semaglutide

Jardiance (47 meningen)

21-10-2020 | Man | 62
semaglutide (1Mg)
Suikerziekte (type 2)
Effectief kan ik nog niet zeggen te kort gebruik maar wel erg misselijk na twee dagen en twee keer over moet braken. Ondanks weinig eten hoge suiker 14

02-12-2019 | Man | 62
semaglutide (025)
Diabetes type 2
gebruik het nu een paar weken maar erg last van maagzuur en s'morgens erg misselijk

25-11-2020 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
het is moeilijk "' maar wel volhouden je word beloond .ben 12kilo afgevallen en 3xper dag minder medicijnen en sinds een paar maanden GEEN insulline MEER!!!!!!!

02-11-2020 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Intolerantie insuline. Bloedwaarden steeds te hoog. Al heel snel (paar maanden) bloedwaarden prima, gewicht afgenomen. Mocht met de kortwerkende insuline stoppen.

24-10-2020 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Ik gebruik nu Ozempic gedurende 7 weken. De eerste 6 weken 0,25ml en nu 0,5. En 2x dag Metformine.Ben reeds 2kg bij gekomen, frustratie! Vervelend is dat ik soms drie dagen niet naar het toilet kan en dan een dag diarree. In het begin wel hoofdpijn en zwarte vlekjes.Eet kleinere porties, drink redelijk veel water. Verder ervaar ik geen bijwerkingen maar ik wil ook gewich[lees meer...]t verliezen.

28-01-2020 | Man | 63
semaglutide (0.50)
Diabetes type 2
Het werkt wel maar erg ziek nergens meer zin in walg van vlees terwijl ik dat eerst heerlijk vond maar ook veel misselijk en pijn in bovenbuik waardes zakken wel mooi en ben al meerdere kilo's kwijt

17-08-2021 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Na 30 jaar last te hebben gehad van suikerziekte ben ik in samenwerking met diabeet verpleegkundige en internist gestart met wijziging in levensstijl. Hierbij ondersteunt door gebruik van ozempic. het resultaat na 6 maanden: insuline gebruik is bijna nihil. Medicijn gebruik ( tegen hoge bloeddruk en hoge cholesterol ) gestopt. In totaal 18 kg afgevallen. Eigenlijk ge[lees meer...]en bijwerkingen ondervonden in de afgelopen tijd. wel helpt het lichte gebrek aan eetlust om verder af te vallen. Doel: geheel stoppen met insuline en medicijn gebruik aan einde van het jaar.

01-11-2019 | Vrouw | 64
semaglutide (25mg)
Diabetes type 2
Injectie, éénmaal per week. Ik gebruik het naast Metformine 3 x dg 500 mg. Makkelijk te doseren, gebruiksvriendelijk. Merkte direct dat ik minder behoefte aan eten had en nuchtere suikerwaarde is binnen een week gezakt van gem. 10.0 naar 6.0. Heb het idee dat ik meer energie heb. Gelukkig ook een fb pagina gevonden waarin mensen hun ervaringen delen, dus voel voldoende s[lees meer...]upport.

02-08-2020 | Vrouw | 65
semaglutide (0,5)
Vanaf maart 2020 begonnen met Ozympic. Na 2 weken begon de misselijkheid en eetlust verdween. Maandag prikken, donderdag ziek. Nu ruim 4 maanden verder 13kg afgevallen en bloedsuikerwaarde 5.9!!!. Zit nu dosering 0,5, zat op 1,00. Op advies van dokter gezakt vanwege maagklachten. Ik gebruik 2 x 1000 metfotmine. Met Glicazide moest ik gelijk stoppen toen ik met Ozympic bego[lees meer...]n. Twijfel heel erg of ik hiermee moet doorgaan omdat ik mij lang niet 100% goed voel. Maar met de waarde en gewicht ben ik heel blij mee.

21-04-2020 | Man | 65
semaglutide (25ml)
Diabetes type 2
Denk goed na of u dit wilt gaan gebruiken. Een paardenmiddel. Verschrikkelijk ziek van geweest. Dikke week later nog steeds last van de bijwerkingen. Bijna geen eetlust

05-09-2021 | Vrouw | 66
semaglutide (0)
Afslanken - overgewicht

26-02-2021 | Man | 66
semaglutide (1)
diabetes type 2

30-10-2020 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
na 18 mnd. gebruik kreeg ik last van hikken door mdl art gastroscopie gedaan. Gastroparese ontdekt en direct gestopt O.L. met internist. en over gegaan op Jardiance 10 Mgr. gestart . lijkt nu beter te gaan.

25-09-2020 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Het gebruik van insuline had niet het gewenste effect. Mijn gewicht nam toe en de suiker werd slechter. Met ozempic bereikte ik dat mij gewicht afnam en de suikerwaarden werden stabieler. Ik gebruik nu geen insuline meer. Dus eerst gebruikte ik insuline (en metformine), Dat bracht geen oplossing (gewicht steeg, suikerwaarde steeg, meer insuline, dus gewicht steeds wee[lees meer...]r etc). Na gebruik ozempic daalde het gewicht en kon ik de insuline afbouwen. Nu gebruik ik alleen nog metformine.

05-09-2020 | Vrouw | 66
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Gebruik al jaren Metformine 1000 2x per dag. De gemiddelde waarde bleef wat hoog 10.3. Daarom op advies internist gestart met Ozempic. Na de 4 weken startdosis van 0,25 hebben we besloten om voorlopig nog door te gaan met deze dosis omdat ik veel last heb van misselijkheid en een weeïg gevoel. Geen trek in eten en geen trek in koffie terwijl ik normaal gesproken wel gr[lees meer...]aag koffie drink. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom en wanneer de bijwerkingen optreden. Soms pas 3 dagen na de injectie maar ook 15 uur na de injectie. De diabetesverpleegkundige is wel tevreden over de waarden die niet meer boven de 10 uitkomen en ik val af, wat heel prettig is. Als ik me altijd zo zou blijven voelen weet ik niet of dit vol te houden is. Ik ben nu 7 weken bezig en hoop dat ik me beter ga voelen want ik wil het heel graag een kans geven.

29-03-2020 | Man | 67
semaglutide