Metformine (554 meningen)
Jardiance (42 meningen)

07-09-2020 | Vrouw | 48
semaglutide (1)
Diabetes type 2
Sind maart 2020 gebruik ik ozempic. Ben eerst begonnen met 25mg daarna 0,5 en nu 1 mg. All aangegeven aan deskundige dat ik nog misselijk ben van maar krijg altijd te horen dat joort er bij., elke dag is anders dan andere. Ik leef per dag eant ik ben continuu misselijk de ene dag meer de andere minder . Ben echt uitgeput en heb geen concentratie om dingen te doen

05-09-2020 | Vrouw | 66
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Gebruik al jaren Metformine 1000 2x per dag. De gemiddelde waarde bleef wat hoog 10.3. Daarom op advies internist gestart met Ozempic. Na de 4 weken startdosis van 0,25 hebben we besloten om voorlopig nog door te gaan met deze dosis omdat ik veel last heb van misselijkheid en een weeïg gevoel. Geen trek in eten en geen trek in koffie terwijl ik normaal gesproken wel gr[lees meer...]aag koffie drink. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom en wanneer de bijwerkingen optreden. Soms pas 3 dagen na de injectie maar ook 15 uur na de injectie. De diabetesverpleegkundige is wel tevreden over de waarden die niet meer boven de 10 uitkomen en ik val af, wat heel prettig is. Als ik me altijd zo zou blijven voelen weet ik niet of dit vol te houden is. Ik ben nu 7 weken bezig en hoop dat ik me beter ga voelen want ik wil het heel graag een kans geven.

26-08-2020 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Behoorlijk ziek geweest van dit middel . Gaat na 6 maanden wat beter maarschalk en toe nogmisselijk

02-08-2020 | Vrouw | 65
semaglutide (0,5)
Vanaf maart 2020 begonnen met Ozympic. Na 2 weken begon de misselijkheid en eetlust verdween. Maandag prikken, donderdag ziek. Nu ruim 4 maanden verder 13kg afgevallen en bloedsuikerwaarde 5.9!!!. Zit nu dosering 0,5, zat op 1,00. Op advies van dokter gezakt vanwege maagklachten. Ik gebruik 2 x 1000 metfotmine. Met Glicazide moest ik gelijk stoppen toen ik met Ozympic bego[lees meer...]n. Twijfel heel erg of ik hiermee moet doorgaan omdat ik mij lang niet 100% goed voel. Maar met de waarde en gewicht ben ik heel blij mee.

26-07-2020 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Een paar opmerkingen over Oxempic na gebruik van 10 weken: .Hoewel er steeds naar gevraagd wordt ben ik niet misselijk. Wel heb ik veelvuldig de hik. .Over het geheel genomen ben ik veel opgeruimder en heb ik meer 'levensvreugde' dan voorheen. Waar ik aan het begin van dit jaar steeds verder versomberde is mijn levenszin steeds verder opgeklaard. .Opmerkelijk is dat ik[lees meer...] de geur van rauw vlees werkelijk walgelijk ben gaan vinden. Behalve een plakje op mijn boterham hoef ik niet meer zonodig, zonder dat ik een vegetariër ben geworden. Ik vind het gewoon niet lekker. Ook gebakken vis hoef ik niet meer, terwijl een haring prima is. .Langzaam maar zeker heb ik aanzienlijk minder dorst en loop ik niet meer overal naar toe met een flesje water. .Nu, na tien weken, begin ik meer te eten. En begin weer 'hongergevoel' te ervaren. En moet ik weer aan mijn dieet denken. Ondertussen ben ik in tien weken zeven kilo afgevallen. Dat is mooi meegenomen.

23-06-2020 | Vrouw | 59
Suikerziekte (type 2)
Het is kanker verwekkend niet gebruiken mensen krijgen alvleesklier ontsteking en kan omslaan in kanker!!!!

08-06-2020 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Vroeger Victoza gebruikt ivm ernstig schommelende suikerwaardes en dat hielp om stabiel te worden en af te vallen, maar dat moest elke dag gespoten worden en daarom nu begonnen met Ozempic 1xpwk! De opstartfase 0,25mg na 4 wkn werd verlengd met nogmaals 4 wkn ivm bijwerkingen; Hoofdpijn- Misselijk-Ernstige Hypo's-Buikkrampen. Ik gebruikte de eerste 4 wkn ook nog Glyclazide[lees meer...] erbij. Dat werd bij de verlenging gestopt en Hypo's gingen weg! Ik voelde me beter en actiever ondanks de bijwerkingen en besloot door te zetten en nu na 8 wkn 0,25mg 1xpwk te hebben gespoten heb ik met arts besloten om op te hogen naar 0,5mg 1xpwk. Voordat ik op mocht hogen moest ik opnieuw mijn suikerwaardes laten prikken en gek genoeg waren ze hoger dan voordat ik begon! (Door het stoppen met de glyclazide?!?! Arts denkt van wel, maar de hypo's die ik had lieten toen ik het bij de Ozempic gebruikte lieten me van mijn graatje gaan en dus kan ik dat echt niet samen gebruiken.) Dosis Ozempic dus opgehoogd naar 0,5mg 1xpwk. Dit doe ik nu dus 1wk en al de hele week hoofdpijn en scheel zien en sterretjes en lichtflitsen. Al het licht komt veel harder binnen! De misselijkheid valt nu mee tot ik iets eet dan blijft het spoken tot het verwerkt is in mijn maag. (Ik heb dan ook een maagverkleining gehad in 2014 en toen kon ik ook niet alles eten en werd ik soms ziek ervan. Nu op dat zelfde nivo qua eten hoeveelheid en bepaalde producten en er soms ziek van zijn, maar ik accepteer het, omdat ik dan ook niet aankom in gewicht!) Ik hoop dat de hoofdpijn minder wordt en zeker de sterretjes zien, want zo kan ik niet deelnemen in het verkeer..... EN belangrijker; Ik hoop dat mijn suikerwaardes lager en stabieler worden! Ik houd nog even vol, want er is weinig alternatief als je ook de metformine (Hierbij moest ik heel vaak braken en was totaal vd wereld.) niet kunt verdragen! (Vrouw 49jr 95kg 1.75m)

28-05-2020 | Vrouw | 52
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Gebruik sinds jan 2020 nu Ozempic. Glucoses waren erg ontspoord door prednisongebruik. Glucoses normaliseerde onvoldoende nadat ik gestopt was met prednison. Glucose van 26 voor de lunch was niet ongewoon. Gebruikte al 1x40 mg glyclazide, 3x1000 mg Metformine, 3x daags Novorapid 10-12 eenheden en 1x daags 118e Tresiba. Na een maand Ozempic is de glyclazide gestopt en een m[lees meer...]aand later ook de kortwerkende insuline. Op dit moment spuit ik van de 118e nog 14e eenheden Tresiba en bouw ik deze langzaam af tot 0. Ik voel me naast de misselijkheidsklachten die er helaas nog steeds zijn veel beter. Ik hoop wel dat de misselijkheid weggaat. Ook heb ik minder eetlust en hongergevoel, wat geresulteerd heeft in -17 kg, waar ik ook erg blij mee ben. Kortom ondanks de misselijkheidsklachten zet ik door.

15-05-2020 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
ben 17 kg afgevallen n u schommelt het dan eraf weer bij en zo steeds op en neer.

19-04-2020 | Vrouw | 25
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik ozempic nu 1 jaar. In het begin veel moeite gehad om samen met de gliclazide dit goed te gebruiken. Ozempic zorgde voor minder honger, gluclazide zorgde nog voor hypo's. Uiteindelijk met gliclazide gestopt, nu alleen nog ozempic in gebruik. Suiker is perfect, hb1ac was laatste keer 43. Geen hypos, geen hypers meer. En sinds de stop met gliclazide (sinds 3 weken)[lees meer...] al 5kg verloren. Merk alleen nog bijwerkingen met pittig en sterk gekruid eten. Dit resulteert in diarree en buikpijn.

05-03-2020 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
mijn ervaring is goed in het begin vreselijk ziek geweest van alles en nog wat van klachten zit nu op 1 mg al een tijdje maar krijg toch af en toe vreselijk buikpijn met diarree en krampen kan dit hoort dat er nog steeds bij. af en toe duik de misselijkheid ook op niet vaak meer en vreemde hoofdpijn. maar die buikklachten zijn het vervelendst.

30-01-2020 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Bij de eerste 4 bv An 0,25 heb niks van gemerkt gisteren met de 0,5 mg daar merkte ik het wel hoofdpijn beetje vol gevoel duizeligheid

29-01-2020 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Paardenmiddel maar werkt als een trein. Al 4 kilo afgevallen in 6 weken en mooie waarden. Insuline al aan het afbouwen.

29-01-2020 | Vrouw | 26
semaglutide (0,50)
Afslanken - overgewicht
Mega vermindering van eetlust en kan geen grote porties meer eten. Sommige momenten zeer misselijk. Momenteel 8 kg kwijt in 3 maand

28-01-2020 | Vrouw | 51
semaglutide (0,25mg)

26-11-2019 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Na eerst Victoza te hebben gebruikt voor maand of 8 en daarbij te veel last van de bijwerkingen. Besloten om over te stappen naar Ozempic. Victoza moest dagelijks gebruikt worden de Ozempic maar 1x in de week. Dat was wel fijn. Helaas werden de klachten niet minder en was het uiteindelijk niet meer vol te houden. Om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand was traject[lees meer...] doorlopen bij MDL arts, met als 🍒 op de taart een colonoscopie ☹️. Gelukkig heeft deze gezegd te stoppen met de medicatie. Voel me zo veel fijner zonder de Ozempic😁. Helaas was ik de pechvogel die dit medicijn niet kon verdragen geloof dat het meestal niet zo extreem is. Dus mocht je het nodig hebben altijd proberen en zelf ervaren😁

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum