imipramine

Psychische klachten (1 mening)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

17-11-2014 | Man | 58
imipramine
heb geen aanvallen meer met 1 tablet tofranil 10mg heb zonder geprobeerd, kreeg terug aanvallen van evenwichtsstoornissen maar is nu in belgië niet meer verkrijgbaar

22-09-2014 | Man | 44
Chronische depressie

19-12-2013 | Vrouw | 32
imipramine
Ben sinds gister inmiddels met 3 dragees verder gegaan i.p.v. 1. Ik zit nu op 75 mg. Was drie uur later zo moe als ik weet niet wat en kon mijn ogen amper open houden. Ik heb wel rustiger geslapen en had het idee dat de pijn in mijn lichaam veel minder was dan daarvoor. Vandaag wat gespannen spieren en beetje oppervlakkige ademhaling. Volgende week maandag moet ik op[lees meer...]hogen naar 150 mg.

18-12-2013 | Man | 35
ADD
Sinds kort ben ik gestopt met Strattera en Wellbutrin voor mijn ADD. Ondanks dat ik merkte dat mijn concentratie beter was, was mijn libido erg laag en kwamen angstgevoelens weer terug. Ik kreeg het gevoel dat Strattera de drang naar afzondering versterkte. Ik zit dan ook veel thuis. Door deze klachten wilde ik een ander medicijn proberen. Mijn specialist zat te [lees meer...]twijfelen tussen dexamfetamine en Imipranine. De doorslag om Imipranine te kiezen, waren mijn depressieve klachten. Imipranine slik ik nu 5 dagen. Vanaf het begin dat ik dit middel gebruik, voel ik me erg moe. Ben niet vooruit te branden en heb maar weinig zin om iets te doen. Daarnaast zie ik wat wazig en voelt het alsof ik licht stoned ben. Al met al niet prettig en hoop dat er snel verandering komt.

16-12-2013 | Vrouw | 32
imipramine
Ben er pas vijf dagen geleden mee gestart, dus weet uiteraard niet hoe het zal aflopen verloop van tijd. Ik ben nu nog angstig, heb last van mijn maag en darmen, ben duizelig, heb hoofdpijn, vreselijk gespannen spieren, bloedingen en ik adem niet juist. Maar dit kan uiteraard ook allemaal komen door de switch van mijn medicatie en angst.

24-05-2013 | Man | 32
ADHD
Gebruik het nu een poosje samen met 40 mg dexamfetamine werk prima alleen de bij werking van enorme warmte aan vallen zweten dan niet normaal .maar verder prima hoor.afz johny.

05-05-2013 | Vrouw | 52
imipramine
Ik ben vorige week(25)april gestopt met imipramine, slikte 300 mg, en heb veel last van ontwenningsverschijnselen, weet iemand hoe land dit kan duren, en/of je er iets tegen kunt doen, ik heb dit middel zestien jaar gebruikt en geleidelijk afgebouwd over een half jaar ongeveer, ben inmiddels gestart met lamotrigine, maar kan haast niet functioneren, wie kan mij er iets ove[lees meer...]r vertellen, de psych heeft alleen gezegd dat de laatste tabletten het meest lastig is, maar als ik dit geweten had, had ik er nog fffff over nagedacht! Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. groeten Arda

06-03-2013 | Vrouw | 48
Paniekaanvallen
In voorjaar 2011 kreeg ik out of the blue last van paniekaanvallen, ik was toen 46. Het jaar ervoor had ik een burn out gehad en kampte nog steeds met veel moeheid. Ook was ik erg depressief geraakt omdat ik weer thuis kwam te zitten. Ik heb toen van mijn huisarts imipramine voorgeschreven gekregen en heb tegelijkertijd een EMDR behandeling gehad (zeer aan te raden bij p[lees meer...]aniek aanvallen!). Na de gewenningsperiode die bij mij 3 maanden duurde, en waarin ik erge last had van duizeligheid (gevaarlijk met autorijden) onbalans (viel tijdens de volley zo om) en slaperigheid, verdwenen de paniekklachten snel, en de depressieve klachten bleven beheersbaar. Na een jaar voelde ik mijn depressie-verdriet langzaam verdwijnen en kwam ik heel goed in mijn vel. Bijkomend voordeel: ik had minder last van mijn migraine. Achteraf bleken de paniekaanvallen te zijn getriggerd door overgangsverschijnselen, nl opvliegers. Raak dus niet te snel in paniek als het klamme zweet je uitbreekt ;-) Wat ik vervelend vond tijdens het slikken van het medicijn was de droge mond, en smaakverlies: alles smaakte anders. Ook ben ik wel wat kilo's aangekomen, maar dat alles stond niet in verhouding tot de winst die het medicijn me heeft gegeven.

25-08-2012 | Man | 64
imipramine
Imipramine samen met 900 mg depakine hebben als combinatie goed gewerkt nu begint de gewenning dat het niet meer optimaal werkt. (Ik heb eerst Lithium efexor gehad dat was een groot drama.) Nu het wat minfer gaat werken heb ik er 100 mg seroquel bij gekregen het gaat wel beter maar ik wil toch langzaam van al die medicijnen af. Maar mijn psychiater zegt dat ik weer [lees meer...]in het zelfde gat val , maar bij mijn volgend bezoek ga ik hem dit toch voorstellen

14-04-2012 | Vrouw | 31
imipramine
Twee jaar niet naar buiten geweest toch maar medicatie heb brainscan laten doen om te kijken welk medicijn beste bij mij past imipramine ...... Ben helemaal opgeknapt doe alles weer ga overal heen en kan alles weer relativeren !!!!!!!! Zit nu nog op 3 pilletjes ben langzaam aan het afbouwen neem daar echt de tijd voor !!!! Succes iedereen die het moeilijk heeft !!!!

14-04-2012 | Vrouw | 31

21-09-2011 | Vrouw | 34
Depressie/stemmingsstoornis
Heb het een maand of 4 geslikt. Darmen raakten helemaal van slag, kon niet meer naar de toilet met alle gevolgen van dien. Het middel werkte niet omdat ik een hoog antibolisme heb. Mijn lever brak de stof te snel af.

16-06-2011 | Man | 39
imipramine
Ik gebruik 300 mg per dag en het helpt niets. Ik heb al vele medicatie gehad en geen enkele heeft effect. Psychiaterie in Nederland is bedroevingswaardig en kan beter helemaal weg gaan.Kost alleen maar geld en heb er geen baat bij.Straks krijg ik Litium en ik denk dat dat ook niet helpt.

31-05-2011 | Vrouw | 45
Stress
Ben onmiddelijk .dit wordt in verband gebracht met een verhoogd risico op borstkanker

30-03-2011 | Vrouw | 45
Depressies
Na/tijdens een burnout en 3 depressies heb ik seroxat en cymbalta gebruikt in verschillende dosering; in erg moeilijke periodes gebruikte ik 's avonds Frisium erbij. Na de afbouw van de Cymbalta ben ik begonnen met de opbouw van Imipramine; dit ging geleidelijk: van 3 naar 7 naar naar 12 tabletjes per dag; bepaald adhv de bloedspiegel en mijn welbevinden. Enige bijwerkin[lees meer...]g: droge mond. In de opbouwfase last van lage bloeddruk, maar dit is nu een minimale bijwerking. Ik ben erg blij met dit middel!

20-09-2010 | Vrouw
imipramine
Een middel dat best wel onschuldig lijkt maar je raakt er aan verslaafd. ik neem 4 x per dag 3 stuks. zou er nooit meer aan beginnen.

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum