Clomipramine

Clomipramine

Bojan Nikolik (17-04-2015)

07-12-2019

Clomipramine (clomipramine)

Net begonnen, na paroxetine en venlafaxine, ik hoop dat deze AD wel helpt
26-04-2018

Clomipramine (clomipramine)

Ik gebruik dit medicijn al een aantal jaren nooit geweten dat het zoveel bijwerkingen had mijn toenmalige huisarts heeft hier nooit wat van gezegd ik heb een nieuwe huisarts toen ik er over begon om te stoppen met die medicijnen toen mocht dat niet beetje vreemd maar zij zou het wel weten natuurlijk. ik ben het toch maar eens gaan opzoeken op internet en toen kwam ik deze [lees meer...]site tegen een alle stukjes vallen nu op zijn plaats. ik ga toch echt proberen om af te bouwen ik vind dit niet echt leuk meer.
19-02-2017

Clomipramine (clomipramine)

Al m'n hele leven last van een angststoornis met dwang. Waardoor ik nu twee keer zeer depressief ben geraakt. De eerste keer twee dagen een SSRI geslikt maar dat was het niet. Door de hulp van goede psycholoog m'n angststoornis leefbaar gemaakt en eigenlijk amper last meer van gehad.. Totdat ik oorsuizen/tinnitus kreeg; niks hielp van een andere SSRI werd ik nog lab[lees meer...]ieler dan dat ik al was. Toen in de kliniek kreeg ik Clomipramine voorgeschreven. Na zo'n twee weken werden m'n gedachten rustiger en begon m'n angst voor het oorsuizen te verdwijnen. Nu weer zeer sterk; ga proberen te stoppen. Lukt dat niet dan neem ik met liefde dit medicijn levenslang in. Ben wel meer gaan zweten en wat aangekomen.
14-05-2016

Clomipramine (clomipramine)

Dit middel voorgeschreven gekregen voor angst en lichte depressie. Ik ben na 3 weken gestopt. Ik ben al die weken een soort van stoned geweest. Erg passief en ben in de weken niet van de bank geweest. Veel slapen en dus o energie.
17-02-2016

Clomipramine (clomipramine)

Clomipramine werkt fantastisch bij me. Ik voel meer rust, ben stuk minder depressief en heb minder angst. Ik gebruik momenteel 75mg. Alleen is er een voor mij probleem. Ik heb als nare bijwerking erge spierpijn in nek, schouders, rug en benen. Ik gebruik warmtepleisters en smeer me in met tijgerbalsem. Ik heb er echt last van en het beïnvloedt mijn stemming. Ik wil het nog[lees meer...] even volhouden, maar als het aanhoudt, wil ik terug naar 50mg. Alleen 50mg is qua dosering wat aan de lage kant voor mij. Ik heb minder spierpijn, maar geestelijk heb ik meer last van mijn klachten. Ik baal hier echt van, want geestelijk helpt het me. En ik heb al tevergeefs een aantal andere antidepressiva gebruikt.
04-10-2014

Clomipramine (clomipramine)

Na Lexapro dat niet werkte begonnen met Clomipramine. Na een jaar geen verbetering maar wel veel bijwerkingen gedurende het innemen. Nu ik gestopt ben heel veel erge bijwerkingen en het blijft maar duren. Ik begin nooit meer aan antidepressiva. Heb er geen goede ervaringen mee.
20-08-2014

Clomipramine (clomipramine)

Anafranil (clomipramine) heeft mijn leven totaal veranderd in positieve zin. Gebruik het nu 14 jaar en moet het mijn hele leven blijven gebruiken. Neem 150mg per dag. Zware depressies en angst zijn verdwenen, ik kan weer normaal functioneren. Heb alleen last van overmatig zweten, dat ervaar ik wel als hinderlijk.
05-07-2014

Clomipramine (clomipramine)

Toen ik begon met dit medicijn (vanwege angst/dwangstoornis) merkte ik al snel verschil. Ik kreeg veel meer rust. In het begin wel wat last gehad van bijwerkingen. (Droge mond, stoelgang, trillerig) Maar deze bijwerkingen wegen niet op tegen de werking van Clomipramine. Slik het nu een aantal maanden en hoop over een paar maanden weer te kunnen afbouwen. Helaas werkt het[lees meer...] ene medicijn niet zoals bij de ander.
18-06-2014

Clomipramine (clomipramine)

Heb nu een jaar clomipramine gebruikt. zag er eerst veel belovend uit. had minder angst klachten maar na een tijdje kreeg ik veel te veel bijwerkingen zoals schokje in het hoofd en armen, veel transpireren. heb het nu afgebouwd omdat het te erg werd. ben nu een week gestopt en heb vrezelijke bijwerkingen. hopenlijk gaat het snel over. vooral die schokjes en mijn zicht vers[lees meer...]pringt.
02-04-2014

Clomipramine (clomipramine)

hoi ben 23 jaar nooit medicijnen gebruikt en gebruik het ook liever niet, maar onlangs een slechte ervaring op gedaan bedreigd/beroofd door meerdere personen waardoor ik al een tijd in een depressie zit en al eens nadacht over suicide.. maar het tot dusver niet kon ivb familie... nu geeft dit medicijn mij wel de kracht om het doen ik voel nauwelijks emoties meer en verder[lees meer...] lijden wil ik niet..
10-02-2013

16-01-2013

Clomipramine (clomipramine)

Ik ben 20 jaar en gebruik nu ruim anderhalf jaar clomipramine. Ik had last van dwangklachten, burn-out en anorexia. Het middel werkt erg goed. Ik voel me veel minder depressief, mijn dwangklachten zijn niet weg, maar wel minder. Sinds ik dit medicijn slik, slaap ik wel heel veel. Ik heb 10 uur slaap nodig en kan nog veel meer slapen als ik de kans krijg. Ook ben ik (vaak[lees meer...] als ik 7-8 uur slaap) heel wollig in mijn hoofd. Ik kan mijn aandacht niet lang ergens bij houden, anders val ik ook in slaap! Ik voel me nooit eens helder in m'n hoofd. Herkent iemand dit? Ik vind het heel irritant, afgezien van het feit dat ik altijd goed slaap 's nachts.
10-12-2012

Paniekaanvallen

heeft wel goed geholpen tot op heden het niet meer hielp
20-10-2012

Clomipramine (clomipramine)

Jaren lang clomipramine gebruikt i.v.m. angsten. Middel heeft altijd goed geholpen. Het middel jaren gebruikt met tussen pozen, Zonder middel ging het niet goed.Huisarts heeft me in 1995 al verteld dat ik pas mocht stoppen als de kinderen het huis uit zijn. In het begin veel last van bijwerkingen. Droge mond, misselijk, kilo's aangekomen. Laatste jaren verschrikkelijk zwet[lees meer...]en. Een aantal maanden geleden het middel gehalveerd en laatste week augustus helemaal gestopt! Het zweten is over, gelukkig. Moest echt afkicken van het middel, voelde me er echt niet goed bij, Misselijk, stroom stootjes in mijn hoofd, wat nu na 8 weken bijna over is. Ook erg emotioneel. Nu gaat het steeds beter met mij en heb het middel niet meer nodig. Ik zit weer beter in mijn vel, Ook val ik weer wat af. Achteraf gezien heb ik dit middel echt altijd nodig gehad en heb er veel baat bij gehad.
12-03-2012

Clomipramine (clomipramine)

Van alle AD's die ik heb geslikt (een stuk of 12...)tegen ernstige angstklachten en depressies is dit het enige wat echt werkt! De eerste weken waren wel erg heftig (toename angst/paniek, ondanks een langzame opbouw (25-50-75mg) en het effect komt pas na een week of 6! Advies; bouw zeer langzaam op, en heb veel geduld!
13-02-2012

Clomipramine (clomipramine)

Hoi. Ik gebruik dit middel al meer dan twintig jaar. Ik ben in de loop van de jaren wel steeds minder gaan gebruiken. Het middel helpt bij mij goed tegen piekeren / herhalen van irrationele gedachten. Ik heb ontdekt dat ook kleine doses 10mg en 20mg bij mij goed kunnen werken. Ik heb dan minder last van de bijwerkingen. De bijwerkingen kunnen wel irritant zijn: geheugenver[lees meer...]lies en problemen met erectie. Ik kan inmiddels ook b.v. een jaar zonder het middel maar als ik merk dat ik weer teveel pieker en dat dit mij saboteert start ik gewoon weer. Dit moet ik dat dan wel enkele maanden volhouden. Al met al ben ik erg blij met het middel wat voor mij ook net het zetje kan zijn dat ik nodig heb. Met andere middelen heb ik slechte ervaringen (maprotiline, fevarin, prozac)

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum