paniekaanval wist ik niet wat me overkwam. Het was voor mij onbekend en beangstigend. Bij drukte en lawaai kreeg ik meer last van. Werd er depressief van! Huisarts schreef kalmeringsmiddel voor, te lage dosis . Pas in ziekenhuis kreeg ik Oxazepam 50 mg. waardoor ik eindelijk rustiger werd. Natuurlijk verslaafd aan geraakt. Tot ik van de huisarts psychische hu[lees meer...]lp moest zoeken. Inmiddels al 5 jaren niet meer buiten geweest. Ergens las ik dezelfde symptomen, bleek degene te weinig serotonine te krijgen vanuit de hersenen. Die slikte Anafranil. De werkende stof is echter Clomipramine. Na 3 dagen knapte ik helemaal op!! Slik het nu al 26 jaar. Helaas hebben beide dochters hetzelfde. Lijkt in ons geval erfelijk, maar daar ga ik nog naar vragen...

24-01-2017 | Man | 55
clomipramine (75mg)
Ik heb mijn hele leven al last van allerlei psychische klachten. Inmiddels zijn de diagnoses bepaald op OCPD, OCD en dysthyme stoornis. Van 1994 tot vorig jaar slikte ik Seroxat (paroxetine). Dat heeft ongeveer 10 jaar goed gewerkt. Daarna ben ik -onder begeleiding van de psychiater- naar een beter middel gaan zoeken en dat heb ik niet gevonden. Ik ben daarna weer verderge[lees meer...]gaan met paroxetine, tot het vorig jaar echt nauwelijks meer iets leek te doen. Ik heb opnieuw van alles geprobeerd en weer was er weinig wat beter hielp dan paroxetine. Alleen clomipramine had ik nog niet geprobeerd, omdat ik daarvoor eerst af moest bouwen met paroxetine (en dat geeft héél veel hele ernstige bijwerkingen). Ik heb uiteindelijk dat toch maar te proberen. Op 7 januari ben ik met clomipramine begonnen en ik ben echt een heel stuk rustiger! Net zoals ik met paroxetine had in de eerste jaren. Ik heb wel best veel last van bijwerkingen (droge mond, droge huid, jeukende huid, slecht zien (dichtbij), duizelig, moeite met plassen, heel erg moe), maar ik weet dat een deel van de klachten ook nog kan zijn doordat ik 20 jaar paroxetine heb gebruikt. Ik heb gelezen dat het wel anderhalf jaar kan duren voordat de bijwerkingen van het afkicken van paroxetine zijn verdwenen. In elk geval ga ik voorlopig zeker door met clomipramine. Ik had eigenlijk al van 75 naar 150 mg moeten gaan, maar ik ben bang dat ik dan alleen nog maar slaap. Eerst dit dus maar een tijdje proberen. Kortom: veel bijwerkingen, maar alles beter dan angsten en depressies!

18-01-2017 | Vrouw | 45
clomipramine (75mg)
ik heb angst paniekstoornis. ik slik nu 150 mg maar nog steeds geen effect. de paniek en angst is alleen maar erger geworden. nu blijkt er in mijn bloed 72 te zitten en moet naar 400. dus vrijdag weer ophogen slik nu 5 weken. het is alleen maar erger geworden. de psychiater zegt dat je het minstens 6 weken moet slikken en ook op de goeie dosis moet zitten, wil je er iets[lees meer...] van merken. iedere ochtend sta ik in paniek op, ben bang om alleen thuis te zijn. heeft iemand ervaring er mee en kan mijn helpen. hoor graag reacties. oja ik heb 20 jaar seroxat geslikt ging goed tot anderhalf jaar terug, toen werkte het niet meer vandaar nu ander medicijn.