Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (3 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

24-05-2013

29-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Van venaflaxine overgestapt naar notrilen. Anderhalve week afkickverschijnselen gehad emotiole labiel kon niet meer normaal functieneren. Nu aan het opbouwen maar merk dat ik heel snel boos en geirriteert ben vooral als ik moe ben en moet oppassen met wat ik zeg snel agressief. Iemand ervaringen met de zelfde bijwerkingen aangezien het niet in de bijsluiter staat... Hoo[lees meer...]p dat ik er niet dik van wordt iemand daar evt ervaringen mee..?
24-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Van efexor naar noritrilin geweldig
14-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

ik heb dit middel tot tevredenheid geslikt maar opeens kreeg ik hier een hartstilstand van dat is schrikken
13-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Nortrilen werkt bij mij heel goed .Wel een droge mond maar dat is te verhelpen .Het is heel jammer maar langzaam maar zeker word ik kaal. Dus ik moet nu afbouwen . Zie er erg tegen op maar kaal worden is ook niet alles.
08-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Mijn psychiater wilt overstappen van efexor naar Notrilen.......zie er erg tegen op qua bijwerkingen en stel dat deze ook niet aan slaat....op wat voor een termijn kan ik evt verschil merken? Heb mijn mening dus maar 3 sterren (in het midden, niet positief - niet negatief) gegeven omdat ik het nog niet slik
06-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Ik ben na 3 maanden van citalopram 30 mg overgestapt op nortrilen 100 mg ,op voorstel van de psychiater. omdat citalopram niet zoveel meer deed met mijn depressie. Meteen al tijdens opbouw vernam ik de vervelende bijwerking ; hele vieze smaak in mn mond en kurk droge mond. Trillende handen en obstipatie. Dat was ik niet gewend met citalopram. Er was 1 voordeel : ik slie[lees meer...]p wel beter . voorstel van psych nu s morgens ciralopram weer opbouwen naar 30 mg en s avonds 25 mg Nortrilen voor het slapen. Nou ik ben benieuwd. ...
05-04-2013

Nortrilen (nortriptyline)

kurkdroge mond dag en nacht, ruwe mondslijmvlies, geen smaak kunnen proeven, extreem obstipatie, te slaperig
24-03-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Ik had een continue heftige hoofdpijn. Na paar weken min hoofdpijn is afgedaald en hij is niet meer continue maar wat zeer irritant is dat ik een trillende 'ader' heb in mijn hoofd (rechter kant ). De neuroloog en de huisarts vertellen mij dat het om " tremor" gaat en het is een bewerking van Nortrilen! Ik gebruik deze medicijn nog steeds . Het gaat beter met hoofdpijn en[lees meer...] duizeligheid maar het blijft zeer irritant betreft het trillende in mijn been, arm en hoofd.
15-03-2013

Nortrilen (nortriptyline)

Tijdens zware depressie verschillende anti depressiva geprobeerd. Deze hielpen niet. Nortrilen werkte binnen enkele weken zeer goed. Ongelooflijk. Dosering moet wel hoog genoeg zijn. Lage dosering blijven nemen om terugval te voorkomen. hetgeen gelukt is.
03-03-2013

Stoppen met roken

Ik slik notrilen sinds enkele dagen wegens rookverslaving, daarbij slik ik wegens depressie/psychose sinds enkele jaren pimpamperon en moet zeggen dat deze combinatie wel zorgt voor een diepe slaap met levensechte dromen, droge mond en gevoelige ogen maar zeer zeker ook minder behoefte aan sigaretten (mijns zeggens heb ik na enkele dagen een steeds sterkere wil om te stopp[lees meer...]en met roken en is het nu afwachten tot de zin in een sigaret, vooral na het wakker worden zo goed als verdwenen is) ik noem het geen wonderpil maar wel een goede hulp !
20-01-2013

Psychose

02-01-2013

Nortrilen (nortriptyline)

totaal geen effect tegen zenuwpijn
29-12-2012

Nortrilen (nortriptyline)

ik ben notrilen gaan slikken vanwege een lichte depressie omdat ik al eerder een depressie heb gehad die toen succesvol is behandelid met Tryptizol. Er werd nu gekozen voor notrillen omdat dit samen met borstvoeding kan en in dezelfde groep valt als tryptizol. Het werkte wel maar had veel last van droge mond, obstipatie en was veel moe. Daarom na de bv-periode overgest[lees meer...]apt op Welbutrinn
11-11-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Nortrilen (3x daags 50mg) gebruikt tijdens zeer ernstige depressie (in combinatie met angststoornis) gedurende 1,5 jaar. Het medicijn heeft mij zeer goed geholpen! Frequentie van huilbuien nam af, nachtmerries en slapeloosheid namen af, lusteloosheid//apathie verminderde en dagen werden weer dragelijk. Het is absoluut geen oplossing voor het probleem, maar ik durf met ze[lees meer...]kerheid te zeggen, dat ik zonder deze antidepressiva dit niet had kunnen navertellen...Wel erg last gehad van bijwerkingen: gewichtstoename (ruim 10kg), overmatig zweten (leek op overgangsverschijnselen) en witte vlekken op de huid. Ik weet dat dit medicijn ook gebruikt wordt als hulpmiddel bij stoppen met roken, maar dit heeft op mijn rookverslaving geen effect gehad.
25-10-2012

Nortrilen (nortriptyline)

Ik gebruik het vanaf 2011, was ik depressief! Zag er erg tegenop.. Ik slikte eerst 25 mg en ben nu verlaagd naar 1x10 mg. Ik heb nog nooit zo goed geslapen en me zo goed gevoeld. Ik denk wel dat er goed naar dosering gekeken moet morgen want 25 mg was voor mij al te veel..ik was toen een beetje afwezig. Ik was ook altijd perfectionistisch en ben hier ook vanaf gekomen..ha[lees meer...]d gewoon een leeg hoofd en dat kan soms toch heeeerlijk zijn! Ik heb voor de zwangerschap proberen af te bouwen tot stoppen, dit ging niet..merkte gelijk dat ik me niet goed voelde..

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum