Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (3 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

05-01-2016

Nortrilen (nortriptyline)

hallo, ik heb al verschillende medicijnen gebruikt. zo wel voor een depressie als voor psychoses. ik ben begonnen met sertraline 50 mg. deze werkte altijd prima, totdat ik voor de tweede keer een postpartum depressie kreeg. toen is sertraline zelfs opgehoogd naar 100 mg, maar dit hielp helaas niet. venlafaxine voorgeschreven gekregen, maar deed helemaal niks. dan maar op [lees meer...]advies van de huisarts weer naar de psycholoog. helpt nog steeds niet echt. nu gebruik ik sinds een week of twee nortrilen 100mg, maar voel me wel zo raar. ene dag heel vrolijk en het kan zo omslaan naar heel erg neerslachtig. nog erger dan ik gewend ben. ik heb een kort lontje en ben angstig, daarvoor pak ik dan lorazepam, wat ik eigenlijk niet wil, want daar ben ik aan verslaafd geweest, maar goed het is een noodoplossing. Nu ik al die positieve dingen hier lees over sertraline, heb ik sterk de neiging om weer over te stappen, maar hoeveel mg zou dat verstandig zijn?
12-11-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Eerst diverse andere medicijnen gebruikt (anti-depressiva), maar geweldig veel bijwerkingen tw slaperigheid jeuk en op een gegeven moment zat ik onder de pukkels en vreselijke jeuk. Uiteindelijk nortrilen gevonden, nog wel eens pukkels en jeuk en een droge mond, maar veel minder dan bij de andere depressiva, ik kan er goed mee leven.
11-10-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Ik heb een week notrilen geslikt. Veel bijwerkingen: moe, nervositeit, zwaardere depressieve klachten, sterke verstopping, wegzakken in gedachten, problemen met plassen, veel trek. Ik ga ermee stoppen. Voel me slechter dan daarvoor. Ik hoop dat jullie betere ervaringen hebben met dit middel.
07-06-2015

Chronische depressie

Geen enkel medicijn hielp mij van mijn chronische depressie en pijn in mijn borst af. Nortrilen wel, maar alleen bij een hoge dosis. Ik slik 150, dat is eigenlijk te weinig, maar bij meer vlak ik af. Ik ben meer dan 20 kilo aangekomen, heb bij lichte spanning al een hele droge mond, zweet erg. Ik wil nu toch stoppen omdat ik alsmaar dikker word. Ik heb een vraag: Hoe lang[lees meer...] duurt het voor je stofwisseling weer normaal is?
31-05-2015

Nortrilen (nortriptyline)

voor mij werkt dit middel voor 3 dingen: post-virale zenuwpijnen aan mijn hoofd , slapeloosheid en depressie. Ik gebruik het nu al 5 jaar en kan niet zonder. Ben er tot 3 uur 's middags moe van en heb droge slijmvliezen, maar zonder nortrilen kan ik niet is gebleken, want heb het wel eens afgebouwd, maar dan komen klachten verhevigd terug. Ik gebruik 100mg per/dag. Is veel[lees meer...], maar specialist adviseerde me zelfs 150mg en ik denk dat ik hier binnenkort op overga.
24-04-2015

Chronische depressie

Na jaren gebruik van SSRI antidepressiva zoals Paroxetine, Mirtazapine ed kwam ik terecht na alsmaar zwaardere aanhoudende depressie bij de depressiepoli van het EMC, waar een TCA aanbevolen werd; zeer snel waren de depressies verdwenen, ook bij flinke tegenslag of zwaardere, aangrijpende gebeurtenissen in het leven zoals een sterfgeval van geliefd persoon ed.
25-03-2015

Bipolaire stoornis

25-03-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Ik kreeg dit voorgeschreven voor mijn zenuwpijn die overgehouden heb aan een niet-operabele hernia. Daardoor is neuropatische pijn ontstaan. Daar heb ik nu 12 jaar last van. De eerste twee weken dat ik nortrilen gebruikte had ik veel bijwerkingen: ik kon niet autorijden, ik trilde erg en voelde me depressief. Inmiddels ben ik driekwart jaar verder en ik heb nog steeds bijw[lees meer...]erkingen: droge mond, gewichtstoename en ik heb nog steeds last van boze buien en dan kan ik reageren op een manier die niet bij me past: ongecontroleerd boos, mezelf iets aan willen doen. Maar het medicijn helpt wel de scherpe kantjes van mijn zenuwpijn te halen en dat is bij andere (zware opoiden) medicatie nog niet eerder gelukt. Ik moet dus kiezen tussen twee kwaden: die pijn terug (wat geen leven is, geloof me) of weer mezelf worden in geestelijke zin...
05-03-2015

18-02-2015

Chronische depressie

In 2002 zeer goed opgeknapt met Nortrilen na een heel zware depressie met opname van 5 maanden. Daarna toch helaas weer een aantal maal een depressie gehad en de laatste 2 jaar eigenlijk chronisch depressief/angst/paniekaanvallen, ondanks de Nortrilen. Ik overweeg nu overstap naar Prozac. Bijwerkingen verder, chronische obstipatie, gewichtstoename, vermoeidheid, trillen, [lees meer...]paniek die erger wordt
14-02-2015

10-02-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Van de venlafaxine overgegaan op escitalopram, dit werkte totaal niet, van de escitalopram was ik heel erg misselijk. De GGZ arts heeft me toen nortrilen voorgeschreven. Dit middel gebruik ik nu twee en een halve week en ben bezig op te bouwen, van 50 mg nu naar 75 mg. Ik voel helaas nog geen verbetering, wel bijwerkingen. Ik word trillend wakker, angst en nerveusiteit en [lees meer...]een kurkdroge mond. Ik voel me wanhopig. Ben nu in totaal al 8 maanden bezig, waar is het einde vraag ik me af.
29-01-2015

Fibromyalgie

Ik gebruik het middel nu 2 maand en heb veel last van gewichtstoename, overmatig transpireren en concentratieproblemen. De gewichtstoename is sterk uitgesproken. De eerste maand geen last maar nu tijdens de 2de maand 1 kg per maand erbij. Ik denk eraan dit te stoppen en te zien of de bijwerkingen inderdaad verdwijnen.
21-01-2015

Chronische depressie

Dit medicijn heeft mijn leven verwoest! door de veel te hoge dosis, voorgeschreven door een GGZ basisarts steeg mijn bloeddruk tot meer dan 225, kreeg ik ernstige plasproblemen, oorsuizen en daardoor werd mijn depressie verergerd! Door ingrijpen van mijn huisarts, is dit medicijn afgebouwd. Nu na ruim 2 jaar heb ik nog steeds last van oorsuizen en plasproblemen,veroorzaa[lees meer...]kt door de Nortrilen.. dus voor mij mag dit rotmedicijn snel van de markt verdwijnen!
04-01-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Na van alles al geprobeerd te hebben, voornamelijk SSRI's, nu eindelijk iets wat me werkelijk geholpen heeft om uit mijn depressie te komen. Ik kom van 100 mg en ben al 8 maanden aan het afbouwen. Geloof die bijsluiter niet die zegt dat je binnen een paar weken kunt afbouwen! Ja, probeer het maar, maar ik sta niet in voor de gevolgen.. Doe het heeeeel langzaam. De laatst[lees meer...]e stapjes zijn het lastigst. Ik zit nu op 15 mg. Dat betekent dat ik 1,5 pil moet nemen van de kleinste hoeveelheid (ze zijn er in 10, 25 en 50mg). De 10mg pil is zo ontzettend klein, en zonder breuklijn, dat het onmogelijk is om die fatsoenlijk gehalveerd te krijgen. Daar heeft de fabrikant niet over nagedacht!
25-12-2014

Nervositeit

Sinds ik dit middel gebruik, nu ongeveer 16 dagen, heel erg nerveus. Wel iets minder paniekerig dan bij gebruik van Mirtazipine. Maar bij Mirtazipine was ik overdag veel rustiger. Ik vind de bijwerkingen, de rusteloosheid te groot om er mee door te gaan. Maar misschien is mijn conclusie te snel. Over 5 dagen trek ik definitief een conclusie.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum