metformine

Diabetes type 1 (158 meningen)
Prediabetes (5 meningen)

Glimepiride (48 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

08-08-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Het beperkt me echt in mijn dagelijks leven zoveel buikpijn en diaree en misselijkheid. Helpt ook niet als ik het na het eten in neem.

07-07-2022 | Vrouw | 37
Diabetes type 2
Niet zo lekker medicijn. Gebruikte het met glicazide. Ben vanwege zwangerschapswens overgegaan op insuline.

08-04-2022 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
Een paar uur na inname begon de extreme hoofdpijn en na 2 dagen kwam de rest van de klachten erbij. Na 3 dagen gestopt de bijwerkingen hebben nog zo een 3 dagen geduurd. Daarna op aandringen arts de medicatie verlaagd naar 1 pil. 6 uur na inname weer dezelfde klachten. Huisartsen zeggen niet bekend te zijn met deze extreme klachten. Ik slik ze nu niet meer en er wordt geke[lees meer...]ken naar ander medicijn.

05-03-2022 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Ben zeer tevreden over deze medicatie maar niet over arts die mij nog meer wil voorschrijven bizarre

28-02-2022 | Man | 64
Diabetes type 2
Ik had eerst Metformine van Sandoz nu die niet meer door het ziekenfonds worden vergoed kreeg ik Aurobindo en elke keer dat ik een tablet in neem krijg ik hartkloppingen. 1 tot 4 uur na de tijd .Dit niet prettig .

22-01-2022 | Man | 65
Diabetes type 2
Hallo ik heb suikerziekte diabetes type 2 ik gebruik 2 x 2 tabletten van 500 mg met daarbij 2 x per dag insuline spuiten 2 x 60 ml eenheden per dag en nu is mijn suiker mooi regelbaar en blijft onder de 5 zonder de metformine krijg ik mijn suiker niet mooi geregeld.

23-12-2021 | Man | 63
metformine (1000mg)
Diabetes type 2
Ik heb sinds 6 jaar diabetes2. Ik nam voorheen 2 x500mg metf. P dag. Vorig jaar 7 maanden amper kunnen bewegen door hernia, waardoor de waardes stegen. Kreeg 2 x 1000mg voorgeschreven met 2 x 3mg glimepiride. Dat is een tijdje goed gegaan tot ruim een maand geleden: een uur na het ontbijt, rennen voor papperige ontlasting; 2 uur later nog wat dunnere ontlasting, en s’midda[lees meer...]gs rond 16 uur waterige ontlasting. En als je dan moet, dan moet je er ook snel bij zijn. Ik ga er eens een paar dagen mee stoppen, en kijken of mijn waardes weer van voor de hernia zijn. Misschien krijgt mijn pancreas nu wel een overdosis die overbodig is.

10-11-2021 | Man | 69

10-11-2021 | Vrouw | 32
Diabetes type 2
Beviel eigenlijk heel goed. Maar mijn diabeetverpleegkundige wilde graag ozempic proberen bij mij.

16-08-2021 | Man | 68

14-05-2021 | Man | 77
metformine (20mg)
Werk goed

18-03-2021 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Sinds 6 maanden neem ik metformine. In het begin had ik last van mijn zicht maar dat werd snel beter. Geen enkele bijwerking gehad. Ik ben daarnaast koolhydraatarm gaan eten. Mijn bloedwaarden zijn nu prima en ik ben 8 kilo afgevallen.

28-02-2021 | Man | 70
Diabetes type 2
Ik maak me zorgen dat ik zo vermager. Al 9kg.

06-02-2021 | Man | 64
Diabetes type 2
Ben begonnen met 1 tablet, naast ook andere medicijnen. Had al enige tijd ernstige krampen in mijn benen in de nacht. Gebruikte Inhibin tegen de spierkrampen. Een jaar geleden werd de dosis verhoogd van 1 naar 2 tabletten. Constante darm klachten. Gerommel in de maag en onwelriekende winden. gestopt met metformine. . Zowel ernstige spierkrampen als darm klachten verdwe[lees meer...]nen vrijwel direct. Het middel was overigens wel effectief in die zin dat mijn bloedsuikerspiegel acceptabel was.

17-01-2021 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
ik gebruikte jaren metformine van Teva. na de berichten over evt.vervuiling heb ik zelf om een ander merk gevraagd en kreeg Aurobindo, direkt na gebruik kreeg ik zware hoofdpijn die niet overging met paracetamol en diclofenac, ik ben na 2 weken gestopt en weer overgegaan op Teva en na ongeveer 1 week was de hoofdpijn verdwenen. ik heb de hulpstoffen van beide merken nagezo[lees meer...]cht en de enige stof die gelijk was in beide merken was Povidon (E1201). ik heb in het verleden ook korte tijd Gliclazide gebruikt en bij dit middel had ik ook zware hoofdpijn en spierpijn.

01-01-2021 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Ik woon in Engeland en sinds 2018 en heb een vraag. Ik ben diabetes 2 en heb ik slecht een aantal bloed onderzoeken gehad ,weinig of nauwelijks een gesprek dan behalve,voeding aan passen ,bewegen . Dat was het ongeveer. Tot 4 weken geleden toen waren mijn cijfers ,cholesterol,suiker weer veel te hoog/ Dus weer het zelfde verhaal met dit verschil dat ik i.p.v 2x dgs 2 m[lees meer...]etformine van 500 mg naar naar 2000 per dag moest. Sindsdien heb ik enorm veel pijn een soort spierpijn vooral in de nacht en dit suddert de hele dag door. Ik vraag mij af kan dit komen vanwege de hoeveelheid metformine of..... Alle info is van harte welkom ik zie door de bomen het bos niet meer. Een beter en liefdevol 2021 gewenst.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum