Clomipramine

Clomipramine

Bojan Nikolik (17-04-2015)

21-04-2014

Clomipramine (clomipramine)

hoi allemaal, heb psychisch geholpen, maar heb zeer veel last van transpireren verder is het wel goed middel. groeten Jan
17-01-2014

Clomipramine (clomipramine)

Na 5 andere middelen geprobeerd te hebben zonder resultaat uiteindelijk op de clomipramine uitgekomen. Ik kan niets zeggen over de effectiviteit van dit middel, want door de bijwerkingen is het me niet gelukt om voldoende hoge doseringen in te nemen. Moest beginnen met 75mg. Na 4 uur was ik doodziek, misselijk, overgeven. Dat was dus geen succes. Terug gegaan naar 25 mg ma[lees meer...]ar de misselijkheid bleef dusdanig aanwezig dat ik eigenlijk niets meer at. Gestopt. Een aantal maanden later wilde ik het toch nog een kans geven en ben met 25 mg begonnen, maar weer 4 uur na inname hevig braken. Dit was voor mij niet te doen. Jammer, had mijn hoop toch wat op dit middel gevestigd...
31-08-2013

Clomipramine (clomipramine)

Ik gebruik dit medicijn nu een aantal weken. En heb dit vroeger ook veel gebruikt. Wat ik vooral een vervelende bijwerking vind is het onvermogen om een orgasme te krijgen. Het duurt onzettend lang en soms wil het ook niet gebeuren. Zijn er meer mannen die hier last van hebben. Heb dit probleem bij alle soorten anti-depressie medicatie. Seroxat Remaron bijv..
27-06-2013

25-06-2013

Depressief

Mijn vrouw heeft al jaren depressies en heeft zojuist Clomipramine afgebouwd. Ze heeft veel lichamelijks en psychische klachten en wil niet meer leven. Niets helpt hier tegen. De klachten worden elke dag erger, behalve ik, (haar man) heeft ze niemand die zich wat van haar lot aantrekt. Stuur haar wat bemoedigende opbeurende mailtjes om haar een hart onder de riem te steken[lees meer...]. Ik ben als echtgenoot WANHOPIG!!! Reageer aub met lieve woorden op ons (ze heet Marianne).
26-04-2013

Clomipramine (clomipramine)

depressie gediagnosticeerd door HA heeft Mirtazapine voorgeschreven+verwijzing tweede lijn psycholoog. Na 7 weken geen verbetering is ernstige depressie met vitale kenmerken gediagnosticeerd. Gestopt met Mirtazapine en een paar dagen zonder AD waarna Clomipramine is voorgeschreven. Na ongeveer 6 weken sloeg medicatie merkbaar aan ik wist niet wat me overkwam, dagschommelin[lees meer...]g begon te verdwijnen en kreeg weer zin om dingen te ondernemen. Gewone huishoudelijke klusjes die normaal vanzelfsprekend zijn en waar ik als een berg tegen op zag pakte ik met gemak weer op. Ik kon ook weer slapen. Ben rustig aan begonnen met zwemmen elke avond en na een week of twee ook weer gestart met fitness. Daarna ook weer aan het werk gegaan. Bijwerkingen zijn er duidelijk, soms is mijn bed een zwembad als ik wakker wordt en bij geringe inspanning veel transpiratie, ook tril ik behoorlijk daar geneer ik me nog het meeste voor en regelmatig stuiptrekkingen als ik in bed lig. Gebruik nu 125mg/24h en wordt door HA gevolgd in begin elke 2 weken nu elke 4 weken. Mensen om me heen zeggen dat ik nu sneller praat en veel alerter en meer ' gevat' ben dan gewoonlijk misschien ook een bijwerking(?) Voor mij is deze medicatie op dit moment het beste wat me is overkomen;)
23-04-2013

Clomipramine (clomipramine)

Heb dit medicijn zo'n 5jaar gebruikt en ben op 10-04-2013 gestopt.Weet dat dit eigenlijk niet mag in 1x stoppen maar toch gedaan! Voel me geestelijk veel beter maar ben zo vreselijk moe/last van nachtmerries en nog een paar andere klachten!Kan het zo zijn dat dit komt door plotseling stoppen met clomipramine?
17-02-2013

Clomipramine (clomipramine)

Slik nu ongeveer 6,5 week clomipramine (anafranil) sinds mijn opname in een kliniek vanaf eind november. Eerst Citalopram en Zoloft geprobeerd, dit had ook geen effect. (hiervoor 3 maanden Efexor maar deed ook niets) Na 4 weken op 100 mg te hebben gezeten opgehoogd naar 150 mg waar ik nu 2,5 week op zit. Nog steeds geen effect, erg moe in mijn hoofd, soort "steken" Ongev[lees meer...]eer een minuut heel duizelig bij het opstaan (ligt aan de lage bloeddruk door het medicijn), Erg droge mond en verstopping. Ik zou deze bijwerkingen opzich niet erg vinden als ik maar wat positiefs voel!! En dat gebeurd tot op heden nog niet.... Ben de wanhoop nabij

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum