Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

11-11-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Nortrilen (3x daags 50mg) gebruikt tijdens zeer ernstige depressie (in combinatie met angststoornis) gedurende 1,5 jaar. Het medicijn heeft mij zeer goed geholpen! Frequentie van huilbuien nam af, nachtmerries en slapeloosheid namen af, lusteloosheid//apathie verminderde en dagen werden weer dragelijk. Het is absoluut geen oplossing voor het probleem, maar ik durf met ze[lees meer...]kerheid te zeggen, dat ik zonder deze antidepressiva dit niet had kunnen navertellen...Wel erg last gehad van bijwerkingen: gewichtstoename (ruim 10kg), overmatig zweten (leek op overgangsverschijnselen) en witte vlekken op de huid. Ik weet dat dit medicijn ook gebruikt wordt als hulpmiddel bij stoppen met roken, maar dit heeft op mijn rookverslaving geen effect gehad.
25-10-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Ik gebruik het vanaf 2011, was ik depressief! Zag er erg tegenop.. Ik slikte eerst 25 mg en ben nu verlaagd naar 1x10 mg. Ik heb nog nooit zo goed geslapen en me zo goed gevoeld. Ik denk wel dat er goed naar dosering gekeken moet morgen want 25 mg was voor mij al te veel..ik was toen een beetje afwezig. Ik was ook altijd perfectionistisch en ben hier ook vanaf gekomen..ha[lees meer...]d gewoon een leeg hoofd en dat kan soms toch heeeerlijk zijn! Ik heb voor de zwangerschap proberen af te bouwen tot stoppen, dit ging niet..merkte gelijk dat ik me niet goed voelde..
28-08-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Zenuwpijnen in gezicht nadat mijn kaakchirurg een tandimplantaat tegen een zenuw heeft aangeplaatst. Constant brandend gevoel en pijnscheuten in mijn gezicht. Zenuw is nu al beschadigd, dus verwijderen implantaat heeft geen zin. Eerst amitryptiline gebruikt. Wel effectief (en je slaapt er heerlijk op) maar enorm nare bijwerkingen. Hartkloppingen, 's nachts vaak benauwd en [lees meer...]het gevoel alsof ik echt onwel werd, een beroertje of hartinfarct zou krijgen. Ook we5rd ik er suf en misselij van, ik kon niet goed meer werken en zelfs met autorijden was het soms niet vertrouwd. Ik moest stoppen met amitryptiline. Nortriptyline werkt ongeveer net zo goed tegen de zenuwpijnen. Alleen de bijwerkingen zijn gewoon lekker licht. Wat getintel en na inname al snel wat jeuk. Heel vreemd. Maar het belangrijkste: het onderdrukt die zenuwpijnen.
20-08-2012

Stoppen met roken

twijfelachtig
12-08-2012

Nortrilen (nortriptyline)

ik gebruik het nu enkele maanden na een zware depressie. ik heb geen smaak meer en heb het gevoel dat mijn mond 1 grote asbak is. ook mijn sexleven is er op achteruit gegaan. erectiestoornissen.ik ben blij als ik andere medicijnen ga krijgen.
09-07-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Sinds november 2007 chronisch pijnpatient met torsoscoliotische dwangstand van de rug. Doorverwezen naar pijnpoli AMC. Via maatschappelijk werk op pijnpoli doorverwezen naar stemmingswisselingsstoornissen door bewezen depressie (wilde dood aangezien ik plotseling van de ene dag op de anderedag totaal afhankelijk ben van anderen terwijl ik mijn hele leven reeds streef naar [lees meer...]onafhankelijkheid). Eerst Amytriptiline voorgeschreven gekregen, maar sloeg niet aan. Daarna over gegaan op Nortrilen. Eerste dosering was 1 mg als ik mij goed herinner, werd snel verhoogd naar 10 mg, naar 20 mg, 50 mg tot uiteindelijk ik op 200 mg per dag zat. Bijwerkingen alle die voorgeschreven waren in de bijsluiter en meer, maar het dood willen zijn en nergen meer de nut van inzien ben ik kwijt. in 2009 bleek ik zwanger te zijn, goede begeleiding gehad en ook doorverwezen naar poli in ander ziekenhuis ivm medicatie en effect op ongeboren kind. Goed gesprek gehad met de daar dienstdoende verloskundige, kinderpsycholoog en psychiater. Effect op kind ja maar minimaal, kind kan afkickverschijnselen krijgen na geboorte dus advies was om in ziekenhuis te bevallen. In mei 2010 bevallen van kind in ziekenhuis VU, alwaar ik reeds onder behandeling stond door zwarte plekken in rechterlong van ongeboren kind. Uitslag na geboorte - 1 mnd te vroeg - gezond kind voldoet aan alle eisen om niet in couveuze te hoeven. Na 2 dagen bleek echter lever/galfunctie niet voldoende te werken ivm geelzucht. Kind onder lamp in Vu geweest voor 48 uur. Daarna weer terug bij mij. Na geboorte geen last gehad van postnatale depressie die ik wel had na geboorte 1ste kind maar niet als zodanig werd erkend.Terug naar huidige situatie. Door AMC Stemmingswisselingsstoornissen door verwezen naar GGZ. 1ste contact - na ruim 3 mnd - duidelijk, door verleden en heden is advies om levenslag door te gaan met Nortrilen inname om volgende depressies voor te zijn daar ik depressief gevoelig ben. Blij hiermee.... Nee. Huidige ondersteuning slecht. Moet achter contact aangaan blijven bij GGZ waar alleen medicatie gebruik wordt gevolgd. Helpt de Nortrilen nog steeds... Ja maar steeds minder. Ben negatief in denken na inname - 10 uur pm - kan slecht slapen. Hoofdpijn, trillen en black outs zijn terug gekeerd. Momenteel aan het onderzoeken hoe ik van medicatie af kan komen zonder een cold turkey te hoeven ondergaan. Naast Nortilen gebruik ik ook Ibruprofen 800 mg 2x per dag en Oxicontin 5 mg 3 x per dag. Beiden ter ondersteuning van pijninjecties tegen de pijnen in mijn onderrug die uitstralen bij hevige pijnscheuten in benen, armen en nek. Momenteel lijken de nieuwe injecties in bekkengebied redelijk te helpen. Pijnniveau gedaald naar 4 ipv 8. Nadeel bij pijnscheuten komt het geregeld weer voor dat ik hulp nodig heb om overeind te komen, dit had ik niet nodig meer toen ik nog injecties in onderrug kreeg.
08-07-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Na 6 jaar Efexor gebruikt te hebben met snel gewenning dus mindere bijwerking ging ik over op Nortrilen. Bij het afbouwen van Efexor ernstige terugval in depressie gehad. Door mijn slaapapneu kan ik in deze periode geen pammetje gebruiken. Veel last van afkick verschijnselen. Na twee weken Nortrilen gebruik bij 2 X 50mg per dag werden mijn stemmingswisselingen erg veel mi[lees meer...]nder. Het leek of er een knop werd overgezet in mijn hoofd. Van bijwerkingen heb ik geen last. Hierbij zij opgemerkt dat ik door andere medicatie last van verstoppingen heb waarvoor ik movicolom gebruik. Leven met afgevlakte gevoelens doe ik al jaren, deze zijn nu niet toegenomen. Het "niet mezelf zijn" ken ik ook al jaren. Of Nortrilinehier nu een rol bij speelt is voor mij niet duidelijk. Ik heb geen last van slapenloosheid wel van vermoeidheid. Maar ook dit was door slaapapneu mij al lang bekend. Een droge mond is voor mij wel een nieuw verschijnsel. Hiervoor heb ik mij aangewend om veel kauwgom te gebruiken. Dit is voor mij erg efficient.
02-06-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Heb dit middel tot eind 2011 geslikt. Al die jaren is het slikken van Nortrilen voor mij een goede steun in de rug geweest. Als het slechter met mij ging wel eens wat meer, als de stemming weer beter werd weer minder. De bijwerkingen waren behoorlijke gewichts toename, s'nachts vaak wakker worden met een kurkdroge mond en verminderde zin in sex. Nadat ik eind 2011 in een d[lees meer...]iepe depressie ben beland ben ik gestopt met de Nortrilen en het middel Lexapro gaan gebruiken. Ben toen in een nog dieper dal terecht gekomen. De Lexapro heb ik weer afgebouwd en slik nu sinds een week Parnate. Zodra ik hier over een mening hebt gevormd zal ik die ook op deze sit geven.
29-05-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Van Efexor overgestapt naar Nortrilen, met schema's en in overleg. Met Efexor afgevlakte gevoelens ook m.b.t. sexualiteit. Met Nortrilen is deze vervelende bijwerking geheel verdwenen. Nortrilenspiegel is 0,15-0,17 wat goed is. Zit op 75 mg. Heb wel meer last van stemmingswisselingen, kort lontje.
07-05-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Ben van amytriptiline overgestapt naar nortrilen. Heb 24 jaar zenuwpijn in de onderbuik gehad en merk nu al een enorme vermindering. Ik had t bij de amytriptiline ook alleen kreeg ik veel bijwerkingen. Maar goed, wat er nog niet is kan altijd nog komen. Tot nu toe is het voor mij een wondermiddel. Aangezien ik erg veel problemen heb met medicatie(medicijn intolerantie). Ik[lees meer...] gebruik overigens ook nog Enbrel hierbij voor mijn andere ziektes.
23-03-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Heb 4 weken 1 tablet per dag genomen, dat hielp niet en moest toen 2 tabletten per dag nemen. Ik had heel veel bijwerkingen. Het ergste was de slapeloosheid, sliep gemiddeld 4 uur per nacht, concentratieproblemen, evenwichtsproblemen, black outs, voelde me echt niet mezelf. En het probleem is niet opgelost, voor de pijn heeft het niet geholpen. Nu gestopt en aan een ander [lees meer...]medicijn.
18-03-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Ik slik het nu 4 weken. Depressiviteit lijkt wat te verminderen. Slik 2x 50 mg per dag. Ergste bijwerking is de extreme moeheid. Ik kan met gemak 14 uur per dag slapen. Positieve bijkomstigheid is dat stoppen met roken makkelijker lijkt. Ben nu 5 dagen gestopt en heb minder last ervan dan pogingen om te stoppen zonder gebruik van medicijnen.
06-03-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Ik zweet liters, ben misselijk en aan de diaree, huil om het minste en geringste en als ik me opwind over iets, is dit absoluut helemaal buiten proportie. Ik ben helemaal geen aggresief persoon en daarom is deze reactie alarmerend. Ik heb nachtmerries die zo smerig zijn dat ik mijn ogen niet meer dicht durf te doen. Dus ik voel me vele malen slechter. Ook al gebruik ik he[lees meer...]t nu 3 weken en zit in de beginfase. Vlgs. mijn huisarts duurd het zeker 6 weken voordat een antidepressieva werk maar daar geloof ik niet in. Dit gaat hem niet worden. Ik zal er later nog op terug komen wat het uiteindelijk is geworden.
23-02-2012

Nortrilen (nortriptyline)

ik nam daarvoor 3 medicijnen in om de pijn te bestrijden ben nu een dikke week bezig met nortrilen en hoop dat het gaat helpen, ik heb wel last van trillende handen zo'n 3 uur na inname en ben verschrikkelijk moe, ik mag hopen dat dit minder wordt na gewenning.
21-02-2012

Paniekaanvallen

Gestopt met Efexor en vanavond beginnen met 25mg Nortrilen. Ik moest bij de sterretjes iets invullen alhoewel ik er nog niet mee ben begonnen dus ik zet alles maar op 3 sterretjes.
13-02-2012

Depressief

Na 3 dagen 25 mg geslikt te hebben al minder neerslachtig is dit dan toch een wonder medicijn voor mij, ik slik dit medicijn samen met lithium en risperdal.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum