semaglutide

Glimepiride (48 meningen)

11-02-2022 | Vrouw | 24
semaglutide (1)
Afslanken - overgewicht
Begonnen op 8juni2021, ondertussen 8maanden verder en 32kg lichter! Door dit middel is het mij gelukt om een gezonde levensstijl te vinden en ook om te beginnen met sporten. Eerste paar weken misselijk geweest. Ik voel wel altijd als de week om is dan ik wat meer ‘goesting’ begin te krijgen met eten.

21-01-2022 | Vrouw | 24
semaglutide
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het product sinds 1 oktober 2021 en ben tot vandaag 14kg vermagerd. Tot 1 maand geleden gebruikte ik 0,25mg en sinds vorige maand 0,50mg dus ik kan nog een stapje hoger gaan.

10-09-2021 | Vrouw | 27
semaglutide (1.0MG)
Diabetes type 2
Begonnen op 15 maart. Al snel bijwerkingen,last van knoop in de maag. Misselijkheid, meerdere malen braken. Uiteindelijk toch wel nu (september) 14 KG kwijt. Afvallen gaat voor mijn gevoel langzaam in vergelijking met andere hier. Maar ik doe het voor bloedsuiker regulatie. Ben nu suikervrij, door dit middel. Alles is netjes, ik eet wat ik wil en zit nooit hoger dan een 8.[lees meer...] Van 4 maal daags insuline en 1000 MG METFORMINE per dag. Nu alleen nog 1x per week ozempic 1.0MG. Ben super blij,ik voel me top. Alle vitamine waarden en cholestrol e.d. zijn ook super goed gereguleerd. In het begin even doorbijten. Je komt er wel :)

20-12-2021 | Vrouw | 28
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Sinds 29 september ben ik begonnen met het medicijn, Ozempic 0,25mg. Ik begin deze week woensdag met een hogere dosis van 0,5mg. Tijdens mijn eerste twee weken heb ik wel wat last gehad van een blaasontsteking. Dit kwam door de suikers die ik uit plaste zei mijn huisdokter. Hij vertelde me ook dat ik veel water moet drinken en zure dranken zoals; water met wat citroen, [lees meer...]cranberry sap, vers geperst sinaasappelsap,.. Ik ben ondertussen al 8kg verloren met het gebruik van Ozempic. Ik ben dus aangenaam verrast. :-)

12-02-2022 | Vrouw | 30
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Al lange tijd dit medicijn in gebruik 0,5 maar vanaf het begin al erg misselijk braken vieze rotte ei boeren en moeilijk naar de wc kunnen. Afgelopen januari '22 opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm ernstige verstopping. Endoscopie gehad en niks raars te vinden. Nu gestopt en het gaat stukken beter. Voor mij deze troep niet meer dan maar Leven met wat hogere waard[lees meer...]en.

10-11-2021 | Vrouw | 32
semaglutide (0,50mg)
Diabetes type 2
Makkelijk in gebruik. Gebruik het nu zo’n 3 maanden, maar nog steeds last van bijwerkingen na het nemen van elke spuit elke week.

17-06-2022 | Vrouw | 33
Afslanken - overgewicht
Eerste maand in gebruik. Net 1 week ingespoten. Geen hongergevoel/snaai aanvallen vooral niet meer! Enkel last van darmen diaree af en toe. Verder tot nu toe alles goed. Ik heb een bmi van 33 dus benieuwd wat het ga geven na enkele weken. Spijtig geen terugbetaling van medicatie.

17-06-2022 | Vrouw | 33
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Begonnen wegens overgewicht. Proberen diëten maar lukte niet. Nu 1 week mee begonnen met 0.25mg. Enkel diaree verder geen last. Geen hongergevoel veel dorst. Spannend wat het na enkele maanden gaat geven. Trouwens al 2kg af

11-09-2021 | Vrouw | 34
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
6 weken bezig, eerst 4 weken 25mg en sinds 2 weken 50mg. 7kg afgevallen. Arts was duidelijk over de mogelijke bijwerkingen voor ik van start ging maar valt allemaal goed mee, vind ik. Voor ik begon kon ik aan niets anders meer denken dan aan eten en Ozempic brengt echt rust in mijn hoofd. Ik ben heel tevreden! Eindelijk na jaren iets gevonden dat me op weg helpt om een gez[lees meer...]ond gewicht te bereiken en de prediabetes te laten verdwijnen.

23-06-2021 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Sinds 4 weken, wekelijks spuiten met 0,25. Geen bijwerkingen, veel minder honger en geen trek meer in zoetigheid. Ik eet dus alleen nog mijn 3 maaltijden per dag en echt veel minder, inmiddels 7 kilo kwijt.

15-01-2022 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Effect : meer energie, minder honger, minder dipjes. Op 3 maanden, inclusief feestdagen 11 kg kwijt zonder grote aanpassingen.

20-06-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Doordat mijn schildklier zo goed als stil lag ben ik op 2 jaar tijd 30 kg bijgekomen. Op eigen houtje verschillende diëten geprobeerd en enkel door koolhydraten te minderen ben ik iets afgevallen maar nu blijf ik gewoon op gewicht. Van de endocrinoloog heb ik deze spuiten voorgeschreven gekregen om me te ondersteunen en mss nog een deel van mijn gewicht kwijt te geraken[lees meer...]. Het laatste jaar ook gediagnosticeerd met Bechterew en reuma en dit extra gewicht doet er niet veel goeds aan. De dag na 1e inspuiting ben ik Snachts misselijk geweest, waarschijnlijk door de reactie op de eerste dosis. Nu enkele dagen later gaat het beter en hongergevoel is ook serieus afgenomen. Tot nu toe krijg ik met moeite de helft nog binnen, en dan nog omdat ik toch iets moet eten. Tot nu toe kan ik nog niet veel zeggen dus ik ben wel benieuwd naar het resultaat na enkele maanden.

21-05-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (1,5mg)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ik heb Ozempic gespoten van januari tot mei Ik heb nu al twee weken geen ozempic meer gespoten, basically omdat het niet werkt (Indicatie was PCOS, Het werd zelfs erger en ik kwam zelfs bij!) Ik ben niet meer misselijk, heb geen hoofdpijn en migraine meer en heb terug energie! De misselijkheid was in het begin veel erger, verminderde wel, maar ging niet weg. het werd ee[lees meer...]n steeds, zeurende aanwezige misselijkheid. Niets ondraaglijk, maar wel heel erg lastig. Daarnaast had ik ook constant verschrikkelijk hoofdpijn, die regelmatig uitmondde in migraine (vermoedelijk omdat mijn suiker te laag stond)

11-02-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (1,50)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Werkt in op de onderliggende insulineresistentie bij PCOS. Ik gebruik dit in combinatie met gynositol. (Bij de fertiliteitsbehandelingen moet hier wel tekens weer mee gestopt worden. Maar ik ben zeer dankbaar dat ik het kan gebruiken in de pauze, want het verschil is groot.)

20-01-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Ik neem nu 3 maanden Ozempic en helaas heeft het hier nog niet zoveel effect. Ik heb een maand lang 0,25 genomen en dan gestart met 0,5. Daar doe ik nog even verder mee aangezien ik te misselijk was om over te schakelen naar een hogere dosis. Ik blijf continu misselijk. Het verergert precies en altijd heel moe. Soms betert de misselijkheid als ik iets heb gegeten. Als[lees meer...] ik zit en rustig mijn werk doe dan gaat het maar van zodra ik rechtsta en wat boodschappen ga doen buitenshuis, begint de misselijkheid nog meer te spelen en begin ik te kokhalzen. In totaal ben ik 2kg kwijt. Best wel frustrerend want heb al vanalles geprobeerd en had stiekem gehoopt dat dit toch wel iets meer ging doen dan 2kg op 3 maanden. Ik blijf hopen dat de misselijkheid ooit stopt en dat er toch nog wat kilo's afgaan.

05-03-2022 | Vrouw | 38
semaglutide (1mg)