liraglutide

Diabetes type 2 (136 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (577 meningen)
Ozempic (191 meningen)
Gliclazide (69 meningen)
Jardiance (62 meningen)
Trulicity (49 meningen)

20-09-2012 | Man | 49
Diabetes type 2
Vanaf 3 september gebruik ik Victoza. De eerste week 0,6mg en de tweede week 1,2mg. Na te zijn gestopt met Insuline voelde ik mij fysiek gelijk fitter. Geen spierpijn en zware benen meer. Wel heb ik last van een moeilijke stoelgang en maagzuur. In de afgelopen tien dagen ben ik 2 kilo lichter geworden. Wel blijven sporten, maar doordat er amper hongergevoel is is het belan[lees meer...]grijk dagelijks 3 keer te eten zonder tussendoortjes. Kortom ik ben bijzonder tevreden.

16-08-2012 | Vrouw | 63
Suikerziekte (type 2)
Heb sinds vier weken victoza spuit nu 1.8 eenheden. Heb ook nog 3 x daags 2 gliclazide, heb me de laatste twee jaar niet meer zo goed gevoeld. De suiker zit tussen de 5.2 en 7 .5 Voorheen veel hoger. Misselijk alleen in het begin, nu ik mijn maaltijden verdeel over de dagen geen problemen meer. En het mooiste al 3 kilo afgevallen. Eindelijk geen kilo's die eraan vlieg[lees meer...]en zoals toen ik insuline spoot. Nee zeer teveden over dit nieuwe medicijn hoop dat het zo blijft.

07-08-2012 | Man | 50
Suikerziekte (type 2)
ben sinds juni 2012 bezig met victoza ik ben nu al 14 kilogram afgevallen !!! dit geeft een goed gevoel de waarden verschillen nog wel van 17 tot 10 het grootste plus punt dat ik zo goed als geen honger gevoel heb . nadeel is mijn winderigheid die voornamelijk is bij frites of chinees !! maar kan wel zeggen na jaren van ongeloof van artsen en dieëtisten die ieder een an[lees meer...]der verhaal hadden eindelijk resultaat . ben mijn huidige interniste erg dankdaar !!!

24-07-2012 | Man | 67
Diabetes type 2
sinds mijn man dit medicijn gebruikt, krijgt hij zwarte tanden, heeft iemand daar ook last van ( gehad)?

20-07-2012 | Vrouw | 35
Diabetes type 2
Gebruik Victoza nu anderhalf jaar, en mijn hba1c is nu 5.8 ik had altijd 16 of 17 dus dat is al een hele vooruitgang, De eerste weken weinig bijwerkingen gehad, daarna toch best behoorlijk last gehad, overgeven, diarree etc. maar nu voel ik me heel goed, ik beweeg dagelijks makkelijk en ben 15 kilo afgevallen. ik ben af en toe een beetje moe en heb heel af en toe nog wat l[lees meer...]ast van darmen, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk van de Metformine die inmiddels ook verlaagd is naar 2x daags 500 mg. van 2x daag 1000 mg. Het gaat goed met mij nu ik Victoza gebruik. Ben dus erg tevreden.

17-07-2012 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door de internist, ik was daarvoor behandeld met Tolbutamide maar dat werkte niet goed op mijn 1e maaltijd waarde, van het middel moest ik eerst 0,6mg gebruiken en werkte eigenlijk direct goed, voelde me ook goed en energiek. Na 5 weken kwamen de klachten van de 1e maaltijd toch weer terug, de doses werd verhoogd naar 1,2mg daarna[lees meer...] ging het even goed, maar kwamen de klachten toch terug, zit nu op 1,8mg en de ochtendwaarde is 1 week goed geweest, maar loopt nu langzaam weer op, moet over 3 weken naar de internist, ik denk dat ik een ander middel krijg. Ben eerst afgevallen 2 kg, daarna stabiel, heb nog steeds last van hoofdpijn in de ochtend, droge mond, en vaak uit bed om te plassen, HbA1c is wel goed 6,4% maar klachten zijn vermoeiend.

16-07-2012 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Fantastisch medicijn, bijna 30 kilo mee afgevallen! Sta alleen nu al een half jaar stil op mijn gewicht en wil er zeker nog 7 kilo af hebben, zelfs dan ben ik nog te zwaar, maar wil echt onder die 100 kilo!

13-07-2012 | Man | 67
Diabetes type 2
Over Victoza heb ik al eerder een kort stukje geschreven. Ik blijf positief over de effecten die het op mij heeft. Veel aktiever, en goed gestemd. Beweeg mij nu er bijna 12 KG af is gemakkelijker. Hongergevoel is er nauwelijks,en een keer(!) zondigen kan echt geen kwaad!( maar daar moet het dan ook bij blijven!) Dus dagelijks en met regelmaat wat eten dat gezond voor je i[lees meer...]s. Geen zakken Smarties! De bloeddruk is verder genormaliseerd,en de medicijnen zullen hiervoor ook binnenkort worden aangepast (minder). Goed drinken is ook belangrijk, bijvoorbeeld water. De stoelgang aandacht geven, slaat wel eens een paar dagen over. Met begeleiding van de internist en regelmatig kontakt met de diabetes verpleegkundige, voel ik mij goed ondersteund, en stukken gezonder. Fijn toch? Ik ga er mee door. Het zal wat vragen, maar ook wat geven.

10-07-2012 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Ik heb al jaren last van te hoge bloedsuikers , ben resistent voor insuline en allergisch voor metformine. Ik gebruik sinds kort weer victoza maar heb erg veel last van de bijwerkingen zoals, ernstige vermoeidheid ,zak gewoon door mijn benen zo moe ben ik ,trillen , diarree, misselijk , opvliegers en ga zo maar door. Mijn waarden zijn wel gedaald van 24 naar 17 .

07-07-2012 | Vrouw | 41
Diabetes type 2
gebruik sinds oktober 2011 victosa. begonnen met 0.6 en nu 1.2. Sedert ik met Victosa ben begonnen ben ik in totaal 27 kilo afgevallen. Heb weinig tot geen last gehad van bijwerkingen. gebruik hiernaast 3x 850 metformine en glibenclame 3 mg 2x

26-06-2012 | Vrouw | 42
Diabetes type 2
Ben onlangs begonnen met Victoza, laatste jaren bleef mijn suikerwaarde maar hoog. Begon met 0,6 geen bijwerkingen gehad, wel in het begin veel naar wc. Tesamen met 4mg ameryl, suiker daalt niet. Sinds gister 1,2 eenheden met 2x dgs metformine 500mg en ik voel me zo misselijk, voel me ook beetje grieperig etc. Ik merk wel dat mijn buik zachter is en dat hele harde opgezett[lees meer...]e weg is. Dus dat is positief. Ben denk ik nog niet echt afgevallen op de weegschaal, misschien wel in cm. Moet ik nog checken. Hoop dat het vanaf nu beter gaat.

05-06-2012 | Vrouw | 63
Diabetes type 1
Na 2 weken Victoza stond mijn waarde gemiddeld op 8. voor mijn doen heel netjes zeker bij een gebruik van 0,6 Victoza. Gebruik ook 2 keer daags metformine 500 en Glimepiride 1x daags. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad en ben inmiddels 10 kilo afgevallen. Gebruik nu wel het hoogste gebruik van Victoza 1,8 en sta gemiddeld op 10. De internist wil terug naar Insuline[lees meer...]. Ik niet ik heb nooi meer een hypo gehad sinds ik Victoza gebruik. Ik ben wel sneller moe maar dat hoeft niet persé aan Victoza te liggen

30-05-2012 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Ik merk nu nauwelijks meer dat ik het gebruik, soms moe en wat maagzuur. maar suikers zijn redelijk (rond de 8) terwijl ze van de 12 tot 15 afkomen. ben 10 kg kwijt vooral in de eerste negen maanden. Niet misselijke geweest, wel diaree maar daar had ik al last van door de metformine.

26-05-2012 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
hallo allemaal ,ik gebruik victoza nu 3 weken ,samen met 2 keer metformide (1000) en 3 pilletjes glimpidimide van 2 mg ik heb anderhalf jaar lang insuline gespoten ,maar ondanks dat was mijn suiker nooit onder de 12 ,met uitschieters tot 20 en zelfs 32,5 in ziekenhuis gemeten '''' was van 80 kilo naar 106 gegaan dus dat ging niet werken nu sinds drie weken voor mi[lees meer...]j het wondermiddel ben totaal niet ziek of misselijk heb van dietist van ziekenhuis ene dieet en ik spuit smorgens 1,2 totaal gene bijwerkingen en ben inmiddels 6 kilo afgevallen '' als dit zo blijft ben ik zeer tevreden ,geen honger en meer energie en me suiker is al drie weken onder de 9 joeppie ik ben er blij mee

05-05-2012 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Hallo, Het is nu bijna 9 maanden dat ik me 's avonds injecteer met Victoza (+2 metformine 1000 + amarel 4g) Ik ben 6 maanden op 0.6 gebleven, mooie daling van mijn beginwaarden, daarna is het weer omhoog gegaan en ben ik langzaam om hoog gegaan naar 1.2 door pijn in mijn alvleesklier (ik heb angst voor weer een pancreatitis). Ik heb sinds het begin van de behandeling l[lees meer...]ast gehad van nachtelijke opvliegers en sinds 3 maanden ben ik ontzettend neerslachtig. En ik ben niet een depressief iemand, ik vraag me af of het geen bijwerking is van VICTOAZA. Kent u zulke symptomen? Zo nee, dan denk ik dat het door de menopauze komt.

21-04-2012 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Ik gebruik dit middel al een aantal jaren, bijna vanaf dag 1. In het begin weionig tot geen bijwerkingen. Wel nu sinds een half jaar darmproblemen en spierpijn in vooral de benen, di waarschijnlijk door Victoza worden veroorzaakt. Dit weegt echter in mijn geval niet op tegen de pluspunten: bloedsuiker enorm gedaald, zit nu op waardes van 6.8 en 6.9. Voorheen 15 tot 17 in d[lees meer...]e ochtend. Tevens in het eerste half jaar 17 kilo afgevallen. Komt er niet meer bij, maar sta wel stil sinds 2 jaar wat afvallen betreft. Voor mij in combinatie met Metformine een prima middel wat echt vergoed moet blijven. Ga je weer op insuline kom je ook weer aan en begint alles weer opnieuw

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum