nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (3 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

04-08-2013 | Man | 29
nortriptyline
Een lage doses (50mg) heb ik wel als prettig ervaren. Bij hogere doses rond de 100mg veel last van onprettige bijwerkingen als zweten, hoofdpijn, nachtmerries niet kunnen slapen en duizeligheid. Ook heb ik het idee dat het mijn conditie flink verminderd. Dit middel helpt wel zeer goed tegen verslavingen als roken en gamen. De concentratie verbeterd ook flink. Op mijn depre[lees meer...]ssie klachten werkte het matig.

29-07-2013 | Vrouw | 46
nortriptyline
ze werken prima voor de stemming maar een bijwerking is voor mij onacceptabel en dat is haaruitval Dit is de reden dat ik ze dus af ga bouwen en op zoek ga naar een ander middel. Jammer want had eindelijk een middel gevonden wat de stemming goed stabiliseert maar ik vind kaal worden onacceptabel

31-05-2013 | Vrouw | 30
nortriptyline
Nortrilen heeft mij heel goed geholpen, ben wel begonnen om het om de dag met 10 mg te verhogen tot 100 mg daags zodat de bijwerkingen goed te doen waren. Het enige nadeel vond ik de vreselijke zweetbuien. Ik heb 4 weken over het afbouwen gedaan, deze waren ontzettend heftig, het leek of depressie terug kwam maar is gelukkig een bijwerking.

26-05-2013 | Vrouw | 44
nortriptyline
Na ruin 20 jaar 150 mg Efexor (venlafaxine) ook overgestapt op Nortrilen. Ik was begin 20 toen ik een gruwelijke depressie kreeg. De eerste jaren een paar keer gestopt, maar steeds kwam die depressie weer terug. Dus dan levenslang blijven gebruiken werd mij verteld. Het is heel lang goed gegaan, tot ik een paar jaar geleden last kreeg van allerlei vage klachten. Vermoeidh[lees meer...]eid, slapeloosheid, gewichtstoename, algemeen bah-gevoel, nergens zin in, slecht zien, slechte weerstand, ... Allerlei onderzoeken gehad en daar kwam niets uit. Het ging ook allemaal heel geleidelijk en ik had er geen idee van dat het wel eens met de Efexor te maken kon hebben. Totdat ik last kreeg van dat gezoem en die schokjes in mijn hoofd, wat ik herkende als onttrekkingsverschijnselen van Efexor. Na wat zoeken op internet kwam ik verhalen tegen van mensen die na lang gebruik van Efexor soortgelijke klachten hadden. Via huisarts naar psychiater die me Nortrilen voorschreef. Wisselen was een drama, maar ik merkte na 4-5 weken Nortrilen (50mg) duidelijk verschil: had veel meer energie en zin om dingen te gaan doen. Ik had weer een normaal slaap-waakritme, niet meer de hele dag moe, en 's morgens zin om op te staan! Maar de bijwerkingen, continu droge mond/dorst, bijna geen smaak, trillen. En dan dat opgefokte gevoel, ik had ineens zin om mensen pijn te doen of dingen kapot te maken...daar kan ik echt niet mee leven. Nu op advies van (andere) psychiater helemaal gestopt met AD. Kijken hoe het gaat. Ik zit nu in een heel andere levensfase en wie weet gaat het nu wel goed. Maar het stoppen valt me wel heel zwaar. Ontzettend duizelig, misselijk, en die zoemende schokjes ben ik nu echt wel zat. De energie die ik met Nortrilen had is ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik hoop maar dat dat straks weer een beetje terug komt. Sinds het afbouwen van Efexor ben ik ook onder behandeling bij een acupuncturist (een echte chinese, geen fysio die het er even bij doet). Dit was mij aangeraden door iemand die dat ook gehad had bij het op- en afbouwen van AD. Hoewel het moeilijk is om te bepalen welke effecten precies door de medicijnen komen en welke door de acupunctuur, heb ik intussen toch wel het gevoel dat het helpt.

26-05-2013 | Man | 48
Overspannen/burn-out
Bij mij is het idem verlopen als bij v 23 jr. Eerst Venlafaxine, echter deze sloeg niet aan en had last van enorme bijwerkingen. Dit nam ik in samen met Seroquel 25 mg als slaapmiddel. De Seroquel en Venlafaxine heb ik afgebouwd en ben nu sinds 2 weken aan het opbouwen met alleen de Nortrilen. Ook ik ervaar dat ik sneller boos wordt als ik moe ben en heb enorm last van obs[lees meer...]tipatie. Ik lijk wel zwanger ;-) De moeheid is niet veranderd en ben zelfs lustelozer sindsdien. Ik kan alleen niet meer echt slapen en het dag/nacht ritme is flink verstoord. En als ik slaap heb ik de meest drukke dromen en/of nachtmerries. Ik overweeg om weer te starten met de Seroquel, zodat ik weer slaap, alleen heb ik het gevoel dat beide middelen zodanig op de moeheid werken, dat er gewoon geen normale dagindeling meer mogelijk is. Verder inderdaad een vreselijke droge mond, heel erg trillen/beven, hoofdpijn en duizeligheid. Tevens merk ik dat ik ook veel meer last heb van de luchtwegen. Misschien dat ook die slijmvliezen hierop werken ? Tot op heden ervaar ik dat de medicatie erger is dan de kwaal. In de bijsluiter staat dat de klachten in eerste instantie kunnen verergeren, en dat ervaar ik ook als zodanig. Het is net of alles weer in al zijn hevigheid op mij af komt. Om heel eerlijk te zijn vraag ik mij af of de medicatie mij niet verder van huis heeft gebracht. Ik verneem graag de reacties van jullie.

24-05-2013 | Vrouw | 60

29-04-2013 | Vrouw | 23
nortriptyline
Van venaflaxine overgestapt naar notrilen. Anderhalve week afkickverschijnselen gehad emotiole labiel kon niet meer normaal functieneren. Nu aan het opbouwen maar merk dat ik heel snel boos en geirriteert ben vooral als ik moe ben en moet oppassen met wat ik zeg snel agressief. Iemand ervaringen met de zelfde bijwerkingen aangezien het niet in de bijsluiter staat... Hoo[lees meer...]p dat ik er niet dik van wordt iemand daar evt ervaringen mee..?

24-04-2013 | Man | 59
nortriptyline
Van efexor naar noritrilin geweldig

14-04-2013 | Man | 59
nortriptyline
ik heb dit middel tot tevredenheid geslikt maar opeens kreeg ik hier een hartstilstand van dat is schrikken

13-04-2013 | Vrouw | 58
nortriptyline
Nortrilen werkt bij mij heel goed .Wel een droge mond maar dat is te verhelpen .Het is heel jammer maar langzaam maar zeker word ik kaal. Dus ik moet nu afbouwen . Zie er erg tegen op maar kaal worden is ook niet alles.

08-04-2013 | Vrouw | 44
nortriptyline
Mijn psychiater wilt overstappen van efexor naar Notrilen.......zie er erg tegen op qua bijwerkingen en stel dat deze ook niet aan slaat....op wat voor een termijn kan ik evt verschil merken? Heb mijn mening dus maar 3 sterren (in het midden, niet positief - niet negatief) gegeven omdat ik het nog niet slik

06-04-2013 | Vrouw | 55
nortriptyline
Ik ben na 3 maanden van citalopram 30 mg overgestapt op nortrilen 100 mg ,op voorstel van de psychiater. omdat citalopram niet zoveel meer deed met mijn depressie. Meteen al tijdens opbouw vernam ik de vervelende bijwerking ; hele vieze smaak in mn mond en kurk droge mond. Trillende handen en obstipatie. Dat was ik niet gewend met citalopram. Er was 1 voordeel : ik slie[lees meer...]p wel beter . voorstel van psych nu s morgens ciralopram weer opbouwen naar 30 mg en s avonds 25 mg Nortrilen voor het slapen. Nou ik ben benieuwd. ...

05-04-2013 | Vrouw | 53
nortriptyline
kurkdroge mond dag en nacht, ruwe mondslijmvlies, geen smaak kunnen proeven, extreem obstipatie, te slaperig

24-03-2013 | Man | 49
nortriptyline
Ik had een continue heftige hoofdpijn. Na paar weken min hoofdpijn is afgedaald en hij is niet meer continue maar wat zeer irritant is dat ik een trillende 'ader' heb in mijn hoofd (rechter kant ). De neuroloog en de huisarts vertellen mij dat het om " tremor" gaat en het is een bewerking van Nortrilen! Ik gebruik deze medicijn nog steeds . Het gaat beter met hoofdpijn en[lees meer...] duizeligheid maar het blijft zeer irritant betreft het trillende in mijn been, arm en hoofd.

15-03-2013 | Man | 52
nortriptyline
Tijdens zware depressie verschillende anti depressiva geprobeerd. Deze hielpen niet. Nortrilen werkte binnen enkele weken zeer goed. Ongelooflijk. Dosering moet wel hoog genoeg zijn. Lage dosering blijven nemen om terugval te voorkomen. hetgeen gelukt is.

03-03-2013 | Man | 46
Stoppen met roken
Ik slik notrilen sinds enkele dagen wegens rookverslaving, daarbij slik ik wegens depressie/psychose sinds enkele jaren pimpamperon en moet zeggen dat deze combinatie wel zorgt voor een diepe slaap met levensechte dromen, droge mond en gevoelige ogen maar zeer zeker ook minder behoefte aan sigaretten (mijns zeggens heb ik na enkele dagen een steeds sterkere wil om te stopp[lees meer...]en met roken en is het nu afwachten tot de zin in een sigaret, vooral na het wakker worden zo goed als verdwenen is) ik noem het geen wonderpil maar wel een goede hulp !

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum