semaglutide

Glimepiride (48 meningen)

11-09-2021 | Vrouw | 34
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
6 weken bezig, eerst 4 weken 25mg en sinds 2 weken 50mg. 7kg afgevallen. Arts was duidelijk over de mogelijke bijwerkingen voor ik van start ging maar valt allemaal goed mee, vind ik. Voor ik begon kon ik aan niets anders meer denken dan aan eten en Ozempic brengt echt rust in mijn hoofd. Ik ben heel tevreden! Eindelijk na jaren iets gevonden dat me op weg helpt om een gez[lees meer...]ond gewicht te bereiken en de prediabetes te laten verdwijnen.

25-08-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.25ml)
Afslanken - overgewicht
Ik ben 22/4/2021 gestart met Ozempic 0.25ml en dit voor 4 weken. Nadien 4 weken 0,50ml en dan naar 1 ml. Momenteel gebruik ik nog steeds 1ml ( 25/08/2021)Ondertussen ben ik bijna 20 kg kwijt. Volgende maand begin ik af te bouwen want ik het het resultaat wat ik wenste. Van 84,3kg naar 64,6 kg. Ik voel me super en ik zou het opnieuw doen.

18-08-2021 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
9de week bezig (eerste 4 weken 0.5 mg, volgende weken steeds 1 mg): 11 kg (van de 113) afgevallen. Veel minder honger, ook minder zin in eten. Soms zeer lichte misselijkheid en veel rapper vermoeid. Maar al bij al heeeeel tevreden mens.

17-08-2021 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Na 30 jaar last te hebben gehad van suikerziekte ben ik in samenwerking met diabeet verpleegkundige en internist gestart met wijziging in levensstijl. Hierbij ondersteunt door gebruik van ozempic. het resultaat na 6 maanden: insuline gebruik is bijna nihil. Medicijn gebruik ( tegen hoge bloeddruk en hoge cholesterol ) gestopt. In totaal 18 kg afgevallen. Eigenlijk ge[lees meer...]en bijwerkingen ondervonden in de afgelopen tijd. wel helpt het lichte gebrek aan eetlust om verder af te vallen. Doel: geheel stoppen met insuline en medicijn gebruik aan einde van het jaar.

28-06-2021 | Vrouw | 68
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Gestart met 0,25 erg misselijk. Ging nagenoeg over, over 0,50 4 kilo afgevallen, hba1 goed. Abasaglar van26e,naar 12e. Nu na een jaar hetzelfde,maar nog misselijk,zwarte vlekken voor mijnogen, duizelig, totaal futloos, veel last van mijn maag. Zuurbranden, steeds minder eten, bij elke hap meteen de hik. IK ben ermee gestopt, dat houdt onherroepelijk in dat IK weer meer [lees meer...]insuline moet gaan spuiten en dus die 4 kilo minstens weer aankom. Maar vooral het verlies van energie, totaal futloos op de bank, voor mij geen fijn middel

23-06-2021 | Vrouw | 35
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Sinds 4 weken, wekelijks spuiten met 0,25. Geen bijwerkingen, veel minder honger en geen trek meer in zoetigheid. Ik eet dus alleen nog mijn 3 maaltijden per dag en echt veel minder, inmiddels 7 kilo kwijt.

26-02-2021 | Man | 66
semaglutide (1)
diabetes type 2

29-12-2020 | Man | 54
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
Het is een goed werkend middel, wat wel een vereiste is, nadenken en aanpassen van je eet gewoontes. Kleine beetjes, niet te veel, te vet of te zoet. Wel voel ik mij wat sneller moe, maar goed dat kan ook tijd van het jaar zijn en gesloten sportschool. Maar door eerder op bed te gaan is dit ook weer te tackelen.

19-11-2020 | Man | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Man 59 jaar en al pakweg 7 jaar diabetes type 2. Ondanks medicatie, koolhydraatarme diëten e.d. lukte het mij niet om de bloedsuikerwaardes voldoende omlaag te brengen. Nuchter veelal rondom de 10 mmol/l of hoger. Ben vanaf 1 november 2020 beginnen met de opbouw van Ozempic. Start voor 4 weken met 0,25 Mg, Daarna in principe naar 0,5 Mg . Zit nu dus in 3e week. De eers[lees meer...]te week wat lichte bijwerkingen met name wat zuur oprispen en wat weeïg gevoel en minder eetlust. Al snel daalden de suikerwaarden naar een bandbreedte van 5,5 tot 7,2 mmol/l (nuchter geprikt). Vanaf de 2e week geen last meer van bijwerkingen. Voor mij dus een ‘supermiddel’ bloedsuiker waardes keurig omlaag naar normaal niveau. Minder trek dus val geleidelijk wat af (en dit alles ondanks minder bewegen gezien dit Corona tijd perk). Ben benieuwd naar het effect bij 0,5mg. Als waardes laag blijven mogelijk ook afbouw huidige orale medicatie (Metformine 2xdgs 500mg, Gliclazide 30mg 1xpdg 4 tabletten)

02-11-2020 | Vrouw | 63
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Intolerantie insuline. Bloedwaarden steeds te hoog. Al heel snel (paar maanden) bloedwaarden prima, gewicht afgenomen. Mocht met de kortwerkende insuline stoppen.

25-09-2020 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Het gebruik van insuline had niet het gewenste effect. Mijn gewicht nam toe en de suiker werd slechter. Met ozempic bereikte ik dat mij gewicht afnam en de suikerwaarden werden stabieler. Ik gebruik nu geen insuline meer. Dus eerst gebruikte ik insuline (en metformine), Dat bracht geen oplossing (gewicht steeg, suikerwaarde steeg, meer insuline, dus gewicht steeds wee[lees meer...]r etc). Na gebruik ozempic daalde het gewicht en kon ik de insuline afbouwen. Nu gebruik ik alleen nog metformine.

01-06-2020 | Man | 55
semaglutide (1.0)

19-04-2020 | Vrouw | 25
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik ozempic nu 1 jaar. In het begin veel moeite gehad om samen met de gliclazide dit goed te gebruiken. Ozempic zorgde voor minder honger, gluclazide zorgde nog voor hypo's. Uiteindelijk met gliclazide gestopt, nu alleen nog ozempic in gebruik. Suiker is perfect, hb1ac was laatste keer 43. Geen hypos, geen hypers meer. En sinds de stop met gliclazide (sinds 3 weken)[lees meer...] al 5kg verloren. Merk alleen nog bijwerkingen met pittig en sterk gekruid eten. Dit resulteert in diarree en buikpijn.

17-04-2020 | Man | 60
Suikerziekte (type 2)
Jaren last van een zeer onregelmatige suikerspiegel die niet onder controle te houden is. gebruik 3x1000mg metformine en ook 48 eenheden langwerkende insuline. Maar de curves vooral s'morgens waren slecht (gemiddeld 12/15) hoe meer insuline hoe slechter de waardes werden in december 2019 Ozempic gaan gebruiken. Meteen gingen de waarde s'morgens omlaag naar 6/7 dus ook bego[lees meer...]nnen met afbouw van de insuline. Nu 5 maanden verder spuit ik nog 8 eenheden en voel me top op een enkele x na dat ik wat misselijk ben, nog een bijkomend voordeel is dat al de nodige kilo's ben afgevallen

12-02-2020 | Man | 59
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Ben gestart met dit medicijn vanwege het erg fluctuerende bloedsuiker, nu met de eerste drie weken van start gegaan en moet zeggen dat ik me beter voel dan voorheen.

30-01-2020 | Vrouw | 49
semaglutide
Diabetes type 2
Bij de eerste 4 bv An 0,25 heb niks van gemerkt gisteren met de 0,5 mg daar merkte ik het wel hoofdpijn beetje vol gevoel duizeligheid

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum