Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (3 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

05-03-2015

18-02-2015

Chronische depressie

In 2002 zeer goed opgeknapt met Nortrilen na een heel zware depressie met opname van 5 maanden. Daarna toch helaas weer een aantal maal een depressie gehad en de laatste 2 jaar eigenlijk chronisch depressief/angst/paniekaanvallen, ondanks de Nortrilen. Ik overweeg nu overstap naar Prozac. Bijwerkingen verder, chronische obstipatie, gewichtstoename, vermoeidheid, trillen, [lees meer...]paniek die erger wordt
14-02-2015

10-02-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Van de venlafaxine overgegaan op escitalopram, dit werkte totaal niet, van de escitalopram was ik heel erg misselijk. De GGZ arts heeft me toen nortrilen voorgeschreven. Dit middel gebruik ik nu twee en een halve week en ben bezig op te bouwen, van 50 mg nu naar 75 mg. Ik voel helaas nog geen verbetering, wel bijwerkingen. Ik word trillend wakker, angst en nerveusiteit en [lees meer...]een kurkdroge mond. Ik voel me wanhopig. Ben nu in totaal al 8 maanden bezig, waar is het einde vraag ik me af.
29-01-2015

Fibromyalgie

Ik gebruik het middel nu 2 maand en heb veel last van gewichtstoename, overmatig transpireren en concentratieproblemen. De gewichtstoename is sterk uitgesproken. De eerste maand geen last maar nu tijdens de 2de maand 1 kg per maand erbij. Ik denk eraan dit te stoppen en te zien of de bijwerkingen inderdaad verdwijnen.
21-01-2015

Chronische depressie

Dit medicijn heeft mijn leven verwoest! door de veel te hoge dosis, voorgeschreven door een GGZ basisarts steeg mijn bloeddruk tot meer dan 225, kreeg ik ernstige plasproblemen, oorsuizen en daardoor werd mijn depressie verergerd! Door ingrijpen van mijn huisarts, is dit medicijn afgebouwd. Nu na ruim 2 jaar heb ik nog steeds last van oorsuizen en plasproblemen,veroorzaa[lees meer...]kt door de Nortrilen.. dus voor mij mag dit rotmedicijn snel van de markt verdwijnen!
04-01-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Na van alles al geprobeerd te hebben, voornamelijk SSRI's, nu eindelijk iets wat me werkelijk geholpen heeft om uit mijn depressie te komen. Ik kom van 100 mg en ben al 8 maanden aan het afbouwen. Geloof die bijsluiter niet die zegt dat je binnen een paar weken kunt afbouwen! Ja, probeer het maar, maar ik sta niet in voor de gevolgen.. Doe het heeeeel langzaam. De laatst[lees meer...]e stapjes zijn het lastigst. Ik zit nu op 15 mg. Dat betekent dat ik 1,5 pil moet nemen van de kleinste hoeveelheid (ze zijn er in 10, 25 en 50mg). De 10mg pil is zo ontzettend klein, en zonder breuklijn, dat het onmogelijk is om die fatsoenlijk gehalveerd te krijgen. Daar heeft de fabrikant niet over nagedacht!
25-12-2014

Nervositeit

Sinds ik dit middel gebruik, nu ongeveer 16 dagen, heel erg nerveus. Wel iets minder paniekerig dan bij gebruik van Mirtazipine. Maar bij Mirtazipine was ik overdag veel rustiger. Ik vind de bijwerkingen, de rusteloosheid te groot om er mee door te gaan. Maar misschien is mijn conclusie te snel. Over 5 dagen trek ik definitief een conclusie.
04-12-2014

Aangezichtspijn

Gestart met af en toe 1 tabletje wanneer ik het nodig had. Hoewel op het potje staat dat ik 3 x per dag 1 tabletje mag nemen. Het leek toen effect te hebben. Ik gebruik het voor aangezichtspijn. De pijn zakte weg. Maar nu na een week dit zo onregelmatig ingenomen te hebben lijkt het niet meer te werken met dat ene tabletje af en toe. Extreme pijn in helft gezicht..echt [lees meer...]ondraaglijk en de tabletjes, ook wanneer ik ze neem zoals voorgeschreven (3x daags 1 tablet) geven geen enkel resultaat meer. Vandaag huisarts gebeld en de dosering is nu verhoogd naar 3 x daags 2 tabletten. Kijken of dit werkt. De tabletten maken mij wel erg sloom en suf.
23-10-2014

Chronische depressie

Middel is redelijk effectief. Ik neem de twee tabletten in voor het slapengaan, omdat nortrilen bij mij slaperigheid veroorzaakt. Zo vermijd ik ook de bijwerkingen van opgejaagdheid en prikkelbaarheid. Veroorzaakt sterk droge mond. De tabletjes zijn te klein zodat ze kunnen blijven plakken op de stembanden met ernstige brandwonden voor gevolg.
22-08-2014

Chronische depressie

Omdat Nortrilen niet helemaal goed werkte besloot de huisarts tot wisseling naar Lexapro.
13-07-2014

Nortrilen (nortriptyline)

zie mijn verhaal 4-5 man51 moest na drie maanden stoppen met dit middel want kreeg hartproblemen door een stofje in de nortrilen ,mijn hart pompte het bloed onregelmatig rond en kreeg daardoor een soort hartfibratie,cardioloog heeft medicijn nagekeken en geadviseerd testoppen sindsdien geen hartproblemen meer.dit probleem schijnt niet vaak voor tekomen maaar dus wel bij [lees meer...]mij. sterkte iedereen
07-06-2014

Chronische depressie

Hallo, ik slik sinds 5 weken Nortrilen. Daarvoor Citalopram. Ongeveer 10 jaar geslikt en was er zeer tevreden over. Tot ik in een stress/paniek modus kwam doordat ik niet meer kon slapen. Pscychater van de crisisdienst stelde toen voor citalopram af te bouwen en te beginnen met nieuw middel. Ik ben toen in 1 week van citalopram afgegaan (20-10 mg) en daarna door met Nort[lees meer...]rilen. En sindsdien heb ik alleen maar nare bijwerkingen. Vooral heel erg veel last van trillen/beven en van paresthesieen (alsof m'n hoofd is ingesmeerd met tandpasta en doof gevoel aan mijn tong en gevoelige huid als ik kleding draag). Ook slaap ik nog steeds niet goed. Ik weet nu niet of het de ontrekkingsverschijnselen zijn van citalopram of bijwerkingen van nortrilen maar het is wel opvallen dat als ik nortrilen inneem ik direct last van paresthesie krijg. Ben nu aan het twijfelen om te stoppen met nortrilen maar dan komen natuurlijk mijn depressieve klachten terug (is nu iets beter, ik wil niet meer einde aan mijn leven maken..). Slik nu 60 mg. Wil iig terug naar 50 mg. Het voelt gewoon niet goed dit middel. Maar ik weet ook niet wat ik dan zou moeten slikken... Ik slik overigens daarnaast ook nog oxazepam voor paniek/stress aanvallen. En 7,5 mg Mirtazapine voor het slapen. Maar helaas werkt dat ook niet.
04-05-2014

Nortrilen (nortriptyline)

vijf jaar paroxetine gebruikt,was daardoor al mijn energie kwijt. gebruik nu nortrilen,bijwerking; hoge bloeddruk, hoge hartslag,koude handen,droge mond,meer emotie. maar heb wel weer energie ben veel meer in beweging. weet nog niet of ik hier mee doorga gezien de bijwerking op mijn bloeddruk(hiervoor gebruik ik bètablokkers). advies doe alles in goed overleg met u [lees meer...]arts
17-02-2014

Postnatale depressie

Beste Allemaal, Sinds een week begonnen met nortrilen en tot nu toe bevalt het prima. Hiervoor paroxetine en citalopram geprobeerd, maar dat was hel qua bijwerkingen. Heb alleen voor jullie wel een vraagje, zijn jullie veel aangekomen door dit middel? Ik weet dat het een wat verouderd middel is, maar omdat ik van de rest zoveel bijw had is dit ideaal tenzij jullie nog [lees meer...]andere tips hebben van medicijnen.
04-02-2014

Nortrilen (nortriptyline)

Ik ben al 3/4 jaar depressief en kom daarvoor regelmatig bij mijn huisarts. ik ben begonnen met 2xdaags 10 milligram . Mijn arts heeft bloed laten prikken en blijkt dat mijn bloedspiegel érg laag was. langzaam is de nortrilen opgehoogd. Ik zit sinds vandaag op 150mg in 2 doses van 75mg Ik heb een erg droge mond wat erg vervelend is vooral snachts. Ik transpireer ook veel[lees meer...] meer als voorheen. ik ben ook afgevallen door minder eetlust. Ook slaap ik nog niet goed..vaak wakker en veel dromen dus overdag vermoeid door slaaptekort. Mijn stemming wisselt heel sterk. kan van bijna vrolijk in huilen uitbarsten. Maar ben nu benieuwd of ik met deze dosering wel langzaam wat in een betere stemming kom.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum