Metformine (572 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

01-12-2021 | Vrouw | 54
semaglutide (0.5mg)
Afslanken - overgewicht
Ben nu op de helft van mijn 3de week en al 4 kg minder. Ben benieuwd naar de hogere dosis, of je dan meer/sneller afvalt. Moet zeggen het onderdrukt super het snaaigedrag. Miet eraan denken om te eten. Bij teveel koolhydraten wordt ik misselijk en moet vreselijk boeren. Sta tevens op groen licht voor een GBP maar ivm een allergie voor nikkel durf ik het niet aan daar ze al[lees meer...]les dicht maken met nietjes, blijkt dat in titanium ook een percentage nikkel zit. Voor mijn is dit dus een goede vervanger, ben hoopvol.

17-10-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Op mijn glucosespiegel heeft een matige werking: gedaald van gemiddeld 28 naar gemiddeld 14, lager wil niet lukken. W├ęl ben ik er moeiteloos 20 kilo door afgevallen, puur doordat ik eindelijk het gevoel van verzadiging heb leren kennen na een normale portie eten. Ik heb geluk qua bijwerkingen: behalve dat ik af en toe heel ondamesachtig de hik krijg heb ik nergens last van[lees meer...].

18-09-2021 | Man | 54
semaglutide (5)
Suikerziekte (type 2)
3 maanden niet fit geweest. 2 dagen in de week misselijk. Geen eetlust. Binnen 3 maanden 25 kg afgevallen van 100>75kg. Had geen energie meer om te eten. Na een paar weken speciale voeding van Nutricia ging het beter. Heb nu mijnenergie weer terug. Eet weer gewoon. Blijf op gewicht. Na 20 jaar nog nooit zulke goede bloedwaarden gehad. Grootste nadeel (achteraf) i[lees meer...]s dat ik een hele nieuwe garderobe heb moeten aanschaffen

29-12-2020 | Man | 54
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
Het is een goed werkend middel, wat wel een vereiste is, nadenken en aanpassen van je eet gewoontes. Kleine beetjes, niet te veel, te vet of te zoet. Wel voel ik mij wat sneller moe, maar goed dat kan ook tijd van het jaar zijn en gesloten sportschool. Maar door eerder op bed te gaan is dit ook weer te tackelen.

22-03-2022 | Vrouw | 55
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Diabetes type twee . Morgen mijn derde spuit 0,25 geen bijwerkingen , pas wel mijn voeding aan na het lezen van sommige ervaringen , misselijk, braken enz . Mijn maag geeft aan wanneer ik genoeg gegeten heb . Ben nu 4 kg kwijt in 2weken . Tot hiertoe blij met resultaat!

18-03-2022 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
Zeer tevreden - Eenvoudig in gebruik - gewichtsverlies - 7 kg op bijna 2 maanden. - maand 1 gestart met dosis 0.25 mg -4 kg - maand 2 gestart met dosis 0.5 mg - 3 kg na 3 weken - Slechts bij het starten met Ozempic een lichte misselijkheid gewaar geworden. - Nadien geen bijwerkingen gehad. - Bijna geen hongergevoel meer. Eet nog slechts ca 1/3 van vroeger. [lees meer...] - Bloedwaardes laten nakijken na 1 maand gebruik. spectaculaire verbetering op diverse vlakken. - Ik kan Ozempic op dit moment absoluut aanraden.

15-03-2022 | Vrouw | 55
Afslanken - overgewicht
werkt zeer goed ben op 2maanden 20kg kwijt wel 1ml gebruikt per week na 2 maanden 0.25 ml per week val nog af wel langzaam 1 kg per week van 89 kg naar 67 kg

22-02-2022 | Vrouw | 55
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Gisteren gestart met eerste spuit, 0,25. Op dit moment geen last van ernstige bijwerkingen , enkel een constante gevoel van volle maag. Na de eerste dag geen zin in zoet weinig eetlust.

18-08-2021 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
9de week bezig (eerste 4 weken 0.5 mg, volgende weken steeds 1 mg): 11 kg (van de 113) afgevallen. Veel minder honger, ook minder zin in eten. Soms zeer lichte misselijkheid en veel rapper vermoeid. Maar al bij al heeeeel tevreden mens.

26-08-2020 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Behoorlijk ziek geweest van dit middel . Gaat na 6 maanden wat beter maarschalk en toe nogmisselijk

01-06-2020 | Man | 55
semaglutide (1.0)

26-02-2020 | Man | 55
Diabetes type 2
het werkt in zover dat buikomvang afneemt maar niet het gewicht , ook het nemen van mijn andere medicatie gaat zeer moeizaam door de misselijkheid . eten gaat wel maar niet te veel kortom het doet van alles maar niet het goede helaas.

19-11-2021 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
Gestart op 8/11 met ozempic,25 Vanaf dag 2 wat diarree , na de 2 de spuit , ganse week ellendig ziek geweest ­čÖłtot op heden Braken , misselijk, duizelig, heel moe , zeer weinig eetlust

20-11-2020 | Man | 56
Diabetes type 2
Sinds 8 weken in gebruik. Daags na injectie hypo. Twee dagen na injectie zeer zware buikpijn (half uur tot een uur lang). Weken lang obstipatie gehad en is nu eindelijk over. De hele dag hele vieze boeren laten zonder dat ik lucht inslik. Komt dus echt uit de maag. Ondanks dagelijks slikken van maagbeschermer continue oprispingen. Moet vaak tot wel 4 x daags extra maagtabl[lees meer...]etten slikken. Slecht slapen en vaak wakker doordat mijn maag opspeelt. Vaak draaierig en duizelig. Denk niet dat dit de oplossing is. Ik gebruik dit naast 1 x 1000mg metformine per dag. HbA1c dropte gelukkig wel, maar de positieve bijwerking dat je wat afvalt geldt bij mij helaas niet. Ga vanaf volgende week op Gliclazide over.

01-11-2020 | Vrouw | 56
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Gebruik nu 2 mnd , van 44 E Toujeo naar 24 E en van 12-10 E Novarapid naar 6E Ben nog niet gewogen, dus weet niet of er iets af is. Heb een licht overgewicht. Ben wel af en toe misselijk, maar dit neemt af. Heb er veel vertrouwen in !! Mijn HBac1 is 42 mmol (6.0)

28-05-2020 | Man | 56
Afslanken - overgewicht

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum