Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen duizeligheid impotentie algemene zwakte constipatie acute diarree zelfmoordgedachten afwezigheid van menstruatie zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

14-01-2024 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Na periode van stress was mijn diabetes 76. Daarna altijd onder de 53 en nu 47 maar meer door lijnen. Ik gebruik het nu bijna 3 jaar. Ik ben er nooit mee afgevallen alleen bij extreem weinig inname max 900 calorien. Ik wil graag naar 0.5 mg gezien mij diabetes waarde maar POH is het er niet mee eens

22-06-2023 | Vrouw | 60
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Na metformine (maag en darmproblemen), Gliclazide ( hartkloppingen), Januvia (hoofdpijn en gewrichtspijn), Trajenta ( geen klachten, maar deed helemaal niks) nu dus Ozempic. Elke vier weken een hogere dosis om mijn lichaam eraan te laten wennen. Nu sinds 1 week op 1 mg. Bij de lagere dosis weinig bijwerkingen. Alleen na een paar uur maagpijn en/of misselijkheid als ik te[lees meer...]veel gegeten had. Dat heb ik nu prima in de hand. Heb weinig behoefde aan zoetigheid. Ik eet ook koolhydraatarm als het uitkomt. Wat me opvalt bij dit middel: ik slaap er zo goed op! Zelfs al bij de 0,25 mg…. Echt een uitkomst! Nu ik op 1 mg zit komen er wel wat andere bijwerkingen bij. Met name gewrichtspijnen. Die voel ik opkomen en die voel ik weer wegtrekken. In mijn polsen of enkels. Geen stijfheid, gewoon pijn. Alles blijft soepel. Deze bijwerking had ik ook bij Januvia. Ik ben inmiddels wel wat afgevallen. (Heb geen weegschaal), ik denk 1 maat. Mijn bloedsuikergehalte wordt pas over een paar maanden getest. Dus of het wat doet, weet ik nog steeds niet.

21-01-2023 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
het werkte super effectief, algehele gemoedstoestand was ook geweldig, me in jaren niet zo goed gevoeld, geen insuline meer spuiten (was ook nog eens insuline allergisch, dus kon alleen lang werkende insuline gebruiken), geen hoge bloedsruk meer ook geen last van meer van maagproblemen. Viel ongeveer 9 kilo af, maar omdat ik geen insuline meer nodig had en mn overgewicht d[lees meer...]usdanig verminderd was kreeg ik geen ozempic meer voorgeschreven, ondanks herhaaldelijke verzoeken. Resultaat, overgewicht terug, bloeddruk ook weer omhoog en langzaam lopen mn bloedsuikerwaardes ook weer op, mijnhuisarts geeft als reactie, een dieet en meer bewegen, alsof ik daar nog de energie voor heb, om maar niet te spreken over de route die al afgelegd heb (met diëtiste en beweegtherapie)voordat de specialist mij op ozempic zetten.

13-12-2023 | Man | 61
semaglutide (0,25mg)
Angina pectoris
Na 3 weken gebruik te hebben in combinatie met dieet al 6,5 kilo afgevallen

19-06-2023 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ozempic gebruik voor diabetes en afslanken, gebruik sinds ongeveer 1 jaar, de eerste 4 maanden soms gedacht aan opgeven, zo misselijk en raar gevoel..maar heb doorgezet en en nu niks meer van bijwerking, heb een zeer goeie bloedsuikerspiegel door dit medicijn maar het afslanken is gestopt, ben 12kg kwijt...

22-05-2023 | Man | 61
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ben in een halfjaar tijd afgevallen van 83 naar 75 kg. Is dat niet te veel in een half jaar? Gemiddelde suikers zijn goed, 46. Geen hypo's meer

08-03-2023 | Vrouw | 61
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ik was eind augustus 2022 begonnen met o,25 voor een maand. Na een maand overgegaan naar 0,5 mg. Toen werden de bijwerkingen heel heftig. De arts dacht dat ik een maagzweer had maar ik gaf aan dat het door de Ozempic kwam. Wel veel afgevallen, als ik alleen aan eten dacht werd ik al onpasselijk. Nu aan de tabletten 0,25. Deze doet niets, behalve na inname hartkloppi[lees meer...]ngen. Daarna zakt dit.

12-12-2023 | Man | 62
Diabetes type 2
Werkt niet op gewichtsverlies bij mij. Bloedsuiker waarde in het bloed gemeten is verbeterd.

28-11-2022 | Man | 62
semaglutide (0.25MG)

04-10-2022 | Vrouw | 62
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
In de eerste twee weken (25mg). Voelde ik me wat weeig op mijn maag, en merk inderdaad dat als ik iets eet wat naar verhouding vet is, daar weer wat last van krijg, ik heb totaal de behoefte niet meer om tussendoor te eten, ik was een echte emotie eter ook, ik val elke week een pond gemiddeld af, wel iets last van obstipatie, maar valt goed te handelen…er komt immers ook m[lees meer...]inder voeding binnen om af te vloeien ;) wat verder heel belangrijk is, mijn bloedsuikers zijn perfect, ik gebruik niet meer de helftvan de insuline eenheden van eerder. Zeer positief dus!

29-11-2023 | Man | 63
Diabetes type 2
Nu 6 maanden gebruikt ,mijn suikerwaarden gaan niet omlaag val ook niet af, de kwaliteit van het leven wordt teveel beperkt, na elke hap eten had ik een oprisping, en het is ook geen pretje om continu te leven met diaree, dit is echt teveel.

18-07-2023 | Man | 63
semaglutide (14)
Diabetes type 2
In verband met veel prednisolon gebruik voor mijn longen was moest ik erg veel extra insuline spuiten om onder de 20 te blijven. Door het gebruik van Rybelsus nu 14mg zit ik zo'n 90% in mijn streefgebied. Qua gewicht viel ik een kleine 5 kg af echter in de weken erna zat dat er zo weer bij. Helaas die bijwerking heb ik niet. De misselijkheid en diarree zijn wellicht voor m[lees meer...]ij een reden om te stoppen als ik van de prednisolon af ben.

10-04-2023 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Sinds 1 jaar gebruik ik ozempic de eerste 2 maanden 5 kilo afgevallen daarna helemaal niks meer . Last van mijn maag op de dag als ik prik daarna niet meer. Hiervoor gebruikte ik metformine daar had ik veel last van met name diarree. Helaas val ik niet meer af van ozempic wat wel de bedoeling was. Ik twijfel of ik zal doorgaan met ozempic

23-06-2023 | Vrouw | 64
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Goeiemorgen , al 15 j diabetes met moeilijk onder controle krijgen van goede suikerwaarden . Staat nu weer al weken rond 200 nuchter , voor middag en avondeten 🥴🥴. Nu begonnen met ozempic 0,25 , wanneer zie je resultaten van dit medicijn ? Is eerste week dat ik gespoten heb maandag . Suiker blijft rond de 200 , neem 1/2 metformax 850 en 1 uni diamicron dagelijks . [lees meer...]Ik word daar zo triest van om elke dag weer te moeten zien hoe hoog dat mijn waarden zijn …….😫😫😫

24-04-2023 | Vrouw | 65
semaglutide (1,0)
Diabetes type 2
In 1 jaar 18 kilo afgevallen. Van 4 x per dag insuline spuiten naar 1 s avonds langwerkende insuline. Sinds april 2022. Methformine van 3 tablet naar 1 tablet 500 mg. Geen hypo of hypers meer. Af en toe misselijk maar dat heb ik er wel voor over. Ben er blij mee.

05-03-2023 | Vrouw | 65
semaglutide (050)
Afslanken - overgewicht
ik gebruik het nu van november 2022.startende met 0,25 en nu dus 0,50 mg. Geen gram afgevallen. Bij mij werkt het dus totaal niet. Erg teleurgesteld