Metformine (572 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

21-05-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (1,5mg)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ik heb Ozempic gespoten van januari tot mei Ik heb nu al twee weken geen ozempic meer gespoten, basically omdat het niet werkt (Indicatie was PCOS, Het werd zelfs erger en ik kwam zelfs bij!) Ik ben niet meer misselijk, heb geen hoofdpijn en migraine meer en heb terug energie! De misselijkheid was in het begin veel erger, verminderde wel, maar ging niet weg. het werd ee[lees meer...]n steeds, zeurende aanwezige misselijkheid. Niets ondraaglijk, maar wel heel erg lastig. Daarnaast had ik ook constant verschrikkelijk hoofdpijn, die regelmatig uitmondde in migraine (vermoedelijk omdat mijn suiker te laag stond)

04-05-2022 | Vrouw | 62
semaglutide (25)
Diabetes type 1
bij werking vooral .duizdligheid.hoofdpijn misselijk

01-04-2022 | Vrouw | 59
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Een al maanden durende ellende door de Ozempic, 0 energie op tweede en derde dag en de hele week enorm veel last van bijwerkingen die alleen maar erger worden en helemaal niet van korte duur zijn. Dat staat in de bijsluiter, nou ik heb al maanden last en voel me voornamelijk ziek ervan, erg ziek. Hele nachten wakker door spugen en zuurbranden. Als ik mijn tanden poets mo[lees meer...]et ik kotsen. Vreselijk klotemiddel. Ik ga er nog mee door omdat ik er van afval. In vier maanden 6 kg. Ik gebruik andere medicatie waar je juist van aankomt dis die 6 kg is al heel wat. Maar wat een hel.

27-02-2022 | Vrouw | 43
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Eerste week gestart met 0,25. Merkte er niks van. Nu 0,5 mg. Maar merk nog niks. Net zoveel trek en vreetbuien ‘s avonds. Kan eten wat ik wil helaas :( Is dit herkenbaar bij iemand? Hopelijk dat het middel straks wel z’n werk doet. Ik heb overigens lipoedeem en vraag me af of dat misschien de reden is. Saxenda deed ook niks bij mij. Behalve 2,4. Echter was dit weer zo h[lees meer...]eftig dat ik niks meer kon. Terwijl 1,8 saxenda niks deed…..

12-02-2022 | Vrouw | 30
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Al lange tijd dit medicijn in gebruik 0,5 maar vanaf het begin al erg misselijk braken vieze rotte ei boeren en moeilijk naar de wc kunnen. Afgelopen januari '22 opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm ernstige verstopping. Endoscopie gehad en niks raars te vinden. Nu gestopt en het gaat stukken beter. Voor mij deze troep niet meer dan maar Leven met wat hogere waard[lees meer...]en.

13-01-2022 | Man | 40
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Beste, Ik wil het gebruiken om af te vallen maar ben bang van de bijwerkingen. Ik heb het gekocht en licht al een maand in de koelkast, maar heb schrik dat ik niet meer kan werken met klanten bij gebruik ervan. Kunnen jullie helpen? Groeten

11-01-2022 | Vrouw | 41
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Hallo, Ik nam zaterdag de tweede spuit van ozempic 0,25mg. Tot nu heb ik nog steeds evenveel honger en zin in zoetigheid. Ik heb ook geen bijwerkingen. Herkent iemand dit? Gr, Kimmy

03-01-2022 | Vrouw | 49
semaglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu pas 1 dag, moest volgens de ha meteen met 2.4 beginnen, was al na een halfuur erg misselijk. Hebben jullie de dosis opgebouwd? En hoe zie je dan de dosis? Mijn pen geeft alleen 1mg aan, verder alleen streepjes.

06-11-2021 | Vrouw | 59
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
8 november Ik spreek voor mijn zus die is nog herstellende. Het gebruik van Ozempic was om haar diabetes onder controle te brengen. De start 1 x pw 0,5 mg Ozempic en later 1 mg Ozempic per sc injectie. Daarbij 3 x per dag metformine 850 mg en in het begin 3 glicazide tbl. welke zij alleen de glicazide naar eigen inzicht moest afbouwen tot alleen Ozempic en metformine [lees meer...]overbleef. In een woord, een verschrikking! Zij heeft het ruim 1 jaar toegediend gekregen van de huisarts en heeft daarmee 1.1/2 jaar van haar leven verloren. Kwam uiteindelijk (gaande weg de Ozempic periode) met al haar extreme klachten die alleen maar erger werden bij een chirurg terecht. Zij had een scheurtje in haar buikspier die de klachten zouden hebben veroorzaakt. Geopereerd, het leek 2 weken beter te gaan . Echter de klachten kwamen na 2 weken in alle hevigheid terug. Naar een nieuwe huisarts (praktijkondersteuner) en haar bloedsuiker bleek veel te laag. Medicatie direct gestopt en overgegaan/doorgegaan met Metformine. Tot op de dag van vandaag is de suiker nog niet onder controle. Na het stoppen van de Ozempic medicatie injecties, april dit jaar, verdwenen de klachten geleidelijk en zijn nu weg. Echter nu een half jaar later is zij is nu nog op krachten aan het komen. Haar klachten tijdens het gebruik van Ozempic: gedurende ruim een jaar medicatie gebruik: braken, diarree, ontzetten moe kon niet van de bank af komen, heel veel pijn in de darmen, geen eetlust en alles kwam er weer uit, speciale voeding (drankjes) om nog iets aan Vit en brandstof binnen te krijgen. Slecht slapen ect Het was een uitputtingsslag en een nachtmerrie. En 20 kilo afgevallen dat was niet de inzet, mijn suiker moest onder controle!! Ik heb zeer mijn bedenkingen bij deze “experimentele”? medicatie ”Ozempic! Ik wil weten: Is het een geregistreerd medicijn ? is het experimenteel ? Zit het in een onderzoek (wat zijn de bevindingen ect) Doet de farmaceut zijn eigen onderzoek (keurt de slager zijn eigen vlees)? ik wil het weten. Op vallend, na het stoppen van de Ozempic bleek ik de enige cliënt in de praktijk waarbij dit medicijn was voorgeschreven?? Mij is door de HA (1ste bezoek) gezegd het is een bekent en een goed middel met nagenoeg geen bijwerking. Mij was niet verteld dat het vooral wordt voorgeschreven als voorbereiding van Bariatrische ingreep, om vooral snel af te vallen. Haar doel en HA bezoek was om haar diabetes onder controle te brengen. Achteraf hoorde zij dat de farmaceut elke maand bij de huisarts over de vloer kwam om de voortgang van het onderzoek! te bespreken, ook daar wist zij niets van. Zij heeft haar HA nooit meer gezien of gesproken (bleek opeens met pensioen) Samengevat: In een woord de hele behandeling en vooral het middel Ozempic is gewoon misdadig. Ik wens antwoorden van de farmaceut over dit middel. Ben benieuw of dit commentaar ook op de website wordt geplaatst. Zo niet dan is dat voor mij aanleiding om hoger in de boom te klimmen. En dit horror verhaal neer te leggen bij de Nederlandse gezondheidsraad.

05-09-2021 | Vrouw | 66
semaglutide (0)

22-03-2021 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Wanneer eerder saxenda gebruikt werd, geeft Ozempic geen resultaat meer

04-02-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
toen mijn dossis verhoogd is van 0,25 naar 0,5 ging het mis, het heeft mij 8 dagen ziekenhuis gekost i.v.m. ingeschrompelde nieren, had geen week langer moeten duren dan had ik kunnen gaan dialiseren .

28-01-2021 | Man | 58
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
Alle merken van dit soort medicijn al geprobeerd en niet een die echt ook maar een beetje resultaat gaf. Ozempic 1 mg nu na een jaar gestopt. Dit soort medicijn gaf geen verandering in Glucosewaarde . Lijkt wel een soort gemeen gif wat echt niet goed is voor een mens.

20-11-2020 | Man | 56
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Sinds 8 weken in gebruik. Daags na injectie hypo. Twee dagen na injectie zeer zware buikpijn (half uur tot een uur lang). Weken lang obstipatie gehad en is nu eindelijk over. De hele dag hele vieze boeren laten zonder dat ik lucht inslik. Komt dus echt uit de maag. Ondanks dagelijks slikken van maagbeschermer continue oprispingen. Moet vaak tot wel 4 x daags extra maagtabl[lees meer...]etten slikken. Slecht slapen en vaak wakker doordat mijn maag opspeelt. Vaak draaierig en duizelig. Denk niet dat dit de oplossing is. Ik gebruik dit naast 1 x 1000mg metformine per dag. HbA1c dropte gelukkig wel, maar de positieve bijwerking dat je wat afvalt geldt bij mij helaas niet. Ga vanaf volgende week op Gliclazide over.

01-11-2020 | Vrouw | 74
semaglutide (0,25mg)
Ben dag en nacht misselijk met overgeven, zelfs s'nachts. Ik heb de eerste 4 dosis van 0,25 mg gehad maar ga niet hoger. Kan nergens naar toe vanwege de misselijkheid. Ben ook verschrikkelijk moe. Mijn lichaam doet zeer vanwege het overgeven.

23-06-2020 | Vrouw | 59
Suikerziekte (type 2)
Het is kanker verwekkend niet gebruiken mensen krijgen alvleesklier ontsteking en kan omslaan in kanker!!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (586) - Anticonceptie - eenfase