Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

02-01-2017 | Vrouw | 44
Diabetes type 1
Ben nu 5 weken aan het gebruiken en sinds 4 dagen geheel zonder insuline erbij. Dat is wel even wennen na ruim 22 jaar insuline gebruikt te hebben. Makkelijk is het wel om nog maar 1x per dag te moeten spuiten. Daarnaast test ik mijn suikerwaarden nog wel geregeld en vind het dan ook belachelijk, dat de teststrips niet vergoed worden nu ik Victoza gebruik en geen insuline [lees meer...]meer. Testen blijft cruciaal. Daarnaast merk ik wel wat bijwerkingen. Vooral zuuroprispingen zijn heftig, maag en buikpijn ook, daarnaast is mijn honger gevoel ernstig afgenomen. Moet mezelf dwingen om te eten. Maar daar was het ook wel gedeeltelijk om te doen. Nu maar hopen dat ik naast deze bijwerkingen ook gewicht verlies.

26-12-2016 | Man | 52

24-11-2016 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
De waarde is mooi Ervaren bijwerkingen zijn: maagpijn, last van darmen, hoofdpijn en gewichtsafname

20-10-2016 | Vrouw | 43
liraglutide (1.8)
Diabetes type 2
Ik kan absoluut niet over tabletten voor/tegen de suiker zoals metformine etc. Ik word daar heel ziek van, kan dan niet normaal functioneren. Voor mij is de victoza een uitkomst want na 2,5 maand ga ik daar heel goed op. Ik heb de eerste 2,5 maand heel erg last van mijn maag en darmen gehad. Rare pijnklachten overal in mijn lichaam. Mijn maag verteerde heel slecht waardoor[lees meer...] ik enorm misselijk was en hele vieze opboeringen had. Sinds half september van dit jaar voel ik me steeds beter. Ben nu 14 kilo afgevallen zonder een zwaar dieet te volgen. En daar ben ik heel blij mee. Mijn bloedwaarden zijn ook goed en dat is natuurlijk ook heel belangrijk. Ik ben zeer tevreden over victoza.

10-07-2016 | Man | 70
liraglutide (1,8mg)
Prediabetes
Blijf zelf allert. De bloedsuikers daalden wel, maar kreeg veel, erg veel klachten erbij. Ik was me zelf aan het vergiftigen met de Victoza. Klachten begonnen zeer vaag, kreeg steeds meer last van algehele malaise. Telkens uitdrogingsverschijnselen. Huisarts, specialisten in het UMCG wisten niet wat er aan de hand was. Vervolgens steeds zieker en zwakker totdat we er ze[lees meer...]lf achter kwamen dat het misschien de Victoza kon zijn. Gestopt en per dag ging het langzaam de goede kant op. Ik ben er nog niet maar voel dat ik elke dag sterker wordt.

13-05-2016 | Vrouw | 33
liraglutide (18mg/ml)
Diabetes type 2
Ik gebruik de Victoza vanaf januari 2016. hierbij slik ik anderhalve Metformine erbij. De eerste tijd had ik best last van bijwerkingen, maar de laatste tijd is dat heel sporadisch. De vervelendste bijwerkingen zijn nu soms de winderigheid en vies opboeren. Mijn glucosewaarden zijn ook goed aan het dalen, dus heb er zeker profijt van! Een leuke bijkomstigheid is het afvall[lees meer...]en. Inmiddels 10 kg eraf. Ik denk dat ieder medicijn zo zijn bijwerkingen heeft, maar het resultaat is positief en dat is belangrijk.

06-05-2016 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Voor mij een verzwaring in het gebruiksgemak, omdat ik naast metformine en gliclazide nu ook moet spuiten. Dat went eigenlijk nooit, bij mij niet tenminste. Glucose waarden gingen zo met een vol punt gemiddeld naar beneden, van 7.5 naar 6.5. Enige nare bijwerking vind ik het vaak voorkomen van een opgezette maag/buik. Je moet echt je porties eten aanpassen. Voordeel is dat[lees meer...] ik heel rustig afval, nu al 8 kg kwijt in dit half jaar dat ik victoza gebruik.

03-04-2016 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
wegens te hoge schommelingen in suikerwaarden kreeg ik Victoza voorgeschreven. Ik was verwittigd dat er vervelende bijwerkingen zouden zijn, maar dat deze na een 3-tal maanden zouden verdwijnen. Ik was erg onpasselijk maar hield vol. Mijn suikerwaarden zijn nu perfect. Toen ik na 2 jaar gebruik opnieuw dezelfde bijwerkingen kreeg, mocht ik tijdelijk de dosis verminderen (v[lees meer...]an 1,2mg naar 0,6mg), na enkele maanden herbegon ik met de oorspronkelijke dosis. Ik voel nu goed, heb minder eetlust en nog steeds trage vertering, maar daar leef je mee leven!

29-02-2016 | Man | 64
liraglutide (1,2mg/ml)
Diabetes type 2
Victoza veroorzaakt een Pancreasontsteking met spoedopname tot gevolg. Een verblijf van 14 dagen in het hospitaal met zeer hevige pijnen en een lange revalidatie. Ik vind het absoluut niet geschikt voor diabetespatienten.

21-02-2016 | Man | 49
Diabetes type 2
Verschrikkelijke maanden achter de rug, kon geen eten meer verdragen, acute diarree. Het opboeren of je rotte eieren hebt gegeten, en heel veel hikken. Ik heb victoza bijna 8 maanden gebruikt in combinatie met metformine en gliclazide, maar helaas geen verbetering in mijn bloedsuikerspiegel, maar wel heel veel bijwerkingen. Gelukkig nu gestopt met dit medicijn, en over naa[lees meer...]r de insuline, hopelijk gaat dit wel werken, zonder al die bijwerkingen.

21-01-2016 | Vrouw | 32
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Sinds een maand gebruik ik Victoza nadat ik alle soorten medicijnen heb geprobeerd. Ik heb het idee dat de glucosewaardes nu iets beginnen te dalen, dus ben daar blij om. Ook ben ik nu in 1 maand 3,5 kg afgevallen. Het is voor mij een extra stok achter de deur om op mijn eten te letten (al deed ik dat al wel). Bij veel koolhydraten innemen, krijg ik last van misselijkheid [lees meer...]en vol gevoel en stop met eten. Al is de misselijkheid niet fijn, ik heb er niet zo veel last van. Wel heb ik regelmatig last van winderigheid en vies opboeren. Dat is wel erg vies. Soort rotte eierenlucht wat omhoog komt. Ik begon met 0,6 en inmiddels spuit ik 1,8. de bijwerkingen komen met vlagen en ene dag meer last van dan de andere dag. Dus na 1 maand ervaring al zeer tevreden en ben benieuwd naar de resultaten op langer termijn!

30-12-2015 | Man | 42
liraglutide (0.6)
Diabetes type 2
Na lang gebruik maken van metformine en glicazyde de stap naar de internist gezet. Zelfs 3000mg metformine in combinatie met glicazyde deden mijn waardes niet dalen. Had dankzij de metformine extreem diarree. Deze had ik vanaf dag 1 dat ik het gebruikte. Nu sinds maart 2015 aan de Victoza. Eetpatroon aangepast en in 6 maanden 20 kilo lichter. Helaas kreeg ik hypo's door h[lees meer...]et enorme gewichtsverlies, waarna in overleg met de internist alle medicijnen zijn gestopt per 1 december 2015. Mijn waardes bleven mooi ronde de 7. Helaas duurde dit maar 3 week en dus maar weer gestart met victoza. Ik spuit 0.6 en zit nu na 1x gebruik alweer op een nuchtere waarde van 7. Er is maar een nadeel aan de Victoza. Dat is dat onze regering heeft bepaald dat je dit alleen kan krijgen bij een BMI van 35 en hoger. Dit is natuurlijk belachelijk. Andere europese landen verstrekken het vanaf een BMI van 18. Het is een duur medicijn dus dat zal wel de reden zijn. Maar goed we hebben niets in te brengen.

27-12-2015 | Vrouw | 72
Diabetes type 2
8 kg afgevallen in 17 dagen, diarree, reflux, de hik 3 x minimum per dag.

21-12-2015 | Vrouw | 63
liraglutide (1.8mg)
Diabetes type 2
gebruik Victoza, maar vind het niet super helpen! ben gemiddeld soms nog te hoog, val niet af, terwijl ik echt te zwaar ben! en die afschuwelijk opgeblazen buik, vreselijk vind ik het, zit ook met alles in de weg!

11-12-2015 | Man | 68
liraglutide (18mg)
Diabetes type 2
Tevoren gebruikte ik Insuline. WEr is een groot verschil. Je wordt actiever van Victoza, het ondersteunt je verzadigingsgevoel, mijn bloedsuikerwaardes zakten en mijn gewicht ook

24-11-2015 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maanden Victoza, en de waardes van mijn bloedsuiker zijn prima! Ik gebruik de laagste dosering. In het begin veel last van bijwerkingen gehad, zoals misselijkheid en wazig zien, nu alles weer prima. Het was wel even doorzetten! Maar ik ben er nu zo blij mee! Ik ben wel streng wat koolhydraten aangaat, maar zowel de Glimepiride als de Metformine zijn gehalve[lees meer...]erd en de dosering van de Victoza nog niet verhoogd! Wel al 10 kilo afgevallen!