Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen acute diarree duizeligheid impotentie afwezigheid van menstruatie buikgeluid constipatie algemene zwakte zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

13-04-2024 | Vrouw | 50

maagzuur

Ben 1.61 woog 86,5kg. Jan 2024 begonnen met 0,25 mg na 1 maand 1kg afgevallen. Merkte nog niet veel. Feb begonnen met 0,50 mg nog eens 2 kg kwijt. Ging prima geen bijwerkingen. In maart begonnen met 1mg nog eens 3,5kg kwijt. Met 1 mg voelde ik pas dat ik echt minder eetlust heb. Bijwerkingen savonds in bed oprispingen mr dan ga ik op linkerzij liggen dat helpt en rond mens[lees meer...]truatie toch weer meer hongergevoel. Ben na 3,5 maand 6,5 kg kwijt. Gaat langzaam maar is beter zo. Voel mij nu al fitter en niet zo opgeblazen. Ben zeer tevreden. Ik was sceptisch omdat ik al van jongs af aan maagproblemen heb maar bijwerkingen vallen reuze mee! Ik ga nog even door.

04-04-2024 | Vrouw | 67
Makkelijk in gebruik

20-03-2024 | Vrouw | 55

acute diarree buikkrampen misselijkheid

al 2 jaar bezig met elke keer opnieuw te proberen omdat suiker niet goed onder controle blijft, maar stop elke keer na 2 tal maanden omdat ik constant maagpijn heb, veel diarree, enorm moe, misselijk, geen eetlust, eet liever niet om maaglast te voorkomen Ja, val af, maar das niet de manier Eens ik stop na paar weken word het beter maar krijg ik enorm veel snoep en ee[lees meer...]tdrang elke keer vlug tempo suiker die stijgt en gewicht Eet gedrag heel moeilijk onder controle te houden, net alsof mijn lichaam nood heeft aan al die voeding en suikers Grootste rommel dat er bestaat en dat je lichaam helemaal in de war brengt

16-03-2024 | Vrouw | 44

constipatie misselijkheid

1 maand gebruikt in opbouw. Nul effect, bij de laatste verhoging continu ziek, misselijk, maagzuur, overgeven. Zo zal je wel af. Begin hier niet aan.

12-03-2024 | Vrouw | 39
Afslanken - overgewicht

buikkrampen zware onregelmatige menstruatie afwezigheid van menstruatie

Ik ben met 0,25 begonnen met 115.8 kilo. Na 5 weken overgegaan naar ,5 met 110.2 . Na 1 week afwezigheid van menstruatie. Terwijl die regelmatig tussen 28 en 35 is. Haf 1 dag vaage bloeding met heel veel menstruatie krampen. Daarna was het gestopt. En noet meer gezien. Heel veel last van maagpijn, misselijk, darmkrampen, diaree. Soms vaste ontlasting. En 2x overgeven. I[lees meer...]k weet niet als ik verder moet gaan of stoppen. Ik wil wel afvallen maar niet dat ik me zo vreselijk voel. Alsof iemand mijn maag vringt met als een stuk kleding. Is het herkenbaar voor iemand?

02-02-2024 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Kan je me zeggen hoe je dit dan juist doet? 0,25mgr geven met een spuit van 1mgr? Moet je de spuit niet doorklikken tot op 1 met? Alvast bedankt

18-01-2024 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
In 2019 begonnen met Ozempic 0.5 mg en binnen een jaar 10 kilo kwijt en suiker onder controle. Voeding ook aangepast. Na een jaar geen effect meer en suiker ging schommelen. Verhoging naar 1 mg. Heeft geen effect gehad. 14 kilo aangekomen. Suiker ook nog aan het schommelen ondanks goede voeding. Gesprek arts aangevraagd om te stoppen met Ozempic en alternatieve te bespreke[lees meer...]n.

14-01-2024 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Na periode van stress was mijn diabetes 76. Daarna altijd onder de 53 en nu 47 maar meer door lijnen. Ik gebruik het nu bijna 3 jaar. Ik ben er nooit mee afgevallen alleen bij extreem weinig inname max 900 calorien. Ik wil graag naar 0.5 mg gezien mij diabetes waarde maar POH is het er niet mee eens

11-01-2024 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Verschrikkelijk ziek van geworden. Overgeven, moe, zweten, pijn in mijn benen en hoofd. Mijn totale leven belemmerd. Je valt inderdaad wat af maar dat is logisch als je niets kunt verdragen op je maag. NOOIT MEER!

19-12-2023 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Door hoge suiker waardes aan de Ozempic gegaan, eerst 0.5 voor 3 maanden. Toen overgegaan op de 1.0, ik kon niet tegen geurtjes van eten. Eten ging niet meer en steeds overgeven. Met spoed opgenomen met nierfalen, mijn nieren werkte nog voor maar 3%. Aan de zwaarste dosis prednison voor 3 weken. Dit alles gebeurde 23 juni en top op heden zijn mijn waardes veelste hoog[lees meer...], en mijn nietwaarde weer gezakt.. Van 37% naar 35% en pas weer bloed laten testen en weer gezakt naar 33% . Zoveel spijt dat ik er ooit aan begonnen bent.

12-12-2023 | Vrouw | 76
Diabetes type 2
errste 2 weken geen bijwerkingen. daarna zo verschrikkelijk misselijk geweest. 2 weken lang. mijn maag accepteerde niets meer, een klein slokje water sons. mijn hele spijsvertering kwam stil te liggen. zo ziek was ik nog nooit... de hel...... nu 3 weken later zij maag en darmen nog niet goed. BEGIN ER NOOIT AAN,....

04-12-2023 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik alweer 4 weken Ozempic 0,25mg. Tot op heden geen bijwerkingen en ook nog geen kilootje afgevallen. Helaas. Ik blijf nog wel hopen dat er bij een ophoging naar meer mg Ozempic wel zijn werk gaat doen.

15-11-2023 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
Nu 11 weken bezig. Laatste 6 weken 1 mg. Eerste 2 weken 0,25 mg. Merkte effect na 2 dagen. Voller gevoel, lang verzadigd. Eerste weken het meeste effect. Nu sinds 2 weken matig, veel minder effect: eetlust neemt toe. Nu na 11 weken 9 kg afgevallen. Omdat ik stil sta wil ik verhogen in dosering, want ik beweeg al meer , daar kan ik niet nog meer behalen. In overleg [lees meer...]met de verpleegkundige die mij begeleid. Ik heb geen bijwerkingen, was af en toe iets misselijk. Dat is het dan ook. Ik wil nog 11 kg afvallen.

11-11-2023 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
30kg bijgekomen door medicatie ( migraine) nu gebruik ik Aimovig 1 x per maand. Nu ozempic om gewicht kwijt te raken , ben gestart op 0,25 , na 7 weken viel ik niet meer af , de 0,5 te ziek van geweest, nu op 0,35 en val weer , geen te grote bijwerking . Ben heel blij met dit product , eindelijk ben ik fysiek maar ook mentaal weer beter ! ondertussen al 8 kg verloren

10-11-2023 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
het is bij elke mens weer anders (zo blijkt).met het gebruik van Ozempic. Ik had er hoge verwachtingen van ? Gewicht is 95 kilo en een lengte van 1.69. Helaas moet ga ik er mee stoppen ...dus gewoon zelf ermee gestopt vanwege de vele bijwerkingen. Volgende week heb ik overleg met de Diabeetverpleegkundige . misschien heeft hij nog een optie voor mij . Ik voel me nu weer b[lees meer...]eter gelukkig.....alhoewel ik merk dat het nog steeds in mijn lichaam zit, die stoffen. Ik gebruik 1 Metformine 500 mg. en 1 Gliaglizide 80 mg in de avond. Ik ben jaloers op de mensen hier.. waarbij.. zelfs geen enkele.. bij werking is ! Als ik dat lees. maar mooi voor deze mensen hoor. Een zus van mij is er geweldig door afgevallen en haar suiker is erg mooi geworden.9 Daar diende het ook voor bij haar) Zij wil niet meer zonder Ozempic zij had soms 23 suiker . Gestaag valt ze netjes af.

10-11-2023 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Eerst in pil vorming later de prik 0,5 mg Maar zo beroerd spierpijn in rug en benen, algehele malaise. jammer mijn nuchtere suiker was er goed mee gedaald. En afvallen lukte er niet mee