Metformine (576 meningen)
Trulicity (48 meningen)

08-12-2021 | Vrouw | 46
semaglutide (0,25mg)
Afslanken - overgewicht
Vanavond m’n eerste spuit gehad van 0,25mg. Voel er nog niks van. Maar dat is misschien wat snel? Ben benieuwd naar de volgende weken. Wanneer begonnen jullie de eerste “bijwerkingen” te voelen?

01-12-2021 | Vrouw | 54
semaglutide (0.5mg)
Afslanken - overgewicht
Ben nu op de helft van mijn 3de week en al 4 kg minder. Ben benieuwd naar de hogere dosis, of je dan meer/sneller afvalt. Moet zeggen het onderdrukt super het snaaigedrag. Miet eraan denken om te eten. Bij teveel koolhydraten wordt ik misselijk en moet vreselijk boeren. Sta tevens op groen licht voor een GBP maar ivm een allergie voor nikkel durf ik het niet aan daar ze al[lees meer...]les dicht maken met nietjes, blijkt dat in titanium ook een percentage nikkel zit. Voor mijn is dit dus een goede vervanger, ben hoopvol.

30-11-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Vrouw 57 jr, 17 jr diabetes. Nu 6 weken Ozempic, sinds 2 weken 0,5 Mg. Bij de start (eerste 2 weken) erg moe en van tijd tot tijd erg misselijk. Inmiddels nauwelijks bijwerkingen. Een enkele keer maar gaat heel snel over. Bls waarden fantastisch veranderd. Van 12 eh kortwerkende insuline 3 x per dag naar 0 eh. Gebruik dus helemaal geen kortwerkende insuline meer. Wel langw[lees meer...]erkende en 2 x per dag 100 mg metformine. Het is absoluut waard. 6 kg afgevallen tot nu toe

25-11-2021 | Vrouw | 42
semaglutide (5)
Afslanken - overgewicht
Vanaf ik teveel pasta eet of snoep word ik misselijk of moe. Ik moet wel mijn eten aanpassen of ik krijg ook de bijwerkingen. Niet te veel koolhydraten en een koekje vervang ik door een mandarijntje of yoghurtje ... . Ik lees veel over misselijkheid en andere bijwerkingen. Mijn ervaring is dat de bijwerkingen komen als ik mijn voeding niet aanpas.

19-11-2021 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
Gestart op 8/11 met ozempic,25 Vanaf dag 2 wat diarree , na de 2 de spuit , ganse week ellendig ziek geweest 🙈tot op heden Braken , misselijk, duizelig, heel moe , zeer weinig eetlust

28-11-2022 | Man | 62
semaglutide (0.25MG)

13-10-2022 | Man | 55
semaglutide (3mg)
Diabetes type 2
Gebruik sinds een maand rybelsus (de pil vorm van ozempic ) en veel last van misselijkheid ,maagzuur en indigestie, en ik ging vermageren zeiden ze ,ben al 4,5 kg bijgekomen sinds begin gebruik ,en heb constant een hongergevoel (maar eet minder dan vroeger )

29-09-2022 | Man | 80
semaglutide (1,0)
Afslanken - overgewicht
Van 138 kg naar 118 kg op 15 maanden tijd. Daarna niet meer. In België niet terugbetaald als je geen diabeet pacient bent.;best duur- 105€ voor 4 maal spuiten

12-09-2022 | Man | 68
semaglutide (0.25ml)
Diabetes type 2
Door mijn diabetes 2 heb ik wat overgewicht en mijn POH sprak met lovende woorden over het gebruik van Ozempic. Ik wilde het wel proberen, echter na enige weken ga ik hiermee stoppen. Ik moest heel frequent meerder keren naar het toilet ( diarree ), ook in de nachtelijke uren. Mijn privé leven ging op de schop, menige afspraken moet verzetten.. Ik durfde nauwelijks nog bui[lees meer...]ten te komen daar ik dicht bij de toilet wilde zijn, er zijn momenten geweest dat ik geen controle meer had over mijn ontlasting, met alle nare gevolgen. Dus ik ben gestopt met deze medicatie, en wil nog altijd baas zijn over mijn eigen lichaam.. En inderdaad je valt er wel wat vanaf.. maar de manier waarop hoeft van mij niet.

09-09-2022 | Man | 68
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
De eerste twee weken geen probleem, daarna begint het met buikkrampen hard na de wc hollen. Het is net geen diarree maar desalniettemin vervelende bijwerkingen. Het middel wordt voorgeschreven bij diabetes en wat overgewicht, het voedsel wordt vlotter verwerkt door het lichaam, waardoor je dus op lange termijn gaat afvallen. Effectief ..ja - vervelend ook ja, dus ik ga [lees meer...]er mee stoppen. Deze rotzooi ga ik dus niet meer spuiten.

06-08-2022 | Man | 50
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht
Ik ben het middel puur gaan gebruiken om af te vallen. Zelf ben ik geen suikerpatiënt, dus wat meer moeite moeten doen om het te krijgen. Ik deed al langer een licht ketose dieet en dit heb ik gewoon doorgezet. Daarnaast slikte ik al vitamine D en magnesium icm visolie capsules. Maar ik heb werkelijk bijna nergens last van. De eerste 4 weken heb ik de 0,5mg gebruikt. Da[lees meer...]arna 10 weken ongeveer 0,75mg en nu 3 weken 1mg. Ja ik moet eten tot ik vol zit en niet meer nemen, anders wordt ik misselijk. Ik hou aan dat ik nog de helft eet van wat ik voorheen at. Als ik eem dag geen ontlasting heb dan neem ik een homeopathische stoelgang tablet. Ik ben nu 12 kg afgevallen in 17 weken waarin ook 4 weken vakantie zijn gevallen. Mijn startgewicht was 98 kilo.

03-08-2022 | Man | 62
semaglutide (0.5)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)
als je voor die vervelende gevoelens een omepreasol maagbeschermer neemt, verdwijnen de klachten als sneeuw voor de zon. Ik heb aan 1 maagbeschermer op de 3e dag na inspuiten voldoende om verder geen enkele klachten te hebben. Succes.

01-08-2022 | Man | 62
semaglutide (0,5)
super gevaarlijk dit spul ,begonnen met 0,25 mg voor 4 weken ,honger gevoel ging weg en suiker zakte van 7,6 naar 6,3 dus niet echt laag ,verhogen maar naar 0,5 mg via praktijkondersteuner niet meer kunnen inslapen van de pijn in mijn buik, raar gevoel in mijn hoofd en pijn in mijn maag en darmen ,niet meer naar de WC kunnen en heel de dag aandrang ,heel de dag een vol ge[lees meer...]voel en geen zin meer in eten en drinken vermoeidheid en nergens geen zin meer in, van 122 kg naar 105 afgevallen maar soms 5 dagen niet naar de wc kunnen ondertussen gestopt maar maagklachten en darmklachten na 4 weken stopen is er nog zo erg dat ik van de week een echo moet laten maken bij de maag darm en lever specialist en daarna een gesprek met uitslag en verder behandelplan, dus ik raad aan om het niet meer te gebruiken voor verdere complicaties te voorkomen. serieus

28-07-2022 | Man | 58
semaglutide (0,5)
Zat aan het maximale aantal pillen (Metformine en Tolbutamide). Ozempic als alternatief gekregen. Resultaat is dat ik van alle pillen af ben en ook nog eens 20 kg ben afgevallen. Geen bijwerkingen of andere problemen ondervonden.

01-07-2022 | Man | 26
Afslanken - overgewicht
Ik ben gestart op 128kg, nu aan de 5de week bezig met 0.5mg injecties. Zit vandaag op 117.6kg. Pas een hele week ziek geweest door corona, smaak en geur was weg, gisteren avond was de smaak gedeeltelijk terug en had ik echt enorm veel zin in een durum kip met kaas. Dit had ik beter niet gedaan.. opwerpingen van vetten en boeren in de mond, en diarree waar geen hard brokje[lees meer...] in zit... Dit is eigenlijk tot nu toe het eerste van bijwerkingen dat ik ervaar sinds ik begonnen ben. Verder eet ik gezond, alleen dus pakken minder en ga ik 3x per week met de mountainbike rijden. Ik voel mij allesinds al een pak fotter erdoor.

26-06-2022 | Man | 60
semaglutide (50)
4 weken 0,25 mg ozempic wat last van diarree gehad, nu drie weken 0,50 mg ozempic last van verstopping en ook hoge hartslag en hoge bloeddruk (normaal 128/87) nu 160/105 . Ben er nu mee gestopt., morgen ga ik met de dokter bellen, maar ik vindt het te veel risico. In 6 weken 2,5 kg minder, bloedsuiker iets lager.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum