semaglutide

Op iets minder dan 1jaar 25kg kwijt

07-03-2022 | Vrouw | 59
semaglutide (0,25mg)
Afslanken - overgewicht
1 x per week 0,25 mg inspuiten. 4 weken verder: ruim 6 kg afgevallen. Ik ga dosis NIET verhogen omdat effect nog altijd hetzelfde is. Geen bijwerkingen, alleen de eerste week beetje constipatie. Niet misselijk, geen hoofdpijn, wel eetlust maar na 1/3 portie geen zin meer om verder te eten. Werking lijkt vooral mentaal te zijn: geen zin om meer te eten zonder een opgeblazen[lees meer...] gevoel of misselijkheid. Ik denk dat veel mensen onnodig een te hoge dosis nemen en mss daardoor ook bijwerkingen hebben. 1 pen = 6 ipv 4 dosissen van 0,25 mg in werkelijkheid.

05-03-2022 | Vrouw | 38
Ik raad het iedereen aan maar meld altijd de bijwerkingen. 5 maanden: - 15kg

04-03-2022 | Man | 44
semaglutide
Afslanken - overgewicht
Ik ben gisteren week 4 gestart en deze ochtend - 5kg op de weegschaal. Een groot succes dus. In het begin had ik buikpijn, laar nu valt alles van bijwerkingen goed mee. Alleen zegt mijn maag stop wanneer het nodig is en dat voel ok duidelijk in mijn buik. Een tevreden gebruiker dus.

27-02-2022 | Man | 60
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Ik gebruik Ozempic nu ongeveer 2 maanden. In het begin begonnen met 0.25 injectie. De enige bijwerking die ik had was de combinatie met Metformine. Dus dit medicijn een paar dagen gehalveerd, daarna terug 3 x 850 mg Metformine. Nu sinds 3 weken injectie met 0.5. Bijwerkingen zijn nihiln combinatie met Metformine werkt perfect. Het enige waar je op moet letten is om op [lees meer...]tijd te stoppen met eten. Verder eten omdat het zo lekker is, zal je inderdaad een zware maag en misselijkheid opleveren. Maar als je de signalen van je lichaam goed volgt en zoals ik 2 boterhammen 's morgens, 's middags en bijvoorbeeld 300 gram klaargemaakte spaghetti bolognaise, dan voel je niks. Toen ik begon met dit medicijn woog ik 125 kg. Ik had meer dan 8 glucose. Vanaf ik startte met Ozempic ook mijn eet en leefgewoonten veranderd. Weinig vetten, suikers en veel bewegen. Na 2 maand ben ik 11,5 kg kwijt. Ik ben heel tevreden en beschik over veel meer energie. Ik ben zeer blij dat mijn endocrinoloog dit medicijn heeft voorgeschreven. Mijn glucosewaarden zijn gedaald naar minder dan 6. Voor mij is Ozempic het beste medicijn.

11-02-2022 | Vrouw | 24
semaglutide (1)
Afslanken - overgewicht
Begonnen op 8juni2021, ondertussen 8maanden verder en 32kg lichter! Door dit middel is het mij gelukt om een gezonde levensstijl te vinden en ook om te beginnen met sporten. Eerste paar weken misselijk geweest. Ik voel wel altijd als de week om is dan ik wat meer ‘goesting’ begin te krijgen met eten.

05-02-2022 | Vrouw | 46
semaglutide (0,50mg)
Afslanken - overgewicht
Neem het nu 5 maand eerste maand 0,25 Tweede maand 0,50 3 maand 1mg ,maar is te zwaar dus blijf ik bij 0,50 . Maar neem niet wekelijks soms om de 14 dagen . Ben zeer blij . Ben 14 kg 300 al kwiijt . Nu blijft het zo wat hetzelfde . Want kan moeilijk naar toilet.

22-01-2022 | Vrouw | 46
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Op 3 jaar tijd van 65 kg naar 75 kg, gewoon door Bourgondisch te leven en naar bijna nix meer gekeken.. Op eigen houtje, met shakes etc kreeg ik er gewoon nix meer af.. leeftijd waarschijnlijk🙈.. BMI net boven 25, nie ernstig ma wel nooit gehad in mn leven.. maar vooral ongelukkig als ik mezelf id spiegel zag.. sinds 8/12/21 bezig met de 0,25 en ondertussen, op n dikke 5[lees meer...] weken 5,5 kg kwijt. Zalig! De 1e week wel kotsmisselijk alsof er eten hoog in mn keel zat.. lust in zoetigheid & vreetbuien compleet weg.. was een echt snoep/koekie/koolhydratenmonster ma sinds ik begonnen ben gewoon nix meer en mis t ook nie.. ik denk nu zelfs na over hoe gezond iets is voor ik t opeet😅.. mijn alcoholgebruik is nagenoeg tzelfde gebleven dwz door de week zelden ma ih weekend ontzeg ik mij nix.. ma ik eet&drink sowieso minder want het vol gevoel is gewoon sneller daar.. ik zit dus ondertussen aan maand 2 en ben wel nog steeds 0,25 ah spuiten omdat ik dat voor mij zeer effectief vind en ook geen zin heb in mogelijke kotsmisselijkheid bij verhoging vd dosis.. dus, ik vind t n aanrader want word weer blij van mn spiegelbeeld..

18-01-2022 | Man | 60
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
Ik neem sinds bijna 4 weken Ozempic 0.25. Mijn waarde nuchter was 8.2. Ik neem af en toe mijn glucose peil. De laatste keer, een week geleden, had ik nog slechts 5.5 als waarde. Ik heb 0% bijwerkingen. In het begin was ik soms misselijk na het eten maar dat stopte toen ik de metformine tijdelijk van 850 per tablet naar 425 bracht. Nu neem ik terug een volledige tablet van[lees meer...] 850 mg Metformine. Ik heb ook mijn manier van eten totaal veranderd. Ik luister naar mijn lichaam en eet nooit nog veel. Zo eet ik twee boterhammen 's ochtends en twee 's middags en dit met mager beleg of light kaas. Ozempic geeft me ook een signaal als ik iets teveel heb gegegeten. Ik voel me dan licht misselijk na het eten en weet dan dat ik dit de volgende keer niet mag doen. Ik denk dat veel mensen hier minder last van bijwerkingen zouden hebben indien men ook het soort eten en de hoeveelheid eten strikt onder controle houdt.

06-01-2022 | Vrouw | 46
Diabetes type 2
In aug 2020 gestart. Drie maanden behoorlijk misselijk en winderig. Nu na anderhalf jaar alleen aan de diarree bij vet eten. Inmiddels 23 kilo kwijt (start 96). Ben zo blij! Van maat 48 naar 42. Zelfs in de maanden dat ik vaak snoepte ivm scheiding, kwam ik niet aan.

20-12-2021 | Vrouw | 28
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Sinds 29 september ben ik begonnen met het medicijn, Ozempic 0,25mg. Ik begin deze week woensdag met een hogere dosis van 0,5mg. Tijdens mijn eerste twee weken heb ik wel wat last gehad van een blaasontsteking. Dit kwam door de suikers die ik uit plaste zei mijn huisdokter. Hij vertelde me ook dat ik veel water moet drinken en zure dranken zoals; water met wat citroen, [lees meer...]cranberry sap, vers geperst sinaasappelsap,.. Ik ben ondertussen al 8kg verloren met het gebruik van Ozempic. Ik ben dus aangenaam verrast. :-)

08-12-2021 | Vrouw | 46
semaglutide (0,25mg)
Afslanken - overgewicht
Vanavond m’n eerste spuit gehad van 0,25mg. Voel er nog niks van. Maar dat is misschien wat snel? Ben benieuwd naar de volgende weken. Wanneer begonnen jullie de eerste “bijwerkingen” te voelen?

17-11-2021 | Vrouw | 49
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Ik spuit nu 3 maanden ozempic, eerste 2 maanden 0.25 en nu 0.5 Het helpt om de suikerwaarden te verminderen, dat is zeker. Echter zijn er veel bijwerkingen. Eerste 2 dagen na het spuiten ben ik duizelig en misselijk. Daarnaast heb ik veel last van buikkrampen en diaree. Egaal wat ik eet. Telkens van te voren bedenken als je ergens naar toe gaat: is daar wel een wc? En als[lees meer...] je een buikkramp krijgt meteen moeten rennen naar de wc. Ja ik ben afgevallen maar das ook niet gek op deze manier ga ik overwegen om hiermee te stoppen.

19-10-2021 | Man | 60
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Ik ben nu 6 weken bezig met dit middel. Zat wel niet in diabetes type 2. En viel totaal niet af van sporten en gezonde levensstijl. Eerst 4 weken 0,25 mg nu 0,50 mg 3 weken. Wel soms misselijk en geen zin in eten. Maar wel blijven drinken ondanks geen dorst. Nu 8 kg afgevallen. Suiker mooi tussen 5.5 en 6.3 Voor mij als zwaar hartpatiënt een uitkomst. Nog 20kg t[lees meer...]e gaan. Bloedwaarden zijn top en prima in orde nu. Wel nadeel zelf betalen. Maar voor bijna 100 euro heb ik het er voor over. Afval pillen kosten bijna net zoveel.

18-10-2021 | Vrouw | 45
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Wat een verademing! Ik gebruik nu 4 weken 0,25 Mg/week. Geen enkele nevenwerking, tenzij de eerste week hoofdpijn, maar dat kwam eerder door geen suikers meer te eten. Ik had vanaf het eerste moment weinig eetlust, dus eet dagelijks 2x 1 volkoren boterham met beleg waar ik zin in heb, plus de helft van mijn warme maaltijd. Zelfs de aardappelen laat ik makkelijk staan omdat[lees meer...] ik meer zin heb in groenten. OH ja, ik eet wel 's avonds 1 klein stukje chocola, een blokje van 1cm2. Op 4 weken tijd van 102kg naar 96kg gegaan, zonder enige moeite. Ik weet niet of ik nu mijn dosis best verhoog, of beter gewoon deze dosis blijf aanhouden.

17-10-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Op mijn glucosespiegel heeft een matige werking: gedaald van gemiddeld 28 naar gemiddeld 14, lager wil niet lukken. Wél ben ik er moeiteloos 20 kilo door afgevallen, puur doordat ik eindelijk het gevoel van verzadiging heb leren kennen na een normale portie eten. Ik heb geluk qua bijwerkingen: behalve dat ik af en toe heel ondamesachtig de hik krijg heb ik nergens last van[lees meer...].

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum