Metformine (564 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (47 meningen)

21-10-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Gebruik dit nu 4 maanden afvallen gaat goed 1 kg per week. Blijf vaak misselijk dag en nacht op verschillende tijden, om het weg te krijgen drink ik veel water, nuchtere suikerwaarden gaat langzaam omlaag, maar gemiddelde waardes van 3 maanden is goed, het beste geen koolhydraten eten of smoothies maken als je geen eetlust heb dan heb je toch calorieën binnen.

18-10-2021 | Vrouw | 45
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Wat een verademing! Ik gebruik nu 4 weken 0,25 Mg/week. Geen enkele nevenwerking, tenzij de eerste week hoofdpijn, maar dat kwam eerder door geen suikers meer te eten. Ik had vanaf het eerste moment weinig eetlust, dus eet dagelijks 2x 1 volkoren boterham met beleg waar ik zin in heb, plus de helft van mijn warme maaltijd. Zelfs de aardappelen laat ik makkelijk staan omdat[lees meer...] ik meer zin heb in groenten. OH ja, ik eet wel 's avonds 1 klein stukje chocola, een blokje van 1cm2. Op 4 weken tijd van 102kg naar 96kg gegaan, zonder enige moeite. Ik weet niet of ik nu mijn dosis best verhoog, of beter gewoon deze dosis blijf aanhouden.

17-10-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Op mijn glucosespiegel heeft een matige werking: gedaald van gemiddeld 28 naar gemiddeld 14, lager wil niet lukken. Wél ben ik er moeiteloos 20 kilo door afgevallen, puur doordat ik eindelijk het gevoel van verzadiging heb leren kennen na een normale portie eten. Ik heb geluk qua bijwerkingen: behalve dat ik af en toe heel ondamesachtig de hik krijg heb ik nergens last van[lees meer...].

12-09-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maand Ozempic 1 mg. Het is net of vermoeidheid en misselijkheid nog toenemen. Nog iemand met deze ervaring? Ik begin mij zorgen te maken of er iets anders gaande is 😥

11-09-2021 | Vrouw | 34
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
6 weken bezig, eerst 4 weken 25mg en sinds 2 weken 50mg. 7kg afgevallen. Arts was duidelijk over de mogelijke bijwerkingen voor ik van start ging maar valt allemaal goed mee, vind ik. Voor ik begon kon ik aan niets anders meer denken dan aan eten en Ozempic brengt echt rust in mijn hoofd. Ik ben heel tevreden! Eindelijk na jaren iets gevonden dat me op weg helpt om een gez[lees meer...]ond gewicht te bereiken en de prediabetes te laten verdwijnen.

10-09-2021 | Vrouw | 27
semaglutide (1.0MG)
Diabetes type 2
Begonnen op 15 maart. Al snel bijwerkingen,last van knoop in de maag. Misselijkheid, meerdere malen braken. Uiteindelijk toch wel nu (september) 14 KG kwijt. Afvallen gaat voor mijn gevoel langzaam in vergelijking met andere hier. Maar ik doe het voor bloedsuiker regulatie. Ben nu suikervrij, door dit middel. Alles is netjes, ik eet wat ik wil en zit nooit hoger dan een 8.[lees meer...] Van 4 maal daags insuline en 1000 MG METFORMINE per dag. Nu alleen nog 1x per week ozempic 1.0MG. Ben super blij,ik voel me top. Alle vitamine waarden en cholestrol e.d. zijn ook super goed gereguleerd. In het begin even doorbijten. Je komt er wel :)

05-09-2021 | Vrouw | 66
semaglutide (0)

04-09-2021 | Vrouw | 60
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Ozempic nu 3 weken en moet over een week voor controle naar de huisarts. Ik ben niet misselijk maar heb wel verstopping al is het niet zo dat ik daar iets voor moet nemen. Wat ik ik heel moeilijk vind is de vermoeidheid, ik sleep me door de dag heen. Ik heb totaal geen behoefte aan eten of snoepen. De eerste week heb ik 25mg ingespoten, week 2 en 3 over op 50 mg[lees meer...] en aankomende week zou ik over moeten op 75 mg maar zoals ik mij nu voel blijf ik op 50mg en hoor wel wat de dokter de week daarop zegt. Over het effect kan ik nog niet veel zeggen maar gezien het feit dat ik niet veel kan eten zal er wel gewichtsverlies komen neem ik aan.

31-08-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 3,5 maand Ozempic 1 mg en nog steeds 5 op de 7 dagen misselijk. Was gestart met 0,5 mg en daarmee geen problemen. Het is dat mijn suikerwaarden veel verbeterd zijn of ik zou opgeven. Ik behelp mij met R-calm, pilletjes tegen misselijkheid.

25-08-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.25ml)
Afslanken - overgewicht
Ik ben 22/4/2021 gestart met Ozempic 0.25ml en dit voor 4 weken. Nadien 4 weken 0,50ml en dan naar 1 ml. Momenteel gebruik ik nog steeds 1ml ( 25/08/2021)Ondertussen ben ik bijna 20 kg kwijt. Volgende maand begin ik af te bouwen want ik het het resultaat wat ik wenste. Van 84,3kg naar 64,6 kg. Ik voel me super en ik zou het opnieuw doen.

28-07-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.5)
Suikerziekte (type 2)
Met 0.25 weinig last ban bijwerkingen, diarree en 1 keer misselijk en moeten spugen. Na 4 weken over op 0.5 nu veel meer last van; vannacht daardoor ook erg slecht geslapen. Ik hoop toch dat dat weggaat.... Inmiddels ruim 3 kilo afgevallen maar dat is ook niet zo raar denk met die diarree.... Suiker nuchter na 3 weken flink gezakt van 12.3 naar 8.7

28-06-2021 | Vrouw | 68
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Gestart met 0,25 erg misselijk. Ging nagenoeg over, over 0,50 4 kilo afgevallen, hba1 goed. Abasaglar van26e,naar 12e. Nu na een jaar hetzelfde,maar nog misselijk,zwarte vlekken voor mijnogen, duizelig, totaal futloos, veel last van mijn maag. Zuurbranden, steeds minder eten, bij elke hap meteen de hik. IK ben ermee gestopt, dat houdt onherroepelijk in dat IK weer meer [lees meer...]insuline moet gaan spuiten en dus die 4 kilo minstens weer aankom. Maar vooral het verlies van energie, totaal futloos op de bank, voor mij geen fijn middel

23-06-2021 | Vrouw | 35
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Sinds 4 weken, wekelijks spuiten met 0,25. Geen bijwerkingen, veel minder honger en geen trek meer in zoetigheid. Ik eet dus alleen nog mijn 3 maaltijden per dag en echt veel minder, inmiddels 7 kilo kwijt.

22-03-2021 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Wanneer eerder saxenda gebruikt werd, geeft Ozempic geen resultaat meer

04-02-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
toen mijn dossis verhoogd is van 0,25 naar 0,5 ging het mis, het heeft mij 8 dagen ziekenhuis gekost i.v.m. ingeschrompelde nieren, had geen week langer moeten duren dan had ik kunnen gaan dialiseren .

03-01-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25mg)
Diabetes type 2
Al 22 jaar slecht ingestelde diabetes. Nu 19 jaar insuline waarvan 4 jaar Novomix 2dd . Nu 15 jaar 3 dd Novorapid en 1 dd Levemir. 3 maanden geleden op verzoek diabetes verpleegkundige begonnen met Ozempic 1x per week 0.25 mg. Reageerde erg goed en na 2 weken gebleven bij 0.25 terwijl ik volgens het gebruik door zou moeten naar 0.50. Wel vertrlde ik de diab vpk dat ik e[lees meer...]rn erg hoge pols in rust had, zo ong 120 pm terwijl ik altijd tussen 68-72 zat. Thuis bloeddruk meten gaf ook erg hoge waarden aan. Word bij de internist 2x pj gemeten en altijd ong. 120/80. Na overleg gestopt met Ozempic. 1 week na stoppen RR nog 215/105 . Na 3 weken RR nog 180/85. Ik moet nu via huisarts laten controleren met 24 uurs meting maar door Corona niet veel mogelijk bij huisarts. Ik wil alleen weten hoe het kán dat ik na inmiddels 5 weken stoppen met Ozempic, ik nog steeds een erg hoge RR en polsslag heb.