Metformine (573 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

19-05-2022 | Vrouw | 45
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
Sinds 28-02-2022 gebruik ik dit middel. De eerste 4 weken 0.25 daarna 0.50 voor 4 weken en nu 2 keer de 1 mg gespoten. Mijn ervaringen zijn dat ik dit middel zeer intens vind. Ben inmiddels 13,5 kilo afgevallen maar het valt me zwaar het misselijk zijn het overgeven het moe zijn. Het is afzien maar ik houdt vol al kost het me soms echt moeite.

02-05-2022 | Man | 58
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Op advies POH nu 8 weken gebruikt. 6 weken 0.25 ml , hierbij weinig klachten wel snel een aantal kilo's afgevallen. Nu sinds 4 weken 0.5 ml , dit zorgt voor veel maagpijn , in overleg met HA extra Omeprazol innemen, maar eerste dagen na spuit toch veel last van misselijkheid en maagzuur. Goed opletten wat ik eet. De glucose waarden sterk gedaald en twee tabletten gliclazid[lees meer...]e minder. Volgende week overleg met POH . Totaal nu 8 kilo afgevallen.

26-04-2022 | Vrouw | 53
semaglutide (1ml)
Afslanken - overgewicht
Goedemiddag Ik gebruik Ozempic nu 10 weken en ben gestart met 0.25 dan na 4 weken 0.50 en nu sinds 2 weken 1.0. Ik ben reeds 10kg afgevallen maar de bijwerkingen zijn toch wel lastig. Vooral de vermoeidheid speelt enorm parten. Ook het maagzuur is steeds aanwezig. Ga nu terug naar de dokter om advies te vragen dat ik niet beter een tijdje 0.50 of 0.25 kan inspuiten. [lees meer...] Het afvallen gaat me iets te snel wat me niet oke lijkt.

22-03-2022 | Vrouw | 55
Afslanken - overgewicht
Diabetes type twee . Morgen mijn derde spuit 0,25 geen bijwerkingen , pas wel mijn voeding aan na het lezen van sommige ervaringen , misselijk, braken enz . Mijn maag geeft aan wanneer ik genoeg gegeten heb . Ben nu 4 kg kwijt in 2weken . Tot hiertoe blij met resultaat!

06-03-2022 | Vrouw | 42

14-02-2022 | Vrouw | 47
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Ozempic 0,25mg nu voor de 2de week. Ik heb geen last van bijwerkingen. Als ik eet voel ik gewoon heel duidelijk wanneer ik moet stoppen. Anders heb ik de hele dag "honger", nu totaal niet. Ook geen zijn in zoet of hartig. Ben in 1week 3kg af gevallen. Ik hoop op een gemiddelde van 1kg per week. Voor mij is het momenteel een wondermiddel. Na 4weken zal ik de dosi[lees meer...]s verhogen naar 0,50mg en dan wordt het zoeken naar een goed gemiddelde.

13-02-2022 | Vrouw | 44
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht
Na langdurige corticosteroïdenkuur +8kg. Beperkt sporten mogelijk tijdens revalidatie. Even ondersteuning gevraagd

11-02-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (1,50)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Werkt in op de onderliggende insulineresistentie bij PCOS. Ik gebruik dit in combinatie met gynositol. (Bij de fertiliteitsbehandelingen moet hier wel tekens weer mee gestopt worden. Maar ik ben zeer dankbaar dat ik het kan gebruiken in de pauze, want het verschil is groot.)

31-01-2022 | Man | 48
semaglutide (25mg)
n.v.t.

21-01-2022 | Vrouw | 24
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het product sinds 1 oktober 2021 en ben tot vandaag 14kg vermagerd. Tot 1 maand geleden gebruikte ik 0,25mg en sinds vorige maand 0,50mg dus ik kan nog een stapje hoger gaan.

15-01-2022 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Effect : meer energie, minder honger, minder dipjes. Op 3 maanden, inclusief feestdagen 11 kg kwijt zonder grote aanpassingen.

10-01-2022 | Vrouw | 64
Afslanken - overgewicht
Hoeveel keer kan je met de 0,5 mg inspuiten. Ik haalde 8 injecties uit de 0.25 mg spuit. Voorlopig 5 kilo kwijt op 12 weken.

09-01-2022 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht
Ik ben 4 kg kwijt in 6 weken , ook misselijk maar ik kan niet meer op groot wc gaan neem van alles om te gaan maar komt maar stilletjes op gang over een paar dagen dan kan ik pas naar wc maar met laxerende middel

19-12-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Na jaren allerlei medicatie en diëten zonder resultaat nu aan de Ozempic. Zit nu in de 3e week. Ben altijd al snel misselijk en buikkrampen/diarree is voor mij ook niks nieuws. Suikerwaarde is gehalveerd en ben 3 kilo afgevallen. Voor het eerst in jaren een goede nuchtere bloedsuikerwaarde. Al met al voor mij een verademing in mijn jarenlange strijdt tegen de suiker en [lees meer...]kilo's. Ondanks de bijwerkingen zeer de moeite waard.

30-11-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Vrouw 57 jr, 17 jr diabetes. Nu 6 weken Ozempic, sinds 2 weken 0,5 Mg. Bij de start (eerste 2 weken) erg moe en van tijd tot tijd erg misselijk. Inmiddels nauwelijks bijwerkingen. Een enkele keer maar gaat heel snel over. Bls waarden fantastisch veranderd. Van 12 eh kortwerkende insuline 3 x per dag naar 0 eh. Gebruik dus helemaal geen kortwerkende insuline meer. Wel langw[lees meer...]erkende en 2 x per dag 100 mg metformine. Het is absoluut waard. 6 kg afgevallen tot nu toe

25-11-2021 | Vrouw | 42
semaglutide (5)
Afslanken - overgewicht
Vanaf ik teveel pasta eet of snoep word ik misselijk of moe. Ik moet wel mijn eten aanpassen of ik krijg ook de bijwerkingen. Niet te veel koolhydraten en een koekje vervang ik door een mandarijntje of yoghurtje ... . Ik lees veel over misselijkheid en andere bijwerkingen. Mijn ervaring is dat de bijwerkingen komen als ik mijn voeding niet aanpas.