Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen duizeligheid impotentie algemene zwakte constipatie acute diarree zelfmoordgedachten afwezigheid van menstruatie zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

20-03-2024 | Vrouw | 55

acute diarree buikkrampen misselijkheid

al 2 jaar bezig met elke keer opnieuw te proberen omdat suiker niet goed onder controle blijft, maar stop elke keer na 2 tal maanden omdat ik constant maagpijn heb, veel diarree, enorm moe, misselijk, geen eetlust, eet liever niet om maaglast te voorkomen Ja, val af, maar das niet de manier Eens ik stop na paar weken word het beter maar krijg ik enorm veel snoep en ee[lees meer...]tdrang elke keer vlug tempo suiker die stijgt en gewicht Eet gedrag heel moeilijk onder controle te houden, net alsof mijn lichaam nood heeft aan al die voeding en suikers Grootste rommel dat er bestaat en dat je lichaam helemaal in de war brengt

16-03-2024 | Vrouw | 44

constipatie misselijkheid

1 maand gebruikt in opbouw. Nul effect, bij de laatste verhoging continu ziek, misselijk, maagzuur, overgeven. Zo zal je wel af. Begin hier niet aan.

03-03-2024 | Man | 53
Suikerziekte (type 2)

impotentie duizeligheid misselijkheid algemene zwakte zelfmoordgedachten agressie

Hallo, ben een man 53j met suiker 2 ik ben met ozempic 0.25 begonnen op 11 januari 2024 das niets zo lang. In het begin super ik viel af werd zelfs potenter (waar niet mee aan de hand was vooraf) meer inergie tot de 4 week moest ik van de dokter 2x 0.25 prikken omdat de 0.50 niet te leveren was. Ik gedaan ja vanaf dag 1 geen honger gevoel meer dus vergat te eten das even j[lees meer...]e knop omzetten en wennen 3x verplicht te eten das meteen impotent er na viel ik zo snel af dat ik zoon pijn in mijn spieren had dat ik niet meer kon werken al van de bank af komen, depressie zelfmoord is al 2x voorbij gewaaid en extreme agressie, ik heb de dokter gebeld en moet terug naar 1x in de week. Inmiddels 2 weken later on steeds impotent en misselijk veel agressie, ik heb de dokter gebeld gezegt dat ik er mee stop, als ik heer mee door ga wordt ik niet gelukkigen herken me zelf niet meer en impotent op me 53j terwijl ik ergens lastvan had vooraf. Nee ik ik denk dat ik nog geen jaar meer leef als ik hier mee door ga, hoe goed het ook werkt ik de ochtend nuchter geen suiker maar is voor mij geen oplossing helaas op dit moment. Vindt het erg spijtig....... ps ben leesblind dus let op de spelfouten

26-01-2024 | Man | 54
semaglutide (3mg)
Vreselijk ziek van

11-01-2024 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Verschrikkelijk ziek van geworden. Overgeven, moe, zweten, pijn in mijn benen en hoofd. Mijn totale leven belemmerd. Je valt inderdaad wat af maar dat is logisch als je niets kunt verdragen op je maag. NOOIT MEER!

19-12-2023 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Door hoge suiker waardes aan de Ozempic gegaan, eerst 0.5 voor 3 maanden. Toen overgegaan op de 1.0, ik kon niet tegen geurtjes van eten. Eten ging niet meer en steeds overgeven. Met spoed opgenomen met nierfalen, mijn nieren werkte nog voor maar 3%. Aan de zwaarste dosis prednison voor 3 weken. Dit alles gebeurde 23 juni en top op heden zijn mijn waardes veelste hoog[lees meer...], en mijn nietwaarde weer gezakt.. Van 37% naar 35% en pas weer bloed laten testen en weer gezakt naar 33% . Zoveel spijt dat ik er ooit aan begonnen bent.

12-12-2023 | Man | 62
Diabetes type 2
Werkt niet op gewichtsverlies bij mij. Bloedsuiker waarde in het bloed gemeten is verbeterd.

12-12-2023 | Vrouw | 76
Diabetes type 2
errste 2 weken geen bijwerkingen. daarna zo verschrikkelijk misselijk geweest. 2 weken lang. mijn maag accepteerde niets meer, een klein slokje water sons. mijn hele spijsvertering kwam stil te liggen. zo ziek was ik nog nooit... de hel...... nu 3 weken later zij maag en darmen nog niet goed. BEGIN ER NOOIT AAN,....

04-12-2023 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik alweer 4 weken Ozempic 0,25mg. Tot op heden geen bijwerkingen en ook nog geen kilootje afgevallen. Helaas. Ik blijf nog wel hopen dat er bij een ophoging naar meer mg Ozempic wel zijn werk gaat doen.

29-09-2023 | Vrouw | 51
semaglutide (0.25g)
Afslanken - overgewicht
Sinds 3 weken prik ik 0.25 g. Eerste 2 weken voelde prima en de snaaimomenten waren prima onder controle. Na derde spuit zeer ernstige bijwerkingen . Lijk ik steeds een hypo te doen waardoor ik extreem moe word. Normaal zit ik vol energie en kan ik bergen verzetten. Het afvallen gaat daarom ook snel maar voelt niet gezond aan , aangezien ik geen eten meer verdraag precies.[lees meer...] ... hoop dat de klachten uitdeinen en ik toch naar een gezond eetsysteem kan gaan. Ik eet van nature niet overdreven veel Kh dus weet niet waaraan het ligt. .. ik twijfel sterk om door te gaan .

22-09-2023 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Reeds enkele jaren diabetes type 2 waarvoor Metformax. Niet meer afdoend en ook overgewicht. Dokter wou Ozempic 0,25mg opstarten. Eerste 2 weken vielen bijwerkingen mee, misselijkheid en vlug verzadigd en geen hongergevoel. Na 3de week ernstig last van maag en darmen, diarree en krampen. 4de week aanhoudende buikkrampen en diarree die enkel weggingen met Buscopan Forte en [lees meer...]pijnstilling. Dadelijk moeten stoppen van arts. Nu maag-en darmontsteking waarvoor Motilium tot het uit mijn systeem is. 3kgs afgevallen maar mijn glucose nog steeds te hoog nuchter. Voor mij nooit meer. Slechte ervaring.

22-09-2023 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Begonnen met 0,5 mg en na een aantal weken naar 1 mg. In korte tijd van 5 maanden 14 kg afgevallen. Woog nog maar 54 kg. Zo licht nog nooit geweest. Suiker was heel goed. Maar door het snelle afvallen in Ketose geraakt en letterlijk mijn spiermassa aangevreten. Zag er niet uit. Voelde mij niet happy en zwak. Totaal geen trek in eten en bij warm eten gewoon misselijk kreeg[lees meer...] het er niet in.Gebruik verder metformine en Forxiga. De combi met Ozempic was niet goed.Gestopt in overleg met huisarts. Nu wel meer op mijn voeding letten voor mijn suiker.Nu begin ik weer beter in mijn vel te zitten en weer trek in eten. Heb nog 1 nieuwe doos in de koelkast liggen van 1 mg als er een liefhebber is. Zonde om weg te gooien. Als ik dit mag vermelden. ////// red. Let op: In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ////

15-07-2023 | Vrouw | 43
Afslanken - overgewicht
Neem dit middel niet als je niet doodziek wil zijn. De bijwerkingen zijn niet te doen. Buikkrampen, buikloop, misselijkheid, eierpuf , enorme vermoeidheid. Ik heb maar 2 weken dit product gebruikt, effectief is het wel, ben 3,5 kg kwijt. Maar hoe! Vuilbak binnen . Nooit meer!

23-06-2023 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Goeiemorgen , al 15 j diabetes met moeilijk onder controle krijgen van goede suikerwaarden . Staat nu weer al weken rond 200 nuchter , voor middag en avondeten 🥴🥴. Nu begonnen met ozempic 0,25 , wanneer zie je resultaten van dit medicijn ? Is eerste week dat ik gespoten heb maandag . Suiker blijft rond de 200 , neem 1/2 metformax 850 en 1 uni diamicron dagelijks . [lees meer...]Ik word daar zo triest van om elke dag weer te moeten zien hoe hoog dat mijn waarden zijn …….😫😫😫

26-05-2023 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
Mijn bloedsuiker is nu perfect, ben gestopt met glycazide. Helaas is na 4 kilo te zijn afgevallen mijn overgewicht hetzelfde. Ik val niet verder af, ondanks dat ik aanzienlijk minder eet, (bijna) geen koolhydraten eet en voldoende beweeg en sport. Mijn eetlust is sterk verminderd, en iedere dag koken is een ware beproeving, want ik heb nergens zin in. Ik ben niet meer mis[lees meer...]selijk. Ik ga binnenkort met de diabetes arts toch maar alternatief bespreken.

10-05-2023 | Vrouw | 45
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Ik zou vandaag beginnen, maar... het is niet leverbaar! Ik heb het nodig want mijn suiker is echt te hoog en metformine en gliclazide helpen niet... Dank aan iedereen die het alleen gebruikt om af te vallen!