Metformine (555 meningen)
Jardiance (43 meningen)

20-11-2020 | Man | 56
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Sinds 8 weken in gebruik. Daags na injectie hypo. Twee dagen na injectie zeer zware buikpijn (half uur tot een uur lang). Weken lang obstipatie gehad en is nu eindelijk over. De hele dag hele vieze boeren laten zonder dat ik lucht inslik. Komt dus echt uit de maag. Ondanks dagelijks slikken van maagbeschermer continue oprispingen. Moet vaak tot wel 4 x daags extra maagtabl[lees meer...]etten slikken. Slecht slapen en vaak wakker doordat mijn maag opspeelt. Vaak draaierig en duizelig. Denk niet dat dit de oplossing is. Ik gebruik dit naast 1 x 1000mg metformine per dag. HbA1c dropte gelukkig wel, maar de positieve bijwerking dat je wat afvalt geldt bij mij helaas niet. Ga vanaf volgende week op Gliclazide over.

01-11-2020 | Vrouw | 74
semaglutide (0,25mg)
Ben dag en nacht misselijk met overgeven, zelfs s'nachts. Ik heb de eerste 4 dosis van 0,25 mg gehad maar ga niet hoger. Kan nergens naar toe vanwege de misselijkheid. Ben ook verschrikkelijk moe. Mijn lichaam doet zeer vanwege het overgeven.

23-06-2020 | Vrouw | 59
Suikerziekte (type 2)
Het is kanker verwekkend niet gebruiken mensen krijgen alvleesklier ontsteking en kan omslaan in kanker!!!!

21-04-2020 | Man | 65
semaglutide (25ml)
Diabetes type 2
Denk goed na of u dit wilt gaan gebruiken. Een paardenmiddel. Verschrikkelijk ziek van geweest. Dikke week later nog steeds last van de bijwerkingen. Bijna geen eetlust

26-11-2020 | Man | 53
semaglutide (0.5mg)
Diabetes type 2
Ondanks de goede resultaten op mijn bloedsuikerwaarde ben ik na 4 maanden gestopt. De bijwerkingen waren zeer vervelend waarbij vooral de winderigheid en het boeren voor mijn werksituatie niet meer te doen waren. Helaas....

24-10-2020 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Ik gebruik nu Ozempic gedurende 7 weken. De eerste 6 weken 0,25ml en nu 0,5. En 2x dag Metformine.Ben reeds 2kg bij gekomen, frustratie! Vervelend is dat ik soms drie dagen niet naar het toilet kan en dan een dag diarree. In het begin wel hoofdpijn en zwarte vlekjes.Eet kleinere porties, drink redelijk veel water. Verder ervaar ik geen bijwerkingen maar ik wil ook gewich[lees meer...]t verliezen.

27-09-2020 | Vrouw | 57
semaglutide (5)
Diabetes type 2
Als ik dit van te voren had geweten had ik denk ik niet begonnen pff wat een drama heb het heel moeilijk.

26-08-2020 | Vrouw | 55
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
Behoorlijk ziek geweest van dit middel . Gaat na 6 maanden wat beter maarschalk en toe nogmisselijk

26-02-2020 | Man | 55
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
het werkt in zover dat buikomvang afneemt maar niet het gewicht , ook het nemen van mijn andere medicatie gaat zeer moeizaam door de misselijkheid . eten gaat wel maar niet te veel kortom het doet van alles maar niet het goede helaas.

21-10-2020 | Man | 62
semaglutide (1Mg)
Suikerziekte (type 2)
Effectief kan ik nog niet zeggen te kort gebruik maar wel erg misselijk na twee dagen en twee keer over moet braken. Ondanks weinig eten hoge suiker 14

07-09-2020 | Vrouw | 48
semaglutide (1)
Diabetes type 2
Sind maart 2020 gebruik ik ozempic. Ben eerst begonnen met 25mg daarna 0,5 en nu 1 mg. All aangegeven aan deskundige dat ik nog misselijk ben van maar krijg altijd te horen dat joort er bij., elke dag is anders dan andere. Ik leef per dag eant ik ben continuu misselijk de ene dag meer de andere minder . Ben echt uitgeput en heb geen concentratie om dingen te doen

05-09-2020 | Vrouw | 66
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Gebruik al jaren Metformine 1000 2x per dag. De gemiddelde waarde bleef wat hoog 10.3. Daarom op advies internist gestart met Ozempic. Na de 4 weken startdosis van 0,25 hebben we besloten om voorlopig nog door te gaan met deze dosis omdat ik veel last heb van misselijkheid en een weeïg gevoel. Geen trek in eten en geen trek in koffie terwijl ik normaal gesproken wel gr[lees meer...]aag koffie drink. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom en wanneer de bijwerkingen optreden. Soms pas 3 dagen na de injectie maar ook 15 uur na de injectie. De diabetesverpleegkundige is wel tevreden over de waarden die niet meer boven de 10 uitkomen en ik val af, wat heel prettig is. Als ik me altijd zo zou blijven voelen weet ik niet of dit vol te houden is. Ik ben nu 7 weken bezig en hoop dat ik me beter ga voelen want ik wil het heel graag een kans geven.

21-06-2020 | Man | 49
semaglutide
Ik gebruik al mijn 2e spuit op maximale hoeveelheid. Ondertussen ben ik wel al een maand thuis geweest. Problemen voor mijn dieet vol te houden. Klachten zijn geleidelijk aan omhoog gekomen. Zelfs naar dr. van wacht moeten gaan. En moest dan covit 19 test afleggen. Arts in de kliniek gaf mij dan pilletjes mee om eten beter te verteren. Binnekort naar arts om meer info.

08-06-2020 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Vroeger Victoza gebruikt ivm ernstig schommelende suikerwaardes en dat hielp om stabiel te worden en af te vallen, maar dat moest elke dag gespoten worden en daarom nu begonnen met Ozempic 1xpwk! De opstartfase 0,25mg na 4 wkn werd verlengd met nogmaals 4 wkn ivm bijwerkingen; Hoofdpijn- Misselijk-Ernstige Hypo's-Buikkrampen. Ik gebruikte de eerste 4 wkn ook nog Glyclazide[lees meer...] erbij. Dat werd bij de verlenging gestopt en Hypo's gingen weg! Ik voelde me beter en actiever ondanks de bijwerkingen en besloot door te zetten en nu na 8 wkn 0,25mg 1xpwk te hebben gespoten heb ik met arts besloten om op te hogen naar 0,5mg 1xpwk. Voordat ik op mocht hogen moest ik opnieuw mijn suikerwaardes laten prikken en gek genoeg waren ze hoger dan voordat ik begon! (Door het stoppen met de glyclazide?!?! Arts denkt van wel, maar de hypo's die ik had lieten toen ik het bij de Ozempic gebruikte lieten me van mijn graatje gaan en dus kan ik dat echt niet samen gebruiken.) Dosis Ozempic dus opgehoogd naar 0,5mg 1xpwk. Dit doe ik nu dus 1wk en al de hele week hoofdpijn en scheel zien en sterretjes en lichtflitsen. Al het licht komt veel harder binnen! De misselijkheid valt nu mee tot ik iets eet dan blijft het spoken tot het verwerkt is in mijn maag. (Ik heb dan ook een maagverkleining gehad in 2014 en toen kon ik ook niet alles eten en werd ik soms ziek ervan. Nu op dat zelfde nivo qua eten hoeveelheid en bepaalde producten en er soms ziek van zijn, maar ik accepteer het, omdat ik dan ook niet aankom in gewicht!) Ik hoop dat de hoofdpijn minder wordt en zeker de sterretjes zien, want zo kan ik niet deelnemen in het verkeer..... EN belangrijker; Ik hoop dat mijn suikerwaardes lager en stabieler worden! Ik houd nog even vol, want er is weinig alternatief als je ook de metformine (Hierbij moest ik heel vaak braken en was totaal vd wereld.) niet kunt verdragen! (Vrouw 49jr 95kg 1.75m)

02-12-2019 | Man | 62
semaglutide (025)
Diabetes type 2
gebruik het nu een paar weken maar erg last van maagzuur en s'morgens erg misselijk

26-11-2019 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Na eerst Victoza te hebben gebruikt voor maand of 8 en daarbij te veel last van de bijwerkingen. Besloten om over te stappen naar Ozempic. Victoza moest dagelijks gebruikt worden de Ozempic maar 1x in de week. Dat was wel fijn. Helaas werden de klachten niet minder en was het uiteindelijk niet meer vol te houden. Om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand was traject[lees meer...] doorlopen bij MDL arts, met als 🍒 op de taart een colonoscopie ☹️. Gelukkig heeft deze gezegd te stoppen met de medicatie. Voel me zo veel fijner zonder de Ozempic😁. Helaas was ik de pechvogel die dit medicijn niet kon verdragen geloof dat het meestal niet zo extreem is. Dus mocht je het nodig hebben altijd proberen en zelf ervaren😁

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum