Ervaringen met Saxenda

liraglutide

BIJWERKINGEN

buikklachten chronische vermoeidheid constipatie darm/maag van streek duizeligheid lage suikerwaarden maagzuur migraine Misselijkheid onverschilligheid rode plekken traagheid trillingen bij zwakke inspanning trillingen in handen vermoeidheid zwelling van de buik

Metformine (592 meningen)
Ozempic (304 meningen)
Victoza (194 meningen)
Jardiance (78 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

29-01-2024 | Vrouw | 47
Afslanken - overgewicht
Nu 2 weken bezig en zit pas op een dosis van 1,2 mg maar al 3 kilo kwijt. Heb echt minder honger. Doe er Project Gezond bij maar ik krijg zelfs de gezonde maaltijden niet helemaal op. Ik betaal het zelf omdat ik niet wilde wachten tot ik eerst het GLI traject van een jaar had afgerond, daar ga ik binnenkort wel parallel mee starten. Ik ben in ieder geval vooralsnog zeer te[lees meer...]vreden. (twijfel alleen of ik volgens schema moet opbouwen of toch iets rustiger op ga bouwen aangezien het nu ook gewoon werkt en ik vrijwel geen bijwerkingen heb.

25-01-2024 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Ik gebruikte dit voor een steuntje in de rug na een rotperiode. Ik zit nu na 4 weken opbouw (0.6, 1.2, 1.8, 2.4) op 3 mg. Ik ervaar echter geen resultaat. Heb de pennen bij een kliniek aangeschaft. Goed begeleid en voor 3 maanden aangeschaft (27 December 2023). Nu dus 10 pennen over. Erg zonde maar om nu te blijven gebruiken zonder resultaat....Iemand nog ideeen? Of intere[lees meer...]sse? Ik weet even niet wat nu handig is. -o-o-o-o- /////RED mijn medicijn.nl: volgens onze richtlijnen faciliteren wij niet het ruilen of kopen van medicijnen . De wet verbiedt ons dit te doen. Wij geven ook geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd. Misschien dat je het via de apotheek nog kunt proberen, in de hoop dat het nog een weg kan vinden naar mensen met minder kansen.////

04-01-2024 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 3 maanden en ben 10kg afgevallen (120 - 110 kg). In overleg met mijn huisarts ben ik op de laagste dosis gebleven (0,6mg) omdat dit voor mij voldoende effectief is. De eerste injectie vond ik spannend, maar het viel me alleszins mee, dat gaat nu probleemloos. Ik heb alleen de eerste twee weken een beetje last gehad van bijwerkingen: ik voelde me duizelig,[lees meer...] zwak, misselijk, last van obstipatie. Toen viel ik al direct af, maar kon ik daar niet bij sporten en alle dagelijkse inspanning viel me toen ook zwaarder dan normaal. Ondertussen ben ik weer flink aan het sporten zoals voorheen. Ik doe tweemaal per week aan fitness, ik zwem wekelijks en ik doe tweemaal per week yoga/pilates. Verder fiets ik veel (rond de 70km per week). Daarbij let ik goed op dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg (zeker omdat ik veganistisch eet). Aan de apparaten bij de fitness zie ik dat mijn kracht nog steeds toeneemt, wat me geruststelt dat ik daadwerkelijk vetmassa verlies en geen spiermassa. Ik merk het ook aan mijn kleding, waarbij ik 1 à 2 kledingmaten omlaag ben gegaan. Voor mij werkt het perfect: ik heb veel minder interesse in eten. Ik eet daardoor veel minder. Als er eten voor mijn neus staat, pak ik het wel gemakkelijker, maar ik zit ook dan sneller vol. Echt teveel eten zoals voorheen, doe ik daardoor niet meer.

28-12-2023 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik het al 6 weken begonnen met 0,6 was na enkele weken verhoogd naar 2,4 klopt je heb weinig eetlust kreeg toen covid moest stoppen en ben sinds 1 week weer mee begonnen zit nu op 1,2 ben in totaal 10 kl afgevallen

26-12-2023 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
Anderhalve week bezig. Eerste week 0,6 en nu 1,2. Ik heb totaal geen interesse in eten meer. Ik denk dan ook dat ik te weinig eet. Gewichtsverlies is fantastisch: 3,5kg in anderhalve week. Dat maakt het misselijk zijn helemaal goed!

10-11-2023 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
Dec 2022 begonnen, het effect in mijn hoofd was geweldig! Nog nooit had ik meegemaakt om niet met eten bezig te zijn, het boeide me niet. Zo werkt het dus waarschijnlijk bij "normale mensen". Ik viel amper af helaas ( 3 kilo in 3 maanden ) en bij een dosis van 3.0 verminderde de werking van Prednison waardoor ik weer veel pijn had. Ik vermoed dat het medicijn bij mij niet [lees meer...]werkt vanwege combi met Eythyrox (schildklier), Prednison, bloeddrukverlager en bloedverdunner (hartpatiënte). Ik ben het in het afgelopen jaar wel op lage dosis blijven gebruiken, omdat het wel werkt om mijn hoofd rustig te houden en vooral geen knorrende maag te hebben de hele dag. Ik heb al overgewicht sinds ik 6 jaar oud ben en obese sinds mijn jonge tienerjaren, wellicht heeft dat er ook mee te maken dat het gewoon niet werkt bij mij.

08-11-2023 | Vrouw | 65
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik nu 1.5 week saxenda. Al 2 kg eraf. Heb totaal geen zin in eten Heb ook geen idee wat ik binnen moet krijgen Kom lang niet aan 1000 kalorieen Is dat nou wel of niet goed ?

07-11-2023 | Vrouw | 42
liraglutide (3mg)
Afslanken - overgewicht
Na een jaar gli traject gevolgd te hebben. Ben ik op 6 oktober begonnen met spuiten. Zoals voorgeschreven wordt wekelijks verhogen. Zit nu op 3 mg. Ben nu 8 kg kwijt in 4 weken. Heb wel wat bijwerkingen gehad. De eerste dag van de verhoging dan zwaar diarree. En daarna niks aan de hand. Het is geen wondermiddel maar het helpt wel.

Thyrax Duotab (875) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (627) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (603) - Antibiotica - penicillines breedspectrum