Imipramine

imipramine

Psychische klachten (1 mening)

Imipramine

Bojan Nikolik (15-04-2015)

24-05-2013

ADHD

Gebruik het nu een poosje samen met 40 mg dexamfetamine werk prima alleen de bij werking van enorme warmte aan vallen zweten dan niet normaal .maar verder prima hoor.afz johny.
05-05-2013

Imipramine (imipramine)

Ik ben vorige week(25)april gestopt met imipramine, slikte 300 mg, en heb veel last van ontwenningsverschijnselen, weet iemand hoe land dit kan duren, en/of je er iets tegen kunt doen, ik heb dit middel zestien jaar gebruikt en geleidelijk afgebouwd over een half jaar ongeveer, ben inmiddels gestart met lamotrigine, maar kan haast niet functioneren, wie kan mij er iets ove[lees meer...]r vertellen, de psych heeft alleen gezegd dat de laatste tabletten het meest lastig is, maar als ik dit geweten had, had ik er nog fffff over nagedacht! Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. groeten Arda
06-03-2013

Paniekaanvallen

In voorjaar 2011 kreeg ik out of the blue last van paniekaanvallen, ik was toen 46. Het jaar ervoor had ik een burn out gehad en kampte nog steeds met veel moeheid. Ook was ik erg depressief geraakt omdat ik weer thuis kwam te zitten. Ik heb toen van mijn huisarts imipramine voorgeschreven gekregen en heb tegelijkertijd een EMDR behandeling gehad (zeer aan te raden bij p[lees meer...]aniek aanvallen!). Na de gewenningsperiode die bij mij 3 maanden duurde, en waarin ik erge last had van duizeligheid (gevaarlijk met autorijden) onbalans (viel tijdens de volley zo om) en slaperigheid, verdwenen de paniekklachten snel, en de depressieve klachten bleven beheersbaar. Na een jaar voelde ik mijn depressie-verdriet langzaam verdwijnen en kwam ik heel goed in mijn vel. Bijkomend voordeel: ik had minder last van mijn migraine. Achteraf bleken de paniekaanvallen te zijn getriggerd door overgangsverschijnselen, nl opvliegers. Raak dus niet te snel in paniek als het klamme zweet je uitbreekt ;-) Wat ik vervelend vond tijdens het slikken van het medicijn was de droge mond, en smaakverlies: alles smaakte anders. Ook ben ik wel wat kilo's aangekomen, maar dat alles stond niet in verhouding tot de winst die het medicijn me heeft gegeven.
25-08-2012

Imipramine (imipramine)

Imipramine samen met 900 mg depakine hebben als combinatie goed gewerkt nu begint de gewenning dat het niet meer optimaal werkt. (Ik heb eerst Lithium efexor gehad dat was een groot drama.) Nu het wat minfer gaat werken heb ik er 100 mg seroquel bij gekregen het gaat wel beter maar ik wil toch langzaam van al die medicijnen af. Maar mijn psychiater zegt dat ik weer [lees meer...]in het zelfde gat val , maar bij mijn volgend bezoek ga ik hem dit toch voorstellen
14-04-2012

Imipramine (imipramine)

Twee jaar niet naar buiten geweest toch maar medicatie heb brainscan laten doen om te kijken welk medicijn beste bij mij past imipramine ...... Ben helemaal opgeknapt doe alles weer ga overal heen en kan alles weer relativeren !!!!!!!! Zit nu nog op 3 pilletjes ben langzaam aan het afbouwen neem daar echt de tijd voor !!!! Succes iedereen die het moeilijk heeft !!!!
14-04-2012

21-09-2011

Depressie/stemmingsstoornis

Heb het een maand of 4 geslikt. Darmen raakten helemaal van slag, kon niet meer naar de toilet met alle gevolgen van dien. Het middel werkte niet omdat ik een hoog antibolisme heb. Mijn lever brak de stof te snel af.
16-06-2011

Imipramine (imipramine)

Ik gebruik 300 mg per dag en het helpt niets. Ik heb al vele medicatie gehad en geen enkele heeft effect. Psychiaterie in Nederland is bedroevingswaardig en kan beter helemaal weg gaan.Kost alleen maar geld en heb er geen baat bij.Straks krijg ik Litium en ik denk dat dat ook niet helpt.
31-05-2011

Stress

Ben onmiddelijk .dit wordt in verband gebracht met een verhoogd risico op borstkanker
30-03-2011

Depressies

Na/tijdens een burnout en 3 depressies heb ik seroxat en cymbalta gebruikt in verschillende dosering; in erg moeilijke periodes gebruikte ik 's avonds Frisium erbij. Na de afbouw van de Cymbalta ben ik begonnen met de opbouw van Imipramine; dit ging geleidelijk: van 3 naar 7 naar naar 12 tabletjes per dag; bepaald adhv de bloedspiegel en mijn welbevinden. Enige bijwerkin[lees meer...]g: droge mond. In de opbouwfase last van lage bloeddruk, maar dit is nu een minimale bijwerking. Ik ben erg blij met dit middel!
20-09-2010

Imipramine (imipramine)

Een middel dat best wel onschuldig lijkt maar je raakt er aan verslaafd. ik neem 4 x per dag 3 stuks. zou er nooit meer aan beginnen.
31-05-2010

31-05-2010

18-04-2010

Imipramine (imipramine)

ik gebruik dit middel al 18 jaar eerst voor angora fobie heb het toen lang gebruikt 6stuks per dag hielp goed daarna had ik het afgebouwt naar 3 per dag kreeg 3jaar terug paniek aanvallen dosis weer naar 6 pd ging weer goed weer terug naar3 per dag ging goed kreeg hevige overgangs klachten gepaard met angst en depresieve gevoelens hup weer naar 6 per dag gebruik ze samen m[lees meer...]et lexotanil en probeer nu phytofemme imipramine werkt goed alleen zijn in het begin als je de dozis verhoogd niet pretig ongeveer 2 weken tevens is het zo dat je iedere keer de dosis verhoogd de bijwerkingen anders zijn voor de verschillende klachten
05-01-2010

Angststoornis / eetstoornis

- Bijwerkingen zijn voornamelijk opgetreden bij het starten van de behandeling: droge mond en blozen - Korte termijn geheugen is verminderd - Over het algemeen zeer goed verdragen - Medicatie wordt genomen in de avond

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum