Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

15-02-2016

ADD

Ik heb ADD. Het is op mijn 45de gediagnostiseerd. Daarvoor had ik hele tijd angst en depressieklachten. Ik gebruik nu Methylfenidaat en nortrilen samen. Ik heb eerst jarenlang efexor gebruikt. Ik heb er geen baat van gehad. Na de diagnose ADD en methylfenidaat worden mijn depressieklachten %60 procent verminderd. Maar, ik had nog angstklachten en schuldgevoelens. Ik heb ci[lees meer...]pramil en welbutrin uitgeprobeerd. Ik had bijna geen libido van cipramil. Van welbutrin kreeg ik geen effect. Ik gebruik nu al twee weken nortrilen (nortriptyline). Ik voel me af en toe gelukkig en tevreden. Ik ervaar weer fijne rust momenten die ik al jaren gemist heb. Ik ben al 10 dagen bezig en voel al hele positieve gevoelens. Ik ben zeer benieuwd hoe ik me over 4 weken zal voelen. Ik zal het hier ook melden.
03-02-2016

Overspannen/burn-out

Ik zat met zelfmoordneigingen van medicijnen, Champix om van het roken af te komen, nou dat heb ik geweten. Ik zal het nooit iemand aanraden, heb er al vaker rare dingen over gehoord. Ik rook nu nog steeds, maar minder en het gaat heel goed met deze medicijnen, ben met 7 per dag begonnen en zit nu op 4, denk niet dat dit nog veranderd, ik heb eens met 3 geprobeerd, maar da[lees meer...]t ging niet. Wanneer ik met deze medicijnen ben begonnen weet ik niet meer, het zal ong: een jaar of 5 zijn. Ik ben er in ieder geval heel tevreden over. Ik heb ze voorgeschreven gekregen van de arts van het riagg.
02-02-2016

Chronische depressie

Helpt niet afdoende, depressie verschillende keren teruggekeerd. Nu ook Manie erbij. Alternatief Lithium vind ik wel heel erg veel bijwerkingen hebben en tast de schildklier aan.
05-01-2016

Nortrilen (nortriptyline)

hallo, ik heb al verschillende medicijnen gebruikt. zo wel voor een depressie als voor psychoses. ik ben begonnen met sertraline 50 mg. deze werkte altijd prima, totdat ik voor de tweede keer een postpartum depressie kreeg. toen is sertraline zelfs opgehoogd naar 100 mg, maar dit hielp helaas niet. venlafaxine voorgeschreven gekregen, maar deed helemaal niks. dan maar op [lees meer...]advies van de huisarts weer naar de psycholoog. helpt nog steeds niet echt. nu gebruik ik sinds een week of twee nortrilen 100mg, maar voel me wel zo raar. ene dag heel vrolijk en het kan zo omslaan naar heel erg neerslachtig. nog erger dan ik gewend ben. ik heb een kort lontje en ben angstig, daarvoor pak ik dan lorazepam, wat ik eigenlijk niet wil, want daar ben ik aan verslaafd geweest, maar goed het is een noodoplossing. Nu ik al die positieve dingen hier lees over sertraline, heb ik sterk de neiging om weer over te stappen, maar hoeveel mg zou dat verstandig zijn?
12-11-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Eerst diverse andere medicijnen gebruikt (anti-depressiva), maar geweldig veel bijwerkingen tw slaperigheid jeuk en op een gegeven moment zat ik onder de pukkels en vreselijke jeuk. Uiteindelijk nortrilen gevonden, nog wel eens pukkels en jeuk en een droge mond, maar veel minder dan bij de andere depressiva, ik kan er goed mee leven.
11-10-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Ik heb een week notrilen geslikt. Veel bijwerkingen: moe, nervositeit, zwaardere depressieve klachten, sterke verstopping, wegzakken in gedachten, problemen met plassen, veel trek. Ik ga ermee stoppen. Voel me slechter dan daarvoor. Ik hoop dat jullie betere ervaringen hebben met dit middel.
07-06-2015

Chronische depressie

Geen enkel medicijn hielp mij van mijn chronische depressie en pijn in mijn borst af. Nortrilen wel, maar alleen bij een hoge dosis. Ik slik 150, dat is eigenlijk te weinig, maar bij meer vlak ik af. Ik ben meer dan 20 kilo aangekomen, heb bij lichte spanning al een hele droge mond, zweet erg. Ik wil nu toch stoppen omdat ik alsmaar dikker word. Ik heb een vraag: Hoe lang[lees meer...] duurt het voor je stofwisseling weer normaal is?
31-05-2015

Nortrilen (nortriptyline)

voor mij werkt dit middel voor 3 dingen: post-virale zenuwpijnen aan mijn hoofd , slapeloosheid en depressie. Ik gebruik het nu al 5 jaar en kan niet zonder. Ben er tot 3 uur 's middags moe van en heb droge slijmvliezen, maar zonder nortrilen kan ik niet is gebleken, want heb het wel eens afgebouwd, maar dan komen klachten verhevigd terug. Ik gebruik 100mg per/dag. Is veel[lees meer...], maar specialist adviseerde me zelfs 150mg en ik denk dat ik hier binnenkort op overga.
24-04-2015

Chronische depressie

Na jaren gebruik van SSRI antidepressiva zoals Paroxetine, Mirtazapine ed kwam ik terecht na alsmaar zwaardere aanhoudende depressie bij de depressiepoli van het EMC, waar een TCA aanbevolen werd; zeer snel waren de depressies verdwenen, ook bij flinke tegenslag of zwaardere, aangrijpende gebeurtenissen in het leven zoals een sterfgeval van geliefd persoon ed.
25-03-2015

Bipolaire stoornis

25-03-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Ik kreeg dit voorgeschreven voor mijn zenuwpijn die overgehouden heb aan een niet-operabele hernia. Daardoor is neuropatische pijn ontstaan. Daar heb ik nu 12 jaar last van. De eerste twee weken dat ik nortrilen gebruikte had ik veel bijwerkingen: ik kon niet autorijden, ik trilde erg en voelde me depressief. Inmiddels ben ik driekwart jaar verder en ik heb nog steeds bijw[lees meer...]erkingen: droge mond, gewichtstoename en ik heb nog steeds last van boze buien en dan kan ik reageren op een manier die niet bij me past: ongecontroleerd boos, mezelf iets aan willen doen. Maar het medicijn helpt wel de scherpe kantjes van mijn zenuwpijn te halen en dat is bij andere (zware opoiden) medicatie nog niet eerder gelukt. Ik moet dus kiezen tussen twee kwaden: die pijn terug (wat geen leven is, geloof me) of weer mezelf worden in geestelijke zin...
05-03-2015

18-02-2015

Chronische depressie

In 2002 zeer goed opgeknapt met Nortrilen na een heel zware depressie met opname van 5 maanden. Daarna toch helaas weer een aantal maal een depressie gehad en de laatste 2 jaar eigenlijk chronisch depressief/angst/paniekaanvallen, ondanks de Nortrilen. Ik overweeg nu overstap naar Prozac. Bijwerkingen verder, chronische obstipatie, gewichtstoename, vermoeidheid, trillen, [lees meer...]paniek die erger wordt
14-02-2015

10-02-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Van de venlafaxine overgegaan op escitalopram, dit werkte totaal niet, van de escitalopram was ik heel erg misselijk. De GGZ arts heeft me toen nortrilen voorgeschreven. Dit middel gebruik ik nu twee en een halve week en ben bezig op te bouwen, van 50 mg nu naar 75 mg. Ik voel helaas nog geen verbetering, wel bijwerkingen. Ik word trillend wakker, angst en nerveusiteit en [lees meer...]een kurkdroge mond. Ik voel me wanhopig. Ben nu in totaal al 8 maanden bezig, waar is het einde vraag ik me af.
29-01-2015

Fibromyalgie

Ik gebruik het middel nu 2 maand en heb veel last van gewichtstoename, overmatig transpireren en concentratieproblemen. De gewichtstoename is sterk uitgesproken. De eerste maand geen last maar nu tijdens de 2de maand 1 kg per maand erbij. Ik denk eraan dit te stoppen en te zien of de bijwerkingen inderdaad verdwijnen.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum