Clomipramine

Clomipramine

Bojan Nikolik (17-04-2015)

17-08-2018

Chronische depressie

Veel te lang door geslikt. Het ging wel een stuk beter dan zonder, maar daar was ook alles mee gezegd. Altijd maar moe en willen slapen. Nu een andere ad en ik voel me echt goed. Volgens mij heb ik me nog nooit zo goed gevoeld. Afbouwen zwaar en de periode daarna, maar is het zeker waard geweest.
13-12-2017

Chronische depressie

Begonnen met 75 mg per dag, merkte na een paar dagen al verschil. Behoorlijk last van bijwerkingen in het begin, trillen, droge mond. Na een aantal maanden is dit minder geworden, nu af en toe droge mond en vooral als ik heel moe ben wat trillende handen. Aantal jaar geleden dosis verhoogd naar 100 mg (1x 75 en 1x 25), toen werden de bijwerkingen weer wat erger maar dit we[lees meer...]rd al snel weer minder. Het medicijn is zeer effectief en de bijwerkingen neem ik voor lief, want alles liever dan hoe ik me voelde voor ik dit medicijn ging gebruiken.
15-11-2016

08-11-2016

Chronische depressie

Dit middel had voor mij te ernstige bijwerkingen om normaal te kunnen functioneren. Ik ben er daarom na 2 weken al mee gestopt. De belangrijkste klacht was vermoeidheid. Ik sliep tien uur per nacht en was nog uitgeput. Na het stoppen heeft het nog meer dan 2 weken geduurd voor ik weer een normaal energieniveau had.
07-07-2016

Chronische depressie

Sexualiteit langzaam teruggelopen, tot nul.
29-01-2016

Chronische depressie

ervaar geen bijwerkingen en de effectiviteit is bij mij zeer goed. Ik heb eerder de nieuwere anti-depressiva gebruikt, de ssri, daar kreeg ik juist de bijwerkingen van.
25-01-2016

Chronische depressie

Ik heb dit medicijn ter vervanging van mijn huidige medicijn mirtazapine, omdat deze niet meer werkte. Ik had ernstige bijwerkingen wat volgens mij leek op het zogenaamde serotonine syndroom, beven, trillen, benauwdheid, constant grote pupillen, ook na verlaging van 75 Mg naar 25 Mg. En voor de rest geen coördinatie meer en moeilijk kunnen denken. Was er na 2 weken mee ges[lees meer...]topt en voelde me meteen weer beter, ik moet nu beginnen met venlafaxine 75 Mg en weer stoppen met de mirtazapine. Echter na mijn slechte ervaring met Clomipramine durf ik de venlafaxine niet in te nemen ivm de bijwerkingen. kan iemand mij gerust stellen en de ervaringen delen van de 1e pil tot het moment dat het echt zijn werk begon te doen? groetjes willempie
29-08-2015

Chronische depressie

zodra ik mijn eerste pilletje genomen had, was mijn angst verdwenen. Dat is zo gebleven. Mijn depressie bleef. Werd wel wat minder. Heb veel last gehad van bijwerkingen. in het begin was dat vervelend, droge mond, veel honger e.d. later werd dat normaler. Ik kreeg na een aantal maanden steeds meer moeite om te plassen en te poepen. was echt problematisch. Poepen was net z[lees meer...]o moeizaam en pijnlijk als een echte bevalling. Ik kreeg ook veel last met praten, kon niet op woorden komen, begreep niet wat mensen zeiden, bloeddruk ging gigantisch omhoog etc. Op een gegeven moment geleidelijk gestopt met het medicijn en heb meer dan een jaar last gehad van ontwenningsverschijnselen, o.a. depressie kwam terug en heviger dan ooit tevoren, heb toen besloten het medicijn goed uit te laten werken, zodat alles uit mijn bloed was en daarna nooit meer begonnen met dit middel.
05-06-2015

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum