Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

27-12-2018 | Vrouw | 61
liraglutide (12)
Na ruim 3 weken last van bijwerkingen gaat het nu goed af en toe wat misselijk gevoel en al wat kilo,s kwijt,voel mij wel beter dan met insuline ( lichaamswarmte en transpiratie en onrustigheid ) is een stuk minder,ben ik heel blij mee.

18-11-2018 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Vraag eigenlijk aan andere gebruikers, misselijkheid en overgeven ,wat kan je garantie doen?

30-10-2018 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Hallo, Ik spuit elke morgen 2.4 Victoza en elke avond 110 eenheden Toujeo, maar kan de hele dag wel eten, doe het overigens niet. En nu komt mijn ergernis, mijn bloedsuiker is elke morgen zo'n 10.0 en mijn humeur in de avond - 7. Ben dan erg boos en heel verdrietig honds moe. Bloedsuiker rond de 16.0 tot 18.0. Snap er niks van en mijn internist en diabetes verpleegkundi[lees meer...]ge ook niet denk ik. Heb het idee dat ik niet in een hokje pas en dat deze mensen niet goed weten wat ze met me aan moeten. Dus beetje radeloos, en ben het afschuiven, en van het kastje naar de muur,meer als zat. Ook het roepen.. Het komt wel goed!! ik wil het niet meer horen. Zo ook niet dat ik een koolhydraat arm dieet moet gaan doen.. Daar word ik nog zieker van. Maar ook dat kan niet volgens hun. Ben al meer als 1.5 jaar aan het hannesen en ik wil gewoon niet meer ziek zijn van deze hoge waardes. Voor ik ben begonnen met spuiten kreeg ik de aller hoogste dosering metformine en gliclazide. En ik had de hele dag honger en kon niet stoppen met eten. Wie kan me helpen of heeft een soort van 'oplossing"

24-08-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Eerste twee weken misselijk daarna niet meer Al 22kg kwijt suiker nog nooit zo laag geweest

15-08-2018 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
Stapte over van Trulicity naar Victoza , max dosering Victoza 1.6 Klachten er jeuk, pijlijk prikkend gevoel lichaam. Bloedsuikers stegen ,ipv zakken De injectie spuit voor vaker gebruik, gammel. Weer terug op Trulicity.

05-08-2018 | Man | 46
liraglutide (1.2ml)
Suikerziekte (type 2)
Ben tot nu toe zeer tevreden met dit medicijn, en makkelijk in gebruikt en bijna geen bijwerkingen gehad.

12-04-2018 | Man | 52
liraglutide (1.2mg/ml)
Diabetes type 2
Op eigen verzoek onderzoek bij internist aangevraagd . Insuline werd steeds verder verhoogd maar effect nihil. Ochtendwaarden waren +/- 14 en wijzigde niet. DAC bezocht, en internist stelde Victoza voor. Na eerste gebruik direct effect, ochtend waarde 6!!! Vermoeidheid neemt af en insuline is nu na 6 weken afgebouwd tot nul. Inmiddels ook 6 kg afgevallen, ondanks geen v[lees meer...]erandering in voedingspatroon en beweging. Die waren er al maar hadden geen effect, ook de motivatie ontbrak door de vermoeidheid. Ik word fitter en de waarden worden beter, zonder insuline. Wat een suc6, ben er blij van. Gr. R

13-03-2018 | Man | 48
Diabetes type 2
Meestal had ik sochtens een bloedsuiker spiegel van 20 en dan ging het lopende de dag wat omlaag. Ik spoot grote hoeveelheden insuline. Nu zit de suiker gemiddeld op 5 of 7 en iedereen is blij :) Heb het jaren afgehouden omdat de internist beweerde dat het niet vergoed werd. Het word 100% vergoed hier.

14-02-2018 | Man | 62

03-01-2018 | Vrouw | 17
liraglutide (0.6mg)
Diabetes type 2
ik heb al en lange weg gewandeld voor iemand van 17 jarige leeftijd, ik ben de laatste 3 jaar enorm ziek beginnen worden.. tot op het punt ik niet meer kon rechtstaan.. niet meer kon denken.. niet meer wauw eten.. na en stuk of 14 specialisten verspreid over die 3 jaar, zijn we terecht gekomen bij en internist, die me als vervolg de diagnose : chronisch vermoeidheidssyndro[lees meer...]om gaf, ik was hier absoluut niet mee verder geholpen en wauw het nog niet accepteren.. als vervolg en afspraak gemaakt bij mijn huisarts om me door te verwijzen naar en endocrinoloog, ik dacht dat er misschien iets mis was met mijn schildklier want ondanks ik bijna niets eet val ik geen gram af.. toen ik bij de specialist kwam, besloot hij testen te doen waar als gevolg weer niets uit kwam, maar deze endocrinoloog was ook gespecialiseerd in suikerziekte.. na veel na denken en veel testen is er uit gekomen dat ik diabetes type 2 heb, heel fijn om eindelijk en diagnose te krijgen Hij vertelde me dat ik beter zou worden als ik gewicht zou verliezen, ongeveer 10 kg dus stuurde hij me door naar en diëtiste, zij schreef mooi en plan uit voor mij met de maaltijdhoeveelheden voor mij om af te vallen.. ze zij dat ik zo zeker gewicht zou verliezen daarna vroeg ze me wat ik per dag zo al eet.. om daarna tot de conclusie te komen.. dat ik per dag 400 calorieën minder eet dan haar plan om mij te laten af vallen.. dus ze wisten wederom geen raad met mij, mijn suikerdokter heeft me dan naar de metabole eenheid gestuurd, waar ik en nacht moest verblijven en waar ze mijn metabolisme en alles zouden meten.. waar uit kwam dat mijn metabolisme praktisch niet werkt.. dat zelfs en blad sla mij dik kan maken.. dat ik nooit echt nooit uit me zelf gewicht zou kunnen verliezen.. ik heb het gevoel dat dit mijn enigste kans en mijn laatste hoop is om gewicht te kunnen verliezen en me beter te gaan voelen.

23-10-2017 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Dit product 6 maanden gebruikt als hulp bij afvallen, daar het met gewoon gezonder eten niet meer lukte. Altijd maar honger en dus dan toch teveel eten, ondanks gezond eten. Dit product zorgde ervoor dat ik eindelijk aan normale porties genoeg had! Na zes maanden 8 kilo kwijt. Ik krijg het echter niet voorgeschreven of vergoed. Noodgedwongen gestopt. Tussendoor en na zes[lees meer...] maanden overigens gezondheid laten checken: geen nadelige gevolgen gehad van het gebruik.

09-08-2017 | Vrouw | 64
liraglutide (1.8mg)
Suikerziekte (type 2)
Victoza helpt goed mijn bloedspiegel te verlagen. Ook ben ik veel afgevallen. Alleen verdwijnt er nu wel erg veel vet van mijn armen en benen. De botten steken erg uit. Bij mijn middel blijft het vet wel zitten helaas. Heel vreemd. Zou graag willen weten of meer mensen deze klachten hebben.

16-06-2017 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Ik ben gestopt na heel veel klachten zelfs in de nacht! Als ik ong. 40 was zou ik misschien doorzetten maar ik wordt 71 en zit na veel ellende eindelijk lekker in mijn vel dus wil ik de jaren dat ik nog leef wel op een prettige manier.

14-02-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Vervolg verhaal. Na 1 week 0,6 zonder noemenswaardige problemen, het advies om naar 1.2 te gaan. Toen begon de ellende: sterke misselijkheid, overgeven, stijging bloeddruk, algehele malaise en de nodige hypo's. 1 dag gestopt. weer gestart met 0.6. Overgeven tijdens maaltijd blijft samen met ernstige maagpijn. Bloeddruk is weer normaal. Hartslag is terug naar 75, terwijl de[lees meer...] eerste gebruiksweek de hartslag 85 was. Glucosewaarde is nu wat hoger (nuchter 5.5). Duizelig in avonduren, dan glucose 7.5, dat kan dus oorzaak niet zijn. Ik herzie dus mijn eerdere mening dat het voor mij een goed middel zou zijn. Zal de internist om insuline verzoeken......

01-02-2017 | Man | 60
liraglutide
Diabetes type 2
Ik gebruikte al jaren de insuline lantes (24 uurs insuline) met als gevolg om 300 eenheden te spuiten ik 6x moest prikken met 50 eenheden. 24 uurs insuline heeft als nadeel dat je vlak na inspuiting veel te veel hebt, in het midden van de periode geweldig bent en aan het eind van de cyclus een tekort hebt, met als gevolg dat je met uiterste regelmaat moet spuiten en eten.[lees meer...] Victoza is zeer onverschillig aan die regelmaat zolang je maar spuit die dag,maar of dat nu om 17.30 uur of 21.00 uur is maakt geen verschil, daar komt bij dat je je de hele dag goed voelt op die rottige diarree na. Eens in de twee dagen een alles ontziende diarree wat een behoorlijke wissel trekt op het werkend en sociaal leven. Als je binnen 3 meter van een toilet blijft op deze dagen ben je veilig, ga je verder dan ben je de klos en gebeurt het gewoon waar je staat in je broek (bij mij 2 a 3 keer per maand), dat is heel jammer, maar toch wint het middel het van insuline wat ik ook een groot aantal jaren gebruikt heb. Ook was ik een zware roker 60 sigaretten per dag zo'n 35 jaar lang en stopte ineens en kwam 40 kilo aan die ik door Victoza in 6 maanden weer verloor.

30-01-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Sinds 1999 diabetes type 2. Tot vorige week 5x metformine en 3x gliclazide gebruikt. Echter internist vond het nodig OF insuline OF victoza te gaan voorschrijven. Vanwege mijn gewicht van 120kg viel de keuze op victoza. De eerste injectie met 0,6 mg leverde 6 uur na injectie een licht beroerd gevoel op. Omdat ik ook bloeddruk problemen had controleerde ik deze de ochtend n[lees meer...]a de injectie. Die was normaal. Alleen is de hartfrequentie behoorlijk toegenomen. Volgens de bijsluiter zou dit tot 2 slagen per minuut meer kunnen zijn. Bij mij blijkt dat 15 slagen meer te zijn. Over ruim een week heb ik een telefonisch consult met de internist en zal tot die tijd ook dagelijks mijn hartfrequentie controleren.