Metformine (564 meningen)

semaglutide (0)
Afslanken - overgewicht

22-03-2021 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Wanneer eerder saxenda gebruikt werd, geeft Ozempic geen resultaat meer

04-02-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
toen mijn dossis verhoogd is van 0,25 naar 0,5 ging het mis, het heeft mij 8 dagen ziekenhuis gekost i.v.m. ingeschrompelde nieren, had geen week langer moeten duren dan had ik kunnen gaan dialiseren .

28-01-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Alle merken van dit soort medicijn al geprobeerd en niet een die echt ook maar een beetje resultaat gaf. Ozempic 1 mg nu na een jaar gestopt. Dit soort medicijn gaf geen verandering in Glucosewaarde . Lijkt wel een soort gemeen gif wat echt niet goed is voor een mens.

20-11-2020 | Man | 56
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Sinds 8 weken in gebruik. Daags na injectie hypo. Twee dagen na injectie zeer zware buikpijn (half uur tot een uur lang). Weken lang obstipatie gehad en is nu eindelijk over. De hele dag hele vieze boeren laten zonder dat ik lucht inslik. Komt dus echt uit de maag. Ondanks dagelijks slikken van maagbeschermer continue oprispingen. Moet vaak tot wel 4 x daags extra maagtabl[lees meer...]etten slikken. Slecht slapen en vaak wakker doordat mijn maag opspeelt. Vaak draaierig en duizelig. Denk niet dat dit de oplossing is. Ik gebruik dit naast 1 x 1000mg metformine per dag. HbA1c dropte gelukkig wel, maar de positieve bijwerking dat je wat afvalt geldt bij mij helaas niet. Ga vanaf volgende week op Gliclazide over.

01-11-2020 | Vrouw | 74
semaglutide (0,25mg)
Ben dag en nacht misselijk met overgeven, zelfs s'nachts. Ik heb de eerste 4 dosis van 0,25 mg gehad maar ga niet hoger. Kan nergens naar toe vanwege de misselijkheid. Ben ook verschrikkelijk moe. Mijn lichaam doet zeer vanwege het overgeven.

23-06-2020 | Vrouw | 59
Suikerziekte (type 2)
Het is kanker verwekkend niet gebruiken mensen krijgen alvleesklier ontsteking en kan omslaan in kanker!!!!

21-04-2020 | Man | 65
semaglutide (25ml)
Diabetes type 2
Denk goed na of u dit wilt gaan gebruiken. Een paardenmiddel. Verschrikkelijk ziek van geweest. Dikke week later nog steeds last van de bijwerkingen. Bijna geen eetlust

16-08-2021 | Man | 60
Diabetes type 2
reeds 10 weken bezig, 4x.025mg, 4x0.50mg, 2maal1mg. Je word zwak, misselijk,kan niets meer eten, niets smaakt nog , je kan toch niet leven op mars en koekjes. de moraal word er zeker niet positiever op. sociaal leven staat op nul. Mijn man heeft een groot restaurant, gn overgewicht, moet veel werken, je suiker word stabiel maar ten koste van wat??????

03-01-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25mg)
Diabetes type 2
Al 22 jaar slecht ingestelde diabetes. Nu 19 jaar insuline waarvan 4 jaar Novomix 2dd . Nu 15 jaar 3 dd Novorapid en 1 dd Levemir. 3 maanden geleden op verzoek diabetes verpleegkundige begonnen met Ozempic 1x per week 0.25 mg. Reageerde erg goed en na 2 weken gebleven bij 0.25 terwijl ik volgens het gebruik door zou moeten naar 0.50. Wel vertrlde ik de diab vpk dat ik e[lees meer...]rn erg hoge pols in rust had, zo ong 120 pm terwijl ik altijd tussen 68-72 zat. Thuis bloeddruk meten gaf ook erg hoge waarden aan. Word bij de internist 2x pj gemeten en altijd ong. 120/80. Na overleg gestopt met Ozempic. 1 week na stoppen RR nog 215/105 . Na 3 weken RR nog 180/85. Ik moet nu via huisarts laten controleren met 24 uurs meting maar door Corona niet veel mogelijk bij huisarts. Ik wil alleen weten hoe het kƔn dat ik na inmiddels 5 weken stoppen met Ozempic, ik nog steeds een erg hoge RR en polsslag heb.

26-11-2020 | Man | 53
semaglutide (0.5mg)
Diabetes type 2
Ondanks de goede resultaten op mijn bloedsuikerwaarde ben ik na 4 maanden gestopt. De bijwerkingen waren zeer vervelend waarbij vooral de winderigheid en het boeren voor mijn werksituatie niet meer te doen waren. Helaas....

24-10-2020 | Vrouw | 63
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ik gebruik nu Ozempic gedurende 7 weken. De eerste 6 weken 0,25ml en nu 0,5. En 2x dag Metformine.Ben reeds 2kg bij gekomen, frustratie! Vervelend is dat ik soms drie dagen niet naar het toilet kan en dan een dag diarree. In het begin wel hoofdpijn en zwarte vlekjes.Eet kleinere porties, drink redelijk veel water. Verder ervaar ik geen bijwerkingen maar ik wil ook gewich[lees meer...]t verliezen.

27-09-2020 | Vrouw | 57
semaglutide (5)
Diabetes type 2
Als ik dit van te voren had geweten had ik denk ik niet begonnen pff wat een drama heb het heel moeilijk.

26-08-2020 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Behoorlijk ziek geweest van dit middel . Gaat na 6 maanden wat beter maarschalk en toe nogmisselijk

26-02-2020 | Man | 55
Diabetes type 2
het werkt in zover dat buikomvang afneemt maar niet het gewicht , ook het nemen van mijn andere medicatie gaat zeer moeizaam door de misselijkheid . eten gaat wel maar niet te veel kortom het doet van alles maar niet het goede helaas.

12-09-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maand Ozempic 1 mg. Het is net of vermoeidheid en misselijkheid nog toenemen. Nog iemand met deze ervaring? Ik begin mij zorgen te maken of er iets anders gaande is šŸ˜„